Lehet , hogy nem kéne görcsölni azzal az áfával. Annak idején én is 3szem tgknak vettem egy vw t4-et , és most tíz év után fájt a szívem , hogy el kell adni, mert jöttek a gyerekek, kellett a hely, így most lett helyette egy 7 személyes Vivaro tour brutto 5.8-ért mindennel felszerelve, és nem kell a vonóhoroggal, meg a menetlevéllel bohóckodni. A gázolaj áfát, meg érdemes úgy értelmezni, hogy nem jön vissza, de annyival kevesebb adót fizetsz és hatszáz. De van egy mindenre használható jó autója az embernek. Ja és érdemes összehasonlítani a tgk-t , a combit , és a tourt , mert minimális árkülönbség lesz a vége.
2003 márciusi, tehát most lesz két éves. A km stimmelhet, az Opel márkakereskedésben kértem egy állapotfelmérést, szerintük a futómű alapján reális a futás. Festékvastagságmérővel is körbenéztem, eredetinek látszik minden. Jobb lenne egy hatszemélyes egyébként, csak jótékony államunk haszongépjárműnek a háromüléses modelleket tartja, a diesel Áfát csak így tudom visszaigényelni.
Na, úgy látszik, mégis a belga Vivaro-t veszem meg..... sárga, hátul kétszárnyas ajtó - tehát 2 raklap belefér. Klíma, elektromos ablakok, 6 sebesség, cd-rádió van benne és kapok négy gumit, vizsgáztatást, eredetiségvizsgálatot hozzá. Bementünk egy Opel kereskedésbe, ahol megállapították, hogy a kormányösszekötő gumi"diók" a végüket járják - ezeket is kicserélik. 2.6+Áfát megér szerintetek?
Én is a topic-béli autók közül kellene, hoyg válasszak, de az eddig olvasottak nem annyira győztek meg.... Voltam pár kereskedésbe, kiderült, hogy a Nissan modell tulajdonképpen dohánybolt (Trafic), csak gyengébb motorral - merthogy a renault megvette a Nissan nagyobbik részét.
A hatsebességes haszongépjárművel mentünk is egy próbakört, a motorja kellemesen szól, pakolható, szóval, jó lenne, ha jó lenne. Jelenleg egy új sárgát adnának klímával, erősített hátsó tengellyel, központi zárral 3.5 M HUF+Áfa-ért - nem rossz ajánlat.
Láttam egy Belgiumból behozottat, 72000km-el, 2.8+Áfáért, csak nem tudom a garancia ér-e ennyit?
Köszi Tech 2, segítettél, hogy végleg elkerüljem a Vivaro/Traffic/Primastar vonalat. Kár, hogy csak a bemutatóteremnek gyártják ezeket a nagyon jó formájú gépeket, pedig kombi vagy egyterűnek csúfolt autók helyett nagyon jó lett volna igénytelen hétköznapi sportautónak (sportautó: olyan autó, amibe minden sporteszköz+haver+sör belefér)
Szevasztok.Autószerelő vagyok és az én tapasztalatom egyetlen egy 2002-es 1.9-es Opel Vivarora vonatkozik.33.000km-körül szétesett a váltó.Csak 3. sebesség volt.Szavatossági hiba(még jó,hogy szerelő vagyok és nagy nehézségek árán de kiharcoltam Opel Di-Ferr)-egy stift tört el a kapcsolóhában.Megkértek hogy vigyem el az autót szakszervízbe a 30.000km-es szervízre+jobb tolóajtózár javítás.Garancia nuku-állítólag erőltetve lett a kulcs és ezért széttört a zár(ott voltam láttam).Nem mondhatnám,hogy teljesen megvoltam elégedve a szolgáltatással(Opel Kövesdán) de ez egy másik téma.A kötelezö szervízen kívül mondták,hogy mindkét alsó lengőkar gömbfej valamint a függőleges stabilizátor pálcák cserére szorulnak.Ok. majd kicseréljük később mondtam.Még jó,hogy én is megnéztem a kocsit.A gömbfejek valóban lógtak de a stabpálcáknak semmi bajuk nem volt,hanem a kereszstabilizátor rúd egyik szilentje lógott-kopogott.Ezeket már én csináltam.(Alkatrész:2 db komplett alsó lengőkar gömbfejjel és komplett stabilizátor rúd-rúd+2db szilent+2db bilincs és jobb ajtózár(A Renault mindent csak egybe árul)).Ezután a tulaj nálam javíttja az autót.Úgy kb.40.000km körül elkopott vasra a hátsó tárcsafékbetét.(Alkatrész:tárcsafékbetét garnitúra+2 db féktárcsa).Azóta kiderítettem,hogy az első szériákon nincs hátul porvédő lemez ezért megszorul a sok portól,kosztól a fékrendszer.Utólagosan beépíthető.45.000km-nél az M7-esen behalt az AGR szelep(tipushiba).A beépített üléssor középső biztonsági öv csatlakozója szétesett.Műszer híjján szakszervíz cserélte de fizetős volt.A biztonságiöv probléma még azóta sem megoldott(Opel Kövesdán hozzáállása).50.000-körül akkumulátor csere.A motor és az ABS szervízlámpa nagyon sokszor felgyulladt,de csak egyszer vittem a szakszervízbe kiolvastatnia két év alatt.Kb 20 hibakódot kiírt de nem cseréltünk semmit.Most télen felszereltem rá a téli gumikat és gondoltam,hogy megnézem újra a hibatárolót ha már megvettem a Tech 2-t.A motornál semmi de az ABS-nél annál inkább.Nézegettem elég sokáig az adatokat és megtaláltam a hibát.Az ABS kompjúterében gyárilag 3 vagy 4 szoftver van betöltve a különböző gumiméretekhez.Mivel ezen az autón a nyári gumi és a téli gumi mérete nem egyezett át kellett állítani a beállításokat.Azóta állítólag teljesen jó.Figyeljetek erre a jelenségre,ha ti is tapasztaljátok lehet,hogy csak ennyi a baja.54.000km-nél oil felirat kigyulladt(2 liter olaj).Szerintem az autó egy nagy rakás s..r ennyi pénzért.Hallomásból azt hallottam, hogy amióta a Renault belépett a Nissanba nem unatkoznak a nissan szerelők.Ja és most megint kopog valami bal elől indulásnál.
Remélem segíthettem.
Lassan megjön az autód:-)
Sok jót azóta sem hallottam ezekről, kár. Ha nem javítanak rajta valamit, maradok a jól bevált Boxer méretnél, nincs hatos váltó, meg alacsony fogyasztás, de legalább fut és kényelmes.
A cimbi, mikor reklamált a kemény üléspad miatt, a kereskedő tájékoztatta, ez nem személyautó. Amikor meg a képtelenül hamar elkopott fékbetét és széthulló futómű került szóba, akkor nem teherautó céljára készült. Jó skizofrének az Opelnél.
Pardon hülye voltam, én a T4-em 6,5-7,5 hez voltam szokva, na ha megjön majd meglátjuk . Remélem a hatos váltó segít egy kicsit, kipróbáltam szép halkan gurult.
Thx kismocsok.
8 litert a benzines 1,4esem eszik a pályán, ha tetőcsomagtartó megcuccolva van rajta, felmegy 10re is. Ha már csak 8 litert fogyasztok egy busszal, már megérte.
Bonto
en 107E -vel vettem, most van 121E-nel
2001-es vivaro di
eddig az elso lengokarokat meg fekbeteteket kellett cserelni, izzot meg ablaktorlo lapatot
nomeg tankolni
8L atlag 120-as temponal
Csak felhozom a topicot. Tavasszal hoznék én is egyet a németektől, mert személyautó helyettesítő sokülésesre volna szükségem, amit slaggal lehet tisztítani belülről is, de elbátortalanító amiket itt olvastam.
A cimbora is panaszkodik sajnos, 17ezernél elkopott fékbetétre a Vivarónál, de mióta utángyártottal jár nincs gondja. Méretre, formára, fogyasztása pedig a Vivaro/Trafic/Primastar jönne szóba, de jó tapasztalata is van valakinek?
Kár ezért a praktikus járműért, ilyen vacak alkatrészekkel szerelni szégyen.
Hali
olvasom itt a jobb elso gombcsuklo problemat,valszeg nekem is ez lesz a bajom vele
vivaro DI -hez lehet 6-os valtot installalni?
ha igen, talalni iet bontottan?
Júliusban Belgiumba lenne 1 kis dolgom.Tudnátok segíteni honnan lehetne bérelni 4-6 napra vivarot,jumpert v olyan dobozost amibe 1tonna körül lehet pakolni?
EZ LEHET, KOGY EGY 10 ÉVES FÓCVÁGENNEK SEMMI BAJA, Nekem is volt 10 éves opelem amiben 350.000 km-volt, és semmi baja nem volt még, csak olajat cseréltem.
DE:
a most gyártott autókban rengeteg az elektronika,, még az elektronikát is másik elektronika szabályozza, és legtöbb hibát az elektroniki hiba okozza, vagy a nem megfelelő elektonikai szabályzás miatti mechanika hiba.
kivéve a gömbfejlógást :)
azt a jó magyar út okozza :))
Nem vagyok idevaló, rúgjatok ki, csak érdekességképpen.
VW T4 24 D 1995 220 000 km.
1 akkuzárlat=okozott egy bizbaszcserét akku 16000+8000 ft
1 csavar kitekeredett= esőben nem volt kedvem az autóalatt matatni, ezért a szervízben kértek érte 11 000 ft-ot. Ha ezt tudom alámászok meghúzom a csavart, 11-ből meg veszek egy gatyát.
1 fékbetét, szíj, ékszíjak, műszaki 137 000 ft
1 kifingott az izzítórelé 5000 ft, egy hétig huzigáltam mire rájöttem.
1 műszaki 22 000 ft
1 gr. gumi 90000 ft
1 ződkártya
1 lecsúszott egy cső ingyér volt.
2 gömbcsukló 13 000 ft
2 fékbetét kb 10 000ft
olajcserék otthon
Csak azért lesz hamarosan eladó,mert full fapad, és családiasabb autót vennék helyette 3 személyes. Újabb 200 000 km nem gond neki akkor kb 18 éves lenne nálam. Csak ennyi.
Örülök, ha valakinek nincs gondja az autoval. Nekünk van, bár ez alapvet?en nem az én problémám, mármint anyagilag.
Mindenesetre én úgy vélekedek a Primastarról (kb. 2 hete láttam el?ször, és inkább a Traffic stílusjegyeit hordozza), hogy a Nissan is "beszállt a gagyi gyártásba".
Pont akkortájt (sic!) volt gondunk a Vivaroval, futóm?vel kapcsolatosan. Mint korábban is írtam, kotyogás, zörgés volt hallható a jobb elején. Téligumi cserénél kiderült, hogy az elnyírt nyári gumikért nem a beállítás, hanem a gömbcsukló állapota volt a felel?s.
GO TO Opel Service: cca. 90.000.- HUF + Áfa.
Indok: Magyar utak.
GO TO Other Service: full btto 56.000.-
Ablaktörl?lapát: plakáton 990.- t?l
Vivaro: cca.: 8.000.- (csak a két els?)
Na mindegy, a NISSAN viszont 5 év gar.!!! Ha valaki vene ilyen vasat, szerintem csak NIS.!!
Nemrégen jelent meg a Nissan is ugyanezzel a modellel, Nissan Primastar néven. Egy az egyben ugyanaz mint a Trafic/Vivaro, ezért háromra b?vült a kiscsapat. Nos, ha a Nissan beszállt az autó forgalmazásába/gyártásába bizton elvárható valami min?ségjavulás, bár a saját trafic-al semmi gond nincs amióta az EGR szelepet kicserélték......
Én épp rendelés előtt állok, van még rá kb. két hetem hogy döntsek. Vivaro, 2.5 dci. Elbizonytalanítottak a hozzászólások, nem akarok problémás autót.(Főképp mert a lecserélendő Hdi Citroen ilyen szempontból nagyon elkényeztetett.)
Kérlek segítsetek további tapasztalataitokkal a döntésben!