mivel a turbó motoroknak alacsonyabb a kompressziója mint a szívókank ezért lessz gyenge ha a turbó nem tölt. Ha turbó tengelye beáll, alig kap levegőt a moci.
én megtanultam, és begyakoroltam, bár sose keljen kipróbálnom élesben, hogyan kell megfolytani egy elszabadult, egyre magasabb fordulaton járó leállíthatatlan diezelt
Erről ha lehetne, szívesen olvasnék egy pár szót bővebben. Okosíts !
Nekem pár éve egy korábbi kocsim (Passat B5, 1.9tdi) alakított ilyet, amikor az éves szervíz alkalmávával "ajándékba" lemosták a motort. Vmi kretén gyerek nagynyomásúval ment neki a motornak, mint utóbb kiderült. Lecsúszott vagy kilazult a légtömegmérő elektromos csatija - legalábbis ezt mondták nekem. Így az egyébként 130LE-s kocsit 3-ban padlógázzal max. 60-ig lehetett kihúzatni de azt is kb. 15-20 mp alatt érte el. Átment sima szívódízelbe...
Állítólag ezek a légtömegmérők hajlamosak behalni, akkor ugyanezt a jelenséget produkálja a kocsi.
És pl. azt mi okozhatja, amit népítéleten olvastam, hogy valakinek elszállt a turbója benzinesben, és ha 60-nal is, de haza tudott vánszorogni... Szal a motor nem halt meg, csak az erő ment ki... Beállt a turbó tengelye? Vagy mitől lehet ilyen?
abban egyetértünk, h a 64-es évjárat igen jól sikerült :-) Speciel nálam, az új technika hódít, a régieket, főleg autókban nem birom nagyon. Talán bútorokban. Természetesen a régi autók másra lettek méretezve, mint a mai mérnöki megoldások, de én pl inkább az mostani skodrit vezetem, mint pl a régi MB 1000-eset.
tehát akkor a motortérben mihez kell nyulni, vagy mit kell atvagni kisbicskával? Nagyon hasznos info lenne. Ahogy irtak alant, lehet 2 Millas javitast kerulthettek volna el, feltéve, ha itt percrol percre gyorsulo motor okozta, nem tudom ..
Mégegyszer mindenkinek, ez minden turbo diezelre fennáll, nem csak a skodákra.
benzines turbós csak kinyomja olajat, nagy mennyiségben akár a csapszeget, hajtókart is meg tudja nyomorítani, de ezt a dízel is megteszi :( MIvel az olajat nem tudja összenyomni így valaminek engednie kell :((((
Hamár homár.:-))) Nagyon bele merültünk a techinkai részekbe. Aki akarlátni valami igazán különlegeset az EZTnézze meg. Ehez képest a Wankel egy egyszerű faék.:-)))
csaka dízel. 2x nagyobb a kompresszió a dízelben ezért tudja elégetni a motorolajat az étolajat is. A benyás szikrával indítja az aégést, az olaj megöli a szikrát kis nyomáson a benzingesben.
Nem akarok egyáltalán laikusként belevau, de épp nagyon is aktuális probléma nálunk, ez a szétesik a turbó és a moci... Sógi 3,5 éves VW pasijában hullot szét minap menet közben, okádva egy ollan füstfelleget maga mögött, h még éjjel is láttam a tükörben...:-( A végösszeg, kb 2 millás javítás, majdnem teljes motorcsere, gazdasági totálkár...
Most várja az újat, mivel hál istennek nem saját volt, hanem céges, leírták neki. De sajna náluk ez kb a 3-4. ilyen eset volt, széthullottak, részben vagy egészen....
megértem a problémád a szreléssel kapcsolatban. Ezek már nem olyanok mint régen voltak. Ezekhez már én sem nyúlok hozzá. Már a 10éves galaxy is annyira meg van bonyolítva, nem úgy mint régen. Lengőkart cseréltem parkolóan a nagypolskiban stb.
- turbóban nincs szimering levegőt nem tudod elvenni, csak úgy hogyha leáállítod, van egy pillangó szelep a egr-nél amit vákum vezérel és ha vákum megszűnik akkor az a csappanyú elfordul és luf one. Sajnos a leállításnál az adagolótól veszed el az olajat és a turbón keresztül a tengelynél ha megy befelé akkor hiába .
A motor olajat eszi meg és ha elfogyott megsül, ahogy írtad.
Jól idéztél. Miután elfogyot az olaj!!! Én spéciál a motor olajra gondoltam, mert míg van motor olaj addig kenés is van valamilyen százalékban. Szerintem inkább felejtsük el az egészet, mert ugylátom soha végetnem érő vitába torkolna a dolog. Ez kb. olyan mint amikor a P-box, vagy chip tuningot probálják megmagyarázni. Az úristennek sem értem. Sajnos én nem vagyok már mai motoros, én régen sok alapdolgot tanultam , vagy tapasztaltam, és a fizika volt az egyik kedvenc tantárgyam. Tudom a mai motorok már nem azok a motorok, sok huncutsákot megoldanak amit régen elképzelhetetlennek gondoltunk, de a fizikát megerőszakolni nem igen lehet. Az alap törvények nemváltoztak, azokat áthágni nem lehet. Ezért nem értem pl. ezt az esetet sem.
Mivel nem a szakmám, és nem is képeztem magam az idők folyamán, így én most is inkább maradok a jó örek motoroknál. Most is azt várom hogy le csorogjon az olaj egy öreg, nem is veterán ,mociból.:-))) Nem is igen szeretek , és be vallom nem is igen tudok ezekhez a modern motorokhoz hozzá nyulni, nem is igen akarok.:-) Sajnos ma egy motor javítás már úgy kezdődik hogy ráteszik a lapi-topit és először azon buzerálják. Majd rájönnek hogy bizony itt és most össze kel kenni a kezüket:-)))
Nem tudom ki hogy van vele, de én nagyon utálok szerelni, igen csúnya szavakat szoktam mondani ha rákényszerülök.:-))) Szoktam emlegetni a csiga zabálokat, digókat, ferdeszeműeket, és mindenkit. Viszont az még sosem fordult elő hogy egy 30-40-50 éves gépen mégha bármilyen mai szemmel furcsa megoldást találok , mérgelődnék. A kornak megadom a tiszteletet. Valahogy mint pl. ma is , ha ilyen motort szerelhetek, az nem munka , az olyan mint másnak horkászás, vagy tekézés.
Talán még az idén hozzám, sőt tulajdonomba kerül egy 59 vagy 60-as gép. Én 64-es születésű vagyok, csak "kezit csókolommal" vagy inkább "jónapot tisztelt urammal" merem majd szólitani. Na azon a munka , tiszta élvezet, mégha rozsdás, esetleg kopot akkor is. És nincs nagyobb élmény mint ha egy ílyen öreget az ember talpra állít, és kigurul a napfényre , a sok kromon csillog a napfény a motor pedig olyan szépen szól mint 50 éve amikor megszületet. Sajnos idő, és nem utolsó sorban pénz kérdése az egész. Most nagyon ugy fest hogy erre az élményre majd csak 2010 tavaszán kerül sor.:-(((((((
Bocsánat elkalandoztam, és igen hosszú hsz. sikerült fabrikálnom (pedig a felét ki is töröltem:-)) de most ez valahogy így jött össze.
ezt most nem értem...én nem mondtam,hogy az 1.8-as moci 10 literes fogyasztása sok.Az tök normál.Simsonom volt nekem is, tudom mennyit zabál - persze menni nem megy.Az 1.6-os moci magas fogyasztásáról beszélgettünk.
én is laikus vagyok a témában, de erre azt hiszem tudok válaszolni: "hogy pl. honnan szed üzemanyagot a pörgéshez, miután elfogyot az olaj" : a turbot is ugye a motorolaj keni, azt tolja be a turbo a hengerekhez. Hogy ez milyen esetben törtenik meg, nem tudom (inkább szimeringes dolgok lehetnek), de ilyenkor a motort nem lehet leállitani, addig tart amig szet nem sül a motor, vagy el nem fogy a motorolaj. Ilyenkor, ha nem adunk levegőt neki, nem tudja elégetni az olajat, kvázi leáll ez az öngerjesztő folyamat.
Az nepiteleten volt rola pár helyen szó, természetesen nem octavia, VW specifikus, és szerencsére igen ritka dolog.
Nemvagyok autószerelő, nem vitáznék. Bár azért ismerem egy kicsit a motorokat és a turbókat is. Az én ismereteim szerint ez így ebben a formában számomra elképzelhetetlen. Persze ha valaki feketén fehéren elmagyarázná, annak nagyon megköszöném.
Mostmár nagyon sok dolgot nemértek.
Vákum, töröt tengely, ha nem töröt akkor milyen tömités?? Mitől pörög ha nem kap levegőt, és elfogy az olaj? Igen régen tanitottak ilyen felpörgős dolgokat, de sosem azt monták hogy a turbó miatt pörökhet fel. ADAGOLÓ hiba miat tényleg felpöröghet, sőt szét is, (megtörtént, amikor a hülye amatőrök lekötötték a ford. szabályzót:-))), de turbó miat felpörgés?
Azt kel hogy mondjam , én alattam ment már pár turbó a kukába, de soha nem pörgöt az sehova, nem hogy fel.
Kéremszépem valaki homályositson fel. Tényleg, csak magyarázzátok el hogy pl. honnan szed üzemanyagot a pörgéshez, miután elfogyot az olaj??