Ja, engem is érdekelnének a 12V-os égők, szerintem a Beleznaiéknál van. Bár marha rég jártam ott. (Délitől felfelé villamossal, kb 2 megálló, jobb oldal _pici_ üzlet, 2x elmész mellette mire észreveszed)
Hi! Én a METRO-ban vettem egy Mehano készletet, egy zöld diesel vontatóval, + pályafenntartási kocsik (zuzalékszállító + darus szerelvény 2 kocsival-ez nagyon korrekt- + betocső szállító) + trafo, + sínek és az egész 10500 volt akcióban Áfával. Nekem tetszik bár lehetne jobb kidolgozású a zuzalékos kocsi. Üdv: Zsolt
Mint említettem, a gyurmás dolog még csak elméletben létezik. A barátnőm vett ilyen gyurmát (kis díszeket készített belőle) és onnan vettem az ötletet. Kifőzve kemény lett, és nem változott a mérete (ez elég fontos lehet, gáz lenne ha az eredetileg H0-ás átjáróból TT-s lenne...). Bővebbet csak akkor tudok majd mondani, ha ki is próbáltam. Igyekszem még ma megvenni, hogy minél előbb elkezdhessem a munkát.
Nekem volt anno egy jugoszláv gyártmányú szett, abban is volt egy conrail feliratú dízel (nem GE hanem GM :-)) ), pár kocsi. A mozdony megbízható volt, de láttam már szebb kidolgozású modellt is. A kocsikon voltak feliratok, de nem olyan aprólékosak, mint mondjuk a PIKO teherkocsikon. Ha asztalt építesz, szerintem ne vegyél ilyet, nem fog illeni a többi közé. (Persze, ha a Murakeresztúri állomást építed, akkor előfordulhat egy Szili és egy Kennedy egymás mellett :-)) )
Az Auchanban 17460 Ft-ért lehet kapni MEHANO kezdo szettet. Van benne egy nagy kék Kennedy szeru (GE?) dízel, 3 teherkocsi, rakás épület, a többi felejtheto. Van valakinek tapasztalása ezzel kapcsolatban? Az ára alapján nem lehet egy nagy durranás, de mivel a doboz nem bontható, nem lehet fogadni rá, hogy nem éri meg az árát. Azért, mert esztétikus a doboz, még lehet TT Start szeru kivitel, meg lehet egész turheto is. Csak reménykedem, hátha jó vásár, de látatlanban nem merek ilyet venni.
Segítsetek!
Ez nem mas, mint egy auto-terepasztal. Minden autoban van motor, aksi, csatlakozo, reed-rele es kormanymu. A kormanymuvet egy pici magnes mozgatja, ez a magnes a ket elso kereket osszekoto rudon van. Az ut felszine alatt egy vekony eros femszal van, a magnest ez mozgatja. Nincs mas dolgod, lerakod az utat, a vezeteket, az autot bekapcsolod es megy a megadott utvonalon. A reed rele a keresztezodesekhez van. Ha szeretnel egy lampat, ahhoz kell egy elektromagnes az ut/asztal ala. Amikor piros a lampa, feszultseget adsz az elektromagnesre es az auto meg fog allni felette. Kicsi problema, ha jon mogotte egy masik, mert arra mar nem hat ki a magneses mezo, de egy masik magnessel megoldhato ez is :-) . A kocsik akksijahoz kapsz egy toltot is. Minden ilyen modell H0 meretaranyu, altalaban Wiking/Brekina modellekre epiti oket a Faller ceg. Legegyszerubb egy Start-setet venni. Ebben van auto, drot, aksitolto, utjelzo tablak, utburkolati jelek, gipsz, festek, korlatok. Az ara kb. 10-12eFt. Osszehasonlitaskent: minden tovabbi jargany legalabb 10 ezer. A honlapomon van kep a buszomrol, ahol latni mindent.
Terep:
Nálam a jobb oldalon jön be egy út, az egyik oldalán házak, a másikon fasor és raktár. Az állomásépület előtt egy buszpályaudvar van, innen az út kicsit eltolódva halad tovább, majd az állomási kijáratnál a sínekre merőlegesen egy útátjárókoz vezet, így ér az asztal széléhez. A két hátsó iparvágány között egy pft. rakodó van, az egyedülálló iparvágány pedig egy olajtelephez vezet. A többi részen főleg erdő van. Az állomáson az első, a harmadik és a negyedik vágány a személyvonatoké, de az elsőn tolatásokat is lehet végezni, ez kell is, ugyanis az I/a rakodóvágány, az I/b pedig az iparvágányokhoz vezet. A leghátsó csonkára pedig más asztalokat lehet felcsatlakoztatni.
Szerintem egy modul-asztalt kellene építeni. így mindenkinek csak egy kis részt kellene megépíteni. Egy nagy tervet készíteni, két állomás az asztal két végén (ezt közösen építeni) és közötte egy viszonylag hosszú rész, rajta falu/városrészletekkel. Vagy akár mindenki a saját asztalának a szélére egy csonkavágányt rakna, ahol a másik asztalhoz lehetne kötni.
Szerintem a TT is 12V egyen/16V váltakozó feszültségről működ, javítsatok ki ha tévedek.
A terv-összevetés OK, de ezek csak a "puszta" vágányok, ehhez még jön a környezet kialakítása, ilyen ötleteket is szívesen látnék. Mindjárt itt van pár saját.
Az asztalom közepére is lehetett volna vágányokat építeni, de közben felfedeztem a Faller CarSystem-et, úgyhogy a közepére inkább ennek a pályája került, egy hurok, két bevezető ággal. Az állomás mellé egy busz-fordulót építettem, ez alatt nincsen Car System, az ív nem jönne ki sajnos :-( .
Lesz két szintbeli kereszteződés is. Mivel a katalógusokban nem találtam megfelelőt, az átkelő elkészítésére elég elborult ötletet találtam ki. A művészellátókban lehet venni gyurmát, ami főzés/melegítés hatására megkeményedik, festhető. Ebből megformálni a burkolatot (még a tipikus beton-táblák mintáit is lehet utánozni), főzni és készre festeni, aztán bármikor feltehető. Még csak elméletben létezik, szerintetek megoldható?
Ha már a tervösszevetésnél tartunk, felrakok egy hivatkozást az én asztalomra is. Ugyan ez kisebb, mint az itteni legtöbb terv, de hátha jó ötleteket ad valakinek. Tehát Gyurmosz terve
A hétvégén elővettem terepasztalomat közel 4 éves csipkerózsika álmából. No comment hogy hogy néz ki :(((
Kérdésem: hogyan lehet az apró rozsdafoltokat eltakarítani ??
Illetve ma voltam a Lurdy beli modellboltban. Nos az államat a padlóról szedtem össze. Amikor még én vásároltam, az egyenes sín került 100 HUF-ba. Létezhet, hogy egy TT-s flexi sín cca. 900 Ft-ba kerül ??
Tudom, hogy ez nem mérvadó, mert a Lurdy drága, de akkor is.......
Más.
Valaki ide tudná linkelni, hogy honnan lehet letölteni a Winrail progit ?
Tudom, hogy már valahol le lett írva de nem találom. bocsi.
Ugyanis újra akarom építeni az asztalomat, aminek 2,2x1,2 m az alapterülete.
Van valakinek tapasztalata arról, hogy egy részben háromszintes asztal hogy néz ki ??
Illetve tudja-e valaki, hogy a TT milyen feszültségekkel dolgozik (váltók, sínek) ?
A tervösszevetés jó ötlet, ha kitaláltam, hogy hogyan fog kinézni megmutatom :))
Illetve lenne egy kissé merész ötletem. Mivel aránylag sokan vagyunk, nem lehetne e megcsinálni azt, hogy a következő évi vasütmodellkiállításra összeállni, és csinálni egy baromi nagy asztalt. (Döfjetek le nyugodtan ;))) )
kijavitottam a kep linkjet, ez nagyon szep. Esetleg egy masik tipust jobban tetszett volna nekem.
Mondjuk egy gozos(424, NOHAB) "Vasutbarat kor" szoveggel szivesen kinyomtatnam a polomra is.
A meredekségre vonatkozó kérdés jogos, ki fogom számolni. Ha valakinek van ötlete jobb, szebb, stb. vágányvezetésre ilyen méreten, ami tudja a 2 vágányú fővonalat + 1 vágányú mellékvonal + tároló + vontatási telep, akkor azt megköszönöm.
Azt tudtam, hogy html kód kell a linkhez, csak:
1. még nem próbáltam ki
2. sosincs rá időm (értsd lusta vagyok)
3. most is ketyeg a tefleonszámla, úgyhogy én most el, este vissza.
Egyébként gondolkodom egy nagyobb terven is (7m x 3m), egyszer papíron már megvolt. Ehhez előbb:
1. szigetelni kell a pincémet
2. kell hozzá sok-sok pénz :-((
Koszi Joem neveben is a gyorstalpalot ,kiprobaljuk.
Elosszor hegyi palya akart lenni. azert vezzem hozza 25000-ert egy viaduktot. 30 cm szintkulombseg van. Ha a palya hosszat nezed nem is meredek. Szabvany allatti emelkedese van. Ne kerdezz ezleleket.
Aztan a gyerek lebombazta a palyat, es ujraterveztuk. most megprobalom a mar oktatott modszerrel linkesitve:Lajos terve> mar az uj terv de folyamatosan modosul mert az XTrkCad-ban nem volt olyan sok tereptargy min A WinRailban. Bar szerintem konnyeb kezelni.
Azzal a kiegeszitessel, hogy a "<>" jeleket nem kell idezojelek koze tenni (de maskent nem tudtam leirni az elobb), csak a linket kell idezojelkoze tenni. De a legtutibb modszer, hogy egy web oldalnak (pl ennek is) megnezed a source-jat (netscape-ben ez eger jobb klikk es View Source) ott biztos talalsz majd link-re is es kepre is peldat.
Bocsika ha hosszu voltam...
B
Na ebbol nem lattszott semmi, mert a browser lenyeli a speci karaktereket, megprobalom megegyszer:
linkhez:
"<"parancs="link">szoveg"<"parancs veg>
kephez:
"<"parancs="link">
Lajos: Azt szerettem volna mar kerdezni, mi lesz a temaja a terepaztalodnak? Hegyi? Vontatatsi telep?
off
Ja link, en allandoan elb@szom, de ugy kell csinalni, hogy
szoveg (azer nem irom ki rendesen mer linket csinal belole!)
a parancs:A HREF
a link: http://www.satobbi/satobbi/satobbi.jpg vagy eppen akamilyen formatum
a parancs veg:/A
a szoveg: ami megjelenik highlighted-ben
figyelem: a linket mindig idezojel koze kell irni, a <> jelek mindig kellenek, kozte nem szabad space-t hagyni, csak ha a parancs tartalmaz (pl most A HREF-ben van egy space)
Kep kirakasa:
a parancs:IMG SRC
kep_link:lasd mint fenn csak tuti kep legyen es ide nem celszeru nagy kepet belinkelni.
celszeru a beirando linket elotte kiprobalni egy uj ablakban (pl. Lajos: a Te terepasztalrajzod csak akkor erheto el a lenn megadott link alapjan, ha kihagyom belole a /web-et)
end off
A kepedet megnezve jutott eszembe, hogy mi modon tudom megcsinalni jobb minosegben. (mint az elefant : lassantanul gyorsan felejt.)
nyomtato, scanner, es jo minoseg.ha-ha. hogy ez nekem nem jutott az eszembe.
A link miatt ne aggodj , nekem se arulja el senki . Bizonyosan valami szornyu titok lappang mogotte.:-))
BR130 6tengelyes es csak mind adja ell
Nem akartam a TT-sek lelki vilagaba tiporni.
Ennyiert adja mindet . (postasnak meg .........a seggibe) en csak kozvetitek. enis epitettem az ismerosomnek TT-s asztalt. Jartunk ki Pozsonyba csak cuccokert (meg sorozni).
Allj!
Rendes 6 tengelyes Szergely (vagy netan BR130-as)? Gyari?
Ha rendes M62-es Szergej, 6 tengely stb akkor 1 db erdekel 20e/5 FT aron.
B
off
Mi? hogy van ez? Ha TT, az mehet olcson? Az nudli? :-))
end off
Hi, All,
Nekem a tervem a WR-rel a közdarabok (talán) helyes alkalmazásával pontosnak tünik felraktam ide:
http://w3.datanet.hu/~joem/JOE4.jpg
(b0cs, linkelni meg nem tudok (Lámer vagyok))
Majd csinálok rá linket a honlapomról