Nézegettem a Hijoin felniket, de úgy láttam, nagyon kevés az, amelyiknek a mérete (szélesség és a hozzá való ET szám) stimmelne a gyári felnik paramétereivel.
Ez igy van :-) Viszont ami van, az szep es jo :-)
16-os felnin stabilabb az autó nagy sebességnél,
Igen, de minimalis a kulonbseg. Amennyivel nagyobb a felni (1 huvelyk = 2.54 cm), annyival alacsonyabb a gumi oldalfalanak a magassaga (azaz alul-felul 12.7 milimeterrel).
Emiatt valamivel pontosabb a kormanyzas, kevesbe "kenodik" a gumi. (Kepzeld el, hogy egy hosszukas radirt fogsz a kezedben, es felul fogod meg. Ha elmozditod a papiron, eloszor maga a radir fog elhajlani, es csak utana modul meg a papiron. Ha alul tartod, akkor pontosabban koveti a kezed mozgasat.)
illetve kb. milyen áron lehet majd 16-os nyári gumit venni (mennyivel drágább, mint a 15-ös)?
Ha az extra akciokat leszamitjuk (iden 13 alatt volt Fulda Progresso es 17 alatt Pirelli P7 -- az ev egy-egy idoszakaban, egy-egy forrasbol), akkor 15 korul kezdodnek az elfogadhato masodvonalbeli gumik (Fulda, Kléber, Uniroyal, Firestone, ...), es 18-19 korul a premiumok (Good Year, Dunlop, Pirelli, Michelin, Bridgestone, Continental). A friss kiadasu csucsgumik azert 20 felett maradtak.
A 195/65R15 meretben guminkent 3-6 ezer forinttal alacsonyabbak ugyannak a mintanak az arai.
A 205/60R15 egyre kevesbe nepszeru meret, kisebb a valasztek, nincsenek igazan komoly akciok, sőt, egy ma megvett szett gumijanak potlasa is nehezkes lehet.
Stevie, Nyári garnitúrát ár szempontjából mikor érdemes beszerezni?
Februar-marcius szokott lenni a legjobb idoszak, de mivel az euro arfolyama meglehetosen keplekeny, erdemes lehet erdeklodni most is. A raktarban ragadt gumikat még 230-240 forintos euroert vettuk, februarban az uj szallitmany 15-20 szazalekkal is dragabb lehet, pusztan az euro arfolyamvaltozasa miatt. Ha tudod, mennyi lesz december-januarban az arfolyam, akkor erdemes lehet kivarni ;-)
Ill. az a kérdésem, hogy az a budai műhely ahol a téliket szereltétek, vállal-e gyári alufelni renbehozást (néhány horzsolás + a perem benyomódás)?
Vallal. De ha jot akarsz, most beken hagyod a csajokat, es januar elso heteben adod be a felnit. Gyorsabban elkeszul, talan olcsobb lesz, es esetleg szebb is :-)
(Most teljes szezon-elotti-orultekhaza van, januarban viszont legfeljebb valami vérre meno kartyacsatat szakit majd felbe a keresed.)
Nézegettem a Hijoin felniket, de úgy láttam, nagyon kevés az, amelyiknek a mérete (szélesség és a hozzá való ET szám) stimmelne a gyári felnik paramétereivel.
16-os felnin stabilabb az autó nagy sebességnél, illetve kb. milyen áron lehet majd 16-os nyári gumit venni (mennyivel drágább, mint a 15-ös)?
Van szerinted gyári felni 30e alatt?
Megyek pestre kedden, most kéne eldöntenem, hogy 16-os gumik legyenek-e tavasszal, és ha igen, akkor milyen felnin, mert ha lemezfelni, azt el tudnám hozni kedden vagy szerdán - már amennyiben van nálatok ilyen épp készleten.
amit jelöltél az az úgynevezett aktívszenes tartály mely az üzemanyagrendszer szellőztetéssel van összefüggésbe. a kattogás valóban egy mágnesszelep kattogása , természetes működés.
Gabcikovó-Vác útvonal, kellemes szlovák hegyi főút, dimbek dombok, falvak, utána egy vác-óbuda-vác kunkor, autópálya nem volt benne, kb. 250 km 5,5 l (óra szerinti) átlag.
Ja és ma került bele a nyolcezredik km. :-)
Tegnapelőtt meg egy fél liter olaj, mert eléggé lement a szint.
Van egy kérdésem a téli gumicserét illetően. 2001/12 havi octaviamon jelenleg elég érdekes a téli gumi ezt szeretném cserélni: Mostani gumi: 185/65 R14 csak 3 db. Amit ajánlottak jó áron de nemtom használhatóm-e: 185/65 R15. Ezek jó áron lennének igaz felni kell hozzá de gyári adat szerint nem ez a gumi kell hozzá. A 185/65 R15 gumi jó lenne?
ti hallotatok valami pletykát, h a Skoda nem akar embereket kirugni, és inkább a meglévő új autó készletekből fog igen nagy arányú kedvezményeket adni? Vagy ez csak kacsa?
Nem nagyon tudom elhinni, h 5M-nél olcsóbb legyen egy kombi 1.9PDtdi, metállal és Holiday felszereltségi szinttel, hisz szar a forint, valamint, ettől már a c4 grand picasso is drágább
Kis megfigyelési segítséget szeretnék kérni tőletek. Azt tűnt fel a napokban nekem, hogy miután leállítom a motort, 10-20mp múlva beindul a ventilátor, de csak úgy "félgőzzel" Indításkor is beindul a ventilátor, igaz akkor teljes fordulaton. (a klíma menetközben a párásódás megelőzése végett, be van kikapcsolva) Nyáron melegben nem tűnt fel. Azóta figyelgetem (bogaras lettem) és most viszont, kimondottan zavar. Nyáron, hogy megy a ventilátor teljesen megszokott, de ilyenkor... Legyetek szívesek figyeljétek már meg a tieteket, hogy csak nekem furcsa, vagy ez természetes. ( most viszem vizsgázni a vasat, de ez idáig még nem tünt fel... :(
Igazat adok, bár nem igazán értettél..:-) Csupán arra voltam kíváncsi, mint minden új dolognál, akár legyen az egy telefon is, h ami a könyvecskében szerepel, az mennyire felel meg a valóságnak, és valójában mire is képes a ketyere...:-)))
Mivel az előző vasam is hasonló 1,6-os vw konstrukció volt, kb tudom, mire számíthatok tőle, és mivel egy családi sedant szerettem volna venni, nem is vagyok csalódott :-))) Ha majd hülegyerek módjára megint száguldozni akarok, megvan a tippem, h mivel tegyem ...:-)
Egyelőre a lényeg, h ez a gép kb kielégíti az igényeket, most pakoltam tele a farát 2 gyerek mellett, hát meglepő mi mindent nyelt el.... Ha meg nem a családdal vágtázok a pályán, akkor haladni is képes, kb ennyi volt az észrevételem :-)
Az pedig ismét csak egy bűvös szám, akár varázs is lehet, h megelégedett most 8,2-vel, vegyesen város pálya és országút, amit a toledoból nem mindig sikerült kicsalni :_))
Még mindig tartom, h az egyik legjobb családi méretű sedan, az octII :-)))))