Ez a sz*r Vivaro megint Fahrenheitben mutatja a homersekletet es az istennek se tudom visszaállítani. Azt irja a könyv, hogy kikapcsolt állapotban nyomjam az L és az 1 gombot. De semmi nem történik. Próbáltam gyújtás nélkül is, úgy sem csinál semmit.
Egyszer előfordult már hasonló eset. Akkor erős kopogás hallatszott a fordulatszámnak megfelelően. Ott azt találtuk, hogy a vezérlés elállítódott és a szelepek kissé beleértek a dugattyúba. A motornak nem lett baja, mert csak igen kismértékben értek össze az alkatrészek. Alig látható foltok voltak a dugattyún. Miután beállítottuk a vezérlést és a szíjfeszességet, újra jó volt minden. Más jellegű rendellenes motorhangokkal még nem fordultak hozzánk. Egyébként én az Opel Dunában dolgozom.
Opelroy!
Titeket még nem kerestek meg olyan problémával, hogy furcsa hangja van a motornak?
A motornak mostanában valami furcsa mellékhangja van, mintha Ikarus-ban ülnék. Egyszer vezettem egy Boxert aminek csapágyas volt a turbója, az volt hasonló.
Hello!
Ha még nem volt gondod vele, feltétlen keresd fel a szervízt, mert lesz... Megnézik és cserélik, ez sajnos fontos alkatrész a Trafic/Vivaro-ban
EGR/AGR szelep tányérja megreped és letörik a szívócsőről. A szeleptányér elzárja az utat a szivócsőben, ezért nem kap levegőt a kocsi motorja. Ebből következik, hogy hiába nyomod a gázt nem pörög fel a motor. Max 30km/h sebességgel mehetsz vele (a szervizig)
Jugo!
"Meghalt a topic???
Senki nem, tud semmi újat mondani? Pedig szerintem van míről beszélni! Pl. hogy érdemes-e még egy ilyen autót vennünk vagy megint kezdjem el járni a kereskedéseket kisteherautót kutatva. Kényelem, felszereltség design, szempontjából nagyon ott van, de vajon 300ezer km után is jó autó lesz-e még. A váltója új korától zörög 5-10km/h közt"
Az az öszinte probléma, hogy egyre jobban errefelé haladunk, azaz az autó nagyon csicsa, design, meg minden csak éppen nem megy. Sajnos ez egyre több autónál előfordul. Valahogy úgy borítékolnám a dolgot, hogy az autógyárakat már csak az eladhatóság érdekli, az is csak design szempontból. Az hogy a kocsi müködjön, már sokadrangú kérdés, ráadásul nem kell hogy elmenjen többszázezer kilométert, hisz addigra úgyis elavult lesz, nem olyan divatos, tehát vegyél másikat... Szóval kökemény globalista fogyasszál sokat szemlélet......
Na irok! kb. 27000km-nél megtörtént az olajcsere, szűrők, első fékbetét. Érdekes volt, hogy a fékbetétet rendelni kellett. Garanciában cserélték az ablakmosótartályt (annek ellenére, hogy nem találtak folyást), de ezt is rendelni kellett, valamint új ablakemelő kart is kaptunk.
Múlt héten elfüstölt a küszöb alatti csatlakozóm (lásd Opelroy korábbi hozzászólását). Reggel 10-kor történt az eset, 16:45-kor kaptam meg a csereautót, egy Nissan City Van-t. Ez utóbbiról ne is beszéljünk. Csatlakozó ki lett iktatva, de még egy karosszéria vezérlő elektronikát rendeltek, majd cserélik.
Tegnap megadta magát az ACR szelepem. Sajnos nem tudták cserélni, mert pont berakták ami volt raktáron, de megcsinálták. Állitom, ill. a szerelők is állítják, hogy ez igy jobb, mint az eredeti.
Egyebkent a szervizzel roppant modon meg vagyok elégedve, nagyon kedvesen és korrektül kezelnek minden alkalommal.
Meghalt a topic???
Senki nem, tud semmi újat mondani? Pedig szerintem van míről beszélni! Pl. hogy érdemes-e még egy ilyen autót vennünk vagy megint kezdjem el járni a kereskedéseket kisteherautót kutatva. Kényelem, felszereltség design, szempontjából nagyon ott van, de vajon 300ezer km után is jó autó lesz-e még. A váltója új korától zörög 5-10km/h közt.
Kicserélték az EGR szelepet a motorba, a szelep tányérrésze letört és ez belekerült a szívócsőbe, mely fokozatossan szűkűl a hengerfej felé, ezért beszívni nem tudja (még jó) csak elzárja a levegő útját, ezért erőtlen a motor....
Elértem a 25000km-t. Csak varos, max 1000km volt videk. Tegnap vettem eszre, hogy a bal elso kerek felol nagyon furcsa nyikorgo-nyekergo hangok jonnek kisebb doccenoknel (Eddig a radio miatt nem hallottam). Alig varom a kotelezo szervizt (a fonokom elotte nem igazan akarja szervizbe vinni a gepet). Amugy a fogyasztasom 7-7,5 liter. 1,9DI
Ma beigazolódott a félelmem. Bedöglött az EGR szelep a trafic-ban, azaz inkább letörött. Az autó maximum 30km/h van megy és teljesen erőtlen. Én mondom nektek ezek a fasza autógyárak ma már szarnak rá hogy üzembiztos autót csináljanak. Jól nézzen ki mint egy kifestett kurva és 2 évente jöjjön ki egy új modell. De hogy működjön is azt már nem. Szóval azért elég triviális egy ilyen vacak letörhetősége és hogy emiatt az autó teljessen használhatatlan legyen.....
Újabb típushiba: A nagynyomású üzemanyag szivattyú gyors tönkremenetele! Hibajelenség: A
motor fél perces indítózás után hajlandó csak beindulni. Beindulás után többnyire hibamentes. Leállításkor jól látható a tesztműszeren, hogy az üzemanyag nyomás hirtelen megzuhan. Indítózás során normál esetben 2 főtengely fordulatra kellene létrejönnie kb. 12000kPa üa.nyomásnak, de ez nem így történik, hanem minimum fél percet kell "köszörülni".
Érdekesség: a héten javítottunk olyan Vivarot, melyben 74000km-volt és a gyárival együtt már a 4! szivattyút szereltük be garanciába! Lehet, hogy a magyar gázolaj teszi tönkre, mert az Opel Hungary szerint külföldön nincs ennyi meghibásodás.
Sziasztok!
Ha jól érzékelem nekem van a legtöbb kilóméter a Traficomban közületek. Május óta 53ezernél tart. Az opelnél tapasztalható beázások abszolút nem jellemzők. Szerencsére a Traficban van világításkésleltető alapból, ami ilyen esetben kikapcsolja a beső villanyokat. A váltógomb közepe nekem is kijár, valami szelep nekem is elromlott, Szlovákiában a hegyekben ki kelett szállni tolni az autót, mert a legmeredekebb részre nem bírt fölmenni. A hátsó fékbetét 50ezernél elkopott, semmilyen visszajelző nem figyelmeztetett és megmarta a tárcsát. A gumik eléggé kopottak, vizes úton képes megcsúszni. Amúgy DCI-100. Nektek mennyit kajál a gép így-úgy?
Nekünk is van egy Trafic-unk. Az ablakmosótartály cserére most visszük, amúgy minden OK. 15.000 km van benne az olajat is lecseréljük most.Talán a harmadikat egy picit nehezen vesszi (de lehet , hogy képzelgés)
"Ami a motor erotlenseget jelzi, azt en meg nem tapasztaltam, de neha van olyan, hogy a gazpedalt felengedem, de egy masodpercig meg mintha full padlon nyomnam, felporog a motor mint az allat. Utanna egy kis gazpedal nyomasra visszaall a normal allasba"
Igen,mert a gázpedál nem a hagyományos bowdenes, hanem elektronikus. Te csak egy potmétert taposol, magyarul csak elektromos ellenállást változtatsz a "gázpedál" lenyomásával. Ezt a motorvezérlő elektronika feldolgozza és ezek alapján ad parancsot a befecskendezőszelepeknek.
Ez azzal a jelenséggel jár mintha még mindíg menne az autó, pedig te már leléptél a pedálról. Minden elektromos "gázpedál"-al müködő kocsinál megfigyelhető ez a jelenség. Szóval egy kicsit késik a motor reagálása. Ez csak egy-két tized másodpercet vehet igénybe maximum, ha ennél több a "késés" akkor tényleg valami bibi van a pedállal, egyébként elhanyagolható.
Azt meg tudod nekem mondani, hogy a digit km oraban amikor kiirja, hogy oil ok, akkor ha atnyomom a nullazo gombot egyszer, akkor kis vonalakat es kockakat latok. Ez mit jelent pontosan? Olajszintet?
Ami a motor erotlenseget jelzi, azt en meg nem tapasztaltam, de neha van olyan, hogy a gazpedalt felengedem, de egy masodpercig meg mintha full padlon nyomnam, felporog a motor mint az allat. Utanna egy kis gazpedal nyomasra visszaall a normal allasba.
Viszont a radiom mar regota megallapodott a Celsius foknal es nem valtogat at Fahrenheitre.
Ezen a héten csak két tartály volt:)))
Volt viszont még egy nagyon érdekes hiba! Jelenség: nincs teljesítmény, motor nehezen indul, nem jár egyenletesen. Feltárt hiba: Az AGR szelep egy darabja leesett a szelep tengelyéről és ott hányódott a szívósor belsejében. A motor csak azért nem szippantotta be, mert ahhoz szerencsére túl nagy volt a leesett darab.
Sajnos valószínüleg ez sem lesz egyedi eset, mert a szelep kivitele olyan, hogy ez bármikor előfordulhat. Zsugorkötéssel van rögzítve a tengelyre a szeleptányér, az meg ugye érzékeny a hideg-meleg változásra, úgyhogy könnyen önálló életet kezdhet élni bármikor.
Sziasztok!
A ferdénállós hibára mindössze annyi magyarázatot találtam, hogy túlérzékeny az olajszint érzékelője és ezért jelez, már akkor is, ha csak a nívó felénél van a szint. Ezen nem igazán lehet segíteni, hacsak nem töltitek mindig max-jelzésig az olajat. Viszont van újabb típushiba: Elreped magától az ablakmosó tartály! Ezen a héten már 3-at cseréltem, tehát szerintem hívhatjuk típushibának. A tartály felfogatása olyan szerencsétlen, hogy a rázkódástól az egyik tartófül mentén bereped a műanyag tartály és attól kezdve majd elfolyik a drága jó lötyi. Végleges megoldást nyújtó ötlet még nem született, de már jeleztük az Opel központ felé, hogy gondolkodjanak rajta, mert marha sz.r cserélgetni a tartályt. (Lámpák-lökhárító-stb leszerel, majd vissza az egész)
Nos a ferdén parkolás problémája mostmár nálam is állandósult. Ilyenkor villog az OIL felirat a km órában és jelzi, hogy irány a szervíz. Utánna ha sima úton leállítom, akkor pár perc múlva már minden ok. 20000km van az autóban, és én még mindig nem szeretnék olajat cserélni!!
Azonkívül kisebb úthibákon is kopogás jön az első futómű felől. Ez sem tudom mi lehet? Majd kötelező szervíznél kiderül.
Sziasztok!
Megnéztem ma a Vivarot, amit tegnap említettem. Az ABS problémára megvan a magyarázat. Elég egyszerű volt megtalálni a hibát, ugyanis a jobb első kerék fordulatszám érzékelő kirázódott a helyéről (egy sínbe van becsúsztatva, jóformán lebiztosítás nélkül) és a féktárcsa alaposan eldarálta. Hát ezért nem működött a drága. Mostmár csak az a kérdés, hogy lehet-e még kapni a régifajta jeladót. Mert ha nem, akkor lehet kicserélni az egész rendszert új jeladósra, vezérlőegységestől. Kb.150.000 Ft!!! Bár valszeg ez még úgyis garanciába megy, mert elég fiatal a verda.
A "ferdén állva világít a szervízlámpa" hibára még nem találtam magyarázatot, de amint meglesz, közzéteszem.
Sziasztok!
Ezek szerint valami egetverő különbség van a két kocsi összeszerelésében, legalábbis azoknak a módjában. Akármelyik Renault Trafic-ost kérdezem, nincs ekkora problémája a kocsival. A családé 2002 áprilisi, de azóta megy mint a karikacsapás, nem zörög, nincsenek zavaró tényezők.
De akkor az emblémákon kívül az összeszerelés módja a különbség, esetleg a motorok is mások?
Üdv.
Sziasztok! Nekem Vivaroval kapcsolatban van némi tapasztalatom, ugyanis egy Opel szervízben vagyok diagnosztikai szerelő, így sokmindent látok és hallok erről a típusról is, amiket szeretnék Veletek megosztani. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy azok a hibák, melyeket Csaba említ, sajnos gyakran előfordulnak.
Az esős, nedves időben előforduló elektromos hibák nagyrészénél egy csatlakozó beázása a felelős, ami a vezető oldali lépcső burkolata alatt található. Úgy van kiképezve a lábtér burkolat, hogy a lábadról lefolyó víz becsöpög a műanyag borítás alá, majd közvetlenül a csatlakozóba jut. Itt aztán megkezdődik a oxidáció, és szép lassan felzabálja az érintkező párokat, de addig is finom zárlatokat okoz. Jellemző tünetek: belső világítás égve marad-felvillan, féklámpa égve marad, motor csak akkor áll le, ha benyomod a fékpedált, stb. Nekem eddig egyetlen módon sikerült ezt kiküszöbölni: Kivágtam a hálózatból ezt a csatit, és összeforrasztottam minden vezetéket a párjával. Nem túl szép megoldás, de célra vezető.
Másik jellemző hiba: Motor menet közben kihagy-rángat, vagy teljesen leáll és nem indítható. Valószínüleg a fordulatszám jeladó csatlakozójának hibája okozza, mert elég laza az érintkezés, ami a dízeles rezgés hatására tovább romlik. Javítása: csatlakozó kivágása, és a két vezeték közvetlenül ráforrasztása a jeladóra.
Harmadik hiba: ABS lámpa visszajelez. Ha maga a rendszer tökéletes, akkor a hiba könnyen javítható az éppen meghibásodott alkatrész cseréjével. De nem is ez most a lényeg, hanem vannak olyan Vivarok, melyeknél az ABS vezérlőegység hibája okozza a zűrzavart. Ilyenkor sajnos ezt ki kell cserélni, viszont az újfajta vezérlőhöz újfajta jeladókat kell beszerelni mind a 4 kerékhez. Ez nagyon fontos, különben semmit nem ér az egész, mert a régi jeladók nem működnek együtt az új vezérlővel és mindig vissza fog térni a hiba.
Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, meg nem is akarom túl bő lére ereszteni a mondókámat, pedig sajnos a Vivaroról lehetne. Holnap délelőtt is fogok javítani egyet, majd a tapasztalatokról beszámolok. Hibák, amelyekkel behozták: ABS lámpa visszajelez. Ferdén parkolás után a motor kontroll világít.
Sziasztok!
A családban Renault Trafic van, de amit eddig felsoroltál, nálunk nem jelentkezett. Az összes probléma mindössze annyi, hogy a küszöbön a festék elég hamar karcosodik a be és kiszállásoktól. Remélem megjavul a kocsid és sok örömöd lesz benne. Nekünk legalábbis tutira bejött a típus (kopp, kopp, kopp)
Gyakorlatilag ugyanazon a szalagon készül a Trafic és a Vivaro is, tehát nem értem miért van ennyi gondod vele neked, nekem meg semmi?!