Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Nemreg dontottem ugy, hogy tt helyett z-vel folytatom (helyhiany miatt). Igazabol egy kis motoros teszt kocsit szeretnek osszerakni az epulo palya elektromos rendszerenek a vizsgalatara, mivel a mozdonyokat feltem a sajat keszitesu elektronikatol. Csak ket hajthato kerekpar es egy motorcsiga kellene, a tobbit el tudom kesziteni hazilag is. (kis 2-2-0-as motorizalt mozdony lenne, rovidzarkereso elektronikaval ami ellentetes polaritasu palyaszakaszra futva a szakaszhataron jelezne)
Tisztelt forumozok! Marklin gyartmanyu z-s (mini club) villanymozdonyokhoz valo hajtott kerekeket keresek, tengellyel es fogaskerekkel. (esetleg teljes forgoalvazakat) Tovabba ehhez a hajtashoz illeszkedo motortengelyre valo csigat. Ha valaki tudja, hol lehet pest kornyeken kapni ilyet kerem valaszoljon.
rakok fel 2 képet a teherkocsikrol is.Bár az elnevezésükkel gondbalettem, szerintem jak, de lehet csak az első kettő.Még finomitok a forgovázimitáción, és kész.Folyt köv tavasszal festéssel.
Amikor még Hűvösvölgy állomás végében volt kiállítva. Kicsit megváltozott a felújítást követően, mint a korábbi képekről látható. készítettem pár fotót a belsejéről még anno. Jövő héten felteszem. Alkalmasint ide is látogass el. http://gyermekvasut.lap.hu/ üdvgyuri
ebbe van valami.Holnap pontosan utánanézek én is.Igaz, én a hajdani békéscsabai kisvasutat épitgetem.Igy sajnos eredetibe már nemtudom ezt megnézni.Van 1 régi rajzom 1 váltórol, azon megnézem a talpfakiosztást.Igy váltot is én épitek, nem a H0e vagy N-est használom fel.
"Igen, ez lényegébe N-es sinen fut,de létezik kimondottan H0e sin is, én ezt használom, mivel a talpfakiosztás sokkal élethűb"
Az építést megelőző tervezés adatgyűjtés közben sokat segítetek a GyV szakkör tagjai. Velük egyeztetettek szerint a GyV-n, a nagyobb tömegű járművek miatt sűrűbb a talpfakiosztás, mint az egyébb kisvasutaknál. Mivel a GyV-t építem, úgy határoztam, hogy közelebb áll a valósághoz az N normál nyomközű vágány talpfakiosztása és a kitérő szöge is kedvezőbb a keskenynyomközü modelvágányénál.
Én még szolgáltam is ott, Széchenyi-hegyi vasúton, és láttam párszor...Ha jól emlékszem, akkor utóbbi időben betegesekedett (már jó pár éve voltam ott).
Én is túrtam a lakást:) Igen, ez lényegébe N-es sinen fut,de létezik kimondottan H0e sin is, én ezt használom, mivel a talpfakiosztás sokkal élethűb.És jelenleg ez a kis gőzös fut is a Széchenyi hegyen, tudtommal.De én az eredeti álapotát épitem, ezért ilyen pl a kéménye.
Most feladtad a "magas lasztit"... Egyre jobban tetszik. Most aztán túrom a lakást, nem is tudom van-e még itthon 9 voltos cucc, és 9-es elemet meg már évek óta nem is láttam, de most kedvet kaptam hozzá én is.
Egyébként ez N-es sínen fog futni ? A Széchenyi hegyi vasút azt hiszem 760 mm-es, az pedig 1/87-ben éppen 8,7 mm, vagyis "majdnem N-es"... De javíts ki ha tévedek...
Lesz benne hajtás, találtam pici mocit bele,igaz nem Bühler,se nem 5 polusú,de célnak megfelel.Tengelyek a hajtás miatt vannak öszekapcsolva,mivel a rudazat csak megszorúlna.Én sajnos nemvagyok olyan profi.M31 nél meg bevált ez a megoldás.
9V-os elem, pontosan.Lehámozom a burkolatot,vékony vaslemez asszem, és elég jó vele dolgozzni.Méret miatt nem használhattam feles rézlemezt,és ez volt pont kéznél.Folyt.köv. januárba.
A főkeret és a kerekek közti játék nagyon pici, de remélem zárlatot majd nemfog okozzni.Legkisebb ívet nemmértem még, de gondolom 1:87 az arány itt is.
Itt 1 kép az aljárol, és jelenlegi álapotárol.Hólnapra elkészűl az esztergáltatott kémény is.Amúgy 9v-os elemből készül,ezért ilyen nyomi, föleg a keret.