Kedves Józsi!
Amit írtál, az hitvita gúnyos iróniával megtűzdelve.
Viszont leszögezem, minden tiszteletem, mondhatnám: Allah növessze hosszúra!
:-)
Sajnos az előző hozzászólásomban írt szöveg-meg-nem-értési gondok Uraságodra is érvényesek.
Szóval eddigi hozzászólásaimban/ a "reformerek" hozzászólásaiban sosem azt írtuk, hogy mekkora pancser egy banda a Fogasos banda, mert nem azok. Tisztes, csupaszív jó szakemberek, kívül-belül ismerik és fenntartják, üzemeltetik a mai állapotokat.
Mondom a mai állapotokat.
A mai állapotokat.
A mai állapotokat.
Azért írtam le háromszor, hogy megüsse az ingerküszöböt.
Írod:
"Ha fejlesztésről beszél bárki, minden tiszteletem az övé ( HURRÁ;ÉLJEN) mert a Fogasra ráférne. (nem csak 5 évente egs tisztasági festés a két végállomáson)"
Egy hajóban evezünk! Egy hajóban evezünk! Egy hajóban evezünk!
"Számomra ma is érdekes kérdés, hogy vasút vagy villamos?"
Nem tudom. Nevezzük el mondjuk nünükének, mert kábé annyira szerepel ez a szó is a szakmai köztudatban, mint az, hogy hegyivasút.
Egyébként ez annyira békávés, hogy csak na. Az M2G projektnél is ebbe a "szakmai" kérdésbe futottunk bele egy jónéhányszor:
A metró attól metró, hogy kék, föld alatt megy, szovjet és papuccsal, harmadik sínről szedi a ménkűt.
A HÉV az pedig ződ, rajta fehér csík, hazai/ndk gyártmány és fentről szedi.
A szakemberek szerint az a hibridvasút (amely Ejhópa számos pontján él) tud alulról és felülről is ménkűt szedni: olyan állat pedig nincs.
Mert valami vagy legyen metró vagy legyen hév. És pont.
Ezt mondta a szakma.
(Igaz, tudjuk, hogy miféle anyagi érdekek álltak akkor már a projekt megtorpedózása mögött)
Ilyenkor szoktuk félve megkérdezni, hogy a MillFAV az micsoda. Mert az a föld alatt megy, légfékes (ezért nem közlekedhet már áramszedő alápolcolással sem a villamoshálózaton önerejéből) és nincs sínfékje.
Tehát metró.
De sárga és fentről szedi.
Hogy is van ez?
Valami ilyesmit látok a mai Fogas-szakemberek fejében is.
A Fogas az piros, SGP-gyártmány, a pár méteres adhéziós szakaszon kívül csak kohéziós vonóerő-átadással üzemelhet, teljesen zárt üzemnek kell lennie és szükségszerűen hegymenetben csak motorként, völgymenetben pedig generátorként működhetnek a Hajtó-motorjai.
Hol voltatok, amikor külföldön tanulmányutakon vettetek részt testvér-üzemeknél? Tán átaludtátok?
Elég csak a Tátrába kimenni, ott a Fogas völgymenetben is tud menetfokozatot adni.
Akkor az már nem is Fogas?
A Jungfrau vasútjai, a Schneebergi Fogas, a Roscharch-Heideni Fogas az karalábé?
Uraim, kérlek Benneteket, ne skatulyázzatok, törjetek már ki a régivágású és teljesen korszerűtlen, demagóg kategorizálásokból!
Írod:
"Belegondoltatok, hogy a közös szakaszon milyen jogszabályok lennének? Ez nem csak papírmunka kérdése."
Ez csak papírmunka kérdése. A jármű mind a két üzem biztonságának megfelelő.
Írod:
"PEDIG MŰKÖDHETNE MÉG, a jelenlegi formában 10-15 évig simán az előírt karbantartások betartásával. "
Kimondtad a kulcsszót. A karbantartások betartásával. Te tudhatod a legjobban, hogy ez nincs így, tehát ez az opció felejtős, sajnos.
Olvastad leírhatatlan becenevű topiktársunk azon bejegyzését, miszerint 10-15 év múlva már nem kaphatunk rá felzárkóztatási segélyt? Azaz a 20 milliárd akkor már tényleg 20 milliárdjába fog fájni az adófizetőknek.
Most csak kábé a tizedébe!
Írod:
"Nincs pénz az előírások betartására"
Na, én ilyet nem mertem volna leírni, mert ha ezek után egy normális országban kivonulna a hatóság és megbizonyosodna minderről, akkor lakatot tenne az üzemre, a kenyéradódra.
Továbbá:
G.J. Úr a Rőzse közben lakik, rég láttam, remélem, jó egészségnek örvend.
Egyszer pár éve kérdeztem, hogy voltak-e az ő korában is motorzárlatok. Azt felelte, igen, de megpicsázta azt a műszakos csapatot utána, amelyik kiengedte azt a kocsit. Mert a motorzárlat kivédhetetlen, azaz egyetlen gyógyszere van: a tisztességes karbantartás.
És akkortájt még fűtetlen, szél-átfúvós röptetős bodegában végezték a napi karbantartást akár -10 fokban is.
Amit ezek után mondott még, azt hadd ne idézzem, mert a mai műszakosok mindennapos küzdelmét is tisztelem.
Írod:
"Búcsúzóul, és lehet utálni, senki nem áll a fejlődés útjába, csak rosszak a tapasztalataink!"
Akkor kérlek, ne is tegyétek! Amúgy senki sem utál senkit, az utálatot és a gyűlöletet meghagyom/ meghagyjuk a felheccelt, félrevezetett munkavállalóknak. Hadd pukkadjanak meg!
:-)
Utóiratodat én is megismételném, mert azzal 100%-ban egyetértünk!
S hogy lásd, mi nem csak dumálunk, az utolsó MUV-ot az utókor számára a VEKE mentette meg a BKV-tól! Azaz a bontástól és a darabolástól. (Hol volt ilyenkor a leányvállatotok, a VTTE..., de ez régi ügy, lerágott csont)
Szóval az utóiratod megismételve:
"Nálunk miért nem becsülik a régi kocsikat mint máshol? Miért nem megy még mindig a "sárga"? Miért nem közlekedhet a "zöld" turistaszezonban?
Miért tart egy szig. sin csere egy hétig?"
Tisztelettel:
HáBé