Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

taki_67 Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7274

Kösz az olajügyekben való eligazítást.

Azt elfelejtettem mondani, hogy egyenlőre csak utántöltéshez kell, ja, és igen, rugalmas szervízintervallum.

Én omw-nél tankolok, ezért gondoltam az ő olajukra (BIXXOL SPECIAL V7)

 

Viszont azt sem tudom, hogy kell-e utántöltenem (1000 km-nél tartok), ezért megyek, meg is nézem.

stevie wonder Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7273

jól gondolom, a 2008-as OII-höz, 1,6-os, benzines, a VW 504 00, SAE 5W-30 olajat kell választanom?

 

Ha rugalmas szervizperiodusu uzemmodban van, akkor igen. (De megfontolando a fix 15 ezres olajcserere valo atallas, akkor az 502.00 is hasznalhato, ami lenyegesen olcsobb.)

 

 

Ha egy olaj megfelel a VW előírásnak, akkor mindegy, hogy ki a gyártója?

 

 

Ja. De azert az olaj "bizalmi termek," erdemesebb olyan gyartotol valasztani, akiben megbizol.

Előzmény: taki_67 (7268)
stevie wonder Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7272

Mert egy hiba legyen, amit az olajra lehet fogni és onnantól ugrott a garancia. Annyit meg nem ér.

 

Be kell iratni a szervizkonyvbe a hozott olaj tipusat, es hogy teljesiti az eloirast. Ezt tipikusan maguktol megteszik.

 

Illetve van egy olyan belso szabalyozas, hogy a nem megfelelo olajat -- de csak azt! -- vissza kell utasitani, nem szabad beletolteni az autoba. Tehat voltakeppen a szervizpecset automatikusan azt jelenti, hogy a megfelelo olaj kerult a motorba.

 

 

Cstrolt-shellt, csak olyat szabad itthon venni ami nem százhalombattai olaj.

 

Ugy erted, almasfuzitoi...

 

Egyebkent a szintetikus motorolajok sosem lattak koolajat, tehat nincs is jelentosege.

 

Amugy meg tokre nincs rairva a Castrol meg a Shell (?) csomagolasara, hogy melyik beszallitotol jott az bazisolaj. Ha a Castrol, Shell (?) laborban megfelel, akkor az jo.

Előzmény: BX_thomas (7270)
BX_thomas Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7271
melyik autód megy sokat? :))))))
Előzmény: TUZI (7267)
BX_thomas Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7270
akkor mind1 ki gyártja, a garancia szempotjából nem mind1 mit raksz bele.
Mert egy hiba legyen, amit az olajra lehet fogni és onnantól ugrott a garancia. Annyit meg nem ér.
lásd a turbó-katalizátor cserémet.
Ha nem gyári az olajam, akkor simán azt mondják, hogy az olaj miatt ment tönkre a turbóm!!!

Nem garis autóba én a rowe-t használom immár 8 éve.
Felső ruhr vidéki német olaj.Minden minősítése megvan. Ráadásul osztrák bmw laborban tesztelték és kimagaslóan jól vizsgázott.
Cstrolt-shellt, csak olyat szabad itthon venni ami nem százhalombattai olaj.
Szigorú a technológia, mégis :(
Előzmény: taki_67 (7268)
BX_thomas Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7269
neked is a teljes listát vágta be. 10lap.
Nem értem miért ilyen hülle....
Előzmény: TUZI (7267)
taki_67 Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7268

Próbálok okosodni olaj ügyben (is).

Végigolvasva a hozzászólásokat, gépkönyvet, a totalcaros olajdoktort, ha jól gondolom, a 2008-as OII-höz, 1,6-os, benzines, a VW 504 00, SAE 5W-30 olajat kell választanom?

Ha egy olaj megfelel a VW előírásnak, akkor mindegy, hogy ki a gyártója?

TUZI Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7267
Hy.

Szerintem erre az olajra gondolt a kolléga.:-))) Szerintem ez megfelelő. Én is ezt akarom beletenni. Most éppen nagyon kiköltekeztem, de ha jön be egy kis zsé rendelek egy 12-es adagot, és akkor marad utántőltésre is, és a következő csere is meg van oldva.
Mivel sokat megy az autó főleg télen nagyon rövid távokon így én ragazkodom a 0-ás olajhoz, még ha esetleg ebből kicsit többet is elfogyaszt.
Előzmény: BX_thomas (7266)
BX_thomas Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7266
a linked nemtom mire mutat.
PD motoro olaj nwem sok féle van itt sem.4...

A lényeg, én márkazservízbe járok, kocsi garanciális, céges.
Nem éri meg játszanom 1-2 forittal.
Ha pedig utántöltésre van szükségem már 2x előfordult, hogy autópályán kelett olajat vennem.
Teccik érteni.
Szerintem a saját olaj behordása márkaszervízbe necces amí garis.
Előzmény: Törölt nick (7264)
kerub Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7265
A gumi ápolására a Phantenol nagyon jól bevált, már a Trabi ajtógumijaira is azt használtuk a 60-as években.
Előzmény: Törölt nick (7249)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7264
http://www.motorolajbolt.hu/termekek.php?termopen=39&kertip=#anc39

ez 2800Ft / liter, ez is jo nem? Vagy valamit félreértettem

Üdv: Laci
Előzmény: BX_thomas (7263)
BX_thomas Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7263
pd olaj szerven 6000/liter, ha boltban veszed a mobil pd-t akkor max 4000liter.
ÉS kell bele, mert a kocsi megbosszulja a szar olajat.
Előzmény: moha02 (7257)
BX_thomas Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7262
Nejem autóján turanza van, meg a saabon meg potenza volt.
Előzmény: BJ (7254)
BX_thomas Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7261
nekem is fűrészfogasra kopott a micheli primacy, vagymiszar, a gyári gumija. Érdekes módon ugyanez a gumi van a 307eseken és azokon nincs fűrészfogasra kopva, egyiken sem...
Amit még észrevettem, hogy az előző ambiantém hátulja sokkal kemélnyebb volt imnt a mostanié.
Abban erősített futómű lett volna?
Üresen horoorr kemény volt, ez sokkal finomabb.
Előzmény: joemaster (7258)
joemaster Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7260
Az ajtók is mozognak a helyükön, nem kell ehhez csavarodni a kasztninak.

Nekem az Einszett gumiápoló stift jött be!
Majd' 1 évig kibírta, ma rendeltem meg az utánpótlást, mert a nyáron kiborult a csomagtartóba és a két komponens közül az egyik kifolyt, a másik meg ragacsos massza lett önmagában.

Korábban próbáltam már Prevent gumápolót (semmi eredmény) és glicerint. Ez utóbbi először vagy 3 hónapig bírta, aztán legközelebb már 2 hétig sem.

Einszett gumiápoló stift.
Előzmény: mauzi (7247)
joemaster Creative Commons License 2008.11.01 0 0 7259
A Kléber téli gumikhoz képest csendesebb volt, de már elmúlt...

Bár nekem a Conti gumik fűrészfogas kopásának tulajdonított zaj nagyon kis mértékben a téli gumikkal is meg van, szóval már nem értek semmit.

A gumin látszik, hogy a szélső blokkok első és hátsó része között van szintkülönbség. Állítólag azért kopott ilyenre, mert a hátsó kerekeken nem vesz részt a gumi a gyorsításban, így csak az első blokkok kopnak fékezéskor és így lesznek alacsonyabbak, mint a hátsók. Kivéve a gumik belső szélét, ahol egyenletes magasságúra le van nyalva mindkét blokk, sőt, szinte össze is vannak mosódva (feltehetőleg elöl lettek ilyenek, bár én ilyen mértékű kopásra nem emlékszem, mikor levették a gumikat elölről vagy amikor felrakták a következő nyári szezonra hátra, ahol elkezdtek dübörögni).

Kérdés, hogy miért hallom még ezt a dübörgő hangot (bár nem olyan intenzíven) a téli gumikkal is?
Lehet, hogy a Kléber téli gumik is ilyenre koptak?
Nem vettem észre rajtuk és alig van bennük 8e km, a Conti-kban meg 30e és csak nyár végén figyeltem fel a dübörgésre.

A fene se érti már az egészet.
Előzmény: stevie wonder (7255)
joemaster Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7258
Nekem kissé fűrészfogasra koptak hátul, pedig mindig figyelek a gyári nyomásértékek terhelés-függő betartására.

Én megutáltam a Conti EcoContact 3-mat.
Van bennük kb. 30e km és hajíthatom ki a francba! A kopásjelző még nagyon messze van a futófelülettől, de egyrészt az enyhe fűrészfogasság miatt nem merem visszatenni, másrészt nekem rosszul is koptak (ez mondjuk futómű probléma, volt is állítva).
Előzmény: Törölt nick (7245)
moha02 Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7257
Hétfőn megy a szekér garis szervízbe. Felhívtam a kereskedést a héten, hogy mégis mennyi lesz. Azt mondták, hogy 60-65.000 kb. Ha én viszem az olajat, akkor 30.000 el kevesebb. Megkérdeztem a haveromat a Sziklai nál, hogy náluk mennyi az olaj, ő Mobil 1 et ajánlott 13.500 Ft ért. Azért ez nem gyenge árkülönbség. És azt mondta a srác, hogy a Mobil jobb a kereskedés által ajánlott Shell-nél.
stevie wonder Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7256
Amugy a jobb gumi nem (feltetlenul) azt jelenti, hogy halkabb :-)
Előzmény: stevie wonder (7255)
stevie wonder Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7255

állítólag a continental jobb (halkabb), legalábbis a skoda dealer szerint

 

 

Errol azert kerdezzuk meg Joemaster kollegat :-)

Előzmény: Törölt nick (7252)
BJ Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7254
én nagy bridge hívő vagyok, a másik OFF (bár BX Thomasnak nem az, mert Saab) autónkon a téli és a nyári is bridge, és teljesen meg vagyunk vele elégedve
Előzmény: Törölt nick (7252)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7253
egyébként azt megfigyeltétek, h a két ajtó közötti gumicsik (tomites, akarmi) szinte mindegyik octavián trehányul, házagosan van illesztve?
a gumicsik pereme nem követi a karosszériát, eláll tőle, több helyen is, persze van olyan oldal, ahol meg tökéletes. Pont egy RS octin néztem, ott a bal oldal nagyon hézagos volt.
A Skoda dealer szerint ezek ilyenek.....
Előzmény: mauzi (7247)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7252
akkor azt hiszem te picit rosszabbul jártál, állítólag a continental jobb (halkabb), legalábbis a skoda dealer szerint
Előzmény: BJ (7251)
BJ Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7251
érdekes, az enyémet meg Bridgestone-nal adták
Előzmény: Törölt nick (7245)
taki_67 Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7250

Khmm... izé... mi az a gumikéder?

Az a gumi tömítő profil az ajtókeretben?

Mert valami nálam is nyikorog... 1 hónapos.

Előzmény: mauzi (7247)
BX_thomas Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7248
szerintem vidd vissza a szervízbe és cseréltesd ki őket.
Nekem a 2.5 éves atóm meg se nyikkant. És az nem kapott glicerint, elhiheted :))))
Előzmény: mauzi (7247)
mauzi Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7247
octavia II ajtó gumikéder nyiszogására van már valami bevált tipp? az octavia I-nél ismert bandázsszalagos megoldás nem nyert sajnos. a gumiprofilok glicerines kezelésén is túl vagyok.

4 hónapos autó, alig 15 ezer kilométerrel, és úgy nyiszog-recseg-ropog az összes ajtó (főleg a hátsók) felől, mintha szét akarna esni.

még csak komolyabb úthiba sem kell hozzá, elég, ha nem tökéletesen sík az út, és "csavarodik" a kasztni...
BX_thomas Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7246
nekem csak sport contactom volt még, az nagyon jó.
De nekem egy gumi van közútra ami etalon, igaz nem a tartósság, hanem a tapadás és az a yokohama a539. Nagyon szerettem. Bár azóta vannak bizta jobbak is.
Majd ha nekem eccer soikpézemlessz, veszek megint egy garnitúra yokohamát :))))
Előzmény: Törölt nick (7245)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7245
Szia,

Az enyémet continentallal adják.. Azok viszonlyag jók? (pl csendesség)

Üdv: Laci
Előzmény: BX_thomas (7244)
BX_thomas Creative Commons License 2008.10.31 0 0 7244
Nem azzal adták. mislennel, de ezeket a nyáron vettem a másikra, és inkább átraktam. van benne 10k km. Többet ér mint a búcsús mislen :)))))
Előzmény: KKZZ_70 (7243)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!