Keresés

Részletes keresés

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.23 0 0 60
Milyenek voltak ezek (méret, vastagság, szín, minőség)?
Előzmény: Törölt nick (59)
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.21 0 0 59
Jujj, innen is kiveszett minden :-(((
A palyaszamokrol jut eszembe, regen amikor nyakokat keszitettunk, volt lekaparos sheet-unk. Elektronikai boltokban arultak, kulonfele betumeretekkel, az nem felel meg erre a celra?
DoubleBack Creative Commons License 1999.09.21 0 0 58
Hali mindenki !

Lészen egy kérdésem. Ti hogy oldjátok meg a hegyoldalak, lankák, alagútbejáratok "füvezését" ?

DB

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.20 0 0 57
Nekem az épülő mellett van egy 8 és fél éves terepasztalom, melyet "fiatalabb" koromban úgy hajtottam, hogy jobban már nem is lehetne... Eddig csak egy váltó adta meg magát, a többin csak nem megy át a vonat rendesen:-)
Mindenesetre az új asztalnál már Roco síneket és váltókat használok, mégiscsak üzembiztosabbak és tartósabbak.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.20 0 0 56
A valtok aljarol letepni a drotot` tenyleg jo otlet, en is megcsinaltam, es szinten, en is bontottam mar a fel asztal valto-reparalas miatt.... A vegallas-kapcsolo nagyon kene a Fuggerth-valtokba! Ami a legszornyubb, nem kaptam keresztezodest, igy ket szembe forditott valtoval oldottam meg a helyzetet. Igaz, igy tobbfele vontatasra nyilik lehetoseg, de egy keresztezodes nekem megiscsak jobban tetszett volna...

Reszemrol holnap megyek a kiallitasra, 4 korul leszek ott.

Carpy Creative Commons License 1999.09.19 0 0 55
A Fuggerth valtok valoban kriminalisak. Egy nyavajas pocok eltorik benne, es kesz. Eleg veletlenul egyszerre ranyomni a kapcsolopult egyenes/kitero allasara, es szedheted szet a terepasztalt.
Ezrt en eleve ugy epitettem be ezeket a valtokat, hogy konnyen cserelhetoek legyenek. Egyetlen elonyuk, hogy maga a valtohaz eleg kicsi, lehet egy-ket olyan helyen is hasznalni oket, ahova a PIKO valto nem passzolna. Meg egy elonyuk, hogy konnyen lehet szakaszolni veluk, csak le kell tepni a csodavezeteket az aljukrol.

A kocsikat nem csipem, ordit roluk, hogy muanyagok, raadasul nem rovidulnek, mint anno a PIKO, gusztustalanul belognak meg a 880-as ivekben is. Viszont kegyetlen jol gurulnak.

A mozdony jo.

Ha mar sinkanzen: tudtatok hogy epp a napokban vonjak ki az utolso 0-szerias sinkanzent a forgalombol?

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.19 0 0 54
A japán Shinkanzen vonatot is gyártották kéttengelyes kivitelben. Valaha nekem is volt egy piros, de még kicsi voltam és a szőnyegen tologattam... Hamar tönkre is ment sajnos.
Fuggerth:
Az M41-essel, a kocsikkal és a jelzőkkel tökéletesen meg vagyok elégedve. A sinek pedig bár rosszak, olcsók könnyen cserélhetők.
A Csörgő modellje pedig egyre jobb!
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.19 0 0 53
Tudtommal a 130 maradt 130, mert az atszamozasok idejen mar csak a 132 kozlekedett. Egy-ket 130 lehet meg, a vasuti szerveren egyrol van kep (historic/BR130 konyvtar). Orosz testvereinknel annal tobb van :-)

Fuggerth termekek...konnyen felejtheto minoseguek. A sineik sima PIKO sinek, megeri lecserelni a regieket ujra, mert olcso. A valtok sajnos gyalazatos minoseguek, a mozgo reszek teljesen beszurkulnek egy ido utan, es nem is erintkeznek. A helyzet oadig is fajulhat, hogy a hasonloan jo minusegu erintkezesekkel megaldott M41 is megakad a Fuggerth valton.

Gyurmosz: a TT-s szegrej amit lattal azert egyszeru, mert Junior szett kivitel. Van rendes, 6 tengelyes kivitel is, Tillig gyartmany (azt hiszem). Ket tengelyes Szergej volt nekunk is, na meg villanymozdony, ugyan erre az alvazra huzva, muanyag aramszedokkel :-)

Tegnap majdnem sikerult szereznem egy 244-est (E44), ami kesik, nem mulik :-)

Carpy Creative Commons License 1999.09.19 0 0 52
Oszinten: mi a velemenyetek, tapasztalatotok a FUGgERTh termekekkel?
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.19 0 0 51
Az egyszerűsítésről:
Láttam TT-s Szergejt. A forgóváza egybe volt szerelve a karosszériával és két tengelye volt. Elég furán nézett ki...
ZöPö Creative Commons License 1999.09.19 0 0 50
Nem csak egyszerűsítettek, hanem a méretarányt sem mindig tartották be, szerintem. Pl. tengely/kerék csak egyféle volt. Na jó, kettő, mert volt mozdonykerék meg volt vagonkerék. De ugyanezt csinálta a Matchbox is, persze sokkal durvábban: a méretarányt a standard dobozhoz igazították. Így lett a busz és a Bogár modellje egyforma hosszú és egyforma magas, azonos kerekekkel.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.18 0 0 49
A 130-ast nem számozták át?
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.17 0 0 48
Voltak ezek az atszamozasok, BR118-at V180 neven lehet talalni. A BR130 marad, a 132-bol 232 lett. A BR110-bol mi? Talan 201?
A mult heten a PeCsaban vettem egy E69-et, errol is talaltam par kepet a vasuti szerveren, de mindossze egy volt olyan, ami ebben a formajaban abrazolta a mozdonyt (69-005) a tobbi teljesen maskepp nezett ki. Sajnos az egykori PIKO mernokok jelentosen egyszerusitettek :-|
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.17 0 0 47
Ott van Roco BR232-es (egykoi BR132-es -a 130-as egyik változata), marha jól néz ki. Ennek a mozdonynak Németországban azt hiszem Ludmilla a beceneve.
1014 Creative Commons License 1999.09.17 0 0 46
Sziasztok itt is!
Ha jól emlékszem, valaki említette a TT méretet: ma az Erkel utcában volt sok és hétfőn még fog érkezni, de nem tudták megmondani, potosan mi.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.17 0 0 45
Ne felejtsétek a kiállítást, holnap nyílik, ha minden igaz!

A relékhez tudom ajánlani a Deák modellsport reléit, elég megbízhatóak csak a diódákat kell kicserélni nagyobbra. Végállás-kapcsolósak, mindenre használhatóak. ha kettőt összekötsz +egy nagy ellenállást is beépítesz, 3 állású jelzőt kapsz :-) (piros-sárga-zöld)

ZöPö Creative Commons License 1999.09.15 0 0 44
Vagy hurokvágányt építettél (kövesd végig: ha az ujjadat fel nem emelve végighúzva a sínen eljutsz a másik oldalra, akkor tuti), vagy csak símán fordított a polaritás. Két szakaszolóval három részre kell osztani a pályát, kb így ===|===|=== A középső szakasz a "zsilip", aminek hol ilyen, hol olyan a polaritása, relével kell váltanod. Kis ügyességgel automatizálni is lehet, úgy, hogy a vonat "magától" fut végig egyenletesen a mellékvágányról a nagypályára.
Vanek Creative Commons License 1999.09.15 0 0 43
Mi a hasonlóság a villanyvonat és a női mell között?
Mind a kettőt a gyerekeknek találták ki és a felnőttek játszanak vele.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.15 0 0 42
Akkor nem értem. Talán valami a lámpákkal rosszul van bekötve, de ehhez nem nagyon értek, mert én síntől függetlenül kötöttem be a lámpákat.
DoubleBack Creative Commons License 1999.09.15 0 0 41
Hát amikor a lámpával kiengedem a nagypályára, akkor zárlat lesz.
Próbáltam megfordítani a polaritásokat de az sem műkszik.

DB

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.15 0 0 40
Hogy értve hogy összeakadnak?
DoubleBack Creative Commons License 1999.09.15 0 0 39
Mielött még nagyon elsüllyednénk.

A kérdésem a következő.
A vasuti pályám 2 körös rendszer.
Hogyan lehet azt megoldani, hogy az "iparvágányoknál" amikor ki akarok menni a nagypályára, ne akadjon össze a +/-.
Próbálkoztam diódás leválasztással, de az nem nagyon működött.

DB

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.13 0 0 38
H0-ás mozdonyokhoz hol tudok leáztatós matricát (pályaszám) szerezni?
KEwin Creative Commons License 1999.09.11 0 0 37
!!!Fontos!!!
Nem tudjatok, hogy a mai napokban hol lesz Szentendren a modellkiallitas?
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.10 0 0 36
Nemzetközi Vasútmodell Kiállítás és Verseny lesz a Petőfi Csarnokban!
Bővebb részletek a Vasútmániások ide..... topicban!

Mindenki jöjjön ám!

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 35
A nem csuklóst (260-as) én már többször láttam "összerakós" változatban is, bár ez már régebben volt. A festék letisztításához viszont sajnos nem tudok mit ajánlani.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.07 0 0 34
Rajottem, a Modell Master nem megfelelo erre a celra. Persze, lehet kapni sargaban is, csak nem 2500-ert, hanem 6000-ert, es keszen veszed, nem te rakod ossze, szoval.......semmi ertelme. Az alja jo lett, csak a teteje nem, a sok hulye borda miatt nem lehet megpucolni normalisan :-? grrr.

Az LMKban minden megvehetsz, ha nincs, meghozzak a kovetkezo borzere.
Nekem regi gyorsvonati kocsikhoz kellett 8 db. utkozo, meghoztak. Van ott egy oreg bacsi, akinel eleg korrekt cuccok vannak. Ott szoktam alkatresz utan matatni. Szerintem kerekeket is ott lehetne beszerezni. De megprobalhatod a Beleznay-fele boltot is Budan, de minta ott az arak....

gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 33
Akarom mondani kapcsolót.
gyurmosz Creative Commons License 1999.09.07 0 0 32
Azt hiszem kapcsolóz is és kereket is lehet kapni az LMK modellbörzéjén, de nem vennék rá mérget.
division by zero Creative Commons License 1999.09.07 0 0 31
Nekem nem igen volt ilyen leakadási problémám...
Valamikor a 80-as évek elsőfelében új tipusú lett a kocsik csatoló szerkezete.
Lehet valahol ilyeneket kapni külön? néhány régi kocsin még ki kénne cserélnem...
Másik lehet-e olyan kereket vagy kerékpárokat kapni, amelyek fémből készültek (persze a belsejében van egy kis műanyag a szigeteléshez...)? újabb modellek már ilyenekkel érkeztek, azok sokkal jobb futásúak, mint a hagyományos műanyag kerekűek, kicserélném azokat is ha lehet...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!