Nem igazan.Keves a hely mivel keskeny a gepter.
kozepen van a motor. Bar ha sikerul a legkevesebb es a legkissebb alkatreszekkel megoldani(nem nyaklapon) akkor meg van esely.
Van egy magyar digis csapat ajanlom figyelmedbe a veluk valo kapcsolatfelvetelt.
A honlapomon megtalalod a cimuket.
Tisztelt tarsasag!
A kovetkezo linkre szeretnem felhivni a figyelmeteket.Kerlek benneteket sziveskedjetek attnezni es belatasotok szerint valaszolnia feltett kerdesekre.
Jochen Dotterman neveben elore is koszonom.
Diploma munka
Számszakilag mennyit kóstálnak a cuccok (pl sín,váltó,ágyazat)? Azért érdeklődöm, mert tudni szeretném érdemes-e felmenni Budapestre vásárolni, vagy már itt is megfelelő az ár Pécsen. Üdv:Zsolt
En ugy csinaltam, hogy haveszek 1 doboz 1 meteres ROCO sint ahoz veszek 3doboz 50 meteres NOSCH agyazatmintat. Draga de ez a legszebb. Szivacs es finom kavics es a sin ekhez igazithato.
Köszi szépen. Ezt kerestem, tudtam, hogy valahol fent van de nem volt időm végigolvasni az összes hozzászólást.
Viszont most megnéztem, és a tar.hu/burmi-ra azt mondja, hogy error404.
DoubleBack: Kerlek, nezd meg a 231-es hozzaszolasomat!!!!
En kiprobaltam agyazatimitacionak a nagyszemu barna csiszolopapirt es egesz jol nez ki!
Lentebb irtatok az allando fulkevilagitas elemes megoldasarol, hat ennel van altalanosabb megoldas is, pl nagy(obb) frekis valtakozo tapfeszultseget kapcsolni a vaganyra, ezt minden egyenfeszultseggel vezerelt modelvasuton lehet alkalmazni, a frekit ugy kell megvalasztani, hogy a vontatomotorok es az esetlegesen felautomatan uzemeltetett valtok, es sorompok tekercselese eleg nagy induktivitast jelentsen ezen a frekin. Igy ennek a feszultsegnek a hatasara nem fog aram folyni ezeken az alkatreszeken (nem fog elindulni a mozdony). Ezt a feszultseget minden, egyebkent elszigetelt, vagy szakaszolt vaganyra ra lehet kapcsolni parhuzamosan egy megfelelo csatolo kondival, mely az adott freki-n kozel rovidzar, de az egyenfeszt, es a kisfrekis (50Hz) mukodteto feszt mar nem engedi at. Az izzok ele szinten egy ilyen kondit kell sorosan kotni, hogy a lampara csak a vilagitasi feszultseg jusson, ezutan meg celszeru egyeniranyitani es simitani. Ez azt jelenti, hogy minden kocsiba kb 3 alkatresz kell az izzo ele, erre altalaban van hely, ill a tapellatasat a palyanak ugy kell modositani, hogy a vilagitasi fesz a csatolo kondikon keresztul mindenhova eljusson. Erre mar szuletett egy rakas kapcsolas, asziszem RT evkonyvben is volt ilyen, de mas elektronikus ketyere ujsagban is lattam, ja ez a modszer digitalis vezerles eseten nem hasznalhato, vagy a freki megvalasztasahoz nagyon kell ismerni a digit mukodesi elvet (frekvenciamodulatoros vezerles eseten nem jo).
Nem tudná valaki hozzámvágni egy mailban a winrail progit (tömörítve) ??
Ugyanis a winrail.com csak várakozik......
Más.
Körkérdésem lenne, hogy ti hogyan oldjátok meg a pálya ágyazatát: úgymint kivitelezés, dekoráció.
Én eddig egy vékony parafacsíkra raktam fel a síneket.
Ismét csak szerényke tapasztalataimat tudom említeni, ami nekem volt abban elég sok hely volt - mivel a súly alul volt a két forgóváz között. A motor középen van (ez lehetett volna másképpen is) kétoldalra beletuszkolható egy-egy kis NYÁK.
Hi! Ha arra jársz és látsz12V-s égőt, kérlek dobj egy üzenetet T.asztalra. Innen Pécsről kicsit messzinek tünik a bolt, de itt úgy néztek rám amikor mutattam a mintát, mintha időutazó volnék a múltból (úgyis mondhatnám elküldtek a ....). Ha van, valahogy szerzek Pestről. Üdv: Zsolt
Szóval Mehano mozdonyt venni jó befektetés. Megvallom oszintén én azon vagyok, hogy összehozzak egy digitális asztalt... A TT-s cuccaimat már eladtam és folyik a pénzgyujtés. Ezért olyan mozdonyokat keresek, amikbe késobb bele lehet tenni valahogy (van benne hely) a digitális bizbaszokat (mindenfélét). Erre jó ez a Mehano?
A mozdony SD-40 .
Nekem megvan a set es bar mindent nem hasznalok belolle a mozdony es a vagonok sem a csucstechnikat tuzte ki celul azt azert meg kell hagyni a mozdony futasa vetekszik barmely tipuseval. Valoban egy a TT-Start hoz hasonlo kezdo illetve kedvcsinalo keszletrol van szo.
Van benne egy papirasztal, muanyag domb, papirhazak,egy ovalis palya keziallitasu valtoparral. Egy daru (nekem tetszik es felrakom az asztalra is). Addnak hotta fu,fa es egyebb kismenyisegu diszito elemeket is. Ebbol egy nem tul igenyes(mint a modellezok) asztalt lehet osszeallitani.
A Langban lehetett kasznit kapni hozza 10000Ft-ert
Osszessegeben nekem az a velemenyem mar csak a modony megerte.
Ja, engem is érdekelnének a 12V-os égők, szerintem a Beleznaiéknál van. Bár marha rég jártam ott. (Délitől felfelé villamossal, kb 2 megálló, jobb oldal _pici_ üzlet, 2x elmész mellette mire észreveszed)
Hi! Én a METRO-ban vettem egy Mehano készletet, egy zöld diesel vontatóval, + pályafenntartási kocsik (zuzalékszállító + darus szerelvény 2 kocsival-ez nagyon korrekt- + betocső szállító) + trafo, + sínek és az egész 10500 volt akcióban Áfával. Nekem tetszik bár lehetne jobb kidolgozású a zuzalékos kocsi. Üdv: Zsolt
Mint említettem, a gyurmás dolog még csak elméletben létezik. A barátnőm vett ilyen gyurmát (kis díszeket készített belőle) és onnan vettem az ötletet. Kifőzve kemény lett, és nem változott a mérete (ez elég fontos lehet, gáz lenne ha az eredetileg H0-ás átjáróból TT-s lenne...). Bővebbet csak akkor tudok majd mondani, ha ki is próbáltam. Igyekszem még ma megvenni, hogy minél előbb elkezdhessem a munkát.
Nekem volt anno egy jugoszláv gyártmányú szett, abban is volt egy conrail feliratú dízel (nem GE hanem GM :-)) ), pár kocsi. A mozdony megbízható volt, de láttam már szebb kidolgozású modellt is. A kocsikon voltak feliratok, de nem olyan aprólékosak, mint mondjuk a PIKO teherkocsikon. Ha asztalt építesz, szerintem ne vegyél ilyet, nem fog illeni a többi közé. (Persze, ha a Murakeresztúri állomást építed, akkor előfordulhat egy Szili és egy Kennedy egymás mellett :-)) )
Az Auchanban 17460 Ft-ért lehet kapni MEHANO kezdo szettet. Van benne egy nagy kék Kennedy szeru (GE?) dízel, 3 teherkocsi, rakás épület, a többi felejtheto. Van valakinek tapasztalása ezzel kapcsolatban? Az ára alapján nem lehet egy nagy durranás, de mivel a doboz nem bontható, nem lehet fogadni rá, hogy nem éri meg az árát. Azért, mert esztétikus a doboz, még lehet TT Start szeru kivitel, meg lehet egész turheto is. Csak reménykedem, hátha jó vásár, de látatlanban nem merek ilyet venni.
Segítsetek!
Ez nem mas, mint egy auto-terepasztal. Minden autoban van motor, aksi, csatlakozo, reed-rele es kormanymu. A kormanymuvet egy pici magnes mozgatja, ez a magnes a ket elso kereket osszekoto rudon van. Az ut felszine alatt egy vekony eros femszal van, a magnest ez mozgatja. Nincs mas dolgod, lerakod az utat, a vezeteket, az autot bekapcsolod es megy a megadott utvonalon. A reed rele a keresztezodesekhez van. Ha szeretnel egy lampat, ahhoz kell egy elektromagnes az ut/asztal ala. Amikor piros a lampa, feszultseget adsz az elektromagnesre es az auto meg fog allni felette. Kicsi problema, ha jon mogotte egy masik, mert arra mar nem hat ki a magneses mezo, de egy masik magnessel megoldhato ez is :-) . A kocsik akksijahoz kapsz egy toltot is. Minden ilyen modell H0 meretaranyu, altalaban Wiking/Brekina modellekre epiti oket a Faller ceg. Legegyszerubb egy Start-setet venni. Ebben van auto, drot, aksitolto, utjelzo tablak, utburkolati jelek, gipsz, festek, korlatok. Az ara kb. 10-12eFt. Osszehasonlitaskent: minden tovabbi jargany legalabb 10 ezer. A honlapomon van kep a buszomrol, ahol latni mindent.
Terep:
Nálam a jobb oldalon jön be egy út, az egyik oldalán házak, a másikon fasor és raktár. Az állomásépület előtt egy buszpályaudvar van, innen az út kicsit eltolódva halad tovább, majd az állomási kijáratnál a sínekre merőlegesen egy útátjárókoz vezet, így ér az asztal széléhez. A két hátsó iparvágány között egy pft. rakodó van, az egyedülálló iparvágány pedig egy olajtelephez vezet. A többi részen főleg erdő van. Az állomáson az első, a harmadik és a negyedik vágány a személyvonatoké, de az elsőn tolatásokat is lehet végezni, ez kell is, ugyanis az I/a rakodóvágány, az I/b pedig az iparvágányokhoz vezet. A leghátsó csonkára pedig más asztalokat lehet felcsatlakoztatni.
Szerintem egy modul-asztalt kellene építeni. így mindenkinek csak egy kis részt kellene megépíteni. Egy nagy tervet készíteni, két állomás az asztal két végén (ezt közösen építeni) és közötte egy viszonylag hosszú rész, rajta falu/városrészletekkel. Vagy akár mindenki a saját asztalának a szélére egy csonkavágányt rakna, ahol a másik asztalhoz lehetne kötni.
Szerintem a TT is 12V egyen/16V váltakozó feszültségről működ, javítsatok ki ha tévedek.
A terv-összevetés OK, de ezek csak a "puszta" vágányok, ehhez még jön a környezet kialakítása, ilyen ötleteket is szívesen látnék. Mindjárt itt van pár saját.
Az asztalom közepére is lehetett volna vágányokat építeni, de közben felfedeztem a Faller CarSystem-et, úgyhogy a közepére inkább ennek a pályája került, egy hurok, két bevezető ággal. Az állomás mellé egy busz-fordulót építettem, ez alatt nincsen Car System, az ív nem jönne ki sajnos :-( .
Lesz két szintbeli kereszteződés is. Mivel a katalógusokban nem találtam megfelelőt, az átkelő elkészítésére elég elborult ötletet találtam ki. A művészellátókban lehet venni gyurmát, ami főzés/melegítés hatására megkeményedik, festhető. Ebből megformálni a burkolatot (még a tipikus beton-táblák mintáit is lehet utánozni), főzni és készre festeni, aztán bármikor feltehető. Még csak elméletben létezik, szerintetek megoldható?
Ha már a tervösszevetésnél tartunk, felrakok egy hivatkozást az én asztalomra is. Ugyan ez kisebb, mint az itteni legtöbb terv, de hátha jó ötleteket ad valakinek. Tehát Gyurmosz terve
A hétvégén elővettem terepasztalomat közel 4 éves csipkerózsika álmából. No comment hogy hogy néz ki :(((
Kérdésem: hogyan lehet az apró rozsdafoltokat eltakarítani ??
Illetve ma voltam a Lurdy beli modellboltban. Nos az államat a padlóról szedtem össze. Amikor még én vásároltam, az egyenes sín került 100 HUF-ba. Létezhet, hogy egy TT-s flexi sín cca. 900 Ft-ba kerül ??
Tudom, hogy ez nem mérvadó, mert a Lurdy drága, de akkor is.......
Más.
Valaki ide tudná linkelni, hogy honnan lehet letölteni a Winrail progit ?
Tudom, hogy már valahol le lett írva de nem találom. bocsi.
Ugyanis újra akarom építeni az asztalomat, aminek 2,2x1,2 m az alapterülete.
Van valakinek tapasztalata arról, hogy egy részben háromszintes asztal hogy néz ki ??
Illetve tudja-e valaki, hogy a TT milyen feszültségekkel dolgozik (váltók, sínek) ?
A tervösszevetés jó ötlet, ha kitaláltam, hogy hogyan fog kinézni megmutatom :))
Illetve lenne egy kissé merész ötletem. Mivel aránylag sokan vagyunk, nem lehetne e megcsinálni azt, hogy a következő évi vasütmodellkiállításra összeállni, és csinálni egy baromi nagy asztalt. (Döfjetek le nyugodtan ;))) )