Jujj, innen is kiveszett minden :-(((
A palyaszamokrol jut eszembe, regen amikor nyakokat keszitettunk, volt lekaparos sheet-unk. Elektronikai boltokban arultak, kulonfele betumeretekkel, az nem felel meg erre a celra?
Nekem az épülő mellett van egy 8 és fél éves terepasztalom, melyet "fiatalabb" koromban úgy hajtottam, hogy jobban már nem is lehetne... Eddig csak egy váltó adta meg magát, a többin csak nem megy át a vonat rendesen:-)
Mindenesetre az új asztalnál már Roco síneket és váltókat használok, mégiscsak üzembiztosabbak és tartósabbak.
A valtok aljarol letepni a drotot` tenyleg jo otlet, en is megcsinaltam, es szinten, en is bontottam mar a fel asztal valto-reparalas miatt.... A vegallas-kapcsolo nagyon kene a Fuggerth-valtokba! Ami a legszornyubb, nem kaptam keresztezodest, igy ket szembe forditott valtoval oldottam meg a helyzetet. Igaz, igy tobbfele vontatasra nyilik lehetoseg, de egy keresztezodes nekem megiscsak jobban tetszett volna...
Reszemrol holnap megyek a kiallitasra, 4 korul leszek ott.
A Fuggerth valtok valoban kriminalisak. Egy nyavajas pocok eltorik benne, es kesz. Eleg veletlenul egyszerre ranyomni a kapcsolopult egyenes/kitero allasara, es szedheted szet a terepasztalt.
Ezrt en eleve ugy epitettem be ezeket a valtokat, hogy konnyen cserelhetoek legyenek. Egyetlen elonyuk, hogy maga a valtohaz eleg kicsi, lehet egy-ket olyan helyen is hasznalni oket, ahova a PIKO valto nem passzolna. Meg egy elonyuk, hogy konnyen lehet szakaszolni veluk, csak le kell tepni a csodavezeteket az aljukrol.
A kocsikat nem csipem, ordit roluk, hogy muanyagok, raadasul nem rovidulnek, mint anno a PIKO, gusztustalanul belognak meg a 880-as ivekben is. Viszont kegyetlen jol gurulnak.
A mozdony jo.
Ha mar sinkanzen: tudtatok hogy epp a napokban vonjak ki az utolso 0-szerias sinkanzent a forgalombol?
A japán Shinkanzen vonatot is gyártották kéttengelyes kivitelben. Valaha nekem is volt egy piros, de még kicsi voltam és a szőnyegen tologattam... Hamar tönkre is ment sajnos.
Fuggerth:
Az M41-essel, a kocsikkal és a jelzőkkel tökéletesen meg vagyok elégedve. A sinek pedig bár rosszak, olcsók könnyen cserélhetők.
A Csörgő modellje pedig egyre jobb!
Tudtommal a 130 maradt 130, mert az atszamozasok idejen mar csak a 132 kozlekedett. Egy-ket 130 lehet meg, a vasuti szerveren egyrol van kep (historic/BR130 konyvtar). Orosz testvereinknel annal tobb van :-)
Fuggerth termekek...konnyen felejtheto minoseguek. A sineik sima PIKO sinek, megeri lecserelni a regieket ujra, mert olcso. A valtok sajnos gyalazatos minoseguek, a mozgo reszek teljesen beszurkulnek egy ido utan, es nem is erintkeznek. A helyzet oadig is fajulhat, hogy a hasonloan jo minusegu erintkezesekkel megaldott M41 is megakad a Fuggerth valton.
Gyurmosz: a TT-s szegrej amit lattal azert egyszeru, mert Junior szett kivitel. Van rendes, 6 tengelyes kivitel is, Tillig gyartmany (azt hiszem). Ket tengelyes Szergej volt nekunk is, na meg villanymozdony, ugyan erre az alvazra huzva, muanyag aramszedokkel :-)
Tegnap majdnem sikerult szereznem egy 244-est (E44), ami kesik, nem mulik :-)
Nem csak egyszerűsítettek, hanem a méretarányt sem mindig tartották be, szerintem. Pl. tengely/kerék csak egyféle volt. Na jó, kettő, mert volt mozdonykerék meg volt vagonkerék. De ugyanezt csinálta a Matchbox is, persze sokkal durvábban: a méretarányt a standard dobozhoz igazították. Így lett a busz és a Bogár modellje egyforma hosszú és egyforma magas, azonos kerekekkel.
Voltak ezek az atszamozasok, BR118-at V180 neven lehet talalni. A BR130 marad, a 132-bol 232 lett. A BR110-bol mi? Talan 201?
A mult heten a PeCsaban vettem egy E69-et, errol is talaltam par kepet a vasuti szerveren, de mindossze egy volt olyan, ami ebben a formajaban abrazolta a mozdonyt (69-005) a tobbi teljesen maskepp nezett ki. Sajnos az egykori PIKO mernokok jelentosen egyszerusitettek :-|
Sziasztok itt is!
Ha jól emlékszem, valaki említette a TT méretet: ma az Erkel utcában volt sok és hétfőn még fog érkezni, de nem tudták megmondani, potosan mi.
Ne felejtsétek a kiállítást, holnap nyílik, ha minden igaz!
A relékhez tudom ajánlani a Deák modellsport reléit, elég megbízhatóak csak a diódákat kell kicserélni nagyobbra. Végállás-kapcsolósak, mindenre használhatóak. ha kettőt összekötsz +egy nagy ellenállást is beépítesz, 3 állású jelzőt kapsz :-) (piros-sárga-zöld)
Vagy hurokvágányt építettél (kövesd végig: ha az ujjadat fel nem emelve végighúzva a sínen eljutsz a másik oldalra, akkor tuti), vagy csak símán fordított a polaritás. Két szakaszolóval három részre kell osztani a pályát, kb így ===|===|=== A középső szakasz a "zsilip", aminek hol ilyen, hol olyan a polaritása, relével kell váltanod. Kis ügyességgel automatizálni is lehet, úgy, hogy a vonat "magától" fut végig egyenletesen a mellékvágányról a nagypályára.
A kérdésem a következő.
A vasuti pályám 2 körös rendszer.
Hogyan lehet azt megoldani, hogy az "iparvágányoknál" amikor ki akarok menni a nagypályára, ne akadjon össze a +/-.
Próbálkoztam diódás leválasztással, de az nem nagyon működött.
A nem csuklóst (260-as) én már többször láttam "összerakós" változatban is, bár ez már régebben volt. A festék letisztításához viszont sajnos nem tudok mit ajánlani.
Rajottem, a Modell Master nem megfelelo erre a celra. Persze, lehet kapni sargaban is, csak nem 2500-ert, hanem 6000-ert, es keszen veszed, nem te rakod ossze, szoval.......semmi ertelme. Az alja jo lett, csak a teteje nem, a sok hulye borda miatt nem lehet megpucolni normalisan :-? grrr.
Az LMKban minden megvehetsz, ha nincs, meghozzak a kovetkezo borzere.
Nekem regi gyorsvonati kocsikhoz kellett 8 db. utkozo, meghoztak. Van ott egy oreg bacsi, akinel eleg korrekt cuccok vannak. Ott szoktam alkatresz utan matatni. Szerintem kerekeket is ott lehetne beszerezni. De megprobalhatod a Beleznay-fele boltot is Budan, de minta ott az arak....
Nekem nem igen volt ilyen leakadási problémám...
Valamikor a 80-as évek elsőfelében új tipusú lett a kocsik csatoló szerkezete.
Lehet valahol ilyeneket kapni külön? néhány régi kocsin még ki kénne cserélnem...
Másik lehet-e olyan kereket vagy kerékpárokat kapni, amelyek fémből készültek (persze a belsejében van egy kis műanyag a szigeteléshez...)? újabb modellek már ilyenekkel érkeztek, azok sokkal jobb futásúak, mint a hagyományos műanyag kerekűek, kicserélném azokat is ha lehet...