Szerintem célszerű a vízpumpát is kicseréltetni. Az új szíj másképp fogja feszíteni stb. esetleg gondot okozhat. A vízpumpa csere a vezérműszíjhoz képest meg nem annyira sok.
Köszönöm a linket. Sikerült letöltenem egy német kézikönyvet. A vezérműszíj cseréről az áll benne, hogy 120 e km, vagy három év km-től függetlenűl, ha "nehéz terepen" használod, vagy ötév után mindenképpen, km től, tereptől függetlenül. Ez azt jelenti nekem cserélnem kell akkor most mindenképpen, mert épp 5 éves a kocsi.
A tel. kártyát nem tudtam kibuherálni az ajánlott fortélyal sem, nem tudom mi lessz a vége. Én azt hiszem hogy nekem viszont alapból baj van a nyílással, mert nem nyílt ki első perctől csak kb 1,5 - 2 cm-re . Ott nem tudom elképzelni, hogyan lehetne beletenni a nagy sim kártyát. Üdv.
A vezérlést én is most cserélném gondolok a szíjra és a görgőkre nálam most 116Ekm (óra szerint) Ajánlott lecserélni a vízpumpát is??/ mert azt is a szíj hajtja ha jól tudom/ Vagy az felesleges dolog még?
Köszönöm a gyors válaszokat, azt hiszem itt még fogunk találkozni. Holnap megprobálom a sim kártyás cselt hátha nekem is bejön. Soha nem jutott volna eszembe hogy "nagy" sim kell bele. Még annyít kérek ha megírnátok mikor kell vezérműszíjat cserélnem, mert mint említettem 59 ezerben vagyok és úgy tudom a VW-nél például 60 ezrenként kell. Megprobálom az angol nyelvű kézi könyvet letölteni, biztos többet mond nekem is mint a francia, de egy némettel már teljesen megelégednék. Szerintetek lehet rendelni ilyen könyvet (magyart) a Lanciánál?
Különben fantasztikus az auto, nekem nagyon-nagyon tetszik. Üdv
A sim kártyához: Gondolom, normál, kis sim-et nyomtál bele :-( Nagy sim kell (hitelkártya méret), ez az amiből még nem törted ki a kicsit, vagy ragazd vissza. Ha már beesett, próbáld azt, hogy a sim tartó fiókot benyomod, kilököd. Minden kilökésnél egy kicsit kijjebb tolja a sim-et. egy idő után meg tudod fogni esetleg egy csipesszel, vagy akár anélkül is. (Én is jártam így). Magyar CD nincs sajna. A Navteq nem csinált eddí és szerintem már nem is fog. Angol kézikönyvet tudok, ha az jó. Olaj: Selénia WR, periódus 20.000 km.
A tegnapelöttől (2010 jan 9) én is egy Lybra 1.9 jtd/2005 febr. évjárat boldog tulajdonosa vagyok. Amint látom itt esetleg segítséget kaphatok, mert máris történt egy kis malör.
Be szerettem volna tenni a sim kártyát a helyére, de mielött az beszorult volna ahova kell, inkább beesett . Nem birom kivenni, nem is látszik azon a vékony nyíláson. Járt már vki így, mi a teendő? Szét kell bobázni hogy kivehessem , vagy van esetleg vmi egyszerübb megoldás?
Végigolvasván az össz hozzászólást írjátok , hogy nem lehet beszerezni a navihoz magyar lemezt. Vagy estleg időközben mégis sikerült ez valakinek?
Gondban vagyok továbbá a használati utasítással is, biztos találnék benne hasznos infokat, de az enyém francia nyelvü amiből egy kukkot sem értek. (luxemburgból jött a kocsi). Most van benne 59000 km, pl azt sem tudom mikor kell cserélni a vezérműszijat és a vele járó feszítő görgöket stb. Olajcsereintervallum, milyen olaj ??? stb. Nagyon örülnék ha vki(kik) ezekben segítenének. Köszönöm elöre is.
A két hátsó ajtóm belső zöld lámpájának izzóit, illetve az elektromos ablakemelők gombjainak izzóit hogyan tudom kicserélni? A CD-táram eddig nem tudtam működésre bírni létezhet, hogy a csatlakozó sérült (mintha megszakadt volna a vezeték) Áramot se kap a készüléket nem tudom elérni a kezelőegységről. Ahogy hallottam nem egy panaszmentes készülék de azért csak jó lenne kipróbálni.
Nekem szerencsére nincs párásodás illetve ami van hamar megszüntethető.
nekem az anyós felöli állt be- szerencsére most épp fűt.Mikor megvettem akkor hűtött.Aztán kibeleztem (nem kis meló) és valami a hűtés-fűtés szervo motorjával van.Szét is szedtem, hogy mi a kinja, de csak annyit láttam az egészből, hogy mikor a motor a pályája egyik vagy másik végére ér, elkezd szaggatottan erőlködni,aztán annyi.Nem bir újra indulni az ellenkező irányba.Egyelőre hagyom, ki tudja mennyibe kerül.Az érzékelőim működhetnek,mert mozdulna szegény motor,csak valami miatt nem tud.Valószinűsitem, hogy emiatt lehet a párásodás is.Néha katasztrófális méreteket ölt.Amikor a külső hőmérséklet eléri a 3-4 fokot, akkor 2-3 perc alatt bepárásodik minden.Ilyenkor résnyire leengedem az első ablakokat, igy lassan elmúlik a homály.
Apropó ablakok!A hátsók nem működnek,nemtom mi kell nekik.Igy vettem.A biztositékok OK,a motorok OK.Esetleg a hátsó ablak blokkoló kapcsoló lehet?Ötletek jöhetnek.
Ellopni mindent ellehet, de az idő az számít. A tolvajnak ideje van a legkevesebb (általában). Egy profi ugyan mindent kinyit, feltör ,de az azért nagyobb vadra megy. Egy amatőr meg azért kevés az immo-hoz. A pótkeréknél én is találtam egy kevéske rozsdanyomot, de passziválóval lekezeltem. Én is egy BT + FM transmitterre gondolok. persze azért, ha tudom megjavíttatom a telefont is (most nem érzékeli a sim kártyát). Olajat én Seléniát tettem bele. 20.000 km a csereperiódus, teljesen felesleges előbb normál terhelés/használat mellett.
Én Selenia 20K-t teszek bele és ezt lényegesen kevésbé eszi, mint a szintén 10W-40-es Agip, Shell és társait. 20 ezer alatt /nálam kb. 3 év/ egyszer kb. 9000-nél egyszer meg 15 tájékán kell egy litert utántölteni. De ez egyáltalán nem vészes, ez a 20 szelepes motor amúgy is nagy olajfogyasztó hírében áll.
Én ezzel az évente olajcsere dologgal egyáltalán nem foglalkozom. 20 ezer és kész! :-)
Arra gondoltam, hogy manapság már szinte mindent meg lehet szerezni/másolni és akár olcsón is. Pl hiába van a kocsiban immo szerintem ellopni sec perc alatt sikerül egy hozzá értőnek. De addig vigyázok a kulcsra. Eddig egyszer sem hagytam el. Illetve az előző kocsimét igen de másfél év múlva megtaláltam egy zsebben:-)
Nálam garázsban lesz tartva a sólétől rendszeresen lemosva, szóval megteszem amit lehet. Apró rozsdát a csomagtartóban a pótkerék alatt találtam eddig de ott senki se látja:-)
Arra gondoltam a zenével kapcsolatban, hogy kipróbálom az Fm transmitter-es megoldást átmenetileg a legolcsóbbnak és a legegyszerűbbnek tűnik. Első körben a vezérlés cserélem le és még azokat amik tényleg fontosak.
Olajat milyet tegyek bele? A Selénia 20E km-t mehet, de az olajat évente is szokás lecserélni nálam meg évi 10Ekm-t megy akkor az pazarlás lenne nem??
Az enyém belépett a 11. évébe de nem rohad sehol (kopp-kopp-kopp):))
Külcsöt lehet szaporítani, Lancia vagy FIAT ügyfélszolgálatnál érdeklődj! De szerintem elég költséges (bár nem kérdeztem uttána) Immo chip kell meg kulcsszár... De őszintén fogalmam sincs mennyibe kerül...:)
Sziasztok már megtettem pár km-t a fogyasztásom 9-10l ami nekem reálisnak tűnik. Pár dolog még érdekelne: 1. az inditáskori csilingelő hang jó pofa (de mit jelez?) kikapcsolható-e? 2. Ugyanez a hang eddig kétszer szólalt meg vezetés közben. Mit jelezhet? Pl a beállított hőmérséklet elérése, vagy vmi hiba? Hozzáteszem már minden gombot végignyomkodtam tehát lehet valamit beállitottam (nem a speed limetet az 185ön volt annyit azért nem megyek vele) 3. egy indítókulcsom kulcsom van, hogy tudom szaporítani? Mennyi? és hol? 4.Amiről még nem hallottam mennyire rozsdálós fajta a Lybra?
A ami napon átvettem a kocsimat. Egy helyzetjelzőt cserélni kell már, irja a is de legalább szokhatom a sok információt amit a computer ad. Pár apróság hibás pl ablakemelő gomb világitás itt ott és a hátsó ajtóknál nincs zöld led... Majd szép lassan kitapasztalom mi jó és mi nem rajta. Az egyik hátsó keréknél kissé égett fékbetét szagot érzek mintha beragad volna a kézifék... de nem ir, hibát és nem is fogja a kocsit nem melegszik. Lehet csak sokat állt a kocsi.
Köszi, a ki-be kapcson már túl vagyok, sajna az nem segített. Tempomattal u.ez, az mióta megvettem nem működik, pedig szenzorok adják a jelet, speed limit is műkszik és egy kompett kapcsolót is rádugtak a kormány allatt levő kar helyére. Az is valami stekker szétcsúszás vagy KH lehet, de ezeket megtalálni....!!!???
Még jó, hogy semmi más gondom nincs vele, csak ilyen hülyeségek...
Szia! Nekem is csinált egyszer ilyet, én kikapcsoltam majd vissza az "off" gombbal és utána jó lett! De egy márkatárs mondta, hogy neki is volt ilyen gondja és egy csatlakozó volt szétcsűszva! Szóval ha ki-be kapcsolgatásra sem javul meg akkor szervíz és nyomozás sajnos!:(
Audió gurukhoz lenne egy kérdésem: Csak a gyári CD changer használható hozzá, vagy ezek valamilyen szabványnak felelnek meg és más is használható hozzá?
Találkozott már valaki olyannal, hogy a vezető oldalon nem jó a fűtés/klíma/, nem szabályozható, akárhova állítom fűt ezerrel? Jobb oldal viszont teljesen ok.
Pár hónappal ezelőtt lett ilyen, azelőtt meg csak hideget fújt. Egyszer régen már előfordult ez, de magától megjavult egy idő után...