- milyen logika alapján működik a központi zár az explorerben? Hülye kérdés de nálunk mióta megvan van pár anomália... pl. ha elindulok a kocsival akkor ugye automatán lezár minden ajtót, utána ha megállok akkor simán nyitom a bal elsőt belülről,de pl. a hátsókat nem lehet belülről (gondolom ez a gyerekzár miatt van,még nem néztem meg) de kívűlről sem. Ha a bal panelnél "unlock"-olom a zárakat,még akkor sem tudom a hátsó kinyitni kívűlről,holott szemmel láthatóan feljött az ajtó nyitó pöcök. Ugyanakkor van hogy simán engedi nyitni kívűlről a hátsókat :) Szóval nem értem...ráadásul tegnap addig feszegettem a bal hátsót hogy ki tudjam venni a lányom míg a kilincs a kezembe maradt :(
- pótkulcs, 1db kulcsot kaptam az autóhoz kellene mégegy,Fordtól kell rendelni? Gondolom az immobiliser a kulcs fejbe van építve ezért bárhol nem kapható.
- riasztó, van az autóban egy 5 forintos riasztó,ezt szeretném lecserélni,milyet érdemes bele tenni? Megoldható-e hogy az eddigi gyári funkcióit (1 katt, nyitás csak bal oldal + fény kapcsolás,2 katt teljes nyitás) megtartsa?
- hangszóró, mikor szereltem a zárakat megnéztem hogy elől hátúl ovális koax hangszóró van benne, létezik hozzá átalakító keret kör alakúra illetve mi a max beépítési mélység?
- fejegység, szerelt be valaki vmi modern 2 dines darabot?
- duda, gyárilag van benne a piros 2db-os kürt vagy ezt lehet nekem utólag tette be a gazda? Méretéhez képest nem túl hangos.
Sajnos még szépül a drága. Én találtam jó lakatost. A hátsó sárvédőt kellett helyretenni, mert az kapta a legtöbbet.
Ajtót találsz a használtautón 25-é, bár nem tudom melyik oldali.
Árat meg nem írnék mert kitagadnátok szerintem. Igaz most az összes kasztnismunka meg lesz csinálva, küszöbök, ívek, 6 elem fényezve, szóval szép összeg lesz. De hosszú távra tervezek, így azt gondolom belefér.
Bizony, valami ilyesmire gondolok én is. Az Exnek nagyon nyugodt a vonalvezetése, az egész autó formavilága kiegyensúlyozott. Minden nézetből túlzásoktól mentesek az arányai, a '98-asomnak ráadásul szép krómozott lökhárítója van tehát biztos hogy jól nézne ki rajta.
Egyébként valaki meg tudja mondani a pontos adatokat ami alapján egyértelműen azonosítható a gyári méretű lemezfelni? Azt tudom a dologról, hogy fontos az átmérő, a szélesség, a felfogatás helyétől számított ki- és befelé mért távolság, illetve a lyukkiosztás, de hogy ezeket hogyan jelölik pontosan azt nem. Arra gondolok, hogy ha a hirdetések között böngészek, akkor be tudjam azonosítani a megfelelőt. Most ilyet találtam, hogy: 16" 5x108 et52,5. Tehát 16-os mint az Ex kereke, de a többi számról lövésem sincs. Köszönöm!
Jaja, nem a legjobb évkezdet.:( Köszi az infót! Már lakatos megnézte, azt mondta, hogy érdemesebb bontottat, mert mire kilakatolja, teligittelik és lefestik, ugyanott vagyok egy bontottal lefújva, és akkor az mégsem törött. Abban pedig még üveg is van, így meg a hátsó ajtóba még az is kellene még. Hát most még keresgélem a legjobb megoldást pár napig, mert teljesen működőképes, csak az oldala nem a legszebb látvány.
Abszolút nem neked szántam (nem is néztem, ki indította a témát) csak olvasgattam a hozzászólásokat és leírtam az enyémet. A műszaki részéhez nem tudok hozzászólni, biztos igazad van. Kifejezetten az esztétikai vonatkozásáról beszéltem, szerintem a könnyűfelni/peres gumi látványban elmarad a klasszikus arányú gumitól és a lemezfelnitől. Annál csak egy szebb van, az acélküllős kerék de az sportautóra való. A motorommal is az a bajom hogy csak könnyűfelnivel gyártották, sokkal szebb volna küllőssel. Tudom hogy a véleményem nem egyezik a közízléssel, de éppen azért írtam meg. A világ is azért szép, mert sokfélék vagyunk :o).
Köszönöm, ezt már felfedeztem. :o). És azt is hogy sajnos csak egy van belőle, azaz ha lemondanék a pótkerekemről akkor is kellene még 3 db :o(. A méretét viszont nem néztem meg, az is teljes értékű kerék?
Ha igen, akkor cartársak figyelem! Akinek van felesleges, megunt, kinőtt, kallódó és '98-as Exhez való pótkereke, az ne habozzon, értesítsen!
Szobrot meg persze hogy nem, arra ott vannak a csajok meg a lovak.
Bár – ha már itt tartunk – azt hiszem nyugodtan kijelenthető, hogy a XX. század szobrászata a karosszériatervezés volt. Az összes magára valamit adó gyár kihozott akkor szobor-szépségű modelleket.
Nézz a csomagtartó alá. Ott találod a pótkereket na az pont ilyen. lemezfelni /70 es gumival. Mégsem az jutna eszembe ha a felniről szobrot kellene mintázni.
Na most nem bírom ki, azaz "jön a lökött fórumozó", egy kicsit most hadd én "osztom a eszet":
Se sok pénzem se gumim hozzá, de ha megtehetném biztos hogy vennék négy db gyári acélfelnit (ha valakinek van olcsón eladó szóljon, rozsdás is lehet!).
Világéletemben nagyon rosszul kezeltem az ilyen-olyan könnyűfelnik formavilágát, egy kezemen meg tudom számolni hány elfogadhatót láttam (szépet egyet sem, soha, sehol). Persze, amint tudjuk "de gustibus non est disputandum", azaz "ízlésekről nem vitatkozunk").
A könnyűfelni a kor tipikus terméke, kivagyi és ízléstelen de sajnos a napjainkra jellemző stílusvesztés okai olyan mélyen gyökereznek és olyan sok forrás táplálja őket, hogy már mindenki természetesként éli át és fogadja el. Olyan mint a kortárs művészetek nagy része amelyek az őket éltető és pénzelő körök és médiák segítségével lehúzzák a mércét, mert nem képesek megütni egy elvárható nívót. A kezdetekben talán volt műszaki indoka is a bevezetésnek, mint a merevség/tömeg arány, de azt hiszem ez ma már nem szempont. A lemezfelnik alapanyagául szintén baszott jó anyagok garmada áll rendelkezésre (INOX).
Pont így vagyok egyébként az ocsmány hegesztésekkel tarkított, alumíniumoszlopokból szerkesztett montenbájkokkal is, a korábbi szépséges forrasztott acélvázakon a homo ertéelklubbusz már túllépett (és azt hiszi hogy okos és modern).
Bocsánat, ha valakit megbántok ezzel, bár majdnem biztos bagyok abban hogy amit írtam azzal kapcsolatban szinte mindenkiben motoszkál egy kimondatlan sejtés-féle, csak talán még nem gondolta át soha, mert nem volt rá ideje, kedve, nem jutott eszébe, stb.
Egyik előző autómon a vásárláskor rajta lévő szerelt rusnya könnyűfelniket-gumikat boldogan odaadtam egy srácnak, aki két jó állapotú fekete lemezfelnire szerelt kerékgarnitúrát adott érte. Ezt az Ex esetében csak azért nem tenném meg, mert ha egyszer az eladása mellett döntök majd, akkor ez biztosan komoly hátrányba hozna.
Nagyon kedvelem továbbá a lemezfelnikhez jól illő ballonos, magas gumikat, ezek egy SUV formavilágához tökéletesek. A non plus ultra számomra valahol a lemezfelni – fehér betétes, ballonos, inkább utcai mint nagyon terepmintás gumi párosításban leledzik. Bár készen még nem láttam ilyet, de ahogy elképzelem kurva jó lehet.
Mégegyszer bocsi azoktól, akiknek a szépérzéke mást diktál, vegyük úgy hogy a fentieket ötletadónak szántam!
Azért kérdezem mert az enyémet sem ártana polírozni, de még egyenlőre azon gorul az autó. Van egy nagyobb garnitúra kerekem azt akarom nyárra feltenni és akkor nekiesek, valahogy felpolírozom én is.
Októbertől vagyok egy gyönyörű '98. 01. havi zöld Explorer tulajdonosa. Azaz csak volt gyönyörű, tegnap a jégen sikerült a bal oldalára fektetni.:( Ráadásul az anyós szántójára borultam a szintkülönbség miatt.Tudnátok esetleg segíteni alkatrész ügyben, honnan lehetne jó áron beszerezni? (bontott, utángyártott, stb.) Minden megoldás érdekelne. Bal első sárvédő, bal első ill. hátsó ajtó , hátsó lámpa, hátsó oldalüveg..Előre is köszönöm!!!
Jó a gondolat, de eszembe jut egy örökérvényű bölcsesség ide: "a gonoszt is jóval győzd meg!", de mivel itt annyi jó arc van, így pláne okos enged....
Nem keresgélsz te szeptemberi hozzászólások közt, van neked a kedveseden, és a kedves buszaidon kívül annyi tennivalód, hogy mindenki örül, ha időnként itt is megvillansz! :)))))))
A felnit keresőknek, valamikor láttam egy hirdetést egy felniről (asszem Grand Cherokke) , és oda volt írva hogy Ford Explorerre is jó. Én nem tudom nem olvastam, kerstem utána csak hátha..
Gondolj bele, mit kaphat akkor hős kormányunk, fél éve ők még ígérgettek is! :))
Miért nem magyarázod el inkább, hogy a nyomócső a szivattyútól megy a kormányműhöz, ami meg onnan megy a tartályba, az a "feed", az a visszatérő cső, ami "táplálja" olajjal a szivattyút, ez is nyomás alatt van, de ez már nem magasnyomás.
tekerkesg a müszerfalon a belsővilágitás kapcsolot ..én is jártam már igy és kétségbe esve hivtam avillamossági szerelöt aki jot röhögöt és telefonon elmondtam hova tekerjem
Most lehet nagy butaságot fogok kérdezni,de nem találtam rá megoldást a user manualban sem. Arról lenne szó hogy azt hol tudom beállítani hogy amikor kinyitom valamelyik ajtót akkor felkapcsolódjon a világítás az autóban? Ha be van riasztva és kiriasztom akkor felkapcsol, ha beülök és én manuálisan feltkerem a kapcsolót akkor is felkapcsol, de ha nincs beriasztva az autó és simán kinyitom valamelyik ajtóm akkor kukk sötét marad benne. Én vagyok a béna és valamit rosszul csinálok vagy ez az egyszerű de nagyszerű funkció nincs benne az autóban?