Keresés

Részletes keresés

térköz Creative Commons License 2007.12.28 0 0 535

A GyV vonala épülget, szintén H0e-ben. most járok a vágányfektetéssel Széchenyi hegytől Csillebérc környékén. Egy barátom készíti a járműveket.

üdvgyuri.

Minden fórumozó és nem fórumozó vasútmániásnak BUÉK!

Előzmény: Törölt nick (532)
HOember066 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 534

Üdv Szabiroli!

 

Először is Boldog Új Évet Kívánok Neked, valamint minden modellépítőnek és a lelkes szurkolótábornak egyaránt !

 

Egyben gratulálok is a képen látható mocihoz!

Nekem most csak két kérdésem lenne:

1. Mekkora a "játék" a főkeret és a kerekek között ( az ívben való haladás miatt) ?

2. Mekkora a legkisebb ív, amit be tud járni így ?

 

Maradt még egy kérésem is, ha lehet, egy közeli felvételt kérnék a vázról alulnézetből - benne a kerekekkel :-)       Előre is köszönöm !

 

További jó munkát, és várjuk a fejleményeket !!!     Üdv!  HOember066

 

Előzmény: Törölt nick (525)
Vanitatum Creative Commons License 2007.12.27 0 0 533
elég bárgyú kérdés, de HOe -ben mekkora minimális ívsugarak ajánlottak?
Előzmény: Törölt nick (532)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.27 0 0 532
1:87 H0e méretarány.Én is a mühelybe:)
Előzmény: térköz (530)
kacsa-86 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 531
Nagy itt a csend...

Mindenki a műhelyben dolgozik???
térköz Creative Commons License 2007.12.27 0 0 530

Szia!

Szépen alakul! Méretarány?

üdvgyuri

Előzmény: Törölt nick (525)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.25 0 0 529

Helló!

Szerintem a mozdonyod építéséd kommentáld a H0e-H0 topikban is.

Ott is örülnének neki, hogy valaki csinál is modellt HOe-ben!

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (525)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.24 0 0 528
 

 

Üdvözletem!

Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és modellekben s boldogságban gazdag új Esztendőt kívánok!

Üdv: Hó_ember

M.VIII Creative Commons License 2007.12.24 0 0 527
vasutTOM Creative Commons License 2007.12.22 0 0 526
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.22 0 0 525

persze, itt az eredeti:

én meg igy haladok az enyémmel:

Előzmény: V41 523 (523)
kacsa-86 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 524
Üdv!

Nagyon pici motorokat a CAR system-es (azt hiszem így hívják nem???) kamion modellekben találhatsz! Igaz max. 3V körüliek és mA-ket bírnak! De ekkora modellbe nagyobbat nem hiszem hogy találni!
V41 523 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 523
Esetleg tudsz feltenni képet a 490-es gőzös eredetijéről?
Csak hogy lássuk, mi is készül.
Előzmény: Törölt nick (494)
V41 523 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 522

Üdv mindenkinek!

 

Ebbe a rettenetes méretű TTe-s C-50 -es mozdonyba keresek motort. Tudja valaki hogy honnan lehetne beszerezni? 

 

 

M.VIII Creative Commons License 2007.12.18 0 0 521
Hali!

Köszi a helyreigazítást...sokáig tűnődtem, vajon mivel lett festve, nem nagyon látszik a képen. Az elég baj, ha átüt az eredeti réteg...kár érte. De mint írták mások, meg lehet csinálni.
Előzmény: Jegkoko (520)
Jegkoko Creative Commons License 2007.12.18 0 0 520

A csörgőm nem fényesre lett festve hanem sima mattra, és sajnos néhány helyen látszik a mozdony eredeti festése, meg az oldlán lévő kék csík is. Meg teteje se lett túl jó, mert az is elég foltos lett, meg mind a két kürt pirosra lett festve , akkor a lépcsőkről amik szintúgy pirosak lettek nem is beszélek.

Nem tudom, hogy aki csinálta, látott e már valódi csörgőt, mert sikerült jól elszurnia

a Jenci forogna a sírjában ha meglátná mit műveltek a modelljével

Előzmény: M.VIII (514)
kacsa-86 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 519
Köszönöm a tippeket!

Időközben kaptam már egy kollégától jellegrajzot, így az építés talán kivitelezhető lesz, a hajtáson én is sokat agyaltam már hogyan miként lehetne.

Szerencsére motorok terén bőven el vagyok látva, ez a gyakori MÉH telep látogatás eredménye. Főként Cd meghajtókban lehet prima kis motorokat találni, amik igaz 3 pólusúak több esetben de recíziós kivitelűek. Máramennyire!

Szóval volt egy olyan elképzelés hogy a széntérbe felrakom a motort és az meghajtana egy kardánt, vagy ha jobban tetszik egy csövet ami a szerkocsi középvonalába esne oldalról nézve, és erről osztanám el a két forgóváz felé a hajtást. De ez még mind elképzelés, a valós méretekről fogalmam sincs, mert 200 km-re vagyok a modelltől és így nem tudtam még utána nézni a dolognak!

De köszönöm az ötleteket, akinek van még tapasztalata ilyen téren kérem ossza meg velem! Ígérem ha kész lesz a gépezet akkor részletesen leírom mi történt vele!

Addig is jó modellezést mindenkinek!
vasutTOM Creative Commons License 2007.12.18 0 0 518

Kérdezősködtem már máshol is, de nem adtak megfelelő választ a következő dologban

 

Megpróbálom leírni a saját tapasztalataimat:

 

Volna 2db PIKO Br52-es kondenzációs gőzösöm. Ezekből 520-ast szeretnék csinálni, csak a gond hogy a szerkocsi "nem igazán" hasonlít a magyarra!
Ugyanis a kondenzációs ilyen nagy szögletes monstrum, szellőzőkkel a tetején, és hát a MÁV-nál ilyen nem volt. Tudomásom szerint.

Jól tudod, ilyen szerkocsival nem volt MÁV-os gép!

 

Szóval úgy döntöttem valahonnan kerítek egy normális szerkocsit, de sehol nem találni!

 

A KLEINBAHN árul szerkocsit. Van sima és kabinos változat is. A Kabinos az 501-s mozdonyoknak volt.

 

Szóval megkérdezném valakinek nincs-e véletlenül egy ilyen normál szerkocsija, vagy arról egy jellegrajz esetleg amiről meg lehetne építeni ez a jószágot?Nagy segítség volna!

 

Na most térjünk át a PIKO BR52-ből építendő 520-ra!

A mozdonyon előszőr is a gőzturbinát és azok csöveit kell eltüntetni. Ez nem egy nehéz dolog. Csak a járdalemeznél okoz gondot, hogy a lemez bordázata hiányozni fog egy darabon. Át kell helyezni az áramfejlesztőt a kazán tetjére az oldaljárdáról.

Kb. ennyi a mozdony!

A szerkocsi készítése egy kicsit bonyolultabb. Mert ugye be kell ide bűvölni a hajtást. Én már két változatot is kipróbáltam. De egyik sem volt hosszú életű.

Az első változatban csak két tengelyt hajtottam meg. A mozdonyhoz közelebbi forgóváz futó lett, mert felette van a motor a széntér alatt. Így az ereje egy kicsit gyenge lett. futása elég jó. Megmaradtak a forgóvázak valaósághűen forgónak. Csak az áttétel megoldása volt bonyolult.

A másik változatnál a meghajtás abban különbözött, hogy a hajtott forgóvázon kívül a másik is meg lett hajtva. Egy erős rugó vitte át a hajtást. De sajna ez sem vált be. A rugó ívekben gyakran kiakadt.

A kísérletek után a mozdony selejtezésre került. Jelenleg a fűtőház mellett áll, mint fűtőgép.

Kerestem egy igazán kispénzű megoldást. A KLEINBAHN-tól vettünk egy ÖBB 52-s mozdonyt 92 Euróért. Ebből könnyen, tényleg jó gépet lehetett kialakítani.

E mozdony átépítéséről remélhetőleg nemsokára az Indóházban lehet majd olvasni.

 

Előzmény: kacsa-86 (516)
hamel Creative Commons License 2007.12.18 0 0 517
Persze, hogy nem bántódtam meg. Csak példálóztam, hogy ecsettel is lehet szépen festeni. Nagyon jól el kell találni a festék állagát és nyugodtan kell dolgozni. Ez a Búvár ugyan nem az én festésem, de ilyen kaliberü gőzösöket már sikerült ecsettel szépen lefesteni.
Előzmény: M.VIII (514)
kacsa-86 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 516
Üdv mindenkinek!

Kérdezősködtem már máshol is, de nem adtak megfelelő választ a következő dologban:

Volna 2db PIKO Br52-es kondenzációs gőzösöm. Ezekből 520-ast szeretnék csinálni, csak a gond hogy a szerkocsi "nem igazán" hasonlít a magyarra!
Ugyanis a kondenzációs ilyen nagy szögletes monstrum, szellőzőkkel a tetején, és hát a MÁV-nál ilyen nem volt. Tudomásom szerint.

Szóval úgy döntöttem valahonnan kerítek egy normális szerkocsit, de sehol nem találni!

Szóval megkérdezném valakinek nincs-e véletlenül egy ilyen normál szerkocsija, vagy arról egy jellegrajz esetleg amiről meg lehetne építeni ez a jószágot?Nagy segítség volna!

Előre is köszi
M.VIII Creative Commons License 2007.12.17 0 0 515
Vagy félfényessel...?
Előzmény: M.VIII (514)
M.VIII Creative Commons License 2007.12.17 0 0 514
Hali! De ez igényes munka, és szerencsés, mert kicsi az egyszínű felület, a tetőt tagolják a vastag osztások, valószínűleg jó ecsettel lett kenve, és jól takaró matt színnel, ami jól terül. A csöri meg fényessel, amit nehéz egyenletesen szétoszlatni ecsettel, nehezebben takar, pláne ilyen "nagy" felületen. És valószínű az előző tulaja egyszerűen átkente. Elnézést, nem igazán a technikát akartam lehurrogni, inkább a kivitelezés minőségét vettem górcső alá. Remélem, nem bántódtál meg, és nagyon tetszik a búvár, ami a képen van!
Előzmény: hamel (508)
kozma555 Creative Commons License 2007.12.17 0 0 513

És miért ide tettem be? :DDD

Ma nem vagyok formában...

Előzmény: kozma555 (512)
kozma555 Creative Commons License 2007.12.17 0 0 512

Elkészült! :)))

 

A nagy-nagy terepasztalom állomási bevezető szakaszának elején lesz.Volt vele egy kis meló...

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.17 0 0 511
végeredménybe ugyanannyi lenne a festése, mert kell alapozzni,szinrefujni, matricázni, lakkozni.Régit meg lekéne maratni, és ugyanigy feljavítani.Én csinálgatok ilyeneket, neked is bevállalnám, nem 1 vagyonért, csak tavaszig nem festek mostmár, meg nem is vagyok pesti.
Előzmény: Jegkoko (510)
Jegkoko Creative Commons License 2007.12.17 0 0 510
Most találtam egy helyen lehet kapni nyers csörgő kasznit 2 ezerért.Szerintetek érdemesebb ezt megvenni és  lefesteni? Vagy a meglévőt csináltassam meg?
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.17 0 0 509
Hát, nálam jelenleg rengeteg dolog várakozik, plusz mostanában gépközelben sem vagyok, ha sürgős, akkor nem én vagyok a jó választás, de ha ráér hosszú határidővel, akkor nyugodtan írj egy e-mailt! (címem az adatlapomon, publikus)
Előzmény: Jegkoko (507)
hamel Creative Commons License 2007.12.17 0 0 508

Ki lehetett az a kontár barbár (nôi megfelelôje Konta Barbara), aki ecsettel

festette...? Ez is barbár ecseteléssel készült :-)))

Előzmény: M.VIII (501)
Jegkoko Creative Commons License 2007.12.16 0 0 507
Vki el tudná vállalni a csörgőm ujrafestését? Lehetőleg pesten.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.16 0 0 506
az biztos, meg pontosabb is.Én pl még utána se néztem hol mit mennyiért vágnának ki nekem, igy maradt a házi-gyári megoldás:)
Előzmény: emedeuzea (505)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!