Külsőíves szimmetrikus kitérőt nem tudok előrángatni neked a csúcssínjénél fogva, de ha a német nyelvben akadozol, szívesen segítek. (ez utóbbi másoknak is szól :-) )
Hat, a Sziv utcai boltban egyszer jartam, utoljara. Valahogy nekem sem sikerult megtalalni a megfelelo hangot az "elado"-val. Pedig olllyan szepseges MAV kocsik voltak ott......
Nem hagytam magam, keresgélem az Y váltót (meg ami még érdekel). A Váci utcai boltban már jártam. Fleischmann-nak nincs Y váltója, sőt kizárólag német nyelvű katalógust tudnak adni. Abból én csak az ábrákat értem meg. A Váci úton is voltam, ahol van angol nyelvű ROCCO katalógus, de az összes többi anyag csak németül van, az angol nyelvűt úgy kell megrendelni. Megjegyzem, hogy rendeltem egy kiadványt, most ott tartunk, hogy háromszor jelöltek meg határidőt, és még mindig nincs itt a könyv. Messze van Ausztria, november óta nem sikerült még behozni.
Kínomban ma bementem a Szív utcai boltba, mert éppen útba esett. Nem minősítem az esetet, csak leírom, hogy mi történt. Bemegyek az üzletbe, a boltos éppen telefonál. A "TT nem mozdult meg", "Hogy képzeli?", "Minek az magának?", "Ne szórakozzon már velem!" arra engedett következtetni, hogy mérges. Letette, és nekem mondja, hogy valami ember érdeklődött nemtommmik iránt. Aztán mondtam, hogy "HO méretarány" és "Y váltó". (Hiába, nekem ez a dilim.) Erre előrántott egy Pilz kettős vágánykapcsolatot -- amit kettős keresztnek hívott (biztosan nagyon szakszerű akart lenni, de szerintem jobb lett volna, ha nem erőlteti) -- és két íves váltót. Aztán hirtelen eszébe jutott, hogy van valami Y váltója is. Sőt, tettleg a kezembe is vehettem. Elég rozoga kivitelnek tűnt, a márkájáról sose hallottam még soha. Megkérdeztem, hogy van-e katalógus, hogy megnézzem, mi ez, hogy lehet ebből építkezni. Azt mondta, hogy novemberben volt. Megkérdeztem, hogy mikor lesz megint. Mondta, hogy februárban. No akkor majd februárban jövök érte... Hogy az az ember hogyan nézett rám! Ha nem jön be időközben egy fiatal házaspár az üzeltbe, szerintem elküld a jóanyámba. Fennhangon megköszöntem a segítségét és elköszöntem. A boltos egy szót se szólt.
Az ilyen miért nem zöldséget árul? Ott biztos senki sem kér katalógust. Sőt, az se érdekel, hogy összefőzhető-e a protékája azzal, amit a másik boltban vettem. Vagy tényleg olyan baleknek nézik az embert, hogy minden körültekintés nélkül elkölt tízezreket-százezreket...?
Nem igazi vasutas voltam (nagyvasutas), hanem ujjtörővasutas (1984-1988-ben, a VI. csoportban). Hivatalosan felügyelet alatti szolgálatot láttunk el. Mindig volt állomásfőnök, és az ő dolga volt a "különleges" tevékenységeket végezni. Elvileg tehát ő írta meg az írásbeli rendelkezést, de azt nekünk kellett kézbesíteni. Ők voltak jogosultak kényszeroldást csinálni (szintén elvileg), hívójelzést kivezérelni, egymás között megegyezni vonatkeresztezés áthelyezéséről, tanúsították az engedélyadást, figyelték, hogy szabályosan adjuk-e a kézijelzéseket gépkörbejáráskor, stb. Illetve ők végezték a szolgálatot reggel és este, amikor mi még/már nem voltunk szolgálatban.
Aztán a Mechwartba jártam forgalmi szakra 1988-1992-ben. Ez technikusi szak volt, és az érettségi előtt a MÁV közölte az ötödévesekkel, hogy attól kezdve nem ismer el semmit a technikusi végzettségből. No nekem ez volt az utolsó csepp a pohárban! Átnyergeltem más területre, és most szoftvereket készítek. A vasútbuzulás már csak hobbi. :-)
Nem tudom láttátok e már a 2000-es Tillig (TT) katalógust? E szerint a Tillig 3 fajta kocsi kapcsolót gyárt, és olvastam egy KURZKUPPLUNG kifejezést is melyet a Roco-nál is láttam Valakinek van tapasztalata a régi kapcsolók lecserélésében pl ár??
A PeCsában szombat délelőtt (inkább reggel?) szokott lenni bolhapiac. Itt találkozhatsz modellekkel, de ez nem kimondottan modellbörze. Szerintem a Láng jobb, persze lehet, hogy a bolhán olcsóbban megvehetsz pár cuccot. (Pl. én vettem ott E69-et 3500-ért, amikor boltban ugyanolyat 6990-ért adtak)
A TT-hez rengeteg kereket láttam a börzén, szerintem a kapcsoló sem lehet gond. A komplett forgóváz már csak rendelésre lesz.
Kaptam egy MÁV gyorsvonati kocsit, viszont kicsit megfáradt szegény, ütközői letörtek, csatlakozói sincsenek meg, és a kerekei is elég viseltesek.
Lehet kapni ezeket külön, vagy esetleg érdemesebb egy komplett "kerékrészt" venni mindenestül? már ha lehet egyálltalán (TT of course)
Kaptam még egy tartálykocsit is, de arra is ráférne egy kerékcsere.. lehet kerekeket venni, és mennyiért kb. (börzén úgyis kiderül, de hátha tudjátok)?
Ja, és Petőfi Csarnokban mikor szokott lenni börzeszerűség? Érdemes oda is kimenni?
Nem egészen. A "Városi és elővárosi közlekedés" topic néhány oszlopos tagja szokott a börzén vonatos és villamosos képeket árulni, velük nézegettem a fényképeket az utca felőli ablaknál - ott világosabb van -, és akkor húztam elő néhány "véletlenül" nálam levő félkész modellt. Erre lett a csődület, úgyhogy 22-én már viszek eladhatókat is (H0-ás villamosok, Stuka, UV1, UV5).
Minden hónap első szombatján hoz alkatrészeket Csikós Pista bácsi a börzén.
Ott lehet vásárolni.
Mozdonyokhoz is lehet kapni cuccosokat TT,HO,N méretben. Az árak nem olcsók, mert német honból szerzi be, de még mindig kifizetődőbb, mint venni 1 bontásra szánt egységet.
OFF
Nem egészem, egy kissé lejjebb, Ráckeve mellett.
ON
Ha már itt vagyok.
TT keresztváltóhoz kéne az a kis műanyag pöcök ami mozgatja a váltót.
Ugyanis kaptam vagy öt keresztváltót, de mindegyiknek csak az egyik van meg. :(
És ugyebár a kettőböl egyet, az nagy pocsékolás.
Eddig sehol nem láttam, és a börzén sem tudtam felkutatni.
Hat, en nem vagyok biztos a ragasztoban. A Faller gyart "to-alapanyagot". Ez egy specialis feluletu folia es alatta kek szinu papir. Ebbol gyonyoruseges tavat lehet kesziteni. A ragasztos modszerrol is van valami a katalogusukban, de en ezt macerasnak tartanam. Scanneljek kepet ezekrol?
Ezek szerint Te is csepeli vagy?
MÁS:
Egy kiállításon láttam egy olyan modult, ami egy folyót átívelő hídat ábrázolt. A folyóban a víz valami spéci ragasztóval készült, ugyanis átlátszó, de kellően zavaros is volt.
Kérdésem: Ilyet hogyan lehet készíteni, milyen alapanyagok kellenek hozzá?
Namost ugyan megnéztem Pitecus oldalán a fényképét, dehát ez még közel sem garancia, hogy életben is sikerül azonosítanom.. mondd Pitecus, lesz nálad kint mobil? mert ha igen, akkor felhívnálak (biztos ami biztos).