Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2009.10.05 0 0 2264
Tegnap ment egy film a travel csatornán, amiben Svájci fogaskerekű vasútat mutattak be. A kamera ráközelített a váltóra és a sinen a felirat 1891 volt.  Valaki magyararázza meg nekem,hogy Svájcban mért nem kopik el? Vagy talán jobb a minősége? Esetleg nem pazarólnak,és nem bíznak meg feleslegesen KFT-ket,hogy közpénzen jó drágán lecseréljék. Valószínű,hogy magántulajdon,és értenek hozzá.
* * BPO-700 * * Creative Commons License 2009.10.05 0 0 2263
Sajnálom, hogy a Fogaskerekű vasútvonal sem úszta meg kábel lopás nélkül...! :(
HáJéPé Creative Commons License 2009.10.01 0 0 2262
"Nem ez a baj, mert a baj az, hogy döglenek a nyulak."
Sajnos mint " " kategóriás utasnak igazad van, és ha egy "utasnak" is feltűnik akkor "gond" van.
Előzmény: HáBé (2261)
HáBé Creative Commons License 2009.09.29 0 0 2261
Pálinkásat!

Az 52-es fékrendszerének jobbulást kíván egy "C-kategóriás átlagutas".

Egy "D-kategóriás" átlagutasnak pedig nagyon fáj, hogy nem tudja megállapítani, hogy épp melyik menetrend van érvényben a Fogason. Pl. a csak a végállomási indulások esetén helyt álló normál 12 perces, vagy a kevesebb üzemképes szerelvény esetén alkalmazott, még a Széchenyi-hegyi indulások esetén sem helytálló "szükségmenetrend".

Na sebaj, az átlagutasok sirámaival nem kell foglalkoznia az "L-kategóriás" átlag- (ill. átlagon aluli) fórumozóknak.

Viszont a "B-kategóriás" nagyon fájlalja, hogy a konkrétumokat felvonultató hozzászólásaira és a "kellemetlenebbekre" utalgatásaira semminemű érdemi, korrekt választ nem kap. Hacsak az ilyenkor előkerülő személyeskedés és a "ne sipákolj már" egyeseknél nem számít korrekt válasznak.
Néha szegény "B-kategóriás" úgy érzi magát, mint az átlagos ponyvamagazin, amely többet hallgat, mint amennyit leír. Igaz, a ponyvamagazin ezt vaskos pénzért teszi, a "B-kategóriás" pedig csak aggódik a Fogasért.
Ingyen.
És ez így is van jól.
Ezzel remélem megválaszoltam az egyik lelkes topikOLVASÓ ötletét.

HB
Előzmény: lbence (2257)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.28 0 0 2260
Csibike999 Creative Commons License 2009.09.15 0 0 2259

egy kis ízelítő.

 

 

FVV-1100 Creative Commons License 2009.09.15 0 0 2258
Annyira nem áltények,a vészmadárkodás viszont tényleg kezd idegesítővé lenni...!
Előzmény: lbence (2257)
lbence Creative Commons License 2009.09.15 0 0 2257
Ne sipákolj már!
Mint egy vészmadár, komolyan!
Honnan vagy te ennyire képben, hm? Tudtommal csak egy utas vagy (abból is "B" kategóriás), úgyhogy nem értem, milyen alapon nyilatkoztatsz ki (ál)tényeket,
Előzmény: HáBé (2254)
Törölt nick Creative Commons License 2009.09.15 0 0 2256

Bálintkám, téged nem lehet szó nélkül hagyni :-)

 

Ha vannak is skatulyabácsik, tök mindegy mit gondolnak, nem őmiattuk, nem csak őmiattuk tart itt a közlekedés, a fogas. Bár magának a szakmának is sok hibája van, már rég nem skatulybácsizás a gond. A gond annál nagyobb. Jóval. Persze tán könnyű barnaköpenyesezni, mindent "rájuk" (ránk :-)? ) fogni.

 

Amúgy a képeid jók mint mindig.

 

SzL

Előzmény: HáBé (2255)
HáBé Creative Commons License 2009.09.13 0 0 2255
Pálinkásat!

Skatulya bácsiknak szeretettel: imhol a „transzhegyivasutak” isklolapéldája a Tramvia di Opicina Triesztben:
http://balint.cyberhungary.net/fg/fg090631/

Az alanti oldalon pár szóban le is írom a működését:
http://balint.cyberhungary.net/blog/uti09091.htm

Már előre látom a „sokat látott” hazai szaktekintélyek fejcsóválását, mint Józsi bácsi az állatkertben a zsiráf előtt:

Ilyen állat pedig nincs...
HB
HáBé Creative Commons License 2009.09.10 0 0 2254
Pálinkásat!

Szomorú vagyok, mert sosem örülök a Fogas kudarcának.
Úgy fest, hogy nem kell már 5 év a Fogas üzem összeomlásához, hétvégén már csak rádióval tudták szabályozni a forgalmat.
Akárhogy is nézzük, enyhén veszélyes dolog, nagyon oda kell figyelni diszpécseri oldalról és ez nyolc órán át hát, hogy is mondjam...

Ma pedig délutánra szétesett a menetrend szerinti közlekedés. Elvileg ma délelőtt a BKV maradék szakembergárdája mind pályás, mind bizberes és mind műszaki oldalról bejárta a vonalat és komoly csörtére és hosszan tartó okoskodásra, egymásra mutogatásra lehet számítani.

Közben a Fogas döcög, amíg tud, a bizber gyakorlatilag megdöglött, a Fogas pedig ismét egyre veszélyesebbé válik. Muszáj megvárni egy balesetet, kedves Pató Pál urak?
Már most késő lenne elkezdeni a rekonstrukciót...

HB
Előzmény: HáJéPé (2252)
Csibike999 Creative Commons License 2009.09.10 0 0 2253

Tisztelt Fogaskerekű kedvelők Fannok!

 

Jó magam a jelenleg üzemelő Fogaskerekű 1:87 méretarányú modelljét készítem. Makett és modell kivitelben, arra lennék kiváncsi, hogy gyűjtők, modellezők hány darabra tartanának igényt működőképesen, vagy vitrindíszként. Minden kedves érdeklődöt az emilcímem zargatásával szívesen várok. csibike999@freemail.hu árról egyenlőre nem beszélek.

HáJéPé Creative Commons License 2009.09.06 0 0 2252
De bizony, ezt is. A véleményem nem változott meg. Elfogadom, hogy előre kell nézni, ez természetes, de néha nem árt a lábunk elé is, mert elesünk a cipőfüzőnkbe.
Most úgy látom, hogy a Fórumodon kívül igazán senkit nem érdekel különösebben, hogy mi van/lesz a Fogassal!
Főleg a menetrendszerű közlekedéssel.
Újra él a régi elv: Ha a vonatokat kiadják, csak tönkreteszik.
Az infra meg csak legózik magában.
A pálya melletti állapotokat meg látod naponta.
Előzmény: HáBé (2249)
Peti817172M Creative Commons License 2009.08.22 0 0 2251
Gondolom a Gyöngyvirág útnál jelzett 8-9 perc menetidő :)
Előzmény: HáBé (2250)
HáBé Creative Commons License 2009.08.22 0 0 2250

Van valami akadálya?

Egyébként van zsír (tartalékidő) a rendszerben, kiváncsi vagyok, rájössz-e, hogy hol.

Előzmény: Peti817172M (2248)
HáBé Creative Commons License 2009.08.22 0 0 2249

Kedves Józsi!

 

A múltkor élőben nagyon nem ezt mondtad...

A kompromisszumkeresés mindig keserves eredményt hozott. Rövidtávon is.

Továbbá egy pirospont Néked: a határozott de udvarisas rendteremtésért a bringások közt.

Kár, hogy hétköznap "nem fussa" biztonsági ork-ra Városmajorban, mert nagyon el tud szabadulni időnként a pokol...

 

HB

Előzmény: HáJéPé (2247)
Peti817172M Creative Commons License 2009.08.21 0 0 2248
Ez gondolom úgy jön ki, ha a két fogas egyszerre érkezik a kereszthez.
Előzmény: HáBé (2241)
HáJéPé Creative Commons License 2009.08.21 0 0 2247
Van egy álmom....
...és van a valóság.
Keressünk kompromisszumot.
Bár az Álmom szebb és egyszer megvalósul.
Van rá példa, és adiig is tart!
Előzmény: Törölt nick (2242)
HáBé Creative Commons License 2009.08.08 0 0 2246

Neked a tények semmit sem mondanak, azokra nincs szükséged. Te repülni szeretnél, úgyhogy kérlek, fikanickeddel hagyd el ezt a topikot, lbence!

Előzmény: benedekelek333 (2245)
benedekelek333 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 2245

azonnal számításba veszem, amint ez bárhol TÉNYEKKEL igazolod

 

 

 

 

Előzmény: educator (2239)
benedekelek333 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 2244

Vigyázz mit beszélsz!  Jön a rendszerváltozás és az álcivilek kirúgatnak!

 

Náluk nem a szakma számít, hanem a demagógia.

Előzmény: Törölt nick (2242)
benedekelek333 Creative Commons License 2009.08.08 0 0 2243

nekem igen, csak az utasokat nem érdekli

 

 

 

ahogy Viktor mondta: ha észreveszed, hogy döglött lovon ülsz, szállj le róla!

Előzmény: HáBé (2241)
Törölt nick Creative Commons License 2009.08.07 0 0 2242

Ne haragudj már de ez tényleg túlzás.

Néhány üzemltetőre fogni azt, hogy projektálmotok jelenleg megvalósíthatatlan, mert ugyan szakmailag részben jó, de semmi jelenlegi realitása nincs, szóval ez közel nettó butaság már elnézést.

Higgyétek már el könyörgöm, ha komolyan akarná bárki ezt, végre fantáziát látna benne és pénzt tenne hozzá, akkor bármilyen vélt vagy valós kerékkötő ellenére megvalósulna a dolog pikk meg pakk...

 

 

SzL

Előzmény: HáBé (2240)
HáBé Creative Commons License 2009.08.07 0 0 2241

Well, a menetidő drasztikusan csökken:

 

Egy ötlet:

 

- Moszkva tér

2 Városmajor

3 Szent János Kórház

4 Orgonás (x)

5 Esze Tamás Iskola

6 Erdei Iskola

8-9 Gyöngyvirág utca (x)

10 Városkút

12 Svábhegy

13 Művész út

14 Széchenyi-hegy (x)

15 Hegyhát út

17 Normafa alsó

18 Normafa

 

(x) - kereszt, 10 perces követésnél.

 

Mindezt 10 percenként, 3 kocsis motorvonatokkal.

 

Megfelel Benedek Elek Úrnak?

Előzmény: educator (2239)
HáBé Creative Commons License 2009.08.07 0 0 2240

Pálinkásat!

 

Eszembe jut erről, hogy az 1993 végén átadott Lágyhídon a BKV azért csak 1996. szeptemberétől indította meg a 103-as buszt, mert „úgyse' lenne rajta utas”.

1996. őszén csúcsban 12 percenként szóló kocsik rodeóztak rajta és valóban nem volt kihasználva az első pár héten.

S. Erzsike univerzális osztályvezető asszon' meg nem győzött rugózni, hogy meg kell szüntetni azt a járatot, ő megmondta, hogy nincs rá szükség...

 

Ha még évekig azon vacillálunk, hogy milyen betütípussal írjuk rá a pályaszámokat a majdani járművekre elérjük azt, hogy se pénz, se posztó nem marad.

 

Se Fogas!

 

Mert jó irányban haladtatják a kerékkötők az eseményeket affelé, hogy esély se legyen a korszerűsítésre, az üzemkészség tovább romoljon és előbb-utóbb lakat kerüljön a vasútra!

S ezek mondják magukat a Fogas barátainak.

Kik akkor az ellenségei...?

 

grrr...

 

HB

 

ui: ismét szánalmas játékot űznek: mint hallom, HB-t kitiltották (megint) a kocsiszínből, mert az az ő kiskirályságuk...

Szánalmas...

... de nem utálom őket, csak szánom őket a kicsinyességük, "kisemberségük" miatt. A Fogast pedig végtelenül sajnálom, de nagyon, hogy az évszázad lehetőségét pont az ilyenek miatt bukhatja el...

Előzmény: benedekelek333 (2238)
educator Creative Commons License 2009.08.07 0 0 2239
Számításba vetted az eljutási idő csökkenésénak és az átszállási kapcsolatok jelentős javulásának utasvonzó hatását is?
Előzmény: benedekelek333 (2238)
benedekelek333 Creative Commons License 2009.08.07 0 0 2238
abba belegondoltál már, hogy mivel sem most, sem később senki nem fog ott utazni - hacsak nem megszünteted a párhuzamos buszjáratokat (amire azért kíváncsi lennék)   - tehát hogy egy maximum hétvégi turisztikai igényt kiszolgáló valamire minek ennyit költeni?
Előzmény: DLala (2236)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.07.29 0 0 2237
Azon csodálkozom, hogy az "ólommérgezésben" elhunyt Fenyő János beérte egy erődítménnyel odafent, és nem az egész hegységet vásárolta meg kilóra.

ON
Előzmény: _nyunyuka (2230)
DLala Creative Commons License 2009.07.28 0 0 2236
"Belegondoltatok, hogy a közös szakaszon milyen jogszabályok lennének?"

Hogyne. Közúti vasúti. Azaz villamos. Az új járműnek ennek kell megfelelnie. Meg tud.

Tessék kérdezni nyugodtan. De már vagy két éve le vagyon írva, lehet hogy előbb olvasni kellene. Ettől függetlenül nyugodtan jöhetnek a kérdések.
Előzmény: HáJéPé (2231)
HáBé Creative Commons License 2009.07.27 0 0 2235

Kedves Józsi!

 

Amit írtál, az hitvita gúnyos iróniával megtűzdelve.

Viszont leszögezem, minden tiszteletem, mondhatnám: Allah növessze hosszúra!

:-)

 

Sajnos az előző hozzászólásomban írt szöveg-meg-nem-értési gondok Uraságodra is érvényesek.

 

Szóval eddigi hozzászólásaimban/ a "reformerek" hozzászólásaiban sosem azt írtuk, hogy mekkora pancser egy banda a Fogasos banda, mert nem azok. Tisztes, csupaszív jó szakemberek, kívül-belül ismerik és fenntartják, üzemeltetik a mai állapotokat.

Mondom a mai állapotokat.

A mai állapotokat.

A mai állapotokat.

Azért írtam le háromszor, hogy megüsse az ingerküszöböt.

 

Írod:

"Ha fejlesztésről beszél bárki, minden tiszteletem az övé ( HURRÁ;ÉLJEN) mert a Fogasra ráférne. (nem csak 5 évente egs tisztasági festés a két végállomáson)"

 

Egy hajóban evezünk! Egy hajóban evezünk! Egy hajóban evezünk!

 

"Számomra ma is érdekes kérdés, hogy vasút vagy villamos?"

 

Nem tudom. Nevezzük el mondjuk nünükének, mert kábé annyira szerepel ez a szó is a szakmai köztudatban, mint az, hogy hegyivasút.

Egyébként ez annyira békávés, hogy csak na. Az M2G projektnél is ebbe a "szakmai" kérdésbe futottunk bele egy jónéhányszor:

 

A metró attól metró, hogy kék, föld alatt megy, szovjet és papuccsal, harmadik sínről szedi a ménkűt.

A HÉV az pedig ződ, rajta fehér csík, hazai/ndk gyártmány és fentről szedi.

A szakemberek szerint az a hibridvasút (amely Ejhópa számos pontján él) tud alulról és felülről is ménkűt szedni: olyan állat pedig nincs.

 

Mert valami vagy legyen metró vagy legyen hév. És pont.

Ezt mondta a szakma.

(Igaz, tudjuk, hogy miféle anyagi érdekek álltak akkor már a projekt megtorpedózása mögött)

 

Ilyenkor szoktuk félve megkérdezni, hogy a MillFAV az micsoda. Mert az a föld alatt megy, légfékes (ezért nem közlekedhet már áramszedő alápolcolással sem a villamoshálózaton önerejéből) és nincs sínfékje.

Tehát metró.

De sárga és fentről szedi.

Hogy is van ez?

 

Valami ilyesmit látok a mai Fogas-szakemberek fejében is.

A Fogas az piros, SGP-gyártmány, a pár méteres adhéziós szakaszon kívül csak kohéziós vonóerő-átadással üzemelhet, teljesen zárt üzemnek kell lennie és szükségszerűen hegymenetben csak motorként, völgymenetben pedig generátorként működhetnek a Hajtó-motorjai.

 

Hol voltatok, amikor külföldön tanulmányutakon vettetek részt testvér-üzemeknél? Tán átaludtátok?

Elég csak a Tátrába kimenni, ott a Fogas völgymenetben is tud menetfokozatot adni.

Akkor az már nem is Fogas?

A Jungfrau vasútjai, a Schneebergi Fogas, a Roscharch-Heideni Fogas az karalábé?

 

Uraim, kérlek Benneteket, ne skatulyázzatok, törjetek már ki a régivágású és teljesen korszerűtlen, demagóg kategorizálásokból!

 

Írod:

"Belegondoltatok, hogy a közös szakaszon milyen jogszabályok lennének? Ez nem csak papírmunka kérdése."

 

Ez csak papírmunka kérdése. A jármű mind a két üzem biztonságának megfelelő.

 

Írod:

"PEDIG MŰKÖDHETNE MÉG, a jelenlegi formában 10-15 évig simán az előírt karbantartások betartásával. "

 

Kimondtad a kulcsszót. A karbantartások betartásával. Te tudhatod a legjobban, hogy ez nincs így, tehát ez az opció felejtős, sajnos.

 

Olvastad leírhatatlan becenevű topiktársunk azon bejegyzését, miszerint 10-15 év múlva már nem kaphatunk rá felzárkóztatási segélyt? Azaz a 20 milliárd akkor már tényleg 20 milliárdjába fog fájni az adófizetőknek.

Most csak kábé a tizedébe!

 

Írod:

"Nincs pénz az előírások betartására"

Na, én ilyet nem mertem volna leírni, mert ha ezek után egy normális országban kivonulna a hatóság és megbizonyosodna minderről, akkor lakatot tenne az üzemre, a kenyéradódra.

 

Továbbá:

G.J. Úr a Rőzse közben lakik, rég láttam, remélem, jó egészségnek örvend.

Egyszer pár éve kérdeztem, hogy voltak-e az ő korában is motorzárlatok. Azt felelte, igen, de megpicsázta azt a műszakos csapatot utána, amelyik kiengedte azt a kocsit. Mert a motorzárlat kivédhetetlen, azaz egyetlen gyógyszere van: a tisztességes karbantartás.

És akkortájt még fűtetlen, szél-átfúvós röptetős bodegában végezték a napi karbantartást akár -10 fokban is.

Amit ezek után mondott még, azt hadd ne idézzem, mert a mai műszakosok mindennapos küzdelmét is tisztelem.

 

Írod:

"Búcsúzóul, és lehet utálni, senki nem áll a fejlődés útjába, csak rosszak a tapasztalataink!"

 

Akkor kérlek, ne is tegyétek! Amúgy senki sem utál senkit, az utálatot és a gyűlöletet meghagyom/ meghagyjuk a felheccelt, félrevezetett munkavállalóknak. Hadd pukkadjanak meg!

:-)

 

Utóiratodat én is megismételném, mert azzal 100%-ban egyetértünk!

S hogy lásd, mi nem csak dumálunk, az utolsó MUV-ot az utókor számára a VEKE mentette meg a BKV-tól! Azaz a bontástól és a darabolástól. (Hol volt ilyenkor a leányvállatotok, a VTTE..., de ez régi ügy, lerágott csont)

 

Szóval az utóiratod megismételve:

 

"Nálunk miért nem becsülik a régi kocsikat mint máshol? Miért nem megy még mindig a "sárga"? Miért nem közlekedhet a "zöld" turistaszezonban?
Miért tart egy szig. sin csere egy hétig?"

 

Tisztelettel:

HáBé

Előzmény: HáJéPé (2231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!