nemrég váltam Kuga tulajdonossá-tetszik, de csak kb5300 km-t vezettem ...diesel 160 le, automata váltós....mazdáról váltottam
szeretném TAPASZTALT-HOZZÁÉRTŐK véleményét is hallami
Vészhelyzetben használhatja a rögzítőféket a gépkocsi lelassítására vagy megállítására. A piros figyelmeztető lámpa világít, hangjelzés hallható, és a féklámpa működésbe lép. Az elektromos rögzítőfék mindaddig lassítja a gépkocsit, amíg el nem engedi a kapcsolót.
Ezt találtam a rögzítőfék működéséről. Igaz nem kimondottan a mi kugánkról van szó, de kb mindegyiknek hasonlóan kellene működnie. Persze ez, csak okoskodás a részemről...
Magyarán, elképzelhető, hogy mégiscsak megmarad nagyobb sebességnél is a "vészfékezés" lehetősége vele. Csak olyankor, érzékelők figyelik az autó sebességét, kerék fordulatot, stb, és nem a megszokott módon működik, hanem pl, csak addig, amíg húzva tartod(mint egy hagyományos kézifékkart), de abban a pillanatban, mikor elengeded, már old is.
Persze lehet, hogy egy hozzáértő ezt olvasva jókat kacarászik magában, mert tök hülyeség, amit mondok, de legalább él a topik no...
Az en autómnál még 2 hónap van hátra a 2 év teljeskörü garanciából a következő 3 év az már csak szavatosság a főbb elemekre. Mikor megvásároltam a kocsit az eladó srác direkt felhívta a figyelmemet, hogy az 5 év az azért nem "olyan" teljeskörü garancia mint az első 2.
Pl. A kuplungra csak 2 év van de pl. A kettőstömegü lendkerékre él az 5 év vagy a 150 ezer km. Forgó kopó alkatrészekre sajnos nem. Mint a fékek, futómű, elektromos berendezések stb....természetesen ha valami a motorban meghal....pl hajtókar csapágy stb....azokat méltányosságból megszokták csinálni gariban....
Az alvázvédelem nem egy jelentős összeg simán megéri szerintem ha valaki hosszú távon gondolkodik az autó megtartásában. Én találkoztam már 3 éves kocsival aminek tiszta rozsda volt az alja.
A mostani motorbeállításokkal már városban is simán 6,0 l -es átlagfogyasztással járok. Természetesen nem dugókban araszolgatva hanem egy kisvárosban rendesen közlekedve...
Az egyik a start gomb felőli időszakos kerregő hang. Voltam a szervizben, persze akkor nem volt semmi baja. Sok kis motor van ott, csak akkor tudják beazonosítani, ha elcsípik a jelenséget.
A másik a középkonzol meg-meg reccsenő hangja, ami idegesít. Szétszedettem, és bekenték műszerfal ápolóval. Majdnem teljesen jó, de még nem az igazi. Viszem majd vissza és akkor megoldják.
Én üregvédelemmel, meg ilyesmivel nem foglalkozom. 5 éves kora előtt úgy is tervezem cserélni, addig meg semmi baja nem lesz.
Ezen a kézifékes megálláson már én is gondolkodtam, de kipróbálni .. . Hát azt nem. Remélem, soha, egyikünknek sem lesz szüksége rá!
A chiptuning-os oldal elég meggyőző. Köszönet érte. A garancia vége után komolyan el kell gondolkodni a beavatkozáson.
Talált már valaki valamilyen megoldást a ciripelő műszerfalra? Néhány poszttal korábban mintha nem csak egy panasz érkezett volna. Nálam továbbra is a B.E. oszlop mellett van valami, ami néha finoman kattog. Nem folyamatosan, de teljesen véletlenszerűen. Akár álló helyzetben is, természetesen járó motorral.
A kulcsot még nem dobtam ki, de volt már olyan, hogy a zsebemben maradt, amikor kiszálltam. Motor jár, a rendszer pedig iszonyúan kiabál, hogy nem látja a kulcsot. Én kívül ezt nem hallom, aki benn ül, az pedig döbbenten figyel, hogy MI VAN? Mókás.
Nekem még messze van az 1 éves kötelező szerviz (okt. vége), de a közeljövőben felhívom a környék (60-80km) márkaszervizeit. Kíváncsi vagyok, hol, mennyi a tarifa.
Végül egy kérdés. Foglakoztatok azzal a gondolattal, hogy alváz és üregvédelmet kellene csináltatni? Gépátvételkor kérdeztem a fickót, hogy mi a véleménye. Áh, nem kell ezeknek ilyen. Ezek már jó autók. Nagyjából ez volt a válasz. Aztán a közelmúltban szembejött a Totalcar-on egy cikk:
Az jutott eszembe, azzal kapcsolatosan, hogy neked a Peugeot 5008-on, nem működött x km/h felett....
Az már nem létezik, amit régen még oktattak is, hogy amennyiben elromlik az üzemi fékberendezés, akkor ott van a motorfék, mint lehetőség, de a kézifék is (jelen esetben az elektromos rögzítőfék), mint megállási lehetőség!
Azt vallják az autógyártók, hogy a megállás fontosabb, mint az elindulás, akkor ez már nincs? De tényleg, csak hangosan gondolkozom, komolyan érdekelne... Most, akkor mi a jobb, ha aktív állandóan, vagy ha nem?!
Nagyon köszönöm a beszámolót! Igaz én nem merem a gari ideje alatt ezt megcsinálni, de abban a pillanatban mikor lejár, másnap már megyek is egy " új autót" csináltatni.
Én ki fogom cseréltetni az olajat, szűrőt! Ártani nem ártok vele, az a 20-25ezer Ft meg nem fog falhoz vágni!
Nem hiszek a 20-30.000-es olajcserékben! Az olajcsere-plafon nálam a 15.000km/1év!Régen,amíg nagyon hajtottam, volt hogy 6.000km-nél cseréltem! Hogy felesleges - e vagy sem, azt mindenki maga döntse el! Én nyugodtabban alszom tőle!
Ezeket(de még a régi) autókat se nekünk gyártják, hanem a nyugati piacra. Ott nem érdekli őket mi lesz az autóval, mert 2-3-4 év után cserélik! Ha valami gond van az autóval ott(Németországról tudom jobban), nem szarakodnak, mint magyarban! Elkérik az árát a garis szervíznek , de szó nélkül mindent cserélnek! Hogy van az, hogy pl. Németben, akár 7év garit is vehetek a Kugára!? Néztem kint is autót, de a biztosítás nagyon drága!
Ha autómatán van a szellőztetés, akkor a klíma magától ki-be kapcsolgat, hogy mindig a megfelelő hőfok, levegőminőség legyen bent! Ha nem kell, nem kapcsol be! De ki tudod nyomni a gombot. De amikor simán be van kapcsolva a klíma, az sem állandóan terheli a motort!
Az elektromos kézifékről valamit olvastam a kézikönyvében, de én mintha arra emlékeznék, hogy aktív.Csak gondolom nem satura fog, hanem ahogy húzod. Nem 100%, majd utánaolvasok.
2: Megy amíg le nem állítod, az újraindítás már viszont gond lesz.
3: Megint, csak szerintem, de úgy gondolom, hogy folyamatos terhelés nincs automatán, hiszen állandó hűtésen sincs ilyen, csak akkor, ha szükséges.
4: Szintén magánvélemény! Most voltam 1 éves szervizen 16200km volt benne, és nem csréltettem benne előbb olajat. A hiv. olajcsre 20000km, vagy 1 év. Kérdeztem most is tőlük, hogy szerintük mi a jobb megoldás? Azt mondták, felesleges pénzkidobás...... Nyilván nem árt, ha minden héten cserélik sem, de a haszna a nullával egyenlő. A gyári mérnökök miért 20000km -ként kérnék ezt, ha amúgy meg az autódat tennéd tönkre, az ő általuk megadott olajcsere intervallumokkal (5 év garit ki merne rá adni? ).... Még sosem volt ebből gondom egyik autómnál sem.
De persze, ha téged a csere nyugtat meg, akkor tedd azt, nem árt a járgánynak.
1. Az elektromos kézifék mekkora sebesség fölött inaktív?
2. Mi van akkor, ha menet közben kidobom a kulcsot az ablakon? Persze nem tennék ilyet, csak kérdezem. Leáll az autó? Mikor?
3. Ha automata üzemmódban használom a levegőztető rendszert, akkor az AC gomb folyamatosan világít. Ez azt jelenti, hogy a klíma motor folyamatosan terheli a hajtást, vagy csak időszakosan, ha szükséges?
4. Szerintetek érdemes a 3000km-es olajcsere? Kb 10.000 km-t megyek egy évben. Lehet, hogy elég az egy éves szervíz?
Az biztos, hogy én se viszem, a Hovány-Store Szentendrébe!
Nem nulla,hanem értékelhetetlen az ottani hozzáállás az ügyfélhez!
Nálam most első körben benne van a szolnoki Hovány, a solymári Ford,(esetleg az esztergomi szervizük ), meg a pesti Petrányi Store.
Ja, meg a gyöngyösi(nekik nem tudom a nevüket) , de erről még megkérdezem kollégám.
Szerintem a távolság nem jelent gondot. Legalábbis nekem.
Én képes vagyok pl. egy jó gyros-ért elmenni 30km-ert is. Nem hogyha egy nagyobb volumenű dologról van szó, meg több 10.000-ről.
De még nem is annyira a pénz számít. Egy barátom szerint, a pénz csak papír! :-)
Engem a minőség jobban érdekel! Hajlandó vagyok akár többet is fizetni egy adott dologért(legyen az akár egy ebéd is, vagy egy olajcsere), de elvárom a minőséget!
Természetesen, én is keresem a lehetőséget, hogy olcsóbb legyen(az olajcsere), de ez inkább abból fakad, hogy ugyanazért a szolgáltatásért nem szeretem, ha közel dupla annyit legombolnak rólam. Egy olajcsere közt nem lehet különbség sehol, max.a kiszolgálásban. Itthon is megcsinálnám, de azért a garit nem szeretném elveszíteni.
Mivel nem gondoltam volna, hogy nem a meghirdetett fix árat kell fizetni, bárhová is visszük az autót, ezért nem is gondoltam rá, hogy érdeklődjek a márkakereskedéseknél. Azért vittem ide Jászberénybe, mert a vásárláskor, nagyon gyorsak, és korrektek voltak. Bizony sok nagy kereskedés tanulhatna tőlük...
Itt nálunk Salgótarjánban is van kereskedése a Ford-nak, de mikor ide bementem érdeklődni 3 szor is, itt szinte meg sem szólítottak, és amikor én kérdeztem tőlük, hogy "nem e lehetne e?" esetleg a KUGA felől érdeklődni, nos azt mondták küldenek emailra egy ajánlatot. No, ez az ajánlat, akkor jött meg szinte, amikor már itthon volt a KUGA J.berényből, no mondtam is, én ide ezt az autót nem viszem szervizelni sem, az hétszentség. Pedig ez itt van tőlem 5 km-re, a berényi meg vagy 80-90km-re.
De mindegy is, ez az én bajom.
Nem tudom ezek után, hogy az ár másnál is ennyi volt e, vagy esetleg jobb is ettől, de nekem 61eFt volt a díj, és ebben benne volt a 6500Ft-os Assistance díj is a következő évre. Ergo enélkül a szervíz összege 54 500 Ft volt. (50 ezret már a vitaráért is elkértek)
Ha a telefonodon a Beállítások/Alkalmazások/Összes alkalmazás-nál kiválasztod az AA-t, ott van olyan, hogy Tárhely...arra katt, és ott van ez:
Ezt töröld, majd úgy próbáld ki utána. Ha nem megy, akkor ezt törölve, utána a progit is töröld, majd telepítsd újra, és egy próba megint. Mert hiába telepíted, törlöd akár 100-szor is, ha ezt meghagyod, akkor újratelepítés után is, ebből fog dolgozni elsődlegesen, és, ha ez a gebasz oka, akkor mindig a rosszal indít.
Sokszor, ha nem megy valamilyen alkalmazás, csak ez megoldja, ilyen amikor a chrome nem megy pl
Szerintem ez a jelenség valamiféle AA bug lehet akkor, mert nekem is Huawei telefonom van "Mate 10 pro", és nekem megy.
Próbáltad a cache törlést?
Még annyi ötletem van, hogy a fejegységen csinálhatnál egy master resetet, de volt olyan is, akinek csak a telefon reset segített(persze ezt csak végszükség esetén, ha van mentésed mindenről, tel.számok, képek, dokumentumok, stb..).
Ilyesmit is csinálhatnál, hogy a fejegységen elfelejtethetnéd a telefonodat, aa ujratelepítés, újrapárosítás. Vagy akár a telefonon csinálhatnál egy kényszerített leállítást az AA-nak, majd dugd rá újra. Van akinek ez oldotta meg a problémát.....hirtelen más nem ugrik be.
Az Android Auto nem található meg a play áruházban, hivatalosan a mi régiónkban nem támogatott, ezért kell máshonnan letölteni. A linkről, amit adtam leszedheted a feleséged telójára is, és kipróbálhatod, jó is lenne, legalább látnánk, hogy a telóddal van e gond? Szedd le onnan, és tedd fel, csak az ismeretlen forrásból való telepítést engedélyezd a feleséged telóján, és utána telepítheted. Szerintem ezt mindenképpen csináld meg, sok minden kiderülhetne, és mehetnénk tovább az ötletekkel, ha esetleg az övével sem lenne jó......
biztosan a legfrissebb AA van a telódon? Te honnan szedted le a telefonodra? Én a play áruházban most sem találom azt, amivel működik nálam....
Ami ott van, az nem az, ami az apkmirror-ról leszedhető.
Tényleg annyian leszünk nemsokára, hogy megint autót kell cseréljek...:D
Más:
A héten megvolt az első éves köt. szerviz. El kell mondanom, hogy meglepett a végösszeg fizetésnél, hogy nem annyit kellett fizessek, mint a ford oldalon kiírt 1 éves szerviz díj. Hanem lényegesen olcsóbb volt, még úgy is, hogy a Ford Assistance szolgáltatást is újra megkötöttem 1 évre, a köv. köt. szervizig.
Legutóbb írtátok, hogy már alig lehet beszerezni a mi kugánkat, mert már csak az új lesz hamarosan. Nos, a márkakereskedőnél, ahol jártam( Jászberény, Alföld Autóház), volt az udvaron vagy 10 db különféle színű járgány. Akit még érdekel ott érdeklődhet.
Bár halkan megjegyzem, nekem a legjobban bejövős autó most mind között, egy Ranger Raptor volt.... Mit nem adnék érte...?!