jól gondolom, a 2008-as OII-höz, 1,6-os, benzines, a VW 504 00, SAE 5W-30 olajat kell választanom?
Ha rugalmas szervizperiodusu uzemmodban van, akkor igen. (De megfontolando a fix 15 ezres olajcserere valo atallas, akkor az 502.00 is hasznalhato, ami lenyegesen olcsobb.)
Ha egy olaj megfelel a VW előírásnak, akkor mindegy, hogy ki a gyártója?
Ja. De azert az olaj "bizalmi termek," erdemesebb olyan gyartotol valasztani, akiben megbizol.
Mert egy hiba legyen, amit az olajra lehet fogni és onnantól ugrott a garancia. Annyit meg nem ér.
Be kell iratni a szervizkonyvbe a hozott olaj tipusat, es hogy teljesiti az eloirast. Ezt tipikusan maguktol megteszik.
Illetve van egy olyan belso szabalyozas, hogy a nem megfelelo olajat -- de csak azt! -- vissza kell utasitani, nem szabad beletolteni az autoba. Tehat voltakeppen a szervizpecset automatikusan azt jelenti, hogy a megfelelo olaj kerult a motorba.
Cstrolt-shellt, csak olyat szabad itthon venni ami nem százhalombattai olaj.
Ugy erted, almasfuzitoi...
Egyebkent a szintetikus motorolajok sosem lattak koolajat, tehat nincs is jelentosege.
Amugy meg tokre nincs rairva a Castrol meg a Shell (?) csomagolasara, hogy melyik beszallitotol jott az bazisolaj. Ha a Castrol, Shell (?) laborban megfelel, akkor az jo.
akkor mind1 ki gyártja, a garancia szempotjából nem mind1 mit raksz bele. Mert egy hiba legyen, amit az olajra lehet fogni és onnantól ugrott a garancia. Annyit meg nem ér. lásd a turbó-katalizátor cserémet. Ha nem gyári az olajam, akkor simán azt mondják, hogy az olaj miatt ment tönkre a turbóm!!!
Nem garis autóba én a rowe-t használom immár 8 éve. Felső ruhr vidéki német olaj.Minden minősítése megvan. Ráadásul osztrák bmw laborban tesztelték és kimagaslóan jól vizsgázott. Cstrolt-shellt, csak olyat szabad itthon venni ami nem százhalombattai olaj. Szigorú a technológia, mégis :(
Végigolvasva a hozzászólásokat, gépkönyvet, a totalcaros olajdoktort, ha jól gondolom, a 2008-as OII-höz, 1,6-os, benzines, a VW 504 00, SAE 5W-30 olajat kell választanom?
Ha egy olaj megfelel a VW előírásnak, akkor mindegy, hogy ki a gyártója?
Szerintem erre az olajra gondolt a kolléga.:-))) Szerintem ez megfelelő. Én is ezt akarom beletenni. Most éppen nagyon kiköltekeztem, de ha jön be egy kis zsé rendelek egy 12-es adagot, és akkor marad utántőltésre is, és a következő csere is meg van oldva. Mivel sokat megy az autó főleg télen nagyon rövid távokon így én ragazkodom a 0-ás olajhoz, még ha esetleg ebből kicsit többet is elfogyaszt.
a linked nemtom mire mutat. PD motoro olaj nwem sok féle van itt sem.4...
A lényeg, én márkazservízbe járok, kocsi garanciális, céges. Nem éri meg játszanom 1-2 forittal. Ha pedig utántöltésre van szükségem már 2x előfordult, hogy autópályán kelett olajat vennem. Teccik érteni. Szerintem a saját olaj behordása márkaszervízbe necces amí garis.
nekem is fűrészfogasra kopott a micheli primacy, vagymiszar, a gyári gumija. Érdekes módon ugyanez a gumi van a 307eseken és azokon nincs fűrészfogasra kopva, egyiken sem... Amit még észrevettem, hogy az előző ambiantém hátulja sokkal kemélnyebb volt imnt a mostanié. Abban erősített futómű lett volna? Üresen horoorr kemény volt, ez sokkal finomabb.
Az ajtók is mozognak a helyükön, nem kell ehhez csavarodni a kasztninak.
Nekem az Einszett gumiápoló stift jött be! Majd' 1 évig kibírta, ma rendeltem meg az utánpótlást, mert a nyáron kiborult a csomagtartóba és a két komponens közül az egyik kifolyt, a másik meg ragacsos massza lett önmagában.
Korábban próbáltam már Prevent gumápolót (semmi eredmény) és glicerint. Ez utóbbi először vagy 3 hónapig bírta, aztán legközelebb már 2 hétig sem.
A Kléber téli gumikhoz képest csendesebb volt, de már elmúlt...
Bár nekem a Conti gumik fűrészfogas kopásának tulajdonított zaj nagyon kis mértékben a téli gumikkal is meg van, szóval már nem értek semmit.
A gumin látszik, hogy a szélső blokkok első és hátsó része között van szintkülönbség. Állítólag azért kopott ilyenre, mert a hátsó kerekeken nem vesz részt a gumi a gyorsításban, így csak az első blokkok kopnak fékezéskor és így lesznek alacsonyabbak, mint a hátsók. Kivéve a gumik belső szélét, ahol egyenletes magasságúra le van nyalva mindkét blokk, sőt, szinte össze is vannak mosódva (feltehetőleg elöl lettek ilyenek, bár én ilyen mértékű kopásra nem emlékszem, mikor levették a gumikat elölről vagy amikor felrakták a következő nyári szezonra hátra, ahol elkezdtek dübörögni).
Kérdés, hogy miért hallom még ezt a dübörgő hangot (bár nem olyan intenzíven) a téli gumikkal is? Lehet, hogy a Kléber téli gumik is ilyenre koptak? Nem vettem észre rajtuk és alig van bennük 8e km, a Conti-kban meg 30e és csak nyár végén figyeltem fel a dübörgésre.
Nekem kissé fűrészfogasra koptak hátul, pedig mindig figyelek a gyári nyomásértékek terhelés-függő betartására.
Én megutáltam a Conti EcoContact 3-mat. Van bennük kb. 30e km és hajíthatom ki a francba! A kopásjelző még nagyon messze van a futófelülettől, de egyrészt az enyhe fűrészfogasság miatt nem merem visszatenni, másrészt nekem rosszul is koptak (ez mondjuk futómű probléma, volt is állítva).
Hétfőn megy a szekér garis szervízbe. Felhívtam a kereskedést a héten, hogy mégis mennyi lesz. Azt mondták, hogy 60-65.000 kb. Ha én viszem az olajat, akkor 30.000 el kevesebb. Megkérdeztem a haveromat a Sziklai nál, hogy náluk mennyi az olaj, ő Mobil 1 et ajánlott 13.500 Ft ért. Azért ez nem gyenge árkülönbség. És azt mondta a srác, hogy a Mobil jobb a kereskedés által ajánlott Shell-nél.
én nagy bridge hívő vagyok, a másik OFF (bár BX Thomasnak nem az, mert Saab) autónkon a téli és a nyári is bridge, és teljesen meg vagyunk vele elégedve
egyébként azt megfigyeltétek, h a két ajtó közötti gumicsik (tomites, akarmi) szinte mindegyik octavián trehányul, házagosan van illesztve? a gumicsik pereme nem követi a karosszériát, eláll tőle, több helyen is, persze van olyan oldal, ahol meg tökéletes. Pont egy RS octin néztem, ott a bal oldal nagyon hézagos volt. A Skoda dealer szerint ezek ilyenek.....
octavia II ajtó gumikéder nyiszogására van már valami bevált tipp? az octavia I-nél ismert bandázsszalagos megoldás nem nyert sajnos. a gumiprofilok glicerines kezelésén is túl vagyok.
4 hónapos autó, alig 15 ezer kilométerrel, és úgy nyiszog-recseg-ropog az összes ajtó (főleg a hátsók) felől, mintha szét akarna esni.
még csak komolyabb úthiba sem kell hozzá, elég, ha nem tökéletesen sík az út, és "csavarodik" a kasztni...
nekem csak sport contactom volt még, az nagyon jó. De nekem egy gumi van közútra ami etalon, igaz nem a tartósság, hanem a tapadás és az a yokohama a539. Nagyon szerettem. Bár azóta vannak bizta jobbak is. Majd ha nekem eccer soikpézemlessz, veszek megint egy garnitúra yokohamát :))))