Én személy szerint imádom a gőzösöket, azok mind németek. Magyar mozdony csak a Csörgő, a Szergej meg a Nohab. Magyar személykocsi csak a Fuggerth-féle meg egy két régi Piko gyorsvonati kocsi. Ezek kis pályán elég furcsán hatnak. Kis pályán csak amolyan "vicinális" vonatok férnek el, kis személykocsikkal, amit a Piko is gyártott és ma is lehet kapni. Ilyen vonatok között már elfér egy nagyobb gőzös is, nem rí ki.
Magyar személyvonathoz sajnos jó nagy asztal kell! Persze biztos lehet kisebbet, dombosat építeni, és esetleg felváltva használni német gőzösökkel meg magyar Nohabbal, Csörgővel.
Láng Művelődési Ház, Rozsnyai utca 3. Metróval könnyű eljutni oda, az Árpád híd meg a Dunapláza közti megálló (röstellem, de nem tudom a nevét). Onnan egy sarokra van a Rozsnyai utca. Szombat délelőtt tartják a börzét. Kivéve a mostani meg a jövő hetit, mert az valami szakközépiskolában tartják (Rozsnyai utca sarok, tehát valahol a környéken lehet), az év utolsó börzéje december 18-án lesz, szintén a művházban.
A katalógust be fogom scannelni. Egyébként nem tudom, milyen évjárat, az elején egy H0-ás BR55 van és alatta egy N-es, ez akkoriban készült, amikor a PIKO cégcsoport még N-et is gyártott. Minden kép 1:1-hez arányú a katalógusban, hátul az N-es dolgok vannak (pl. N-es Nohab, BR118, teherkocsik, személykocsik).
Mikor teszed fel a többi katalógust?
Nekem van még PIKO Pályatervek, és még egy katalógus, ami már jóval újabb és már nincsenek benne N modellek.
Egyébként én is kinnt leszek a börzén szombaton.
Árulni fogok TT-t, HO-t a haverral.
Egy nagytudásu sárga METEX kézimüszert is árulok, onnan megismerhettek (v.Ö. Quasimodo) :-))
A barna könyv címoldalán látható Nohabról gyerekkoromban azt hittem, hogy nem H0. A TT, meg a PIKO N csinált ilyen rémületesen ronda dolgokat. De a 36. oldalon látható képből egyértelműen kiderül, hogy ez bizony H0. Hát... ez néhány klasszissal rondább a pl. Galaxy által oly sokat szapult PIKO H0 Nohabnál, még akkor is, ha a lámpái egy kicsivel jobbak.
Bárki bármit mond, én a PIKO Nohabomat 1973-ban vettem, vele töltöttem a gyermekkoromat, úgyhogy szeretem. Ennek ellenére habozás nélkül feláldoztam a színvonalas átalakítás oltárán, belőle lesz az M61 012.
A Szerjoe kapcsolói ROCO kurzkupplungok. A szokásosnál kisebb a távolság a mozdony és az első kocsi ütközői között, de ennél közelebb már csak a szoknya kivágásával lehetne, azt meg NEM!
Én is tervezek asztalt. Egyelőre csak egy tanuló, kis méretűt (3,70x1,10). Sajnos a pályavezetéshez nincs elég fantáziám. Ilyen keskeny asztal ROCO Line anyagból csak R2 ívekkel lehetséges, amelyekből kilógnak a járművek. A szívem csücske egy igazán nagy asztal, 3 szintes kétvágányú fő + 1 vágányú mellékvonal, de ahhoz előbb a pincémet kell vízmentessé, fűthetővé, stb. tenni.
Amikor a kisebb asztalt a Winrail-lel megterveztem, a pricelist >1500DM-nek jött ki, szóval gyerekek, ez egy qrva drága hobby. :-((( Rövidesen közzé teszem és vitára bocsájtom a pályatervet a honlapomon.
A független vonatvilágítási rendszer neve LUX CONSTANT volt. Egy nagyfrekis generátor által előállított jelet adott a vágányra. Az izzó,továbbá az éppen nem táplált szakasz előtt egy kondi szűri ki az egyenáramot. Ha valamire pedig nem akarjuk ráadni a nagyfrekis jelet, akkor egy fojtótekerccsel védhetjük.
Nem emléxem olyan PIKO katalógusra, amely a kapcs.rajzot is tartalmazza, pedig van jónéhány, éppen csak elkezdtem a scannelgetésüket. Úgyhogy a kapcsrajz, meg a katalógus is érdekelne.
A LUX CONSTANT megoldása egyébként elegáns, csak a digitális tudta felülmúlni. Én speciel nagyon digitális-ellenes vagyok. (ÜSSETEK!!!) Azt már az elektronikához nálam nálam jobban értő mondja meg, hogy mi van a LED-del világító mozdonyok esetén
A szombati Láng-művház-börzén mostanában szoktak lenni tökéletesen magyar épületek, leginkább állomások, V-rendűtől II-rendűig, meg láttam egyállásos fűtőházat is, teljesen H0 méretarányosak, de nem kérdeztem árat, nekem sajnos nincs helyem asztalra... :((
Megvettem a barna Vasutmodellezes konyvet, kossz a tippert!
Mivel a sajat peldanyom jo nehany evvel ezelott kodde valt, szinte ujdonsagkent hatott.
Ha a konyv elejen megnezzuk az M61-et, az nem PIKO gyartmanyu, de H0 meretaranyu.
Joem, a Szergejed csak atfestest kapott? Milyen kapcsolok vannak rajta, ha jol vettem ki nem PIKO fajtajuak.
Hat, az az igazsag, hogy tulajdonkeppen az en epulo asztalom is nemet jellegu lesz, mivel a magyar jelleghez keves dolgot kaphatsz; peldaul a legtobb kaphato jelzo eleg hulyen mutatna magyar palyan, egy nemet allomasepuletre eleg "ga'z" magyar feliratot tenni... Annyira profi sajnos nem vagyok, hogy magam keszitsem az epuleteket. Raadasul, ha a magyar gepek (pl. a deak-fele Szili) ilyen aron maradnak, akkor inkabb veszek olcsobb nemet gepeket, amiket ennyi penzbol meg szebbe is lehet alakitani.
Ennek ellenere nalam is pihen egy Bdt-Bhv-Csorgo szerelveny a vitrinben, es remelhetoleg nemsokara egy Nohab is ott lesz majd, tudjatok, az unnepnapokra :-))
Fellapoztam egy regi PIKO katalogust, es egy erdekes dolgot talaltam benne. A kocsik es a mozdonyok vilagitasa mukodtetheto akkor is, ha a vonat all. Egy kulon trafo volt lefenykepezve, meg egy-ket kapcsolasi rajz kondenzatorokkal. Valaki tudja, hogyan is mukodik ez? Ha az segit, bescannelem ezeket a rajzokat es felteszem valahova (esetleg belinkelem ide).
Láttátok a Petőfi Csarnoki kiállításon a Veresegyház állomás modelljét? Igazi magyar táj, magyar házakkal, Csörgővel, magyar jelzőkkel, stb. Igaz, hogy nem zárt pálya volt, hanem kb. 15 méter hosszú, de végre valami MAGYAR!
Vasárnap voltam Kecskeméten, megnéztem a vasútmodell kiállítást. 11 terepasztal volt kiállítva. Legfeltűnőbb, hogy villanymozdonyok kígyóznak hosszú vonataikkal felsővezeték nélküli pályákon. Nem láttam magyar jellegű asztalt. Nem láttam magyar mozdonyt. Mindenhol csak a német jelleg.
Nogo!
Szerintem kisebb helyen is lehet magyar jellegű asztalt építeni, igaz nem hegyi, hanem dombvidéki jelleggel. Nálunk is vannak alagutak, mellékvonalakon kisebb ívsugarak. Amúgy a német kocsik is csúnyán be tudnak lógni az ívekben.
Dombvidéken keresztül meg Nohab is vihet vonatokat.
A magyar jelleget erősíthetjük magyar jelzőkkel, fénysorompókkal. Az épületek közt is vannak olyanok, amik megfelenek a mi tájainkon használtaknak.
A Viessmann honlapján láttam olyan alakjelzőket, amiket nálunk is használnak. A tárcsa és a
jelzőkar is könnzített kivitelű. Biztosan jól nézne ki. A baj csak az vele, hogy a legolcsóbb is 42DM.
Elkészült az M44-esem. Meg vagyok vele elégedve, az ára is elfogadható, hisz csak 21000Ft-ba került. Ez az ár a ROCCO-nál a legalsó
árkategória.
A kinézete kísértetiesen megegyezik Joem honlapján láthatóval.
Az a baj itt a vasútmodollezéssel (az anyagiakon kívül), hogy hacsak nem áll rendelkezésre nagy hely, akkor az ember nemigen tud magyar vasutat modellezni, kénytelen a német vasutat. Ha már az ember épít, akkor kétszintes legyen alagúttal meg heggyel, fenyőfákkal! Hát ott elég hülyén néz ki a Csörgő a BHV kocsikkal (jól belógva az ívekbe) a favázas házak között. Meg lehet magyarázkodni, hogy "hát ez a német gőzös meg mit keres itt? – hát, ööö, izé éppen meg Angyalföldre a mozdonyparádéra!" Aki a gőzösromantikáját akarja kiélni, az úgyis német tájat épít (hacsak nem bír legalább 4m hosszú asztatl építeni), ez az NDK Piko meg a TT öröksége. Bár ünnepnapokon biztos nagy élmény a hegyi pályán megfuttatni az egyébként vitrinben pihenő NOHAB-ot vagy Csörgőt (én is ezt fogom csinálni, ha meg lesz az asztalom).
Szombaton kint voltam a Börzén. Volt ott minden. Nem is kell boltba menni, a börzén minden van. Nohab, Szergej, PIKO-mozdonyból minden, TT-ből szintén. Magyar Szergejeket 15e-ért adják, a Nohab is hasonló lehet (nem kérdeztem, kellett volna), eredeti PIKO-csíkos Nohab volt 16e-ért. A német dízelek persze sokkal olcsóbbak.
Nem mentem el üres kézzel, vettem egy szép BR86-os szertartájos gőzöst elég olcsón, úgyhogy ismét többségben vannak nálam a gőzösök!
Jövő héten meg az az utáni héten nem a művházban lesz a börze, hanem egy szakközépiskola aulájában a Rozsnyai utca sarkán. Utána újra a művházban. Nem hallottam, hogy meg akarnák szüntetni, sok éve működik ez rendszeresen.
Semmi jónak nem vagyok elrontója. Az én masinám Canon FTb. Kb 30 éves, de még mindig qrva jó. A honlapomon levő fényképek is ezzel készültek. Még van a jelenlegi filmen 6 üres kocka, azokat gyorsan ellövöm (pl. a ma birtokomba került M62 164 pályaszámú, gyönyörű mozdonyra. Remélem a jövő héten már fenn is lesznek a honlapomon
Más. Állítólag a börzét letiltotta az apeh? A rohadt annyukat!!!
Tud valaki valami konkrétumot?
Milyen geppel fogsz roluk kepeket kesziteni? Ha gondolod, digitalis geppel keszithetunk fotokat, eleg jo minoseguek lesznek es nehany cm-es tavolsagbol is eles kepet adnak! (lasd honlapomon levo kepek)
Amúgy Debrecenben lakom.
A Zagyva féle Nohabon nagyon stabilanm fel vannak téve a mütyürök, úgyhogy nem könnyen törnek le.
Holnap (Vasárnap) kapom meg az említett Szergelyt, és még van nála egy nohabom.
A Süveges féle BoBo szép, de az oldalsó pályaszám az első daraboknál problémás.
Szili: sokat javított a kasznin.