Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
A motort szedd ki (én elvágtam a kábeleket, úgyis régiek voltak), aztán a fémöntvény közepén van egy lyukszerűség, ami be van tömve.Azt pl. egy nagy fúróval fúrd meg, aztán el fogja engedni az alvázat.Én legalábbis így csináltam.És akkor tudod folytatni a munkád.
Nagyon jól néz ki!Gratulálok!Amúgy én is Fuggerth fogaskerekekből csinálom a hajtást, nekem is bevált!Nekem a 44-esembe most csak a motor hiányzik, de amúgy lenne hajtása, azok is fuggerth fogaskerekek.Vettem egy csörgő forgóvázat, és elhasználtam belőle a szükséges fogaskerekeket.Persze még a világítás, meg a töbi efféleis hiányzik, de azt még nem csináltam meg.Nincs vmi sok hely benne...:-)
Köszi a válszt, főleg h ennyire stimmel a tipus is:-) Az elektronikát sztem megoldom, digitben nem gondolkozok, visszanézve a régebbi képeket amiket feltettél feltettél az M31-eről nagyon szép lett, remélem nekem is összejön vmi hasonló...
Én igy oldottam meg.Fuggerth fogaskerekekből épitettem meg a hajtást.Tengelyek közé is került 1-1 fogaskerék.(gözös is igy épül, nálam ez a megoldás bevált nagyonis)Végülis 1 br55 gözöst vettem alapnak,de csak a kerekeket és a felfüggesztését használtam fel belőle.Mivel a tengelytáv nem volt megfelelő.5 polusú Bühlermotort kapott bronz lendkerékkel.Nagyon finoman,csendesen,és lassan tud menni.De ha felpörgetem a lendkerék miatt alig tud megálni:)Elektronikát Csíkossal csináltattam bele,digi elökészitésest,de nemsikerült beleültetnem.Igy most e nélkül fut, de majd csináltatok bele ujat.Ja, és menetirány szerint világit.
Esetleg megtudhatnék kicsit többet erről a saját gyártású hajtás témáról? Igazából tervezem egy A23as építését H0ban (saját hajtás + kasztni + elektronika), és egyenlőre a hajtás megoldásán filózom tapasztalat híjján, h hogy is lenne a legegyszerűbben/legmegbízhatóbban megoldani.
Jelenleg 490-es gőzöst épitem.Alváz kész,benne a 4 tengely félkész hajtással.Csak elakadtam vele,mert nincs belevaló motorom.A pici Bühler 3 polusút nemfér bele.De még nemszerzek bele addig éitgetek 3 jak teherkocsit,lassan készen is vanak,csak ezekhez is még vennemkell kerekeket.Majd holnap rakok fel képeket.
legmegfelelöbb ha te épited az alvázat is.Bár függ miböl is szeretnéd építeni.Valóban a M41 jó alapanyag,főleg a forgováz imitáció miatt, igaz ez nem méretarányos mivel a M40-es tengelytávja nagyobb mint M41-é.De a 1,5mm eltérés nem rontja a végeredményt.Nálam legalább is bevált már.
M41 est vaterára szoktam felrakni, most is van fennt egy,ott nézd meg.Md mot-ról még árat korai lenne mondani.Valoszinű fröcsöntött müanyag lesz,mozdony+vezérlőkocsi,és teljesen kompatibilis lesz a Fuggerth vagonokhoz.Bár ez nem tükrözi a valóságot,méretek és egyég elemek eltérése miatt.Ami nekem van az rézből van,és az méretpontos.
igen,mind üzemképes.31-be 5polusú bhüler moci van lendkerékkel.Nagyon finom a járása,ahoz képest hogy teljesen házikészitéső a hajtása.Még készül M32 is, de jelenleg átáltam keskenynyomtávra.Rendelésre rézből nem készítek,jelenleg M41 eket ujítok fel eladásra.De folyamatban van a Mdmot sorozatgyártása.
Akinek van Gigantja.Tudna nekem képet küldeni róla
Nem biztos, hogy célszerű másik modellt másolni, esetleg annak hibáival együtt. Szerintem inkább tájékozódj a V63-as topikból, ott a tudósok segíteni is tudnak, vagy a Gigant Club honlapjáról. A V&M honlapján is vannak jellegrajzok, a Modellezés címszó alatt. Sok sikert!