Szóval nekem 92-es 1.6i 8V vectrám van, ahol úgy működik ahogy előbb írtam. Ez a mondeo nem az enyém, most látok először ilyet közelebbről. Az olajos témával rátapintottál a lényegre. Pont ezek miatt építek be karter szűrőket az ismerősök kocsijába. Erről bővebben itt olvashatsz. www.annazsofi.hu/olajlevalaszto
Most épp ebbe a mondeoba szeretném beépíteni, ezért kérdeztem, hogy merre találom azt a karter csövet, ahol jön ki az olajos trutyi, mert oda szeretném beépíteni a szűrőt. Többek közt az egyik előnye, hogy az olajos dzsuvát kiszűrje, és tisztább lesz a pillangószelep környéke. Más autónál alapjárati gondok is adódnak ebből rendszeresen, miután feltették a szűrőt, ezek megszűntek.
Általában két cső van, mindkettő szerepe a motorban keletkező olajgőzök, ill. az égés folyamán keletkező kartergáz kivezetése, ugyanis ha zárt lenne a rendszer a melegedő motorban lévő táguló levegő, ill. a gyűrűk mellett bepréselődő égéstermékek ártalmas túlnyomást eredményezne.
Ezeket csak és kizárólag környezetvédelmi szempontból vezetik vissza a motorba. Környezetvédelmileg jó, azonban káros hatása, hogy egyrészt telerakja a szívósort olajpára lerakódásokkal, ill. csökken a beszívott levegő oxigéntartalma, ami rontja a hatásfokot. Ráadásul a szívósort is fűti... Ez az egész megoldás a 80-as évek végén kezdett megjelenni, azért hogy csökkentség a károsanyagkibocsájtást.
Nem tudom, hogy néz ki a motorod, de nem szokott a szelepfedélről más kivezetés lenni ezen a 2 csövön kívűl.
Ez úgy szokott lenni, hogy a légszűrő után megkapja a friss levegőt a hengerfej, onnan lemegy a forgattyúsházba, aztán vissza a szelepfedélhez, onna meg a karter visszavezető csövön a szívótorokba utána meg a hengerekbe. Mivel a szívótorokba nagyobb a vákum mint a légszűrőnél, így elkezdi szívni, mivel zárt rendszer, így kénytelen a légszűrőtől a hengerfejbe menni a friss levegő. Így alakul ki a körforgás. Én azt a csövet nem találom, ahol kijön a blokkból, és belemegy a szívótorokba a kartergáz. A befecskendezőről ha leveszem a műanyag levegő beömlőt, akkor már látni? Továbbá, a fecskendezőkhöz bejövő benzincső az a bal oldalt van, vagy a jobb oldalt, ahol van egy kis fém henger.?
Az nem kap ott semmiféle friss levegőt, mivel vákuum van a szívótoroknál, ott is a kartergőzt szívja le a motor...ráadásul a forró gáz is felfelé száll.
Üdv. Meg tudná nekem valaki mondani, hogy egy 97-es 1.8-as zetec motornál hol keressem a kartergáz visszavezető csövet? Azt már megtaláltam amelyiken a friss levegőt kapja a szelepfedél a légszűrőtől, de nekem az kéne, ami a szívótorokba megy bele. Televan extrával a motortér, és alig látok valamit. Le kell bontani hozzá valamit? Köszi.
Indítottunk egy új weboldalt, amely ugyan nevében nektek OFF topik, de minden kedves autók iránt érdeklődőt nagyon szívesen látunk. Egyes Ford tulajok számára konkrétumok is vannak az oldalon, hiszen van némi rokoni szál pl. a Probe-nál.
Az oldalon van egy abszolute kötetlen magazin rovat, amiben érdekes cikkek találhatóak különböző témakörökben.
Hamarosan indul az "alternatív" rovat, amiben az alternatív üzemanyagok témaköre lesz kiboncolgatva több felvonásban, szakértő tollából, érthetően.
Akinek kedve van regisztrálni, az blogolhat, kommentelhet, fórumozhat az oldalon.
E héttől pedíg működik az RSS, és a hírlevél szolgáltatás is!
Nalam bevalt, hogy bemegyek amig a kotelezot csinaljak es lecimboralok a sracokkal. Maganba toredekeert megcsinalnak mar mindent, mitha a szervizen keresztul menne. Nem csoda, nincsenek agyon fizetve. Ok is, en is orulunk..
9BF = Ford Brazil (Brazil) SFA = Ford Motor Company Ltd. (England) TW2 = Ford Lutisania sarl (Portugal) UNI = Henry Ford and Son Ltd. (Ireland) VS6 = Ford Espana sa (Spain) WF0 = Ford Werke A.G. (Germany) WF1 = Ford Werke A.G. (Germany) XLC = Ford Nederland nv (Netherlands)
Body Type (digits 4 and 10)
3 = van high roof 5 = combi high roof A = 5-door hatchback B = 3-door hatchback C = 2-door coupé D = 2-door estate/wagon/clipper E = 3-door hatchback F = 4-door saloon G = 5-door multi-purpose vehicle L = 2-door cabriolet N = 5-door estate/wagon/clipper P = 2-door single cab pick-up T = 2-door saloon V = 2-door van W = 3-door van
XX (digits 5 and 6)
Assembly Line (digit 7)
B = Ford Great Britain (own assembly) C = Ford Great Britain (assembly by affiliate) C = Ford Lusitana S.A.R.L., Azambuia, Portugal (own assembly) E = Ford Germany (assembly by affiliate) G = Ford Germany (own assembly) L = Ford Brazil (own assembly) S = Japan (own assembly) W = Ford Spain (own assembly) Z = Unites States (own assembly)
Assembly Plant (digit 8)
A = Cologne (Germany) A = Dagenham (United Kingdom) A = Ipiranga (Brazil) B = Genk (Belgium) B = Halewood (United Kingdom) B = Sao Bernado (Brazil) C = Langley (United Kingdom) C = Saarlouis (Germany) E = Cork (Ireland) F = La Villa (Mexico) G = Barcelona (Spain) H = Hiroshima (Japan) J = Caracas (Venezuela) K = Rheine (Germany) M = Rheine (Germany) N = Amsterdam (Netherlands) P = Azambuja (Portugal) P = Valencia (Spain) S = Setubal (Portugal) V = Flat Rock (United States)
Production Model (digit 9)
A = Escort, Orion B = Cortina, Cougar, Mondeo, Sierra, Taunus D = Focus E = Capri, Puma F = Fiesta G = Granada, Scorpio J = Fiesta O = Mustang R = Ka S = Galaxy W = Galaxy
Halihoo. Keresek hibás Ford 6000 gyári rádiókat, Locked 13 ill Forever Locked is érdekelnek, tuner ill cd fejek miatt. jenne01@freemail.hu tel 06703611388
tudnátok segíteni egy SOS márkaszerviz-tippel Budapesten, ahol szépen javítanak karosszériát, megbízhatóan és korrekt áron dolgoznak? Egy kedves barátom sajnos összetörte a Fiestáját, és tanácstalanok vagyunk, hogy hova érdemes vinni az autót...
off Üdv mindenki! Eladó dísztárcsa: FORD MONDEO 16 collos gyári dísztárcsa . Legújabb fajta. Picikét karcos,állapotát lásd a képen. Minden rögzítőfüle ép. 1 db: 2500 ft.
06-30-690-0310, akit érdekel hívjon. Bp-en, postázom is!
Igaz hogy az még északabbra levő szerviz, de van Bercelen egy fordszervíz jó áron dolgoznak és minőségben is jó, ja és ott lehet lenni az autó mellett.
Sziasztok! Van egy Focus Dísztárcsám eladó. 15 coll, teljesen gyári , szinte hibátlan. Ára: 2500 Ft. (Szervízben: 8800 .-Ft ) Akit érdekel keressen itten: 06-30-690-0310 / lalada@freemail.hu
ford rangert 20K-s szervizre kene vinni. kicsit meghokkentem az elore bemondott aron. tud valaki eszak pest korzeteben olyan szervizt, ahol ezt a muveletet jol es elfogadhato aron teszik es persze hivatalosan pecsetesen garisan? vagy ez van, ezt kell szeretni? (szerviz szeleczky, ar 50-60K HUF)