Ezt jó, hogy írtad, mert épp nézegettem a Sea Food-lehetőséget a hajón. Én is és anyukám is szeretjük az ilyesmit. Évekkel ezelőtt Kubában volt alkalmam friss homárt enni, azóta is vágyom rá. Emlékszem, fillérekért kaptunk olyan gigantikus mennyiséget, hogy meg se bírtuk enni. Rémesen finom.
Nézegettem a youtube-on, a Crown Princess-ről készült egy kulináris tv-sorozat, ahol bevitték a stábot a konyhára. Agyam eldobtam, mert minden csacsog-ragyog, egy műtőben nincs olyan tisztaság, mint ott.
Ennek ellenére egy estét biztosan foglalok az egyik herkentyűs étterembe, mert láttam egy szkennelt étlapot (tán épp a hajótársaság honlapján, már nem emlékszem), amitől elolvadtam.
A borkínálatot is nézegettem, jómagam a fehér bor híve vagyok, láttam, hogy elég széles a kínálat a californiai borokból. Volt alkalmam kóstolni californiai borokat, kifejezetten kellemes, könnyű fehér boraik vannak. Ezzel kapcsolatban van ajánlatod, tapasztalatod?
A nemrég belinkelt túralehetőségek alapján mindent magánszervezésben kívánok megoldani. Ahogy láttam, Mykonos esetén Delos, ami magánszervezésben megoldhatatlan, de addigra már oly sok mindent látunk, hogy erről lemondok, így Mykonos-t a strandolásnak szentelem.
A Princess volt az eddig egyetlen hajó, ahol 0-24-ig volt terített svédasztal valamelyik éttermében, más hajókon nincs azért túl nagy tapasztalatom, eddig összesen 3: Princess, Royal Caribbean, HAL), olyan hajnali 2 után csak szobaszerviz volt elérhető (szintén térítésmentes), az éttermek bezártak. A vacsoránál mi eddig mindenhol preferáltuk az ültetett, általam á la carte-ként aposztrofált étkezést (tehát nem a fizetős éttermet értettem alatta) - mivel itt egy étlapról választ magának mindenki előételt, levest, főfogást, desszertet, bort, etc. Ne szégyelljünk akár többféle ételt is kipróbálni, ha otthagyjuk az egyiket, vagy csak belekóstolunk, senki nem fog ferde, rosszalló pillantásokkal illetni egy ilyen hajón, persze lehet mondani is, hogy 2-3 fogásból szeretnénk kisebb adagokat kérni - célszerű, elegáns, kiszolgálják az embert, élő zene szól, elegancia, etc, az életérzés kedvéért is megéri. A svédasztalost egyetlen egyszer választottuk, mivel az aznapi kirándulás megadott visszaérkezési ideje elhúzódott egy órával, így 21 h körül már nem lett volna célszerű beülni a 20 h-s vacsoránkra. Ennél mindig két időpont van, általában 18 és 20 h. Ebédnél is elérhető a jobb társaságoknál a főéttermek kiszolgálós kínálata, de ezt sosem vettük igénybe, svédasztalt választottunk minden délben. Amúgy a fizetős éttermekben általában 25-30 USD / fő körüli áron foglalható hely, ezek általában speciális steak éttermek, különleges minőségű húsokból (argentin, új-zélandi, texasi, japán (Kobe) marha) készült fogásokat fogyaszthatunk.
Homár és a legkülönfélébb tenger gyümölcsei (jómagam nem vagyok híve) általában minden nap elérhetőek a vacsoránál, szerepelnek a "daily available" menükínálatban. Amerikában elég hétköznapi és megfizethető étel a homár, ez a hajókon is így van (európai utakon is), ellenben nálunk, ahol különlegességnek minősítik, horrorisztikus árakon.
Az (ingyenes) á la carte étteremben minden vacsoránál van egy napi menü, mely egy út alatt általában egyszer készül, tehát, ha valami szimpatikus, úgy inkább kérjünk többfélét, mintsem kihagyjuk valami jót az életünkből! Továbbá, van a fentebb említett "daily availabe" manükínálat, mely minden egyes este kérhető, ez is tartalmaz előételeket, salátákat, leveseket, főfogásokat és persze desszerteket. (pl. Ceasar saláta, Fettuccini Alfredo, Sajttál, garnéla saláta, fagylaltok). Természetesen minden napi kínálatban minden nap különböző vegetárius fogások is szerepelnek. Aki szereti a bort, nem hagyhatja ki a hajókon rendezett borkóstolókat, melyek elsőrangúan képzett sommelier-k előadásában zajlanak, igen jó hangulatúak, aktív, baráti kommunikációs szférát teremt a különböző nációjú vendégek között is.
Egyelőre ennyi kiegészítés jutott eszembe, további felmerülő kérdésekre is készségesen megpróbálok kielégítő válasszal szolgálni.
Mi is junius 30-an indulunk az MSC SPLENDIDA-val!!!!
A fejem 40.-dik szuletesnapjara kapja ezt az utat, es ketten megyunk. Elso balozok vagyunk a hajon. Maltan voltunk 3 eve naszuton, ott szerelmesedtunk bele a hajoba, most viszaterunk MALTARA kicsit nosztalgiazni...
Szorgalmasan gyujtjuk az infokat a forumrol. Ugy tervezzuk, hogy kocsival megyunk Genovaba, egy nappal korabban indulunk, megalszunk Bresciaban, onnan mar csak kb. 300 km a kikoto, ha marad idonk akkor korbenezunk egy kicsit Genovaban is.
Hany honfitarsrol tudsz, aki ebben az idoben indul?
Igen, mi fordított útvonalon megyünk és nem volt máshogy repjegy. Én a becheckolásra az 1 órát délután 1 órára értettem, ennek utána járok, mert ha nálunk is hajnali egy óra, akkor nincs szükség szállásra.
NNE!
Nagyon köszönöm az információid, jó, hogy segítesz nekünk.
Augusztus elejen megyek Barcelonaba, onnet meg Carnival Breeze-zel hajozunk Velencebe. Erdeklodnek mit lehet tudni a tarsasgrol es a hajorol, meg az ilyen hajoutakrol, mivel eddig nem voltam ilyenen. Elore is ksozonet az informaciokert
Igazán nincs mit, de én tapasztalatból beszéltem. Tavaly októberben a Royal Caribeannel (szintén USA székhelyű társaság) voltunk MEDITERRÁN körúton, és az utasok kb 70%-a az USA-ból jött. A többi Kanadából, Japánból, Fülöp szgk-ről, a legnagyobb kisebbség az európai volt, azokból is a mi családunk az egyetlen magyar, néhány német, angol, holland vendég volt még. Aggastyánok? Megeshet, bármennyire is lenézem (már elnézést, ezzel biztosan sokakat feldühítek) az USA társadalmát, meg kell hagynom, hogy azok az emberek tudják, hogyan kell megöregedni, Floridába költöznek, aktív életet élnek 80-90 évesen is, golfoznak, utaznak, imádják a hajóutakat. Azért is mert olcsóak, és sokan az év nagy részét képesek hajókon tölteni, sokszor le sem szállnak sehol (többnyire, mert annyiszor látták már), egyszerűen csakl olcsóbban kijönnek, ha hajókon élnek, mint otthon. Egyesek elektromos kerekesszékkel is elmennek a kirándulásokra, miközben a 4 millió forintos arany Rolex csillog aszott csuklójukon, de sokan közülük ennek ellenére is húzzák a szájukat, és vitatkozni kezdenek, ha valahol 5 USD kameradíjat kérnek tőlek (holott előre tudomásukra volt hozva). Ilyen korban beállank a hajó tánccsoportjába, mikor oktatás van, 80 éves bácsika orrába kötött hordozható oxigénpalackkal lemegy a hajó fitnesstermébe és evezőgépen edz.. Elnézést a kitérőért, de nagyon érdekes kultúra azért, és sok terület van, ahonnan lenne mit tanulnunk!
Reggeli és ebéd adott időintervallumon belül szabadon választott, svédasztalos. Az ebéd általában több helyszínen is elérhető, gyakoriak a nyitott fedélzeten megrendezett grillpartyk, valamint egész nap elérhető a nyitott fedélzet büféjéban a medencék mellett hamburger, hot dog, saláták, sült burgonya, fagylalt, édességek, mindez természetesen térítésmentes.
Az ingyenes italokról: reggelihez elérhető "kávé" elnevezésű mosogatólé, mely ócska híg tipikus amerikai hosszúkávé, persze, aki szereti, annak egészségére váljék, a minősége a maga nemében bizonyosan kiváló, de az európai kifinomultabb ízlés egyszerűen mást szokott meg. Amúgy az olasz, frissen főzött eszpresszó eddig minden hajón rendkívül olcsó volt, tehát, aki szokott kávézni, az ne sajnálja rá a 1,5-2 USD-t csészénként. Tea és tej úgyszintén csak reggelihez van térítés nélkül, illetve a kávézóban lehet talélni kancsós tejet és tejszínt is egész nap, mely szabadon tölthető. A jeges víz, melyet az ültetett vacsoránál helyeznek az asztalra sima csapvíz, és klóros is, én mellőzném. Megéri soda passt vásárolni, mely Coca-Cola temékeket tatalmaz, olyan 80 USD / hét körüli áron. Koktélok minden hajón minőségi alapanyagokból készülnek, ízletesek, és az alkoholt sem sajnálják ki belőlül, abszolút nemzetközi árfekvésben vannak: 8-12 USD / koktél, semmivel nem drágább, mint a világ bármely más pontján. Mellesleg mindig van nap koktélja, mely kedvezmélyes áron kapható, illetve happy hours.
Strandolós programhoz nem kell levinni a törölközőt, mivel a leszállásnál automatikusan adnak / ki lesz helyezve elvihető illetőleg visszaérkezéskor visszaszolgáltatandó strandtörölköző.
Miért kell egy nappal előtte odaérnietek és szállást foglalni?
A tietek Róma - Velence (fordított) útvonal?
Nekünk a checkolás hajnal 1-től van, de mi csak délután 5re érünk oda, a hajó viszont másnap du. 1kor indul, szóval ráérünk beszállni, sőt még Velencét is meg tudjuk nézni...
Szívesen válaszolok, hátha másnak segítség. Én úgy számoltam, hogy számomra akkor éri meg az út, ha 100-120 e-ből kijövök plusz. Ezt sikerül tartani, bár épp most bizonytalanodtam el.
Szóval: odafelé Wizzair-rel megyünk, kettőnknek csomagostul 26 ezer forint volt a jegy. Viszont hátránya, hogy egy nappal előbb el kell utaznunk (odafelé még Bécsből se találtam megfelelőt), így a szállás kérdés okozza a dilemmát és az általam felállított keret túllépése. Vagy transzferrel elmegyünk Civitavecchiába és ott alszunk, vagy Rómában lakunk és másnap vonattal megyünk tovább. A kettő közt van némi árkülönbség, de nem olyan sok, csak a keretet lépem át. (itt még megy a dilemma)
Hazafelé viszont direktbe tudunk jönni Ryanair-rel (ez 60 ezer), végül ez döntött a június vége kontra július vége vitán. No meg az, hogy még több mint egy hónap és van idő lelkesedni, felkészülni. A kirándulások többségét ugyanis én is magánszervezésben oldanám meg. Egyrészt mert utálok 50 másikhoz alkalmazkodni, másrészt meg olcsóbb, szabadabb, jobb.
A jegyekbe a csomagdíjakat is beleértem, én anyukámmal megyek, ergo két nő tud pakolni, nekünk nem elég az egy bőrönd, mint ahogy ezt itt valaki írta :)
Olvasgatok, írogatok, jegyzetelgetek, bár picit neked más az útvonalad, de ha a jegyzeteimmel tudok segíteni, szívesen. Alapvetően Lonely Planet-hívő vagyok, épp most néztem, hogy az Olaszország már picit rongyos, meg tele van szárított virággal. :))
MSC Splendida. A Wizzair-rel nem érnénk oda aznap, de a Ryanair-rel oda lehet érni. Mi már az előző nap leutazunk, ha már arra járunk szét nézünk Milánóban és Genovában is.
2-től lehetett beszállni a hajóra, de mi is "becsekkoltunk" előzőleg már otthonról, amint megvolt a jegy. Így nagyon hamar feljutottunk a hajóra. Nincs túl sok idő sehol, ezért távolabb nem érdemes menni, nehogy lemaradjál a hajóról. Szantorinin mi már jártunk tavaly, így nem mentünk át Oia-ba, egyébként Fira alatt horgonyoz le a hajó. Tropykal party volt aznap este, de csak akkor kezdődött, amikor az utolsó hajó (9-kor) visszaért. Éjféli buliról nem tudok nyilatkozni, mert 2 éves babával voltunk, így azt kihagytuk. Az internetes autóbérlést jó ötletnek tartom, próbáljátok ki!
Mi Wizzair-rel megyünk. Kettőnknek 10.000 HUF volt oda-vissza. Plusz adtunk egy csomagot 11000-ért oda-vissza. Tehát 21.000 HUF összesen.
Onnan Az alábbi lehetőségek Milánóba való bejutásra:
Bejutás a repülőtérről (távolság a központtól: 50 km)
Autóbusszal:
Az Autostradale buszai reggel 4:30 és éjszaka 1:00 (ellenkező irányban 4:00 -23:30) között indulnak a milánói főpályaudvarra. A buszok csak kérésre állnak meg a Cascina Gobbánál, amit a sofőrnek jelezni kell indulás előtt. A járatok általában 30 percenként követik egymást, a menetidő 60 perc. A felnőtt retúrjegy ára 15.00 EUR, az egy útra szóló 9.90 euróba kerül, a gyerekjegyért (2-12 éves kor között) 4.95 eurót kell fizetni.
Az Orio Shuttle (http://ticketonline.orioshuttle.it/pagine/step_1.cfm?P=2&R=1) buszok reggel 4:50 és éjjel 0:15 (ellenkező irányban 4:00-23:15) között indulnak a milánói főpályaudvarra. A járatok 30-60 percenként követik egymást, a menetidő 65 perc. A felnőttjegy ára 7 EUR, a gyerekjegyé (2-12 éves kor között) 3 EUR egy útra. A retúrjegy 12 euróba kerül. A jegyek megvásárolhatók a buszon.
Terravison buszai (http://www.terravision.eu/milan_bergamo.html) 04.05. és 01. 00. között indulnak a milánói főpályaudvarra, Cologno Monzese –n keresztül. A jegy ára: 5 Euro, oda-vissza 9 Euro.
Köszi az infokat, hány órától lehetett checolni, ti be checoltatok on-line, gondolom érdemes. Irnál még a programotokról, Kotorban kevés az idő autóval esetleg Budváig és a környék, vagy nem érdemes , időben csak az erőd megmászása és az óvárosi séta fér bele? Szantorinin busszal mentetek át Oia-ba, hol köt pontosan ki egyébként a hajó Firában? Mi volt akkor este a müsor, szerintem lehet hogy érdemes kihagyni és kinn maradni a parton az utolsó percig. Utolsó este volt éjfélkr most is a buli a medencénél, jégszobor stb..? Néztem az Argostoli autóbérlést 80 EU 1 napra , lehet hogy érdmesebb akkor interneten bérelni és odakérni a hajóhoz, nem ?
Szantorinin előző este kell sorszámot kérni (vagyis sorbanállni érte), és azzal szállhatsz ki másnap. Ez dönti el, hogy melyik hajóba kerülsz, persze a fakultatívosok itt is elsőnek mennek ki, csak utána a sorszámosok.
Argostolin béreltünk volna autót, de nem volt egy db. sem, mind elvitték. Taxisok vártak a kikötőben 90 Euróért vittek el Mirtosra stb, de meg is vár és visszahoz. Visszont igyekezni kell, mert hamar elfogynak a taxik!
Kotornál felmásztunk az erőd tetejére (jó kis séta), gyönyörű a panoráma, nem szabad kihagyni! Utána az óvárosban sétálgattunk.
Mi mindenhová magunk mentünk el, szerintem fölösleges befizetni fakultatívra. Ha van még kérdésed, szívesen válaszolok
Szia mi is erre az utvonalra megyünk irnál nekem hasznos infokat, pl Szantorinin tényleg fel kell előtte este iratkozni a kiszálláshoz mert olyan sorrendben visznek ki a partra? Ti béreltetek valahol autót, ha igen hogyan ment, gondoltam pl. Argostolin elmenni a Mirthos-beachra, met már voltunk Cefallonián és bejártuk a szigetet és az lehetne egy tengerarti fürdőzős félnap, vagy a Kotor-i öbölbe esetleg , szerinted jó ötlet, érdemes. Minden hasznos infot szivesen fogadok, ti milyen programot csináltatok.
Köszönjük a tájékoztatót, bennem még felmerül pár kérdés:
Az étkezések vagy all time, vagy ültetett, időpontok szerinti. Ezek büféjellegű étkezések, vagy menü alapján történnek? Az a'la carte étterem foglalási díj ellenében vehető igénybe, de magáért az ételért kell külön fizetni?
Érdekelne még az itallehetőség is, az árban a kávé, tea, tej, jeges víz benne van a tájékoztató szerint. Ezeket hol lehet igénybe venni? A legnagyobb melegben nekem elegendő a víz, de majd meglátjuk, azért egy ilyen igazi álomhajón egy jó koktélt muszáj lesz megkóstolni :)
Szintén kíváncsi lennék arra, hogyha valahol fürdeni szeretnék, akkor levihetem-e a strandtörölközőt a hajóról, vagy célszerűbb erre a célra vinni sajátot?
2010-ben voltunk a Princess Crown hajóval egy hetes nyugat-karibi úton, mely első hajóutunk volt, tehát nem volt viszonyítási alapunk. Azóta van, és azt kell mondanom, anno nagyon belefogtunk, hiszen az egyik legjobb társaság a piacon, melynek hajói nem csupán hivatalos besorolás és propaganda szempontjából 5 csillagosak, hanem valóban, minden szolgáltatást tekintve azok. A hajó éttermeinek gasztronómiai kínálata, minősége, ízvilága ezen a hajón volt a legjobb, bár itt is voltak hiányosságok (csakis más hajókhoz képest, gondolok itt a minőségi fizetős fagyizóra /Ben ’n’ Jerry’s/, reggelinél fizetős a 100%-os frissen (értsd ember orra előtt géppel) préselt narancslé, mely önmagéban nem lenne meglepő és kibírható (kb. 3 USD / 2 dl), de a Holland America Line-nál (HAL a továbbiakban) ez is ingyenes. Amúgy van ingyen csavaros fagyi minden hajón, a Princessnél kifejezetten finom volt, ellenben a Royal Caribbeannél az első 2 napon nagyon vizes volt, utána hirtelen feljavult a színvonal (feltételezem, vendégek panaszai hatására). Színházi programok szórakoztatóak és színvonalasak voltak túlnyomórészt, mint eddig minden hajón, ellenben nem volt sok lehetőség kulturált táncos szórakozásra, erre a disco volt egyedül alkalmas abban az esetben, ha megkértem a DJ-t, hogy tegye be a magammal vitt salsa CD-t. Ebben a tekintetben a HAL nagyon lekörözte, ahol két parkett is volt, és kulturált zenére lehetett táncolni (talán ezért is az idősebb korosztály társasága inkább). 2010-ben egyik legnagyobb élményünk a Crown Princessen egy vonós kvartett cigányzenekar volt, akik minden délután és este 2-2 órás előadással szórakoztatták a nagyérdemű utazóközönséget a fő átriumban, repertoárjuk nagy részét képezték magyar művek, valamint európai kalsszikusok, opera és operett betétdalok. Emlékeim szerint kávézás közben a „Szép város kolozsvár” felcsendülése után mentünk oda hozzájuk, anyanyelvünkön köszöntöttük őket, majd csodálkozva konstatálták, hogy nem amerikai magyarok vagyunk, mert otthonról érkező utassal ők még sosem találkoztak a hajón.
Remélem, ezen a hajón zenélnek még, és lesz lehetőségetek megismerni őket.
A teljes személyzet figyelmes és segítőkész, bármit megoldanak, ha úgy hozza szükség.
USA-i társaság lévén feltételezem, hogy az utasok többsége USA beli illetve kanadai lesz, utóbbiak érzékelhetően értelmesebbeknek fognak tűnni. Az USA beli dilettáns zeneértőkkel pedig el lehet vitatkozni arról, hogy Franz Liszt nem osztrák származású volt (mint legutóbbi, januári hajóutamon történt).
Fent említett népség borralvalók tekintetében módfelett fukar, ellenben a személyzet tagjai nagyon hálásak tudnak lenni néhány dollárért. Akiknek (az én európai felfogásomban) szokás adni: szobapicér (rendelés esetén), ha elromlik valami (klíma, toalett, etc), úgy a fő house-keepernek (mi a magyar megnevezése? Szobaasszony / fiú), általában amúgy a szobaszemélyzet is 2 főből áll. Továbbá az utolsó este (vagy az út felénél is): főpincér, italpincér, étteremvezető, segédpincér, borpincér. Az étteremvezető minden jobb társaságnál személyes kontaktust tart az utasokkal, vacsoránál körbejár az asztaloknál, beszélget. - természetesen fentiek a klasszikus ültetett á la carte étkezésre vonatkoznak.
Nem kell nagy összegekre gondolni, étteremvezető és főpincér 15-20 USD, borpincér, italpincér, segédpncér, fő house keeper: 10-10 USD / hét. Ezek az általunk adott abszolút fakultatív borravalók, nem kötelező, természetesen ezen felül mindenképpen levonásra kerül a kötelezően fizetendő borravaló (jellemzően 10-12 USD / fő / nap), melyről érdemes tudni, hogy valójában nem borravaló, hanem a személyzet tényleges, hivatalos, konstans fizetése ezekből tevődik össze, ezért is örülnek néhány extra dollárnak.
Ha bármi kérdés felmerül a hajóval (hajókkal), vagy utakkal kapcsolatosan, úgy legjobb tudásom szeint igyekszem segííteni.