Megpróbálom röviden leírni a papírmasé készítését.
A bevonni kívánt felületet kösd össze dróttal, vagy vastagabb papírkarton csíkokkal. Ez adja az egésznek a vázát. Erre enyvvel átitatott újságpapírt kell ragasztani /én híg faipari ragasztót használtam, az is vízzel hígítható/. Száradás után ójabb réteget kell felvinni. Négy réteg után már elé szilárd ahhoz hogy megtartsa a fákat. Ha ez kész van, akkor bekenve sűrű, de még kenhető ragasztóval, fel lehet rá szórni a fű utánzatot, be lehet festeni a megfelelő színre, föl lehet rakni a fákat.
A vázat a szintek között kell elkészíteni, mint egy domboldalt.
Sziasztok!
Most találtam rá erre a topicra.
Magam is most építem a terepasztalomat. Nem lesz nagy, csak 200*100-as.
Emellett kiállításokra is szoktam menni a fiammal, akit sikerült megfertőznöm.
Most is lesz kiállítás, ha jól tudom 19-től 28-ig Kecskeméten. A pontos helyét nem tudom. Valaki esetleg tud erről közelebbit?
Van-e valakinek eladó Szergeje akár sérülten vagy hibásan. A festése is lehet akármilyen kopott.
A Gigantot is, es a dizel Gigant kasznijat is aruljak a borzen. Szerintem, a 130-as alapjaira egesz korrekt gepet lehetne epiteni beloluk, plane, hogy az M63 forgovazait is megveheted! (Legalabbis az oldal-darabokat, de azokbol mar csak egy lepes a teljes keret.)
Kedves Profik! El tudja mondani nekem valaki, hogy kell papirmaset csinalni? Otthon allnak a tojastarto hegyek es ebbol hegynek kene lennie karacsonyra. Szoval atadjatok a szaktudast?
Koszi: Csokis
Az elozo hozzaszolasom elso ket sora sajnos osszekeveredett valami technikai malor miatt :-( bocs.
Allitolag a Deak-fele szilit a borzen mar 20 korul is arultak. Az asztal, amit epitgetek, nem magyar stilusu lesz, de szeretnek majd egy-ket magyar gepet is, vitrinbe vagy nekik kulon epiteni egy kis palyat.
Volt azonban egy dolog, amit még csak elvileg se tudtam. Nevezetesen arról
Kaptam egy levelet, segitseget ker egy srac, de en nem tudok neki segiteni, mert a digitalis modellezes teren nem vagyok tulzottan otthon.
Ime:
"...van szó, hogy szeretnék korrekt foglaltság érzékelést csinálni. Az már
eldöntött, hogy DCC vezérlésű pálya és mozdonyok lesznek, de az ahhoz
kapható standard foglaltság érzékelő eszközök is csak a motor jelenlétét
érzékelik. Márpedig a vasúton -- és ha már egyszer modellezünk, akkor
induljunk ki abból -- nem a motor, hanem a tengelyek helyzete határozza meg,
hogy mely foglaltsági szakaszon van foglaltság. Tehát a motorral nem
rendelkező járművel foglaltságát is érzékelik a berendezések. Mellesleg ez
nem egy buta gondolat egy modell pályán sem. A gép elmegy körbejárni a
szerelvényt, akkor egy álló szerelvényt jár körbe, aminek a foglaltságát
csak akkor tudod visszajelenteni a kezelőpulton (vagy a monitoron vagy a
mikrosütőn), ha a nem motoros járművek foglaltságát is érzékeled. De akkor
mi van a vezérlő áramkörrel...? Abban ugye lesz egy szép nagy zárlat, ha a
kocsik kerekei között is folyik az áram. -- No ez az én nagy problémám.
Lehet, hogy alapból hülyén állok a megoldáshoz; mindenesetre a cél az, hogy
valamennyi jármű foglaltsága érzékelhető legyen.
Hosszú a levél, de azt még elmondom, hogy természetesen az olyan trückök,
hogy elhaladó tengelyek számlálása, vágány fölötti súly érzékelése, stb. nem
jönnek számításba."
Ha valaki tud, segitsen, tovabbitom neki a valaszt, a neveben is koszonom.
„Egy viszonylag jó állapotú PIKO mozdony szerintem úgy 5-6 ezer Forint lehet, de mondjuk egy NOHAB ennek akár a kétszerese is."
Vagy még drágább. Én néhány hete vettem egy Nohabot 17e Ft-ért. A többi mozdonyomért összesen nem fizettem ennyit (pedig azok újak), meg nem tökéletes a kidolgozása (túl nagyok a lámpák), de a Nohab az Nohab. És magyar festésű! Az előző tulaj nagyon szépen átfestette maira, 020-as lett a száma. A szerkezete is érdekes, mindkét forgóvázban van motor. Még Matiz ajánlotta a VONATBUZULLS topicban jó régen. Köszönöm Matiz!
Bár sajnos nincs terepasztalom (régen volt, de hely- meg időhiány miatt össze lett csomagolva), a mozdonyok egy vitrinben figyelnek. Egy BR 01-es, egy BR 38-as (gyönyörűek!), egy Csörgő, és most már a Nohab is. Remélem lesz ez még több is (egy Szili például).
Egyébként a Deák szaküzletben van most egy Nohab szintén 17 000-ért, dán festéssel.
Már meg lehet vásárolni a Deák féle V46-ot. Az ára: 50 000 Ft. Na ebből sem lesz sláger. A Szili 45 000-be kerül (a GYESEV-es festésű 47 000.) Tudom, hogy roppant nagy munka egy modellmozdony elkészítése, de ez akkor is baromi drága, mondhatni aránytalanul sok. Sokkal olcsóbban lehet nagyon szép, hatalmas gőzmozdonyokat kapni. Na persze az nem magyar.
Én már gondolkoztam azon, hogy úgyis jön kétezer, világvége, miegymás, egyszer élünk, kéne venni legalább egy Szilit. De mindig visszatáncolok, úgyis mindennap tucatnyit látok belőle... Ekkor jött a Szöcske, de az még drágább, és az sem egy túl szép mozdony. Ha a Gigantot csinálták volna meg, vagy a Púpost, már ott állna a vitrinben. Mindenesetre várom a Fuggerth féle Szilit, ha Csörgőközeli ára lesz, megveszem. És szerintem nemcsak én. Minden vasútmodellező. A kiállításon is meg lehetett nézni a (MÁV-os) mozdonyparkot, ezer Csörgő, néhány Szergej meg veterán Piko-féle Nohab, de sehol egy Szili. Egyszerűen Magyarországon túl drága. Ez már a Roco meg a Marklin árszint. Tudom hogy kis példányszámú, majdnemhogy egyedi darabok, meg fémalkatrészek, de akkor is. Ha nagyobb példányszámra csinálták volna, műanyagból (szerintem ezt akarják most csinálni a Fuggerth-el, csak minél előbb kész legyen), minden terepasztalon Szilik szaladgálnának.
Ezt az aztalt én láttam egy tv műsorban. Döbbenetes. Ráadásul van egy kamerás mozdonya, mutatták ahogy megy a pályán, mit lát.
Állítólag a legnagyobb terepasztal Európában.
A tegnapi Blikkben volt egy riport Szörényi Szabolccsal és kiderült, hogy nagy modellezo, teljesen kész asztala van a Nyugati pu-tól egészen Rákosrendezoig, mozdonyfordítóstul, Hungária felüljáróstul. Eddig egymilliót költött csak az asztalokra. Eszem megáll. Igazán megmutathatta volna valamelyik kiállításon, hogy mások is láthassák.
Ez az állapotuktól függ. Egy viszonylag jó állapotú PIKO mozdony szerintem úgy 5-6 ezer Forint lehet, de mondjuk egy NOHAB ennek akár a kétszerese is. A 4 tengelyes személykocsi 1200-1500 Forint, a teherkocsik valamivel olcsóbbak.
A csehszlovák mozdony egyébként valóban Es 499, bár az igaziakat már átszámozták 350-es sorozatúra.
Latom vannak itt, akik cserelnek vagy eladnak, biztos van olyan, aki tisztaban van a piaci viszonyokkal.
Szoval meg kamaszkorombol (12-15) evvel ezelottrol
van egy nagyrakas cuccom, es ennek szeretnem a korulbeluli erteket tudni.
H0 meretben, tobbnyire PIKO. Van 6-8 mozdonyom, kozte felsovezetekes csehszlovak(ha jol emlekszem,
S499, vagy valami hasonlo), Szergej, egy kisebb es
egy kozepes gozos, 2-3 kisebb tolatomozdony. 7-8
mai 4 tengelyes szemelyvagon, kb. 20 kulonfele tehervagon a kicsitol a 4 tengelyesig, konteneres,
tartaly, stb. Van nehany regi szemelyvagon is.
Ezenkivul vagy 10 epulet, 6-8 jelzo, nehany elektromos es vagy 15 kezivalto, kb. 100-120 db sin,2 trafo, kapcsolok. Az egyeb 'vacakokat' fel se tudnam sorolni.
Nem akarok megvalni tole, mert nagyon kedves nekem
es kesobb talan lesz lehetosegem megfeleloen nagy terepasztalt epiteni, meg a mai arakat elnezve, ha
lesz gyerekem, megkimelem a penztarcamat is. Ezeket en par tucat kemeny keleti markaert vettem,
most meg csak nezek, mikor latom, hogy a mozdonyaim 6-8-10 ezer forintba kerulnek.
Szoval csak ugy nagyjabol erdekelne, mennyiert lehetne ezektol most megszabadulni.
Jut eszembe, "frizirozas": kedvet kaptam, es egy otletet meg szeretnek valositani. A modellvasut kiallitason lattam, hogy a Nohab modell uvegeit kicsereltek egyedi muanyag lapokra, es ez nagyon megtetszett. A modellekbe gyarilag beszerelt uvegek altalaban nagyon be vannak sullyedve a karosszeriaba, nem tul tetszetos kiviteluek. Az E69-en peldaul szurke muanyaggal helyettesitettek... Szereztem tehat egy nagyobb atlatszo vekony muanyag lapot (tipikus atlatszo csomagolodobozbol), egy modellezo-reszelot, egy kis ollot, magam ele vettem az E69 karosszeriajat es..... az eredmenyekrol fenykepeket szeretnek kesziteni, a vezetoallas "kivitelezese" meg folyamatban van. Ajanlom mindenkinek kiprobalasra.
Tud-e valaki egy grafikailag szepen megcsinalt, lehetoleg 3D, szamitogepes, vasuti terepasztalt modellezo jatekrol?
Nem olyanok erdekelnek , ahol mindenfele egyeb zoldsegek vannak a centrumba allitva, pl. penzt keresni, vallalatot iranyitani es hasonlok, hanem olyan erdekelne, ahol mint a valosagos terepasztalnal az ember egyszeruen a tetszese szerint rakhatja le a vaganyokat, epuleteket, fakat, alagutakat, majd helyezheti el a gyonyoru mozdonyokat, kocsikat, stb.
En eddig ugy tudtam, hogy a Deak-fele Szilik rez lapokbol keszulnek, eppugy mint a Szocske fog majd. Fuggerthek muanyag hazzal hozzak ki szerintem. A Deak V43-nak igy is modositott Fuggerth M41 hajtasa van...
Meg mindig nem erdeklodtem utana, de holnap felhivok egy-ket uzletet.
Az M41,2121-es eleje a MÁV felirat alatt más, én pedig nem mertem belefogni az átalakításba. De ha a MÁV megjavítja, én is megcsinálom a modellt!!! HAJRÁ MÁV!
A modellvasút kiállításon a Deák-Fuggerth vitrinnél volt egy prospektus, amiben közösen voltak a Fuggerth és a Deák termékek. Nem lehet hogy a Fuggerth féle Szili azonos lesz a Deák félével? Gondolom ugyanaz lesz az öntőforma, Fuggerth féle hajtás, esetleg nem lesz olyan részletes a kidolgozása (bár nekem a Csörgő is megfelelt), viszont nagyobb sorozatban gyártanák és az ára 20000 Ft körüli lenne, így megvehetővé válna. De hogy mikor jön ki, az engem is nagyon érdekel.