Ma a világon mind politikai, mind gazdasági, mind katonai téren tényező: Kína.
Magyarország is érintett: ingatlanpiacon a kínai vásárlók ( még ha most szünet is van e téren ), Belgrád -Bp vasútvonal, Fundan....úgy tűnik,. az USA is kénytelen átengedni a világ vezető hatalmának szerepét Kínának.
Vajon lesz háború emiatt? Hogyan érint ez minket itt Európában és Mo -on?
Majd Gyurcsánnyé idehozza nekünk az amcsiktól a M.I.T.-et vagy a Stanford University-t, amit persze majd az usákok fognak nekünk ingyé felépíteni csupa jófejségbõl. Ja bocs, nem is. De Soros bácsi hoz ide nekünk még két agitpropképzõt.
vagy Magyarországra hozta K+F bázisát valamelyik kínai IT-világcég?
Mondjuk ehhez a kínai egyetem esetleg adhatna alapokat. De nekünk inkább Diákváros kell, ahol a jó magyar polgár szépen ellesz amíg megszerzi a gender-média szakos diplomáját amivel aztán mehet német gyárba kertitörpét összeszerelni kínai alkatrészekbõl az amerikai piacra.
... Vej Feng-ho kínai államtanácsos és védelmi miniszter négy európai országba látogatott tavasszal. A politikus Szerbiával, Észak-Macedóniával, Görögországgal és Magyarországgal tárgyalt katonai együttműködésről.
Kínának elő kell mozdítania a közös katonai gyakorlatokat és az európai országokkal folytatott biztonsági együttműködést – szögezte le a kínai Global Timesban Cuj Hung-csien, a Kínai Nemzetközi Tanulmányok Intézetének tekintélyes elemzője, megjegyezve, hogy a kínai haditengerészet hadihajókat is bevethet a küldetések lebonyolítására és baráti országok meglátogatására. „Ha ők el tudnak jönni a Dél-kínai-tengerhez – figyelmeztetett –, mi is elmehetünk a Földközi-tengerre.”
Tulajdonképpen miből is áll ez a nyitás? Magyar termelőcégek beruháznak Kínában? Vagy Magyarországra hozta K+F bázisát valamelyik kínai IT-világcég?
Mert az nyitásnak elég sovány, hogy állami százmilliárdokért felesleges lélegeztetőket meg vakcinákat veszünk tonnaszám raktárban porosodni. Még ha ki is futja a biznicből az új yachtra.
Ja, és akkor még élt a 70-30 rendszer a közpénlopás terén. Ma már 100 - 0 a NER javára és nagyon éhesek: hiszen drága volt az yacht no meg a fenntartása sem kevés.
Még vettek is kikötőt neki Trieszt mellett, persze azt is mi fizetjük.
Ja, én még emlékszem amikor anno az elsõ Orbán kormány alatt ment az agitprop az ellenzék részérõl, hogy Orbánék versenyeztetés nélkül építtették az autópályákat és ezért milyen drága volt egy kilométer, majd Megyó elsõ egy éve után kihozták hogy azóta mennyiért építettek egy-egy kilométer autópályát, és csodák csodája a Megyóék alatt "picit" drágábbra sikeredett a dolog. Pedig akkor még az indexnek nem sok köze volt Orbánékhoz... Csak ahogy a Hofi mondta Jézusról és a legyekrõl: csak éhesebbek jönnek.
Mo főleg, ez igaz, de a horvátoknak ez elég jól ment. Igaz, ők ugyanazzal a Strabaggal 800 mill Ft) km-ért épitettek autópályát hegyek, vökgyek közt, alagutakkal megspékelve, amikor mi ugyanabban az időben ugyanazzal a Strabaggal 3 mrd Ft / km-ért.
Ja, és az EU-s célországok nyilván Orbánék alatt lettek gazdagabbak, ehhez semmi köze annak hogy mi kihagytuk a gyarmatosítást, viszont a szocializmust nem, sem az elkefélt gengszterváltásnak amivel végleg sikerült lenullázni magunkat, sem Fletóéknak és az õ elkúrásuknak.
A kicsi kínai komcsik annyival voltak jobbak mint a hazaiak vagy most az európaiak, hogy õk a saját népük érdekeit nézik. A kicsi kínaiak már 2000 éve is birodalmat építettek, ahol lehet ugyan hogy pár száz kínai épp megszívta, de az átlag kínai a körülményekhez képest jól élt. Legalábbis a törekvés meg volt rá. Itt pedig minden politikust csak és kizárólag a saját kis pecsenyéje érdekel. Orbánék talán ebbõl a szempontból még mindig jobb mint az EU - õk legalább a szavak szintjén a magyar átlagpolgár érdekeit képviselik.
Szép példa erre amúgy az a hiszti amit a homokosok ügyében lejátszottak. Ok, homokosnak lenni nyilván nem a legfaszább, bár persze azért különösebben nincsenek korlátozva idehaza sem - de valóban ez a legnagyobb probléma itt az EU-ban? Picit ez az egész sztori a süllyedõ Titanic korlátjának a festésére emlékeztet. Ezer olyan sebbõl vérzik az EU aminek a jelentõsége pár nagyságrenddel nagyobb ennél.
Szerény személyem nem veszélyt lát az egyetem Mo i létrejöttében - sokkal inkább az ár/érték arány az, ami nem jó az én meglátásom szerint.
Leginkább az piszkál, hogy a sztori leginkább KINA érdekeit szolgálja: ellenben mi fizetjülk. Legyen kinai egyetem: de a költségei is legyenek az övéké.....Majd megtérül a kövér tandijakbül: ( amiböl feri bácsi és mari néni egy fillértz sem fog látni, holott mégis ők fizették...)
Ő pont a ELTE hallgatója volt.:D A SOTE ÁOK-n több külföldi tanul, mint magyar, államilag támogatott hallgató, ők elsősorban Európából, többek között Németországból érkeznek (a másik fő küldő terület a Közel-Kelet.) Ezért van német nyelvű oktatás is az angolon kívül.
Sajnos, a felsőoktatás magas szintjét a politika bármikor képes lenullázni. Igy történt az I. vh után is: hiába volt az egész magyar oktatási rendzser europa egyik lgejobbja, csak nem lettünk fejlesztőközpont...helyette jöttek a kommerek, majd az un,.rendszerváltás után a kisstilú tolvajok különböző mezben. Igy aztán értelmes ember leginkább külföldön kamatoztatja a tudást, amit esetleg itt szerzett:_ Karikó Katalin vajh mi lett volna itthon?
A rendszerváltás idején Kina elmaradottabb volt Mo nál.
Két okból lenne érdemes figyelmesen végigolvasnod a cikket: 1. elég sok és elgondolkodtató érv van benne pro és kontra egyaránt, 2. nem a hibás linkcím alapján írnál az egyetemről, hanem a valós nevén, Fudanként említenéd.:-)
Azt gondolom, hogy egy elitegyetem idetelepülésének több haszna van, mint veszélye. Nekem az egyetlen kérdés az, hogy ugyanezzel az anyagi ráfordítással el tudnánk-e érni azt a minőségi ugrást a hazai egyetemeinken, legalább a 2-3 vezető intézményben, amit a Fudan megjelenése hoz.