Nem egy autóra gondolunk szerintem. Tekintsünk most el attól, hogy 1959-ben is volt már Octavia.
Így mondhatjuk azt, hogy az első (újkori) Octavia gyártása 1996. végén kezdődött. Gondolom, 1994-1995. körül tervezhették. 2001-ben volt egy modellfrissítése.
Ezt az autót most Octavia Tour-nak hívják. Azóta, amióta megjelent az Octavia II, amelyet 2003-ban terveztek és először 2004-ben gyártottak.
Te ilyet rendeltél meg, ha minden igaz, legalábbis a fotó link-je egy ilyen autót ábrázol.
Ennek az Octavia II néven közismert autónak is lett egy ráncfelvarrása, most mutatták be októberben és talán már el is kezdték gyártani novemberben.
Az egészségügyi csomag "B" típus -a gyári --- nálam 5 évre van hitelesítve. Állítólag a patikákban és itt ott kaphatóak 3évre.
Tehát ha valaki lecserélné a gyárit 3év elmúltával , először nézze meg a csomagolást, hány évre van hitelesítve. Már ha persze, nem volt közben felbontva...
A téli gumiba 0,2 bar-ral kell több. Ez a gyári 2,1-es értékhez képest (ami tapasztalataim szerint túl sok) 2,3-mat jelent. Ha felfújod 2,5-re, akkor azt jelenti, hogy valójában 2,3-mal jársz és már érezhetően jobban fog pattogni az autó, arról nem beszélve, hogy szerintem a gyári 2,1 is sok, amennyiben nem ül hátul senki!
Saját tapasztalat, poros úton haladva majd nézd meg, mekkora futófelület ér hozzá a talajhoz és akkor Te is azt mondod, hogy a téli 2,3 (nyári 2,1) is sok hátra, ha kicsi a terhelés.
Én most, miután a 2,1-es értékkel is fűrészfogas lett a hátsó gumi, úgy döntöttem, hogy 2,0-nál többre nem fújom, ha kicsi a terhelés (ez téli guminál ugye 2,2).
BX-től ------ azért kérdeztem, hogy mikori évjárat volt az autó, mert a gyár a 2005.07. hónaptól gyártott autókhoz a hátsó kerékdőlést -1 fok 45 percről -1 fok 20 percre módosította a zajosság és a rendellenes gumikopások miatt és gondoltam, az Ő autója is még a korábbi évjáratból származik.
Az információ megerősítést nyert, mivel a futóműves vadiúj, fél éves padjának számítógépe is az új, -1 fok 20 perces paramétert tudja ehhez a gyártási időszakhoz (gy.k. 2006-os modellévtől). El is magyarázta, hogy ez kb. 2,5 mm-es változást jelent a keréknél, azaz most már terheletlen állapotban nem annyira támaszkodik a külső peremére a hátsó kerék (gondolom, attól lett fűrészfogas).
Én most ettől várom, hogy ne kopjon rendellenesen a hátsó gumi.
Mondanom sem kell, hogy a Skoda szerviz által 1 hónapja beállított értékek a futóműves padja szerint rosszak voltak (és nem csak a hátsók, hanem az elsők is, amelyeken a gyár nem változtatott). A pad beprogramozott értékeit pedig ellenőriztem a saját OII technikai adataimból és stimmelt minden...
Ja, a kormánykerék is egyenes áll már... :-)
A készülék egyébként NAGYON hasonlít arra, amit VAG célműszerként használnak a márkaszervizek, szerintem tök ugyan az...
Nekem is valami hasonló búgás van kb. abban a tartományban. Nálam Continental nyári gumikkal és Kléber téli gumikkal is van! A Continental úgy tűnik, fűrészfogasan kopott, de a hang a Kléber-rel is meg van, pedig az nem fűrészfogas...
ma 11 fok meleg volt, azért ez nem kánikula. "a kombi rohadtul felerősíti a futóműzajt üresen." -> szerintem nem ez a gond, hisz a nyari gumival teljesen csöndben volt.
"Roló behúz és csöngesedik" mindig be van húzva.
Egyébként még valami érdekesség : ez a búgás, ez nem egyenletes! kiemelkedő aplitudói vannak, de időben periódikus, azaz, periódikusan erősődik a hangja, majd gyengül miközben az autó nem gyorsul, állandó sebességgel halad => mint a régi agyonharcolt ikarus távolsági buszok, ha valaki felült rá hátra a, és hallotta ezt a búgást, ami periódikusan erösödött , gyengült, biztos ismeritek.
jó irányba mutatnak a nyilak. A bugás pedig 110-115 és 95-100 -ig jelentkezik elviselhetetlenül. 90 és alatta nincs hangja, valamint 120 és felette sem zavaró.
várok még egy hideget, megnézem úgy is, valamint jó lenne megtalálnom, h ezt a tipust mennyire szokás felfújni (melegen 2.3-an vannak most) Esetleg, h 2.5-re fujnam, lehet az segitene valamit még..