Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Nagyon pici motorokat a CAR system-es (azt hiszem így hívják nem???) kamion modellekben találhatsz! Igaz max. 3V körüliek és mA-ket bírnak! De ekkora modellbe nagyobbat nem hiszem hogy találni!
Köszi a helyreigazítást...sokáig tűnődtem, vajon mivel lett festve, nem nagyon látszik a képen. Az elég baj, ha átüt az eredeti réteg...kár érte. De mint írták mások, meg lehet csinálni.
A csörgőm nem fényesre lett festve hanem sima mattra, és sajnos néhány helyen látszik a mozdony eredeti festése, meg az oldlán lévő kék csík is. Meg teteje se lett túl jó, mert az is elég foltos lett, meg mind a két kürt pirosra lett festve , akkor a lépcsőkről amik szintúgy pirosak lettek nem is beszélek.
Nem tudom, hogy aki csinálta, látott e már valódi csörgőt, mert sikerült jól elszurnia
a Jenci forogna a sírjában ha meglátná mit műveltek a modelljével
Időközben kaptam már egy kollégától jellegrajzot, így az építés talán kivitelezhető lesz, a hajtáson én is sokat agyaltam már hogyan miként lehetne.
Szerencsére motorok terén bőven el vagyok látva, ez a gyakori MÉH telep látogatás eredménye. Főként Cd meghajtókban lehet prima kis motorokat találni, amik igaz 3 pólusúak több esetben de recíziós kivitelűek. Máramennyire!
Szóval volt egy olyan elképzelés hogy a széntérbe felrakom a motort és az meghajtana egy kardánt, vagy ha jobban tetszik egy csövet ami a szerkocsi középvonalába esne oldalról nézve, és erről osztanám el a két forgóváz felé a hajtást. De ez még mind elképzelés, a valós méretekről fogalmam sincs, mert 200 km-re vagyok a modelltől és így nem tudtam még utána nézni a dolognak!
De köszönöm az ötleteket, akinek van még tapasztalata ilyen téren kérem ossza meg velem! Ígérem ha kész lesz a gépezet akkor részletesen leírom mi történt vele!
Kérdezősködtem már máshol is, de nem adtak megfelelő választ a következő dologban
Megpróbálom leírni a saját tapasztalataimat:
Volna 2db PIKO Br52-es kondenzációs gőzösöm. Ezekből 520-ast szeretnék csinálni, csak a gond hogy a szerkocsi "nem igazán" hasonlít a magyarra! Ugyanis a kondenzációs ilyen nagy szögletes monstrum, szellőzőkkel a tetején, és hát a MÁV-nál ilyen nem volt. Tudomásom szerint.
Jól tudod, ilyen szerkocsival nem volt MÁV-os gép!
Szóval úgy döntöttem valahonnan kerítek egy normális szerkocsit, de sehol nem találni!
A KLEINBAHN árul szerkocsit. Van sima és kabinos változat is. A Kabinos az 501-s mozdonyoknak volt.
Szóval megkérdezném valakinek nincs-e véletlenül egy ilyen normál szerkocsija, vagy arról egy jellegrajz esetleg amiről meg lehetne építeni ez a jószágot?Nagy segítség volna!
Na most térjünk át a PIKO BR52-ből építendő 520-ra!
A mozdonyon előszőr is a gőzturbinát és azok csöveit kell eltüntetni. Ez nem egy nehéz dolog. Csak a járdalemeznél okoz gondot, hogy a lemez bordázata hiányozni fog egy darabon. Át kell helyezni az áramfejlesztőt a kazán tetjére az oldaljárdáról.
Kb. ennyi a mozdony!
A szerkocsi készítése egy kicsit bonyolultabb. Mert ugye be kell ide bűvölni a hajtást. Én már két változatot is kipróbáltam. De egyik sem volt hosszú életű.
Az első változatban csak két tengelyt hajtottam meg. A mozdonyhoz közelebbi forgóváz futó lett, mert felette van a motor a széntér alatt. Így az ereje egy kicsit gyenge lett. futása elég jó. Megmaradtak a forgóvázak valaósághűen forgónak. Csak az áttétel megoldása volt bonyolult.
A másik változatnál a meghajtás abban különbözött, hogy a hajtott forgóvázon kívül a másik is meg lett hajtva. Egy erős rugó vitte át a hajtást. De sajna ez sem vált be. A rugó ívekben gyakran kiakadt.
A kísérletek után a mozdony selejtezésre került. Jelenleg a fűtőház mellett áll, mint fűtőgép.
Kerestem egy igazán kispénzű megoldást. A KLEINBAHN-tól vettünk egy ÖBB 52-s mozdonyt 92 Euróért. Ebből könnyen, tényleg jó gépet lehetett kialakítani.
E mozdony átépítéséről remélhetőleg nemsokára az Indóházban lehet majd olvasni.
Persze, hogy nem bántódtam meg. Csak példálóztam, hogy ecsettel is lehet szépen festeni. Nagyon jól el kell találni a festék állagát és nyugodtan kell dolgozni. Ez a Búvár ugyan nem az én festésem, de ilyen kaliberü gőzösöket már sikerült ecsettel szépen lefesteni.
Kérdezősködtem már máshol is, de nem adtak megfelelő választ a következő dologban:
Volna 2db PIKO Br52-es kondenzációs gőzösöm. Ezekből 520-ast szeretnék csinálni, csak a gond hogy a szerkocsi "nem igazán" hasonlít a magyarra! Ugyanis a kondenzációs ilyen nagy szögletes monstrum, szellőzőkkel a tetején, és hát a MÁV-nál ilyen nem volt. Tudomásom szerint.
Szóval úgy döntöttem valahonnan kerítek egy normális szerkocsit, de sehol nem találni!
Szóval megkérdezném valakinek nincs-e véletlenül egy ilyen normál szerkocsija, vagy arról egy jellegrajz esetleg amiről meg lehetne építeni ez a jószágot?Nagy segítség volna!
Hali! De ez igényes munka, és szerencsés, mert kicsi az egyszínű felület, a tetőt tagolják a vastag osztások, valószínűleg jó ecsettel lett kenve, és jól takaró matt színnel, ami jól terül. A csöri meg fényessel, amit nehéz egyenletesen szétoszlatni ecsettel, nehezebben takar, pláne ilyen "nagy" felületen. És valószínű az előző tulaja egyszerűen átkente. Elnézést, nem igazán a technikát akartam lehurrogni, inkább a kivitelezés minőségét vettem górcső alá. Remélem, nem bántódtál meg, és nagyon tetszik a búvár, ami a képen van!
végeredménybe ugyanannyi lenne a festése, mert kell alapozzni,szinrefujni, matricázni, lakkozni.Régit meg lekéne maratni, és ugyanigy feljavítani.Én csinálgatok ilyeneket, neked is bevállalnám, nem 1 vagyonért, csak tavaszig nem festek mostmár, meg nem is vagyok pesti.
Most találtam egy helyen lehet kapni nyers csörgő kasznit 2 ezerért.Szerintetek érdemesebb ezt megvenni és lefesteni? Vagy a meglévőt csináltassam meg?
Hát, nálam jelenleg rengeteg dolog várakozik, plusz mostanában gépközelben sem vagyok, ha sürgős, akkor nem én vagyok a jó választás, de ha ráér hosszú határidővel, akkor nyugodtan írj egy e-mailt!
(címem az adatlapomon, publikus)