A szombati Láng-művház-börzén mostanában szoktak lenni tökéletesen magyar épületek, leginkább állomások, V-rendűtől II-rendűig, meg láttam egyállásos fűtőházat is, teljesen H0 méretarányosak, de nem kérdeztem árat, nekem sajnos nincs helyem asztalra... :((
Megvettem a barna Vasutmodellezes konyvet, kossz a tippert!
Mivel a sajat peldanyom jo nehany evvel ezelott kodde valt, szinte ujdonsagkent hatott.
Ha a konyv elejen megnezzuk az M61-et, az nem PIKO gyartmanyu, de H0 meretaranyu.
Joem, a Szergejed csak atfestest kapott? Milyen kapcsolok vannak rajta, ha jol vettem ki nem PIKO fajtajuak.
Hat, az az igazsag, hogy tulajdonkeppen az en epulo asztalom is nemet jellegu lesz, mivel a magyar jelleghez keves dolgot kaphatsz; peldaul a legtobb kaphato jelzo eleg hulyen mutatna magyar palyan, egy nemet allomasepuletre eleg "ga'z" magyar feliratot tenni... Annyira profi sajnos nem vagyok, hogy magam keszitsem az epuleteket. Raadasul, ha a magyar gepek (pl. a deak-fele Szili) ilyen aron maradnak, akkor inkabb veszek olcsobb nemet gepeket, amiket ennyi penzbol meg szebbe is lehet alakitani.
Ennek ellenere nalam is pihen egy Bdt-Bhv-Csorgo szerelveny a vitrinben, es remelhetoleg nemsokara egy Nohab is ott lesz majd, tudjatok, az unnepnapokra :-))
Fellapoztam egy regi PIKO katalogust, es egy erdekes dolgot talaltam benne. A kocsik es a mozdonyok vilagitasa mukodtetheto akkor is, ha a vonat all. Egy kulon trafo volt lefenykepezve, meg egy-ket kapcsolasi rajz kondenzatorokkal. Valaki tudja, hogyan is mukodik ez? Ha az segit, bescannelem ezeket a rajzokat es felteszem valahova (esetleg belinkelem ide).
Láttátok a Petőfi Csarnoki kiállításon a Veresegyház állomás modelljét? Igazi magyar táj, magyar házakkal, Csörgővel, magyar jelzőkkel, stb. Igaz, hogy nem zárt pálya volt, hanem kb. 15 méter hosszú, de végre valami MAGYAR!
Vasárnap voltam Kecskeméten, megnéztem a vasútmodell kiállítást. 11 terepasztal volt kiállítva. Legfeltűnőbb, hogy villanymozdonyok kígyóznak hosszú vonataikkal felsővezeték nélküli pályákon. Nem láttam magyar jellegű asztalt. Nem láttam magyar mozdonyt. Mindenhol csak a német jelleg.
Nogo!
Szerintem kisebb helyen is lehet magyar jellegű asztalt építeni, igaz nem hegyi, hanem dombvidéki jelleggel. Nálunk is vannak alagutak, mellékvonalakon kisebb ívsugarak. Amúgy a német kocsik is csúnyán be tudnak lógni az ívekben.
Dombvidéken keresztül meg Nohab is vihet vonatokat.
A magyar jelleget erősíthetjük magyar jelzőkkel, fénysorompókkal. Az épületek közt is vannak olyanok, amik megfelenek a mi tájainkon használtaknak.
A Viessmann honlapján láttam olyan alakjelzőket, amiket nálunk is használnak. A tárcsa és a
jelzőkar is könnzített kivitelű. Biztosan jól nézne ki. A baj csak az vele, hogy a legolcsóbb is 42DM.
Elkészült az M44-esem. Meg vagyok vele elégedve, az ára is elfogadható, hisz csak 21000Ft-ba került. Ez az ár a ROCCO-nál a legalsó
árkategória.
A kinézete kísértetiesen megegyezik Joem honlapján láthatóval.
Az a baj itt a vasútmodollezéssel (az anyagiakon kívül), hogy hacsak nem áll rendelkezésre nagy hely, akkor az ember nemigen tud magyar vasutat modellezni, kénytelen a német vasutat. Ha már az ember épít, akkor kétszintes legyen alagúttal meg heggyel, fenyőfákkal! Hát ott elég hülyén néz ki a Csörgő a BHV kocsikkal (jól belógva az ívekbe) a favázas házak között. Meg lehet magyarázkodni, hogy "hát ez a német gőzös meg mit keres itt? – hát, ööö, izé éppen meg Angyalföldre a mozdonyparádéra!" Aki a gőzösromantikáját akarja kiélni, az úgyis német tájat épít (hacsak nem bír legalább 4m hosszú asztatl építeni), ez az NDK Piko meg a TT öröksége. Bár ünnepnapokon biztos nagy élmény a hegyi pályán megfuttatni az egyébként vitrinben pihenő NOHAB-ot vagy Csörgőt (én is ezt fogom csinálni, ha meg lesz az asztalom).
Szombaton kint voltam a Börzén. Volt ott minden. Nem is kell boltba menni, a börzén minden van. Nohab, Szergej, PIKO-mozdonyból minden, TT-ből szintén. Magyar Szergejeket 15e-ért adják, a Nohab is hasonló lehet (nem kérdeztem, kellett volna), eredeti PIKO-csíkos Nohab volt 16e-ért. A német dízelek persze sokkal olcsóbbak.
Nem mentem el üres kézzel, vettem egy szép BR86-os szertartájos gőzöst elég olcsón, úgyhogy ismét többségben vannak nálam a gőzösök!
Jövő héten meg az az utáni héten nem a művházban lesz a börze, hanem egy szakközépiskola aulájában a Rozsnyai utca sarkán. Utána újra a művházban. Nem hallottam, hogy meg akarnák szüntetni, sok éve működik ez rendszeresen.
Semmi jónak nem vagyok elrontója. Az én masinám Canon FTb. Kb 30 éves, de még mindig qrva jó. A honlapomon levő fényképek is ezzel készültek. Még van a jelenlegi filmen 6 üres kocka, azokat gyorsan ellövöm (pl. a ma birtokomba került M62 164 pályaszámú, gyönyörű mozdonyra. Remélem a jövő héten már fenn is lesznek a honlapomon
Más. Állítólag a börzét letiltotta az apeh? A rohadt annyukat!!!
Tud valaki valami konkrétumot?
Milyen geppel fogsz roluk kepeket kesziteni? Ha gondolod, digitalis geppel keszithetunk fotokat, eleg jo minoseguek lesznek es nehany cm-es tavolsagbol is eles kepet adnak! (lasd honlapomon levo kepek)
Amúgy Debrecenben lakom.
A Zagyva féle Nohabon nagyon stabilanm fel vannak téve a mütyürök, úgyhogy nem könnyen törnek le.
Holnap (Vasárnap) kapom meg az említett Szergelyt, és még van nála egy nohabom.
A Süveges féle BoBo szép, de az oldalsó pályaszám az első daraboknál problémás.
Szili: sokat javított a kasznin.
Nekem régem TT-m volt. Hihetetlenül olcsó volt, emlékszem, az akkori csúcs-mozdony, a BR 56-os gőzös 690 FT volt (80-as évek vége), de a NOHAB például 550 volt. Én nem vagyok egy nosztalgiázós, de akkor ezek nagyon olcsóak voltak (ma meg teljesen a nyugati áron adják), akkor kellett volna jól bevásárolni! De sok bajom volt a TT-vel, nem volt túl jó minőségű, a sinek nagyon rosszak voltak, folyton elakadt a vonat rajta (akkor még volt egy épülő asztalom). Meg akkor jelent meg a Fuggerth-féle Csörgő, meg a magyar vagonok. Úgyhogy átálltam HO-ra. Sajnos az asztal nem készült el, le is kellett bontani hely- meg időhiány (meg lustaság) miatt. Majd ha a körülmények engedik, lesz asztal!
Nekem is ő készíti a bobómat. Vasárnap kapom meg ha minden igaz. Tőle vettem egy szili kasznit is, azt magam raktam rá egy Fuggerth féle M41-es alvázára. Lehetne szebb is, de nem került 45000Ft-ba.
Láttam már egy pár Zagyva által átalakított Nohabot, nagyon szépek, de én nem igazán merném otthon feltenni a terepasztalomra. Egyszerűen félteném, hogy nehogy letörjön róla valami /kapaszkodók, tükrök/.
A progi neve WINRAIL.
Burmi honlapjáról letölthető. Bővebb infó tőle.
Jó 5letet adtál; ösze fogom gyűjteni, és közzé teszem, az általam ismert modellvasúti webhelyeket. Van egy pár. De nem most, mert 5-kor kelek és 2 napig nem leszek gépközelben.
Érdekelne ez a vasútmodell építő program! Van valakinek címe erről?
Nekem van Piko és LIMA cuccom, de szitne csak gyönyörködöm benne. Terepasztalra még nem áldoztam, de nem tettem le róla.
Aki vasúti pályát akar építeni aránylag olcsón, ajánlom, hogy a LIMA-t próbálja ki, mert olasz létére nagyon jó minőségű és árban tűrhető. Ha szerencsétek van és olaszban jártok, feltétlenül ott vásároljatok, mert rájöttök, hogy itthon nagyon sokat tesznek rá. Van TGV vonatjuk is, szerintem tök állat.
Ha van, várom a modellvasut cégek www címeit, mert én is rajongója vagyok ennek a régen szebb éveit is megélt hobbynak
nyomtatni lehet abból a progiból?
a recept bármely window-os progiból emészthető fájl csinálásához:
kell egy Adobe Acrobat teljes nem csak a reader, ez feltesz egy PDF writer nevű "álnyomtató"t, amire ha nyomtatsz akkor kapsz egy .PDF fájlt, amit Adobe Photoshop 5.x be tud olvasni, és akkor már olyan képfájlba mented ki amilyenbe csak akarod.
Látod, ez az, ha az ember nem figyel...
Én annyira és olyan régen H0 érdekeltségü vagyok, hogy nem is emléxem TT-re a PECSÁ-ban.
A H0-ra áttérésről. Hát igen, a forint... Régen, az átkosban volt a PIKO, meg a TT és kész. Volt választék is. Most N-ből csak-csak, TT-ből alig, H0-ból meg dömping. Nekem régi PIKO sineim voltak, most ROCO-t szeretnék épiteni. Meg is terveztem egy kisebb terepasztalt a WINRAIL-lel (3,70*1,10). Majd megnéztem a stücklist-t 'zt >1500DM csak a sin anyag. Húzós...
Apropó, nem tudja valaki, hogyan lehet a winrail *.rla file-okat valamilyen emberi (és közzétehető)formátumura átkonvertálni? A fene essen a német nyelvü winfosba!
H0 választék: tehervagonok az idén: ROCO: Es, Yagkks (MOL), PIKO: Ucs (cement) meg a spanyol gyártásu Eas.
TT-ben annak idején volt a Nohab, az eleje együtt mozgott a forgóvázzal, szerintem baromi ronda volt. (nem csak ezért, a szélvédö alakja sem volt kóser)
Csináltak és azt hiszem, most is csinálnak BR 120-at is, ennek egy szépen megfestett példánya látható a szombathelyi MMIK Vasútmodellezö Klub 1999-es felinaptárán M62 509 pályaszámmal.
Kisszériásról nem tudok, a börzén is csak H0-t szoktam látni, azt viszont többfélét, különböző minöségben és készültségi fokban.
A teljesség igénye nélkül: M40, M43, M63, Mdmot, Bbmot, V43, V46, V63, de láttam már Leo kasznit is. Ezek azonban mind H0 modellek.
Nekem van egy BoBo-m, nem tudom, a Tied milyen lesz, az enyémet Süveges Attila készítette 20K Ft-ért, és szupi.
Erről, továbbá a debreceni Zagyva István által átalakított Nohabról (M61 017) és Szergelyről (M620164) képek rövidesen a honlapomon:
http://www.nexus.hu/joem
Bármilyen infot MÁV mozdony H0 modelljéről köszönettel veszek.