Elég nagy tragédia, hogy hazánkban, ahol készülnek, nem kaphatók ezek a modellek, pedig csúcsszuperek! SŐT: mikor érdeklődtem egy modellboltban, azt mondták , hogy "mi nem foglalkozunk ilyesmivel". No comment.
Csörgőfrizírozás: a gyári Csörgőmodell még szebbé tétele, nevezetesen a korlátok igazira cserélése, járólemezek és új létrák felszerelése, élethűbb homoktartályok, esetleg igazi rácsból készült szellőző, valamint igény szerinti koszolás stb.
Vasútbarát Magazin:
Megveheted a MÁV Nosztalgia Kft-nél, egyes modellboltokban, de mezei újságosnál is kapható. Ára 765 Ft.
Az INTERNETES modellbolt:
Gondoltam, hogy a Muki számíthat az érdeklődésre :-). A cím http://www.dom-models.de
V46: Szerintem hasonló ára lesz, mint a Szilinek, de megéri! Nekem van egy Szilim, tapasztalatból mondom, hogy minimális hibákat leszámítva csúcsminőségű munka. Miféle új hajtással fogják gyártani a Szilit?
Az alphaset hol kapható?
Sikerult ratenni a mancsomat egy digitalis fenykepezogepre, felraktam par kepet a modelleimrol, egyenlore csak omlesztve, vagatlanul. Nem nagy szam, ha valakit erdekel, kattintson ide. (copy-paste a masik topicbol :-)
Gyurmosz:
Igen, alphasetre gondoltam! Pontosabban le tudnad irni, mi is az a Csorgofrizirozas? Hol lehet megvenni a Vasutbarat magazint? A Deak-fele V46-ot lattam a kiallitason, kiralysag, de az ara mennyi lesz? Ha annyi, mint a szili, akkor kevesen engedhetik meg maguknak...A szilit gyartjak mar az uj hajtassal?
Lenne egy kérdésem:
Szegeden van a DOMmodels nevű cég(?), mely kiváló minőségben, bár kissé drágán gyárt magyar modelleket:
-M44 régi és új MÁV, régi és új GySEV festéssel, valamint 2 BHÉV változatban
-Muki mai és háború előtti változatban
-H0e C50-es (bordó)
Tudja valaki, hogy Magyarországon hol lehet ezeket megvenni (én ugyanis csak egy INTERNETES vasútmodellboltról tudok amin keresztül meg lehet szerezni)?
Egyébként a DEÁK féle V46-os hamrosan megjelenik (ha eddig nem "tette meg").
Az az! Pont ma olvastam, hogy így hívják. Ha megtennéd, hogy utánanézel, nagyon megköszönném!
Megjelent az új Vasútbarát Magazin, természetesen sok modellel. Aminek nagyon örülök, van benne Csörgőfrizírozás!!!
Nem véletlenül az alfaset nevű dologra gondoltok ?
Még ma is lehet kapni, én még mindig használom is.
Ha érdekel esetleg utána tudok érdeklődni hol lehet kapni.
Jujj, innen is kiveszett minden :-(((
A palyaszamokrol jut eszembe, regen amikor nyakokat keszitettunk, volt lekaparos sheet-unk. Elektronikai boltokban arultak, kulonfele betumeretekkel, az nem felel meg erre a celra?
Nekem az épülő mellett van egy 8 és fél éves terepasztalom, melyet "fiatalabb" koromban úgy hajtottam, hogy jobban már nem is lehetne... Eddig csak egy váltó adta meg magát, a többin csak nem megy át a vonat rendesen:-)
Mindenesetre az új asztalnál már Roco síneket és váltókat használok, mégiscsak üzembiztosabbak és tartósabbak.
A valtok aljarol letepni a drotot` tenyleg jo otlet, en is megcsinaltam, es szinten, en is bontottam mar a fel asztal valto-reparalas miatt.... A vegallas-kapcsolo nagyon kene a Fuggerth-valtokba! Ami a legszornyubb, nem kaptam keresztezodest, igy ket szembe forditott valtoval oldottam meg a helyzetet. Igaz, igy tobbfele vontatasra nyilik lehetoseg, de egy keresztezodes nekem megiscsak jobban tetszett volna...
Reszemrol holnap megyek a kiallitasra, 4 korul leszek ott.
A Fuggerth valtok valoban kriminalisak. Egy nyavajas pocok eltorik benne, es kesz. Eleg veletlenul egyszerre ranyomni a kapcsolopult egyenes/kitero allasara, es szedheted szet a terepasztalt.
Ezrt en eleve ugy epitettem be ezeket a valtokat, hogy konnyen cserelhetoek legyenek. Egyetlen elonyuk, hogy maga a valtohaz eleg kicsi, lehet egy-ket olyan helyen is hasznalni oket, ahova a PIKO valto nem passzolna. Meg egy elonyuk, hogy konnyen lehet szakaszolni veluk, csak le kell tepni a csodavezeteket az aljukrol.
A kocsikat nem csipem, ordit roluk, hogy muanyagok, raadasul nem rovidulnek, mint anno a PIKO, gusztustalanul belognak meg a 880-as ivekben is. Viszont kegyetlen jol gurulnak.
A mozdony jo.
Ha mar sinkanzen: tudtatok hogy epp a napokban vonjak ki az utolso 0-szerias sinkanzent a forgalombol?
A japán Shinkanzen vonatot is gyártották kéttengelyes kivitelben. Valaha nekem is volt egy piros, de még kicsi voltam és a szőnyegen tologattam... Hamar tönkre is ment sajnos.
Fuggerth:
Az M41-essel, a kocsikkal és a jelzőkkel tökéletesen meg vagyok elégedve. A sinek pedig bár rosszak, olcsók könnyen cserélhetők.
A Csörgő modellje pedig egyre jobb!
Tudtommal a 130 maradt 130, mert az atszamozasok idejen mar csak a 132 kozlekedett. Egy-ket 130 lehet meg, a vasuti szerveren egyrol van kep (historic/BR130 konyvtar). Orosz testvereinknel annal tobb van :-)
Fuggerth termekek...konnyen felejtheto minoseguek. A sineik sima PIKO sinek, megeri lecserelni a regieket ujra, mert olcso. A valtok sajnos gyalazatos minoseguek, a mozgo reszek teljesen beszurkulnek egy ido utan, es nem is erintkeznek. A helyzet oadig is fajulhat, hogy a hasonloan jo minusegu erintkezesekkel megaldott M41 is megakad a Fuggerth valton.
Gyurmosz: a TT-s szegrej amit lattal azert egyszeru, mert Junior szett kivitel. Van rendes, 6 tengelyes kivitel is, Tillig gyartmany (azt hiszem). Ket tengelyes Szergej volt nekunk is, na meg villanymozdony, ugyan erre az alvazra huzva, muanyag aramszedokkel :-)
Tegnap majdnem sikerult szereznem egy 244-est (E44), ami kesik, nem mulik :-)
Nem csak egyszerűsítettek, hanem a méretarányt sem mindig tartották be, szerintem. Pl. tengely/kerék csak egyféle volt. Na jó, kettő, mert volt mozdonykerék meg volt vagonkerék. De ugyanezt csinálta a Matchbox is, persze sokkal durvábban: a méretarányt a standard dobozhoz igazították. Így lett a busz és a Bogár modellje egyforma hosszú és egyforma magas, azonos kerekekkel.
Voltak ezek az atszamozasok, BR118-at V180 neven lehet talalni. A BR130 marad, a 132-bol 232 lett. A BR110-bol mi? Talan 201?
A mult heten a PeCsaban vettem egy E69-et, errol is talaltam par kepet a vasuti szerveren, de mindossze egy volt olyan, ami ebben a formajaban abrazolta a mozdonyt (69-005) a tobbi teljesen maskepp nezett ki. Sajnos az egykori PIKO mernokok jelentosen egyszerusitettek :-|
Sziasztok itt is!
Ha jól emlékszem, valaki említette a TT méretet: ma az Erkel utcában volt sok és hétfőn még fog érkezni, de nem tudták megmondani, potosan mi.
Ne felejtsétek a kiállítást, holnap nyílik, ha minden igaz!
A relékhez tudom ajánlani a Deák modellsport reléit, elég megbízhatóak csak a diódákat kell kicserélni nagyobbra. Végállás-kapcsolósak, mindenre használhatóak. ha kettőt összekötsz +egy nagy ellenállást is beépítesz, 3 állású jelzőt kapsz :-) (piros-sárga-zöld)
Vagy hurokvágányt építettél (kövesd végig: ha az ujjadat fel nem emelve végighúzva a sínen eljutsz a másik oldalra, akkor tuti), vagy csak símán fordított a polaritás. Két szakaszolóval három részre kell osztani a pályát, kb így ===|===|=== A középső szakasz a "zsilip", aminek hol ilyen, hol olyan a polaritása, relével kell váltanod. Kis ügyességgel automatizálni is lehet, úgy, hogy a vonat "magától" fut végig egyenletesen a mellékvágányról a nagypályára.