Nem egészen. A "Városi és elővárosi közlekedés" topic néhány oszlopos tagja szokott a börzén vonatos és villamosos képeket árulni, velük nézegettem a fényképeket az utca felőli ablaknál - ott világosabb van -, és akkor húztam elő néhány "véletlenül" nálam levő félkész modellt. Erre lett a csődület, úgyhogy 22-én már viszek eladhatókat is (H0-ás villamosok, Stuka, UV1, UV5).
Minden hónap első szombatján hoz alkatrészeket Csikós Pista bácsi a börzén.
Ott lehet vásárolni.
Mozdonyokhoz is lehet kapni cuccosokat TT,HO,N méretben. Az árak nem olcsók, mert német honból szerzi be, de még mindig kifizetődőbb, mint venni 1 bontásra szánt egységet.
OFF
Nem egészem, egy kissé lejjebb, Ráckeve mellett.
ON
Ha már itt vagyok.
TT keresztváltóhoz kéne az a kis műanyag pöcök ami mozgatja a váltót.
Ugyanis kaptam vagy öt keresztváltót, de mindegyiknek csak az egyik van meg. :(
És ugyebár a kettőböl egyet, az nagy pocsékolás.
Eddig sehol nem láttam, és a börzén sem tudtam felkutatni.
Hat, en nem vagyok biztos a ragasztoban. A Faller gyart "to-alapanyagot". Ez egy specialis feluletu folia es alatta kek szinu papir. Ebbol gyonyoruseges tavat lehet kesziteni. A ragasztos modszerrol is van valami a katalogusukban, de en ezt macerasnak tartanam. Scanneljek kepet ezekrol?
Ezek szerint Te is csepeli vagy?
MÁS:
Egy kiállításon láttam egy olyan modult, ami egy folyót átívelő hídat ábrázolt. A folyóban a víz valami spéci ragasztóval készült, ugyanis átlátszó, de kellően zavaros is volt.
Kérdésem: Ilyet hogyan lehet készíteni, milyen alapanyagok kellenek hozzá?
Namost ugyan megnéztem Pitecus oldalán a fényképét, dehát ez még közel sem garancia, hogy életben is sikerül azonosítanom.. mondd Pitecus, lesz nálad kint mobil? mert ha igen, akkor felhívnálak (biztos ami biztos).
Pitecus, úgy látszik nekem is rossz a memóriám, mert őszintén így most nem ugrik be semmi :(
Köszi a tanácsokat, álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen bonyolult -szinte kémiai laborra emlékeztető- felszerelés szükséges, de mindenképpen megfogadom majd a tanácsod (hál'isten alkalmam is lesz rá, mivel ma is kaptam vagy 25 sínt)... :)
Globe színház leégése - újságcikk
... Az egyedüli kár, ami a Hasbrót érte, az a 2-3 millió forintos terepasztalos vasútmodell (sic!) volt, amit a tegnapi nappal adtak volna át a kecskeméti játékmúzeumnak.
Tud errol valaki valamit? Milliós értéku terepasztal? Mi volt ez? :-(
Igen, a Pilz-nek volt. De nekem nagyon kevés Pilz anyagom van, és kapni meg nem lehet hozzá semmit. A bótos szabályosan fel volt háborodva, hogy én milyen hülyeséggel zakalom őt ahelyett, hogy vásárolnék valamit.
A ROCO meg megírta e-mailben, hogy "not in our assortment". Angolul szépen beszélnek, de Y váltójuk nincsen. :-)
Én is abban a helyzetben vagyok, mint az egyik korábbi megszólaló; nevezetesen építeni kezdenék, de a meglévő eszközeim több szempontból is elavultak. Ha jól sejtem, nem csak az eszközeim, de a tudásom is részben elavult lett.
Körbenéztem, hogy mit kapni a piacon. Gyönyörű katalógusok, a peronra tehető integető nénik és babaarcú gyerekek, nagyítóval kivehető pályaszám, az eredeti példány többféle festésének megfelelő modell is kapható, csakhogy:
HO MÉRETARÁNYBAN SENKI NEM GYÁRT Y VÁLTÓT.
Márpedig egy líravágány első váltójának annak kellene lenni. Meg az ívben kezdődő vágánycsoportban is jól jönne, ha be tudnék tenni egy-egy ilyet.
Tudtok olyan márkát (gyártót), akinek a termékei ma kaphatók Magyarországon, és van neki _még eze_ is?
Bocsika, de az arc- és kabátmemóriám katasztrofális :((( Kábé harmincezer emberke állt körül úgy háromtized másodperc alatt, amikor kipakoltam a cuccot...
Jo, Gyakoroljunk.
Maradt egy kis dugi penzem a HEV-bol, azt ott elverem. Ha Matiz elkesziti a Vasutbolond emblemat akkor csinalhatunk egy kituzot is.
Van laminalom, kituzo tartom.
Picetusnak 22-en odaadom es a jelentkezo elkerheti. Ha o is jonak tartja igy.
Igy mindenki felismerheto lesz( es kikerulik)
:-)))
A alábbi honlapon van 1 fénykép rólam, úgy néztem ki a börzén. A Double Back-al megosztottam a sínfeljavítás metódusát. Azóta hallok a Csepel-sziget felöl nagy sika-mikálást.:o)
Egyébként a következő:
1. Vegyél 1 db rozsdás sínt. Tisztítsd meg a felületét Foltbenzinnel (petróleum is lehet, de az nagyságrenddel büdösebb).A rongy puha, nem műszálas legyen.
2. Vegyél egy jó darab vastag forrasztó ónt.
Egyenletesen dörzsöld át a sin felületét vele.
A régi magyar gyantás cinek a legjobbak reá, mert azt, ha 4-6 rétegbe összehajlítod, akkor kényelmesen meg lehet fogni.
3.A végén 96 %-os alcohol (vagy Isoprophil alcohol is lehet, mert csak 1 karboxil gyökkel tér el) segítségével mosd át a sínt az esetleges gyanta maradványok miatt.
Ha a sín nem rozsdás, akkor az 1 pontot ki lehet hagyni.
Ha valaki tud jobb sínfelujító módszert, akkor szóljon.
Figyelem!!! A sínradírt nem éri meg erre használni.
A váltó álljon felétek....
Jöttem, láttam (mármint a tar-on) de nem győztem :-( Fugerth alkatrészeket vödörszám tudnék adni neked, de nem tudom, az olyan ütközővel, stb. mennyire vagy kisegítve a Mitropához. Ha megfelel, én leszek a legboldogabb :-)
Van egy 4-tengelyes Mitropa kocsim (kep a tar.hu-n) es elegge lepusztult. kellene ra 2 "lepcso" az ajto ala, es 2 utkozo. Ezt a kocsit meg nagyon az elejen szereztem be, mar ilyen allapotban, es eppen ezert ragaszkodom hozza :-) A hatuljarol is hianyzott a gumi az ajto korul, de azt gyartottam hozza. Ez annyira jol sikerult, hogy szinte megkulomboztethetetlen az eredetitol.
A borzen az oregtol probaltam venni, de az azt mondta, hogy ha a kocsi alvazara van erositve a lepcso, akkor azt mar el is dobhatom, mert gáz. Es nincs utkozoje sem, legalabbis rud nem volt a laphoz. Itthon szetszedtem, es nem az alvazon van a lepcso, hanem a kasznira erositve.
Ezert lesz nekem jo, ha elmegyek az atalakito sinekert a batyira :-) Mert akkor lehet regi U profilu es uj I profilu sineket kombinalni :-) Szerintem TT-hez is lennie kell ilyen sinnek, nem? Vagy biztosan lehet kesziteni!
Egyebkent a borzen arulnak sineket is, bar nem tudom, milyen allapotban.
nekem több ötletem is van (bár nemtom ez mitől OFF, na mindegy):
- vagy összekombinálod a dolgokat, pl. a mellékvonal megkapja a régi sineket, a főpálya meg az újakat, és az átmenetnél meg valahogy "megbuherálod" a dolgot (nemtom lehet-e, én még nem láttam új sínt csak képen).
- vagy elfelejted az új síneket, és régieket szerzel be (ennek a megoldásnak a megkönnyítésén most dolgozom ezerrel...de csitt)
- vagy hagyod a francba az egész vasutazást, a cuccaidat meg odaajándékozod az első jöttmentnek (csak szóljál mikor jöjjek-menjek arra :) )