Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.19 0 0 54
A japán Shinkanzen vonatot is gyártották kéttengelyes kivitelben. Valaha nekem is volt egy piros, de még kicsi voltam és a szőnyegen tologattam... Hamar tönkre is ment sajnos.
Fuggerth:
Az M41-essel, a kocsikkal és a jelzőkkel tökéletesen meg vagyok elégedve. A sinek pedig bár rosszak, olcsók könnyen cserélhetők.
A Csörgő modellje pedig egyre jobb!
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.19 0 0 53
Tudtommal a 130 maradt 130, mert az atszamozasok idejen mar csak a 132 kozlekedett. Egy-ket 130 lehet meg, a vasuti szerveren egyrol van kep (historic/BR130 konyvtar). Orosz testvereinknel annal tobb van :-)

Fuggerth termekek...konnyen felejtheto minoseguek. A sineik sima PIKO sinek, megeri lecserelni a regieket ujra, mert olcso. A valtok sajnos gyalazatos minoseguek, a mozgo reszek teljesen beszurkulnek egy ido utan, es nem is erintkeznek. A helyzet oadig is fajulhat, hogy a hasonloan jo minusegu erintkezesekkel megaldott M41 is megakad a Fuggerth valton.

Gyurmosz: a TT-s szegrej amit lattal azert egyszeru, mert Junior szett kivitel. Van rendes, 6 tengelyes kivitel is, Tillig gyartmany (azt hiszem). Ket tengelyes Szergej volt nekunk is, na meg villanymozdony, ugyan erre az alvazra huzva, muanyag aramszedokkel :-)

Tegnap majdnem sikerult szereznem egy 244-est (E44), ami kesik, nem mulik :-)

Carpy Creative Commons License 1999.09.19 0 0 52
Oszinten: mi a velemenyetek, tapasztalatotok a FUGgERTh termekekkel?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.19 0 0 51
Az egyszerűsítésről:
Láttam TT-s Szergejt. A forgóváza egybe volt szerelve a karosszériával és két tengelye volt. Elég furán nézett ki...
ZöPö Creative Commons License 1999.09.19 0 0 50
Nem csak egyszerűsítettek, hanem a méretarányt sem mindig tartották be, szerintem. Pl. tengely/kerék csak egyféle volt. Na jó, kettő, mert volt mozdonykerék meg volt vagonkerék. De ugyanezt csinálta a Matchbox is, persze sokkal durvábban: a méretarányt a standard dobozhoz igazították. Így lett a busz és a Bogár modellje egyforma hosszú és egyforma magas, azonos kerekekkel.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.18 0 0 49
A 130-ast nem számozták át?
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.17 0 0 48
Voltak ezek az atszamozasok, BR118-at V180 neven lehet talalni. A BR130 marad, a 132-bol 232 lett. A BR110-bol mi? Talan 201?
A mult heten a PeCsaban vettem egy E69-et, errol is talaltam par kepet a vasuti szerveren, de mindossze egy volt olyan, ami ebben a formajaban abrazolta a mozdonyt (69-005) a tobbi teljesen maskepp nezett ki. Sajnos az egykori PIKO mernokok jelentosen egyszerusitettek :-|
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 47
Ott van Roco BR232-es (egykoi BR132-es -a 130-as egyik változata), marha jól néz ki. Ennek a mozdonynak Németországban azt hiszem Ludmilla a beceneve.
1014 Creative Commons License 1999.09.17 0 0 46
Sziasztok itt is!
Ha jól emlékszem, valaki említette a TT méretet: ma az Erkel utcában volt sok és hétfőn még fog érkezni, de nem tudták megmondani, potosan mi.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.17 0 0 45
Ne felejtsétek a kiállítást, holnap nyílik, ha minden igaz!

A relékhez tudom ajánlani a Deák modellsport reléit, elég megbízhatóak csak a diódákat kell kicserélni nagyobbra. Végállás-kapcsolósak, mindenre használhatóak. ha kettőt összekötsz +egy nagy ellenállást is beépítesz, 3 állású jelzőt kapsz :-) (piros-sárga-zöld)

ZöPö Creative Commons License 1999.09.15 0 0 44
Vagy hurokvágányt építettél (kövesd végig: ha az ujjadat fel nem emelve végighúzva a sínen eljutsz a másik oldalra, akkor tuti), vagy csak símán fordított a polaritás. Két szakaszolóval három részre kell osztani a pályát, kb így ===|===|=== A középső szakasz a "zsilip", aminek hol ilyen, hol olyan a polaritása, relével kell váltanod. Kis ügyességgel automatizálni is lehet, úgy, hogy a vonat "magától" fut végig egyenletesen a mellékvágányról a nagypályára.
Vanek Creative Commons License 1999.09.15 0 0 43
Mi a hasonlóság a villanyvonat és a női mell között?
Mind a kettőt a gyerekeknek találták ki és a felnőttek játszanak vele.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.15 0 0 42
Akkor nem értem. Talán valami a lámpákkal rosszul van bekötve, de ehhez nem nagyon értek, mert én síntől függetlenül kötöttem be a lámpákat.
DoubleBack Creative Commons License 1999.09.15 0 0 41
Hát amikor a lámpával kiengedem a nagypályára, akkor zárlat lesz.
Próbáltam megfordítani a polaritásokat de az sem műkszik.

DB

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.15 0 0 40
Hogy értve hogy összeakadnak?
DoubleBack Creative Commons License 1999.09.15 0 0 39
Mielött még nagyon elsüllyednénk.

A kérdésem a következő.
A vasuti pályám 2 körös rendszer.
Hogyan lehet azt megoldani, hogy az "iparvágányoknál" amikor ki akarok menni a nagypályára, ne akadjon össze a +/-.
Próbálkoztam diódás leválasztással, de az nem nagyon működött.

DB

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.13 0 0 38
H0-ás mozdonyokhoz hol tudok leáztatós matricát (pályaszám) szerezni?
KEwin Creative Commons License 1999.09.11 0 0 37
!!!Fontos!!!
Nem tudjatok, hogy a mai napokban hol lesz Szentendren a modellkiallitas?
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.10 0 0 36
Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás és Verseny lesz a Petőfi Csarnokban!
Bővebb részletek a Vasútmániások ide..... topicban!

Mindenki jöjjön ám!

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 35
A nem csuklóst (260-as) én már többször láttam "összerakós" változatban is, bár ez már régebben volt. A festék letisztításához viszont sajnos nem tudok mit ajánlani.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.07 0 0 34
Rajottem, a Modell Master nem megfelelo erre a celra. Persze, lehet kapni sargaban is, csak nem 2500-ert, hanem 6000-ert, es keszen veszed, nem te rakod ossze, szoval.......semmi ertelme. Az alja jo lett, csak a teteje nem, a sok hulye borda miatt nem lehet megpucolni normalisan :-? grrr.

Az LMKban minden megvehetsz, ha nincs, meghozzak a kovetkezo borzere.
Nekem regi gyorsvonati kocsikhoz kellett 8 db. utkozo, meghoztak. Van ott egy oreg bacsi, akinel eleg korrekt cuccok vannak. Ott szoktam alkatresz utan matatni. Szerintem kerekeket is ott lehetne beszerezni. De megprobalhatod a Beleznay-fele boltot is Budan, de minta ott az arak....

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 33
Akarom mondani kapcsolót.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 32
Azt hiszem kapcsolóz is és kereket is lehet kapni az LMK modellbörzéjén, de nem vennék rá mérget.
division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 31
Nekem nem igen volt ilyen leakadási problémám...
Valamikor a 80-as évek elsőfelében új tipusú lett a kocsik csatoló szerkezete.
Lehet valahol ilyeneket kapni külön? néhány régi kocsin még ki kénne cserélnem...
Másik lehet-e olyan kereket vagy kerékpárokat kapni, amelyek fémből készültek (persze a belsejében van egy kis műanyag a szigeteléshez...)? újabb modellek már ilyenekkel érkeztek, azok sokkal jobb futásúak, mint a hagyományos műanyag kerekűek, kicserélném azokat is ha lehet...
eMM Creative Commons License 1999.09.07 0 0 30
Nekem anno tizenéve volt 1 TTs asztalom a kocsik állandóan leakadtak,nagyon bosszantó volt.
Ha a probléma még fenáll,nem csoda hogy nem terjed.

Én is beestem a Lurdy házban a modelleshez, háát,úgy akasztottam vissza az államat az árak láttán.
Nem kezdek el megint modellezni,marad a számítógép az olcsóbb! :-)))))

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 29
Bocs, kétszer ment el.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 28
Talán túl sok festéket tettél rá és a frissen festett felületeket nem tartottad vízszintesen a száradásig.
Egyébként a H0-ás Ikarus kapható sárga színben is :~)
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 27
Talán túl sok festéket tettél rá és a frissen festett felületeket nem tartottad vízszintesen a száradásig.
Egyébként a H0-ás Ikarus kapható sárga színben is :~)
division by zero Creative Commons License 1999.09.06 0 0 26
mEdvE!
kb 14 hozzászólással ezelött már írtam egy linket digitális vasútmodelezéssel kapcsolatban: Ezt
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.05 0 0 25

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!