Nagynehezen sikerült, de nincs lezárva , mert : nem kaptam meg az üzembehelyezésre befizetendők bizonylatait forgengedélyről,ződhártya,rencám, stb. Másnap vettem észre , hogy nincs kgfb kötve úgy adták ki az uccára, hogy nem volt kötelező. Belső világítás, jobb ablakmotor nem műkszik, . Arról az apróságról elfelejtettek tájékoztatni, hogy a műszaki adatoknál 2000 kg vontatás szerepel, ezek meg 1300 kg-ra vizsgáztatták. Ezenkívűl van néhány nem publikus nagyon meredek dolog, amit még le kell verni rajtuk, úgyhogy nem vontuk vissza átvétel után sem a pert, maradt a helyén a bíróságon, majd 1-2 év múlva jön a kártérítés.
Na, megvettem a Vivarot. Kalandos volt a céges vásásrlás, de más dimenzió ez az autó, mint az előzőek. Ma hívott egy kollégám ( hogy jókedvem legyen ), hogy megállt a Tafic-je, 120E km-nál, valami befevcskendezési hiba miatt...
közben ezt találtam:
Alkatrészkosár (bruttó, forint): szélvédő 58 216, első oldalablak 15 696,
Sajnos, nekem görcsölni kell az áfával. Mint élelmiszerrel kereskedő cég, előírás is ez a fajta, leválasztott rakterű járgány, és ha egy évben csak ötvenezer km-t megy a kocsi, csak átlag 7 L-es fogyasztással és 230 Ft-os gázolajárral számolva majd' 330 ezer Ft az elbukandó áfa. Ez már - nekünk - tétel. A kombi hátuljába meg csak kínkeservvel férne be egy raklap - ha egyáltalán beférne. Pedig jó lenne egy tágas családi kocsi, ami szállítani is tud . Az új Vivaro 3.5+Áfás ára klímával, központi zárral együtt némi alkudozás árán jött össze, szerintem azért az nem rossz..
A netto 3.5 az újra milyen feltételekkel jött ki ? Mert az Opelnél elég sokat kell csavarni az árlistán mire kijön azaz ár amiért a végén haza lehet gurítani. Csak egy példa : vonóhorog listán 110 000 , alku 1. 40 000 alku 2. 18 000. És ez sok tétellel működik még. További infó 06 20 9 581 040
Beírod ide a pontos listát , milyen típus , milyen felszereltséggel kell , megmondom mennyi lesz a vége .
Lehet , hogy nem kéne görcsölni azzal az áfával. Annak idején én is 3szem tgknak vettem egy vw t4-et , és most tíz év után fájt a szívem , hogy el kell adni, mert jöttek a gyerekek, kellett a hely, így most lett helyette egy 7 személyes Vivaro tour brutto 5.8-ért mindennel felszerelve, és nem kell a vonóhoroggal, meg a menetlevéllel bohóckodni. A gázolaj áfát, meg érdemes úgy értelmezni, hogy nem jön vissza, de annyival kevesebb adót fizetsz és hatszáz. De van egy mindenre használható jó autója az embernek. Ja és érdemes összehasonlítani a tgk-t , a combit , és a tourt , mert minimális árkülönbség lesz a vége.
2003 márciusi, tehát most lesz két éves. A km stimmelhet, az Opel márkakereskedésben kértem egy állapotfelmérést, szerintük a futómű alapján reális a futás. Festékvastagságmérővel is körbenéztem, eredetinek látszik minden. Jobb lenne egy hatszemélyes egyébként, csak jótékony államunk haszongépjárműnek a háromüléses modelleket tartja, a diesel Áfát csak így tudom visszaigényelni.
Na, úgy látszik, mégis a belga Vivaro-t veszem meg..... sárga, hátul kétszárnyas ajtó - tehát 2 raklap belefér. Klíma, elektromos ablakok, 6 sebesség, cd-rádió van benne és kapok négy gumit, vizsgáztatást, eredetiségvizsgálatot hozzá. Bementünk egy Opel kereskedésbe, ahol megállapították, hogy a kormányösszekötő gumi"diók" a végüket járják - ezeket is kicserélik. 2.6+Áfát megér szerintetek?
Én is a topic-béli autók közül kellene, hoyg válasszak, de az eddig olvasottak nem annyira győztek meg.... Voltam pár kereskedésbe, kiderült, hogy a Nissan modell tulajdonképpen dohánybolt (Trafic), csak gyengébb motorral - merthogy a renault megvette a Nissan nagyobbik részét.
A hatsebességes haszongépjárművel mentünk is egy próbakört, a motorja kellemesen szól, pakolható, szóval, jó lenne, ha jó lenne. Jelenleg egy új sárgát adnának klímával, erősített hátsó tengellyel, központi zárral 3.5 M HUF+Áfa-ért - nem rossz ajánlat.
Láttam egy Belgiumból behozottat, 72000km-el, 2.8+Áfáért, csak nem tudom a garancia ér-e ennyit?
Köszi Tech 2, segítettél, hogy végleg elkerüljem a Vivaro/Traffic/Primastar vonalat. Kár, hogy csak a bemutatóteremnek gyártják ezeket a nagyon jó formájú gépeket, pedig kombi vagy egyterűnek csúfolt autók helyett nagyon jó lett volna igénytelen hétköznapi sportautónak (sportautó: olyan autó, amibe minden sporteszköz+haver+sör belefér)
Szevasztok.Autószerelő vagyok és az én tapasztalatom egyetlen egy 2002-es 1.9-es Opel Vivarora vonatkozik.33.000km-körül szétesett a váltó.Csak 3. sebesség volt.Szavatossági hiba(még jó,hogy szerelő vagyok és nagy nehézségek árán de kiharcoltam Opel Di-Ferr)-egy stift tört el a kapcsolóhában.Megkértek hogy vigyem el az autót szakszervízbe a 30.000km-es szervízre+jobb tolóajtózár javítás.Garancia nuku-állítólag erőltetve lett a kulcs és ezért széttört a zár(ott voltam láttam).Nem mondhatnám,hogy teljesen megvoltam elégedve a szolgáltatással(Opel Kövesdán) de ez egy másik téma.A kötelezö szervízen kívül mondták,hogy mindkét alsó lengőkar gömbfej valamint a függőleges stabilizátor pálcák cserére szorulnak.Ok. majd kicseréljük később mondtam.Még jó,hogy én is megnéztem a kocsit.A gömbfejek valóban lógtak de a stabpálcáknak semmi bajuk nem volt,hanem a kereszstabilizátor rúd egyik szilentje lógott-kopogott.Ezeket már én csináltam.(Alkatrész:2 db komplett alsó lengőkar gömbfejjel és komplett stabilizátor rúd-rúd+2db szilent+2db bilincs és jobb ajtózár(A Renault mindent csak egybe árul)).Ezután a tulaj nálam javíttja az autót.Úgy kb.40.000km körül elkopott vasra a hátsó tárcsafékbetét.(Alkatrész:tárcsafékbetét garnitúra+2 db féktárcsa).Azóta kiderítettem,hogy az első szériákon nincs hátul porvédő lemez ezért megszorul a sok portól,kosztól a fékrendszer.Utólagosan beépíthető.45.000km-nél az M7-esen behalt az AGR szelep(tipushiba).A beépített üléssor középső biztonsági öv csatlakozója szétesett.Műszer híjján szakszervíz cserélte de fizetős volt.A biztonságiöv probléma még azóta sem megoldott(Opel Kövesdán hozzáállása).50.000-körül akkumulátor csere.A motor és az ABS szervízlámpa nagyon sokszor felgyulladt,de csak egyszer vittem a szakszervízbe kiolvastatnia két év alatt.Kb 20 hibakódot kiírt de nem cseréltünk semmit.Most télen felszereltem rá a téli gumikat és gondoltam,hogy megnézem újra a hibatárolót ha már megvettem a Tech 2-t.A motornál semmi de az ABS-nél annál inkább.Nézegettem elég sokáig az adatokat és megtaláltam a hibát.Az ABS kompjúterében gyárilag 3 vagy 4 szoftver van betöltve a különböző gumiméretekhez.Mivel ezen az autón a nyári gumi és a téli gumi mérete nem egyezett át kellett állítani a beállításokat.Azóta állítólag teljesen jó.Figyeljetek erre a jelenségre,ha ti is tapasztaljátok lehet,hogy csak ennyi a baja.54.000km-nél oil felirat kigyulladt(2 liter olaj).Szerintem az autó egy nagy rakás s..r ennyi pénzért.Hallomásból azt hallottam, hogy amióta a Renault belépett a Nissanba nem unatkoznak a nissan szerelők.Ja és most megint kopog valami bal elől indulásnál.
Remélem segíthettem.
Lassan megjön az autód:-)
Sok jót azóta sem hallottam ezekről, kár. Ha nem javítanak rajta valamit, maradok a jól bevált Boxer méretnél, nincs hatos váltó, meg alacsony fogyasztás, de legalább fut és kényelmes.
A cimbi, mikor reklamált a kemény üléspad miatt, a kereskedő tájékoztatta, ez nem személyautó. Amikor meg a képtelenül hamar elkopott fékbetét és széthulló futómű került szóba, akkor nem teherautó céljára készült. Jó skizofrének az Opelnél.
Pardon hülye voltam, én a T4-em 6,5-7,5 hez voltam szokva, na ha megjön majd meglátjuk . Remélem a hatos váltó segít egy kicsit, kipróbáltam szép halkan gurult.
Thx kismocsok.
8 litert a benzines 1,4esem eszik a pályán, ha tetőcsomagtartó megcuccolva van rajta, felmegy 10re is. Ha már csak 8 litert fogyasztok egy busszal, már megérte.
Bonto
en 107E -vel vettem, most van 121E-nel
2001-es vivaro di
eddig az elso lengokarokat meg fekbeteteket kellett cserelni, izzot meg ablaktorlo lapatot
nomeg tankolni
8L atlag 120-as temponal
Csak felhozom a topicot. Tavasszal hoznék én is egyet a németektől, mert személyautó helyettesítő sokülésesre volna szükségem, amit slaggal lehet tisztítani belülről is, de elbátortalanító amiket itt olvastam.
A cimbora is panaszkodik sajnos, 17ezernél elkopott fékbetétre a Vivarónál, de mióta utángyártottal jár nincs gondja. Méretre, formára, fogyasztása pedig a Vivaro/Trafic/Primastar jönne szóba, de jó tapasztalata is van valakinek?
Kár ezért a praktikus járműért, ilyen vacak alkatrészekkel szerelni szégyen.
Hali
olvasom itt a jobb elso gombcsuklo problemat,valszeg nekem is ez lesz a bajom vele
vivaro DI -hez lehet 6-os valtot installalni?
ha igen, talalni iet bontottan?
Júliusban Belgiumba lenne 1 kis dolgom.Tudnátok segíteni honnan lehetne bérelni 4-6 napra vivarot,jumpert v olyan dobozost amibe 1tonna körül lehet pakolni?
EZ LEHET, KOGY EGY 10 ÉVES FÓCVÁGENNEK SEMMI BAJA, Nekem is volt 10 éves opelem amiben 350.000 km-volt, és semmi baja nem volt még, csak olajat cseréltem.
DE:
a most gyártott autókban rengeteg az elektronika,, még az elektronikát is másik elektronika szabályozza, és legtöbb hibát az elektroniki hiba okozza, vagy a nem megfelelő elektonikai szabályzás miatti mechanika hiba.
kivéve a gömbfejlógást :)
azt a jó magyar út okozza :))