Nem vagyok idevaló, rúgjatok ki, csak érdekességképpen.
VW T4 24 D 1995 220 000 km.
1 akkuzárlat=okozott egy bizbaszcserét akku 16000+8000 ft
1 csavar kitekeredett= esőben nem volt kedvem az autóalatt matatni, ezért a szervízben kértek érte 11 000 ft-ot. Ha ezt tudom alámászok meghúzom a csavart, 11-ből meg veszek egy gatyát.
1 fékbetét, szíj, ékszíjak, műszaki 137 000 ft
1 kifingott az izzítórelé 5000 ft, egy hétig huzigáltam mire rájöttem.
1 műszaki 22 000 ft
1 gr. gumi 90000 ft
1 ződkártya
1 lecsúszott egy cső ingyér volt.
2 gömbcsukló 13 000 ft
2 fékbetét kb 10 000ft
olajcserék otthon
Csak azért lesz hamarosan eladó,mert full fapad, és családiasabb autót vennék helyette 3 személyes. Újabb 200 000 km nem gond neki akkor kb 18 éves lenne nálam. Csak ennyi.
Örülök, ha valakinek nincs gondja az autoval. Nekünk van, bár ez alapvet?en nem az én problémám, mármint anyagilag.
Mindenesetre én úgy vélekedek a Primastarról (kb. 2 hete láttam el?ször, és inkább a Traffic stílusjegyeit hordozza), hogy a Nissan is "beszállt a gagyi gyártásba".
Pont akkortájt (sic!) volt gondunk a Vivaroval, futóm?vel kapcsolatosan. Mint korábban is írtam, kotyogás, zörgés volt hallható a jobb elején. Téligumi cserénél kiderült, hogy az elnyírt nyári gumikért nem a beállítás, hanem a gömbcsukló állapota volt a felel?s.
GO TO Opel Service: cca. 90.000.- HUF + Áfa.
Indok: Magyar utak.
GO TO Other Service: full btto 56.000.-
Ablaktörl?lapát: plakáton 990.- t?l
Vivaro: cca.: 8.000.- (csak a két els?)
Na mindegy, a NISSAN viszont 5 év gar.!!! Ha valaki vene ilyen vasat, szerintem csak NIS.!!
Nemrégen jelent meg a Nissan is ugyanezzel a modellel, Nissan Primastar néven. Egy az egyben ugyanaz mint a Trafic/Vivaro, ezért háromra b?vült a kiscsapat. Nos, ha a Nissan beszállt az autó forgalmazásába/gyártásába bizton elvárható valami min?ségjavulás, bár a saját trafic-al semmi gond nincs amióta az EGR szelepet kicserélték......
Én épp rendelés előtt állok, van még rá kb. két hetem hogy döntsek. Vivaro, 2.5 dci. Elbizonytalanítottak a hozzászólások, nem akarok problémás autót.(Főképp mert a lecserélendő Hdi Citroen ilyen szempontból nagyon elkényeztetett.)
Kérlek segítsetek további tapasztalataitokkal a döntésben!
Ez a sz*r Vivaro megint Fahrenheitben mutatja a homersekletet es az istennek se tudom visszaállítani. Azt irja a könyv, hogy kikapcsolt állapotban nyomjam az L és az 1 gombot. De semmi nem történik. Próbáltam gyújtás nélkül is, úgy sem csinál semmit.
Egyszer előfordult már hasonló eset. Akkor erős kopogás hallatszott a fordulatszámnak megfelelően. Ott azt találtuk, hogy a vezérlés elállítódott és a szelepek kissé beleértek a dugattyúba. A motornak nem lett baja, mert csak igen kismértékben értek össze az alkatrészek. Alig látható foltok voltak a dugattyún. Miután beállítottuk a vezérlést és a szíjfeszességet, újra jó volt minden. Más jellegű rendellenes motorhangokkal még nem fordultak hozzánk. Egyébként én az Opel Dunában dolgozom.
Opelroy!
Titeket még nem kerestek meg olyan problémával, hogy furcsa hangja van a motornak?
A motornak mostanában valami furcsa mellékhangja van, mintha Ikarus-ban ülnék. Egyszer vezettem egy Boxert aminek csapágyas volt a turbója, az volt hasonló.
Hello!
Ha még nem volt gondod vele, feltétlen keresd fel a szervízt, mert lesz... Megnézik és cserélik, ez sajnos fontos alkatrész a Trafic/Vivaro-ban
EGR/AGR szelep tányérja megreped és letörik a szívócsőről. A szeleptányér elzárja az utat a szivócsőben, ezért nem kap levegőt a kocsi motorja. Ebből következik, hogy hiába nyomod a gázt nem pörög fel a motor. Max 30km/h sebességgel mehetsz vele (a szervizig)
Jugo!
"Meghalt a topic???
Senki nem, tud semmi újat mondani? Pedig szerintem van míről beszélni! Pl. hogy érdemes-e még egy ilyen autót vennünk vagy megint kezdjem el járni a kereskedéseket kisteherautót kutatva. Kényelem, felszereltség design, szempontjából nagyon ott van, de vajon 300ezer km után is jó autó lesz-e még. A váltója új korától zörög 5-10km/h közt"
Az az öszinte probléma, hogy egyre jobban errefelé haladunk, azaz az autó nagyon csicsa, design, meg minden csak éppen nem megy. Sajnos ez egyre több autónál előfordul. Valahogy úgy borítékolnám a dolgot, hogy az autógyárakat már csak az eladhatóság érdekli, az is csak design szempontból. Az hogy a kocsi müködjön, már sokadrangú kérdés, ráadásul nem kell hogy elmenjen többszázezer kilométert, hisz addigra úgyis elavult lesz, nem olyan divatos, tehát vegyél másikat... Szóval kökemény globalista fogyasszál sokat szemlélet......
Na irok! kb. 27000km-nél megtörtént az olajcsere, szűrők, első fékbetét. Érdekes volt, hogy a fékbetétet rendelni kellett. Garanciában cserélték az ablakmosótartályt (annek ellenére, hogy nem találtak folyást), de ezt is rendelni kellett, valamint új ablakemelő kart is kaptunk.
Múlt héten elfüstölt a küszöb alatti csatlakozóm (lásd Opelroy korábbi hozzászólását). Reggel 10-kor történt az eset, 16:45-kor kaptam meg a csereautót, egy Nissan City Van-t. Ez utóbbiról ne is beszéljünk. Csatlakozó ki lett iktatva, de még egy karosszéria vezérlő elektronikát rendeltek, majd cserélik.
Tegnap megadta magát az ACR szelepem. Sajnos nem tudták cserélni, mert pont berakták ami volt raktáron, de megcsinálták. Állitom, ill. a szerelők is állítják, hogy ez igy jobb, mint az eredeti.
Egyebkent a szervizzel roppant modon meg vagyok elégedve, nagyon kedvesen és korrektül kezelnek minden alkalommal.
Meghalt a topic???
Senki nem, tud semmi újat mondani? Pedig szerintem van míről beszélni! Pl. hogy érdemes-e még egy ilyen autót vennünk vagy megint kezdjem el járni a kereskedéseket kisteherautót kutatva. Kényelem, felszereltség design, szempontjából nagyon ott van, de vajon 300ezer km után is jó autó lesz-e még. A váltója új korától zörög 5-10km/h közt.
Kicserélték az EGR szelepet a motorba, a szelep tányérrésze letört és ez belekerült a szívócsőbe, mely fokozatossan szűkűl a hengerfej felé, ezért beszívni nem tudja (még jó) csak elzárja a levegő útját, ezért erőtlen a motor....
Elértem a 25000km-t. Csak varos, max 1000km volt videk. Tegnap vettem eszre, hogy a bal elso kerek felol nagyon furcsa nyikorgo-nyekergo hangok jonnek kisebb doccenoknel (Eddig a radio miatt nem hallottam). Alig varom a kotelezo szervizt (a fonokom elotte nem igazan akarja szervizbe vinni a gepet). Amugy a fogyasztasom 7-7,5 liter. 1,9DI
Ma beigazolódott a félelmem. Bedöglött az EGR szelep a trafic-ban, azaz inkább letörött. Az autó maximum 30km/h van megy és teljesen erőtlen. Én mondom nektek ezek a fasza autógyárak ma már szarnak rá hogy üzembiztos autót csináljanak. Jól nézzen ki mint egy kifestett kurva és 2 évente jöjjön ki egy új modell. De hogy működjön is azt már nem. Szóval azért elég triviális egy ilyen vacak letörhetősége és hogy emiatt az autó teljessen használhatatlan legyen.....
Újabb típushiba: A nagynyomású üzemanyag szivattyú gyors tönkremenetele! Hibajelenség: A
motor fél perces indítózás után hajlandó csak beindulni. Beindulás után többnyire hibamentes. Leállításkor jól látható a tesztműszeren, hogy az üzemanyag nyomás hirtelen megzuhan. Indítózás során normál esetben 2 főtengely fordulatra kellene létrejönnie kb. 12000kPa üa.nyomásnak, de ez nem így történik, hanem minimum fél percet kell "köszörülni".
Érdekesség: a héten javítottunk olyan Vivarot, melyben 74000km-volt és a gyárival együtt már a 4! szivattyút szereltük be garanciába! Lehet, hogy a magyar gázolaj teszi tönkre, mert az Opel Hungary szerint külföldön nincs ennyi meghibásodás.
Sziasztok!
Ha jól érzékelem nekem van a legtöbb kilóméter a Traficomban közületek. Május óta 53ezernél tart. Az opelnél tapasztalható beázások abszolút nem jellemzők. Szerencsére a Traficban van világításkésleltető alapból, ami ilyen esetben kikapcsolja a beső villanyokat. A váltógomb közepe nekem is kijár, valami szelep nekem is elromlott, Szlovákiában a hegyekben ki kelett szállni tolni az autót, mert a legmeredekebb részre nem bírt fölmenni. A hátsó fékbetét 50ezernél elkopott, semmilyen visszajelző nem figyelmeztetett és megmarta a tárcsát. A gumik eléggé kopottak, vizes úton képes megcsúszni. Amúgy DCI-100. Nektek mennyit kajál a gép így-úgy?
Nekünk is van egy Trafic-unk. Az ablakmosótartály cserére most visszük, amúgy minden OK. 15.000 km van benne az olajat is lecseréljük most.Talán a harmadikat egy picit nehezen vesszi (de lehet , hogy képzelgés)
"Ami a motor erotlenseget jelzi, azt en meg nem tapasztaltam, de neha van olyan, hogy a gazpedalt felengedem, de egy masodpercig meg mintha full padlon nyomnam, felporog a motor mint az allat. Utanna egy kis gazpedal nyomasra visszaall a normal allasba"
Igen,mert a gázpedál nem a hagyományos bowdenes, hanem elektronikus. Te csak egy potmétert taposol, magyarul csak elektromos ellenállást változtatsz a "gázpedál" lenyomásával. Ezt a motorvezérlő elektronika feldolgozza és ezek alapján ad parancsot a befecskendezőszelepeknek.
Ez azzal a jelenséggel jár mintha még mindíg menne az autó, pedig te már leléptél a pedálról. Minden elektromos "gázpedál"-al müködő kocsinál megfigyelhető ez a jelenség. Szóval egy kicsit késik a motor reagálása. Ez csak egy-két tized másodpercet vehet igénybe maximum, ha ennél több a "késés" akkor tényleg valami bibi van a pedállal, egyébként elhanyagolható.
Azt meg tudod nekem mondani, hogy a digit km oraban amikor kiirja, hogy oil ok, akkor ha atnyomom a nullazo gombot egyszer, akkor kis vonalakat es kockakat latok. Ez mit jelent pontosan? Olajszintet?
Ami a motor erotlenseget jelzi, azt en meg nem tapasztaltam, de neha van olyan, hogy a gazpedalt felengedem, de egy masodpercig meg mintha full padlon nyomnam, felporog a motor mint az allat. Utanna egy kis gazpedal nyomasra visszaall a normal allasba.
Viszont a radiom mar regota megallapodott a Celsius foknal es nem valtogat at Fahrenheitre.
Ezen a héten csak két tartály volt:)))
Volt viszont még egy nagyon érdekes hiba! Jelenség: nincs teljesítmény, motor nehezen indul, nem jár egyenletesen. Feltárt hiba: Az AGR szelep egy darabja leesett a szelep tengelyéről és ott hányódott a szívósor belsejében. A motor csak azért nem szippantotta be, mert ahhoz szerencsére túl nagy volt a leesett darab.
Sajnos valószínüleg ez sem lesz egyedi eset, mert a szelep kivitele olyan, hogy ez bármikor előfordulhat. Zsugorkötéssel van rögzítve a tengelyre a szeleptányér, az meg ugye érzékeny a hideg-meleg változásra, úgyhogy könnyen önálló életet kezdhet élni bármikor.