Akkor most áttérek erre én is.:-))) Köszi a tippet.
Jól vagyok. Jól vagyok??? Fenese tudja.:-((( Qrvasokat melózom, relatíve kevés pénzért.:-((( Az idén motoron is kb. 400 Km-ert ha ültem.:-(((((
Pont ma tettem fel a kodrira a téli spulnikat. Fiammal meg is jegyeztük, ez az autó csak megy, korosodik és semmi gond vele.:-))) Kopp, kopp, kopp. Igaz az idén nem is tettem talán ha 6-7 ezer Km-et bele.:-))) Megnéztem a gyári fékbetéteket még használható. Ha télen is ilyen keveset használjuk akkor még kibír egy kis időt. Bár tavasszal azért beszerzek egy garnitura betétet és ha cserélem vissza a kerekeket eldöntöm, milegyen. A gyári gumik is most koptak le. Igaz két telet már a téli szettet használtam, annak is van még kb. egy tele aztán csere.
Na és mizujs felétek? Rolad sem hallok mostanában.:-( Probálkoztam itt is összehozni egy találkozó féleséget, de ugytünik érdektelenség miat elnapolva.:-(((
Nem halhatot ki, mert valaki talán pont itt elmagyarázta hogy bizony nekem csak a 506.01 jó. Az 507.00 nem. Vagyis ha kihalt ,akkor elkel adnom a verdát, mert olajat nemtudok cserélni.:-))))
Az 506.01 kihalt a LongLife II-vel. A LongLife III-ban meg 504.00 (benzin) és 507.00 (dízel) van, sőt, asszem láttam már olyan olajat is, amely egyszerre tudja mindkettőt.
Én most elkezdtem nézelődni. Nemtaláltam 506.01-es olajat!!! Én eddig a 0/30-as castrolt használtam , megszünt. Nem is tudom mit fogok helyette beletenni legközelebb. Talán még a szervízben is a 504.00 meg a 507.00-ást akarják belenyomni.
Akkor ha jól értem az 5w40 jobb a turbós motorokba,mint pl.ez: VR1 Racing 10W-60 (valvoline). és ha mondjuk kapna egy 5w 50et. az most jobb vagy rosszabb akkor az 5w40től?
Kezdjuk az alapoknal :-)
A Skodaknal a legfontosabb, hogy az olajnak legyen VW-jovahagyasa. Minden motorhoz tartozik egy VW-kod. KIZARLOAG olyan olajat lehet hasznalni, amelyen feltuntetik, hogy rendelkezik az autonk gepkonyveben meghatarozott jovahagyassal.
Ha erre odafigyelunk, a legnagyobb mellenyulasokat maris elkerultuk. Peldaul a 10W-60-as olajok SEMMIFELE VW-jovahagyassal nem rendelkeznek, a Valvoline VR1 sem. Ugyanez vonatkozik az 5W-50 olajokra is. Nincs a piacon olyan 5W-50 olaj, aminek VW jovahagyasa lenne. Ennek nyilvan megvan a muszaki magyarazata.
Ha megvannak a jovahagyasodnak megfelelo olajok, akkor olyat erdemes valasztani, ami (fontossagi sorrendben)
Akkor ha jól értem az 5w40 jobb a turbós motorokba,mint pl.ez: VR1 Racing 10W-60 (valvoline). és ha mondjuk kapna egy 5w 50et. az most jobb vagy rosszabb akkor az 5w40től?
Na akkor ezt most nemértem. mindenki azt mondta nekem hogy a második szám jelenti azt hogy az olaj milyen hőfokot bír(minél nagyobb annál nagyobb hőfokot bír). akkor az most milyen hőfokra is van az a 30as? illetve mi a külömbség a 60as és a 30as között pontosan?
A melegoldali viszkozitas erteke, mint a neve is mutatja, a meleg olaj folyekonysagat jelzi. Ezt a SAE szerint 100 fokon merik. Minel alacsonyabb ez a szam, annal folyekonyabb, "vekonyabb" az olaj 100 fokon, azaz uzemi homersekleten.
Reges-regen, egy tavoli galaxisban valoban jo volt a magas melegoldali viszkozitas, mert a suru olaj biztositotta, hogy az olajfilm extrem erohatasra se szakadjon meg. De akkor még csak asvanyi alapu kenoanyagok leteztek.
A szintetikus alapolajok megjelenesevel valtozott a helyzet, a szintetikus olajok
eleve osszehasonlithatatlanul jobb tulajdonsagokkal rendelkeznek (vagy ha nem, szinte korlatlanul adagolhatoak, ezzel kezben tarthatoak a tulajdonsagaik), igy nyirasalloasaguk, hőállóságuk eleve magas.
A "vastag" olajokat egyebkent soha nem ajanlottak turbos motorokhoz. A turbinakerek csapagyait is a motorolaj keni, es oda a vastagabb olajok nem is igen "fernek be."
Na akkor ezt most nemértem. mindenki azt mondta nekem hogy a második szám jelenti azt hogy az olaj milyen hőfokot bír(minél nagyobb annál nagyobb hőfokot bír). akkor az most milyen hőfokra is van az a 30as? illetve mi a külömbség a 60as és a 30as között pontosan?
Nemtudom,hogy milyen a gyári olaj az 1es 1.9tdi 90lovas octáviába, de amikor megvettem még pár évvel ezelőtt a kocsit, bementem a skodába hogy kérek olajat a kocsimba és az eladó ezt adta volna.10w30! ezt biztos. a kezemben volt. A márkára már nem emlékszem talán castrol volt. ekkor döntöttem el,hogy annyi pénzért inkább veszek bele máshol egy totál quartz 9000et(5w40).4 évig ezt használtam ,nem volt vele semmi bajom. Később egyszer még rákérdeztem az olajra és újra ugyan azt az olajat akarta adni. a könyvbe is valami 10w30at ír nekem. a 2es octáviába már biztos hogy 5w valahányas van gyárilag. De ez 10w30al jött ki gyárilag a papírjai szerint.
Meg is kérdeztem az eladótól a skodába és ő mondta hogy jó bele az 5w40is csak mivel hígabb lehet hogy egy kicsit enni fog belőle(nem ette hála az égnek).
A 10w60at sem eszi. ezt is kérdeztem egy olajokkal foglalkozó faszitól,és azt mondta,hogy arra a bizonyos első számra kell odafigyelni hogy 10es vagy 5ös vagy 0ás. a másik számra azt mondta,hogy ha nagyobb akkor az csak jobb.
Az EUxxx norma teljesítése érdekében a benzingőzt vezeti be a szívócsőbe hogy a motor elégesse azt. A szabadba már nem mehet, mivel az EUxxx norma teljesítéséhez teljesen zárt üzemanyag rendszer kell.
Köszi, megnyugtattál, bár a másik autók, amiket próbáltam nem csináltak ilyet. Kíváncsi vagyok, a kereskedőnél mit mondanak majd a szakik rá. Egy barátom 3-as Golf szervizkönyvében talált erre utaló infót, hogy valami benzingőz elnyelető aktívszenes akármi ez. Az AutoData CD-n egyelőre nem találom ezt az alkatrészt de egyelőre csak németül van meg, azt a nyelvet meg nem nagyon művelem :)
Annál a kis fekete doboznál természetes a kattogás, nekem is ugyan úgy kattog mint neked! :-) Ha jól tudom a kipufogó gáz visszavezetéssel van kapcsolatban... de ezt én is csak úgy hallottam egy német barátomtól, még 4 éve. Szal nem biztos. De a lényeg, hogy amíg kattog addig nincs baj.
"Akkor most mégse 30.000 km a szervízintervallum?"
Nem! Rugalmas! Max. (azaz MAXIMUM) 2 évre vagy 30.000 km-ig kitolható. Ha a komputer nem szól hamarabb, akkor 2 év elteltével VAGY 30.000 km elérésekor kell szervizelni. Neked szólt... Tehát irány a szerviz, legkésőbb 1400 km múlva!
Viszkozitást nem néz a rendszer, kérdezze a haverod a szervizeseket, remélhetőleg azok tudják, hogy működik a VW-féle meghosszabbított szerviz intervallum.
"óra szerint 190-nél még ment volna, ammeg olyan 180 lehetett valójában, nem erőlködött vele"
Szerintem ne kezdjük el azt, ami más topikokban is megy. Repkednek a varázs számok, aztán egy jó kis "vita" alakul ki belőle.
De azért reagálok:-)))))
Ha jól értem, 1.6-os a géped. Az rendben van, hogy megfutja a 180-at, de ehhez mennyi idő kell neki, mennyit fogyaszt ennél a tempónál, és mi történik ha ilyenkor nyomsz neki egy padlót?
Én is kipróbáltam, mi a vége a gépnek: 220 környékén volt, de ehhez már kellett egy igen hosszú nyílt szakasz, és 190-től már igen nyögvenyelős volt a gyorsulása. Ahogy kipróbáltam, kb 170 km/h az a tempó, ahol még érezhetően történik valami, ha hirtelen a gázra lépek.
Ui: Istenem, engem mennyi 1.4-es, 1.6-os "erőgép" tolt már le a belső sávban 160-nál. Igaz, amikor lehúzódtam, de nem lassítottam, kicsit sokáig tartott az előzés:-))))
Röviden: Nekem semmit nem mond az, hogy mennyi a vége. Az már inkább, hogy 5.-ben, 80-ról 160-ra mennyi idő alatt lép a gép.
a gyár nekem 10w30at ajánlott. az kb. elég a gyári 90 lóerős teljesítményhez de a 150 160hoz már nem. Míg gyári a teljesítményed addig igen, ok! a gyári olaj is, de utánna már kérdéses.
Nem ertesz hozza, hulyesegeket beszelsz, es tonkreteszed az autodat.
Mindehhez jogod van.
De az eszt osztani ilyen hatterrel egy nyilvanos forumon... pfff.
A 10W-60 olaj hoturese nem jobb, mint a 10W-30-e. (Ami mellesleg nem egy gyakori specifikacio. Nyilvan 5W-30-ra gondoltal.)
Az a motor, amihez 30-as melegoldali viszkozitasu olajat javasol a gyar, igen szuk illesztesekkel keszul. A 10W-60 olaj szamos remek tulajdonsaggal rendelkezhet, de a kenes lassabban epul fel hidegben, es arra is van esely, hogy uzemi homersekleten a motor egyes alkatreszei kenes nelkul maradnak, hiszen a "vastag" olaj nem jut el a kenesi pontokra. Kulonosen nagy kockazatnak van kiteve a turbina csapagyazasa, amit a motorolaj ken. Vagyis elvileg kellene kennie....