Forgalomba hozzák-e Mo-on a Doom Models termékeit azt nem tudom,de van egy telefonszámom, próbálj azon érdeklődni.
Domonkos András (62)326-376
Ha jutsz valamire tedd föl ide.
2 éve kaptam ezt a számot egy modellkiállításon. Remélem még jó.
Az árakat nézve nem igazán magyar modellezőknek készítik a modelleket.
Nekem most készítenek egy M44-est. Vasárnap ha minden igaz megkapom. Az ára 20 és 25000Ft közt lesz. Nem a Doom Models.
Majd megírom a véleményemet.
Hat..az ara tenyleg eleg huzos, alt. 17 korul mennek. De megnezem, mert mar nagyon szeretnek egy ilyet :-) Most meg jon a karacsony, talan sikerul a csaladot rabeszelnem :-)
Ami viszont fontosabb, es biztos hogy veszek: hazak. Be kellene mar surgosen fejezni az asztalt...
Elég húzós az ára: 19000Ft. Nagyon szépen van átfestve (tehát nem az eredeti PIKO csíkos), ha jól láttam 019 a száma. Én ott vettem nemrég az én 020-asomat (még Te ajánlottad régen), hasonló állapotú ez is.
Sajnos mas az irany. :-) Az unokaocsemnek csinalok egy kb. 50*50-centis alapteruletu fa lovagvarat, leeresztheto hiddal, kuttal a varudvaron, felhuzato zaszloval, stb. Szerintem jo lesz, de arra gondoltam, hogy milyen jol nezne ki alatta egy kis hegy, egy felfele vezeto ut, meg egy vararok. Na, ehhez kene a papirmase.
Egyebkent valamikor TT-m volt, mert az fert el a szulok 2 m2-es rajzasztalan. Mivel 60 m2-en laktunk negyen, igy nem lehetett allando terepasztalom, csak az iskolai szunetekben kaptam ket hetre helyet a hallban, hogy osszerakhassak valamit. Akkor persze nagy barkacsolasban voltunk apammal, egyszer-ketszer meg egy ketszintest is osszehoztunk. Aztan persze anyai tiltakozasra (takaritani akart :-) ) meg kellett szuntetni, de addig nagyon jo volt.
Hali: Csokis
Szisztok! Kezdő vasútmodellező vagyok. A szobámba akarok körbe egy terepasztalt. A kérdésem az lenne, hogy hány fokos emelkedőn képes felmenni egy normál nagyságú szerelvény? ( TT )
Válaszokat vagy az e-mail címemre vagy ide írjatok!
Szisztok! Kezdő vasútmodellező vagyok. A szobámba akarok körbe egy terepasztalt. A kérdésem az lenne, hogy hány fokos emelkedőn képes felmenni egy normál nagyságú szerelvény? ( TT )
Válaszokat vagy az e-mail címemre vagy ide írjatok!
A Nyugati pu aluljárójában van egy kis antikvárium, ott pénteken láttam a barna Vasútmodellezés könyvet, eléggé beszerezhetetlen, úgyhogy akinek kell, az szerintem rohanjon érte!
Sziasztok!
El kellene adnom a TT-s terempasztalomat, mert átnyergelek HO-ba
A terepasztal 5 váltós,félautomata, gyári alappal.
Van hozzá kb.:
6 mozdony
15 vagon házak+ egyéb tereptárgy+ trafó
Legközelebb képet is felscennelek hozzá
i.á.: 28 eHUF
Építheted tojástartókból is,csak nem tudom, hogy milyen vonat illik egy holdbéli tájra.
Félre a tréfával! Jó lenne tudni, milyen lesz a pálya vonalvezetése, illetve hány szintet tervezel. Ha egy szintes, akkor a domb alapjának használhatsz tojástartót is vagy gombóccá gyűrt újságpapírt, amit átitatsz ragsztóval, erre ragasztod a papírhéjat.
Hagyd a rétegeket megszáradni. Megy az építés elég gyorsan, csak csinálni kell.
Koszi, csak szomoru lettem. Azt hittem, hogy tojastartokbol van valahogy, de ez azert eleg macerasnak tunik. Azert Karacsonyig meg van idom, ugyhogy valoszinuleg belevagok.
Voltam tegnap a Roco-boltban. Kellemesen csalódtam az árakban, 20- 30 ezrekért árulják a mozdonyokat. Persze ez is drága (ez nem egy olcsó hobbi), de hol van ez a Szili árához? A 1014-es, ha jól láttam 26 000 Ft. A Deákék nagyon el vannak szállva, a boltjukban 30-40 e-ért láttam használt gőzösöket, amiket akkor nem tartottam drágának, de most olyan gyönyörű, új(!) gyorsvonati gőzöst láttam harmincvalahány-ezerért, hogy meg is vettem volna, ha lenne annyi pénzem. 2000 előtt még mindenképpen benevezek valamilyen gépre.
Megpróbálom röviden leírni a papírmasé készítését.
A bevonni kívánt felületet kösd össze dróttal, vagy vastagabb papírkarton csíkokkal. Ez adja az egésznek a vázát. Erre enyvvel átitatott újságpapírt kell ragasztani /én híg faipari ragasztót használtam, az is vízzel hígítható/. Száradás után ójabb réteget kell felvinni. Négy réteg után már elé szilárd ahhoz hogy megtartsa a fákat. Ha ez kész van, akkor bekenve sűrű, de még kenhető ragasztóval, fel lehet rá szórni a fű utánzatot, be lehet festeni a megfelelő színre, föl lehet rakni a fákat.
A vázat a szintek között kell elkészíteni, mint egy domboldalt.
Sziasztok!
Most találtam rá erre a topicra.
Magam is most építem a terepasztalomat. Nem lesz nagy, csak 200*100-as.
Emellett kiállításokra is szoktam menni a fiammal, akit sikerült megfertőznöm.
Most is lesz kiállítás, ha jól tudom 19-től 28-ig Kecskeméten. A pontos helyét nem tudom. Valaki esetleg tud erről közelebbit?
Van-e valakinek eladó Szergeje akár sérülten vagy hibásan. A festése is lehet akármilyen kopott.
A Gigantot is, es a dizel Gigant kasznijat is aruljak a borzen. Szerintem, a 130-as alapjaira egesz korrekt gepet lehetne epiteni beloluk, plane, hogy az M63 forgovazait is megveheted! (Legalabbis az oldal-darabokat, de azokbol mar csak egy lepes a teljes keret.)
Kedves Profik! El tudja mondani nekem valaki, hogy kell papirmaset csinalni? Otthon allnak a tojastarto hegyek es ebbol hegynek kene lennie karacsonyra. Szoval atadjatok a szaktudast?
Koszi: Csokis
Az elozo hozzaszolasom elso ket sora sajnos osszekeveredett valami technikai malor miatt :-( bocs.
Allitolag a Deak-fele szilit a borzen mar 20 korul is arultak. Az asztal, amit epitgetek, nem magyar stilusu lesz, de szeretnek majd egy-ket magyar gepet is, vitrinbe vagy nekik kulon epiteni egy kis palyat.
Volt azonban egy dolog, amit még csak elvileg se tudtam. Nevezetesen arról
Kaptam egy levelet, segitseget ker egy srac, de en nem tudok neki segiteni, mert a digitalis modellezes teren nem vagyok tulzottan otthon.
Ime:
"...van szó, hogy szeretnék korrekt foglaltság érzékelést csinálni. Az már
eldöntött, hogy DCC vezérlésű pálya és mozdonyok lesznek, de az ahhoz
kapható standard foglaltság érzékelő eszközök is csak a motor jelenlétét
érzékelik. Márpedig a vasúton -- és ha már egyszer modellezünk, akkor
induljunk ki abból -- nem a motor, hanem a tengelyek helyzete határozza meg,
hogy mely foglaltsági szakaszon van foglaltság. Tehát a motorral nem
rendelkező járművel foglaltságát is érzékelik a berendezések. Mellesleg ez
nem egy buta gondolat egy modell pályán sem. A gép elmegy körbejárni a
szerelvényt, akkor egy álló szerelvényt jár körbe, aminek a foglaltságát
csak akkor tudod visszajelenteni a kezelőpulton (vagy a monitoron vagy a
mikrosütőn), ha a nem motoros járművek foglaltságát is érzékeled. De akkor
mi van a vezérlő áramkörrel...? Abban ugye lesz egy szép nagy zárlat, ha a
kocsik kerekei között is folyik az áram. -- No ez az én nagy problémám.
Lehet, hogy alapból hülyén állok a megoldáshoz; mindenesetre a cél az, hogy
valamennyi jármű foglaltsága érzékelhető legyen.
Hosszú a levél, de azt még elmondom, hogy természetesen az olyan trückök,
hogy elhaladó tengelyek számlálása, vágány fölötti súly érzékelése, stb. nem
jönnek számításba."
Ha valaki tud, segitsen, tovabbitom neki a valaszt, a neveben is koszonom.
„Egy viszonylag jó állapotú PIKO mozdony szerintem úgy 5-6 ezer Forint lehet, de mondjuk egy NOHAB ennek akár a kétszerese is."
Vagy még drágább. Én néhány hete vettem egy Nohabot 17e Ft-ért. A többi mozdonyomért összesen nem fizettem ennyit (pedig azok újak), meg nem tökéletes a kidolgozása (túl nagyok a lámpák), de a Nohab az Nohab. És magyar festésű! Az előző tulaj nagyon szépen átfestette maira, 020-as lett a száma. A szerkezete is érdekes, mindkét forgóvázban van motor. Még Matiz ajánlotta a VONATBUZULLS topicban jó régen. Köszönöm Matiz!
Bár sajnos nincs terepasztalom (régen volt, de hely- meg időhiány miatt össze lett csomagolva), a mozdonyok egy vitrinben figyelnek. Egy BR 01-es, egy BR 38-as (gyönyörűek!), egy Csörgő, és most már a Nohab is. Remélem lesz ez még több is (egy Szili például).
Egyébként a Deák szaküzletben van most egy Nohab szintén 17 000-ért, dán festéssel.