Ez a tervösszevetés jó ötlet. Én már majdnem kész vagyok az új asztalom építésével, még az utak és a peronok hiányoznak, meg az ágyazatot kell még rendbetennem (az olajfoltok kiigazítása, néhol ágyazatpótlás, stb.). Szóval ha valakit érdekel a terv, írjon.
Lajos: Engem erdekelne az XTRCad, ha meselnel rola, foleg a WR-rel osszehasonlitasban, mert bar beszelek nemetul, (az igeret szep szo de az Allgemeine Schutzverletzung meg szebb), sajna en csak azt az egy progit ismerem. Pl a WRben kifjezetten rossz, ha tobb elemet akarsz odebbrakni, es a kozelben vannak mas elemek is, neha nem is lehet felvenni azt, amit szeretnel. Viszont eleg egyszeruen lehet sajat elemkonyvtarat krealni.
Apropo, terepasztalepites, en is most kezdek sokadszorra bele, kene egy ket jo otlet. Nem lehetne megoldani, hogy az egyes terveket (kinek mi van kesz, vagy tervezes alatt, vagy csak almaiban) ossze lehetne vetni, talan mindenki oromere?
Mar igy is fustol szegeny a sok szili keptol utanna a 424-esek , majd egy vodor csorgokep.
utanna jonek a prospektusok. Majd az asszony kivasalja a gyurotteket. nyissal egy konytarat neki es en is oda teszem egy all-all konyvtaraba.
Nem sajnalod a csorit?
Persze, hogy érdekel minket a katalógus. Scannelhető azért még? Ha gyűrött, nem baj, jó erősen rácsukod a scanner fedelét. és már OK is :-)
Jut eszembe, hogyan scanneljem, az egész oldalt, vagy csak a modelleket? Email átküldés helyett inkább arra gondoltam, hogy ideiglenesen felteszem a tar.hu-ra, onnan könnyebb letölteni
Mi ist most csinaljuk az asztalunkat, es mar a biz-bert csibalgatom csak az eltunt a "releszekreny" amit a mar lebontott guritodombhoz hasznaltunk. A winrailba ugy emlekszem nem csak DM-ben lehet kiszamolni az arakat valahol beallithato FT-ra. En atirtam a ROCO arlistat.
Hat tenyleg marha draga. Csak a sin es az agyazat 100 lepedobe kerult. (Nejem nem is tudja mennyibe)
Vettunk egy viaduktot 25000 es veletlenul rajtamaradt a cetli. hu mit kaptunk mi ezert!!
En az XTRCad progit hasznalom szerintem jobb.
(izlesek es pofonok, mielott meg vitaba keverednenk).
En egy 4X3-as asztalt csinalgatok.
gondoltam a digire is. (almodozni meg szabad)
Ugy, hogy marad a meg a metrotol kiselejtezett biz-ber rellek amik 24V.-osak.
Matiz csoriije egesz jol birja a gyerekeket.
Az amerikai epp tegnap tanult repulni mert tompika a mikulasait akarta utaztatni jegy nelkul a nagyobbik gyerek ezt nem hagyta annyiban.
Az eggyik ivet ezerrel vette be.Ezt matuska megirigyelte volna.
Van egy par katalogusom(1 Db borondnyi)
kisse viseltesek (tepett, kutyaragta, 56-os :-))
kell belolle valami? Mert akkor reszletesebben osszevalogatom ami van.
Thanx, előre is.
OFF
Zipelve és <= 1 MB porciókban küldd légyszi, mert lehalok, míg letölti.
ENDOFF
Nálam sz@r a rendszer, vagy tényleg nem lehet a tar.hu-ra explorerrel rámenni?
Joem, alig várom a folytatást. Hétvégén nekilátok a katalógusom bescannelésének, ha gondolod, atküldhetem Neked és a te oldaladra kellene kirakni a többi közé.
Nálam lesz a digit. fényképező is, csinálok pár képet a 3 fajta (BR 130-ról DR új, DR régi CSD) és a BR 118-ról.
Én személy szerint imádom a gőzösöket, azok mind németek. Magyar mozdony csak a Csörgő, a Szergej meg a Nohab. Magyar személykocsi csak a Fuggerth-féle meg egy két régi Piko gyorsvonati kocsi. Ezek kis pályán elég furcsán hatnak. Kis pályán csak amolyan "vicinális" vonatok férnek el, kis személykocsikkal, amit a Piko is gyártott és ma is lehet kapni. Ilyen vonatok között már elfér egy nagyobb gőzös is, nem rí ki.
Magyar személyvonathoz sajnos jó nagy asztal kell! Persze biztos lehet kisebbet, dombosat építeni, és esetleg felváltva használni német gőzösökkel meg magyar Nohabbal, Csörgővel.
Láng Művelődési Ház, Rozsnyai utca 3. Metróval könnyű eljutni oda, az Árpád híd meg a Dunapláza közti megálló (röstellem, de nem tudom a nevét). Onnan egy sarokra van a Rozsnyai utca. Szombat délelőtt tartják a börzét. Kivéve a mostani meg a jövő hetit, mert az valami szakközépiskolában tartják (Rozsnyai utca sarok, tehát valahol a környéken lehet), az év utolsó börzéje december 18-án lesz, szintén a művházban.
A katalógust be fogom scannelni. Egyébként nem tudom, milyen évjárat, az elején egy H0-ás BR55 van és alatta egy N-es, ez akkoriban készült, amikor a PIKO cégcsoport még N-et is gyártott. Minden kép 1:1-hez arányú a katalógusban, hátul az N-es dolgok vannak (pl. N-es Nohab, BR118, teherkocsik, személykocsik).
Mikor teszed fel a többi katalógust?
Nekem van még PIKO Pályatervek, és még egy katalógus, ami már jóval újabb és már nincsenek benne N modellek.
Egyébként én is kinnt leszek a börzén szombaton.
Árulni fogok TT-t, HO-t a haverral.
Egy nagytudásu sárga METEX kézimüszert is árulok, onnan megismerhettek (v.Ö. Quasimodo) :-))
A barna könyv címoldalán látható Nohabról gyerekkoromban azt hittem, hogy nem H0. A TT, meg a PIKO N csinált ilyen rémületesen ronda dolgokat. De a 36. oldalon látható képből egyértelműen kiderül, hogy ez bizony H0. Hát... ez néhány klasszissal rondább a pl. Galaxy által oly sokat szapult PIKO H0 Nohabnál, még akkor is, ha a lámpái egy kicsivel jobbak.
Bárki bármit mond, én a PIKO Nohabomat 1973-ban vettem, vele töltöttem a gyermekkoromat, úgyhogy szeretem. Ennek ellenére habozás nélkül feláldoztam a színvonalas átalakítás oltárán, belőle lesz az M61 012.
A Szerjoe kapcsolói ROCO kurzkupplungok. A szokásosnál kisebb a távolság a mozdony és az első kocsi ütközői között, de ennél közelebb már csak a szoknya kivágásával lehetne, azt meg NEM!
Én is tervezek asztalt. Egyelőre csak egy tanuló, kis méretűt (3,70x1,10). Sajnos a pályavezetéshez nincs elég fantáziám. Ilyen keskeny asztal ROCO Line anyagból csak R2 ívekkel lehetséges, amelyekből kilógnak a járművek. A szívem csücske egy igazán nagy asztal, 3 szintes kétvágányú fő + 1 vágányú mellékvonal, de ahhoz előbb a pincémet kell vízmentessé, fűthetővé, stb. tenni.
Amikor a kisebb asztalt a Winrail-lel megterveztem, a pricelist >1500DM-nek jött ki, szóval gyerekek, ez egy qrva drága hobby. :-((( Rövidesen közzé teszem és vitára bocsájtom a pályatervet a honlapomon.
A független vonatvilágítási rendszer neve LUX CONSTANT volt. Egy nagyfrekis generátor által előállított jelet adott a vágányra. Az izzó,továbbá az éppen nem táplált szakasz előtt egy kondi szűri ki az egyenáramot. Ha valamire pedig nem akarjuk ráadni a nagyfrekis jelet, akkor egy fojtótekerccsel védhetjük.
Nem emléxem olyan PIKO katalógusra, amely a kapcs.rajzot is tartalmazza, pedig van jónéhány, éppen csak elkezdtem a scannelgetésüket. Úgyhogy a kapcsrajz, meg a katalógus is érdekelne.
A LUX CONSTANT megoldása egyébként elegáns, csak a digitális tudta felülmúlni. Én speciel nagyon digitális-ellenes vagyok. (ÜSSETEK!!!) Azt már az elektronikához nálam nálam jobban értő mondja meg, hogy mi van a LED-del világító mozdonyok esetén