Én is abban a helyzetben vagyok, mint az egyik korábbi megszólaló; nevezetesen építeni kezdenék, de a meglévő eszközeim több szempontból is elavultak. Ha jól sejtem, nem csak az eszközeim, de a tudásom is részben elavult lett.
Körbenéztem, hogy mit kapni a piacon. Gyönyörű katalógusok, a peronra tehető integető nénik és babaarcú gyerekek, nagyítóval kivehető pályaszám, az eredeti példány többféle festésének megfelelő modell is kapható, csakhogy:
HO MÉRETARÁNYBAN SENKI NEM GYÁRT Y VÁLTÓT.
Márpedig egy líravágány első váltójának annak kellene lenni. Meg az ívben kezdődő vágánycsoportban is jól jönne, ha be tudnék tenni egy-egy ilyet.
Tudtok olyan márkát (gyártót), akinek a termékei ma kaphatók Magyarországon, és van neki _még eze_ is?
Bocsika, de az arc- és kabátmemóriám katasztrofális :((( Kábé harmincezer emberke állt körül úgy háromtized másodperc alatt, amikor kipakoltam a cuccot...
Jo, Gyakoroljunk.
Maradt egy kis dugi penzem a HEV-bol, azt ott elverem. Ha Matiz elkesziti a Vasutbolond emblemat akkor csinalhatunk egy kituzot is.
Van laminalom, kituzo tartom.
Picetusnak 22-en odaadom es a jelentkezo elkerheti. Ha o is jonak tartja igy.
Igy mindenki felismerheto lesz( es kikerulik)
:-)))
A alábbi honlapon van 1 fénykép rólam, úgy néztem ki a börzén. A Double Back-al megosztottam a sínfeljavítás metódusát. Azóta hallok a Csepel-sziget felöl nagy sika-mikálást.:o)
Egyébként a következő:
1. Vegyél 1 db rozsdás sínt. Tisztítsd meg a felületét Foltbenzinnel (petróleum is lehet, de az nagyságrenddel büdösebb).A rongy puha, nem műszálas legyen.
2. Vegyél egy jó darab vastag forrasztó ónt.
Egyenletesen dörzsöld át a sin felületét vele.
A régi magyar gyantás cinek a legjobbak reá, mert azt, ha 4-6 rétegbe összehajlítod, akkor kényelmesen meg lehet fogni.
3.A végén 96 %-os alcohol (vagy Isoprophil alcohol is lehet, mert csak 1 karboxil gyökkel tér el) segítségével mosd át a sínt az esetleges gyanta maradványok miatt.
Ha a sín nem rozsdás, akkor az 1 pontot ki lehet hagyni.
Ha valaki tud jobb sínfelujító módszert, akkor szóljon.
Figyelem!!! A sínradírt nem éri meg erre használni.
A váltó álljon felétek....
Jöttem, láttam (mármint a tar-on) de nem győztem :-( Fugerth alkatrészeket vödörszám tudnék adni neked, de nem tudom, az olyan ütközővel, stb. mennyire vagy kisegítve a Mitropához. Ha megfelel, én leszek a legboldogabb :-)
Van egy 4-tengelyes Mitropa kocsim (kep a tar.hu-n) es elegge lepusztult. kellene ra 2 "lepcso" az ajto ala, es 2 utkozo. Ezt a kocsit meg nagyon az elejen szereztem be, mar ilyen allapotban, es eppen ezert ragaszkodom hozza :-) A hatuljarol is hianyzott a gumi az ajto korul, de azt gyartottam hozza. Ez annyira jol sikerult, hogy szinte megkulomboztethetetlen az eredetitol.
A borzen az oregtol probaltam venni, de az azt mondta, hogy ha a kocsi alvazara van erositve a lepcso, akkor azt mar el is dobhatom, mert gáz. Es nincs utkozoje sem, legalabbis rud nem volt a laphoz. Itthon szetszedtem, es nem az alvazon van a lepcso, hanem a kasznira erositve.
Ezert lesz nekem jo, ha elmegyek az atalakito sinekert a batyira :-) Mert akkor lehet regi U profilu es uj I profilu sineket kombinalni :-) Szerintem TT-hez is lennie kell ilyen sinnek, nem? Vagy biztosan lehet kesziteni!
Egyebkent a borzen arulnak sineket is, bar nem tudom, milyen allapotban.
nekem több ötletem is van (bár nemtom ez mitől OFF, na mindegy):
- vagy összekombinálod a dolgokat, pl. a mellékvonal megkapja a régi sineket, a főpálya meg az újakat, és az átmenetnél meg valahogy "megbuherálod" a dolgot (nemtom lehet-e, én még nem láttam új sínt csak képen).
- vagy elfelejted az új síneket, és régieket szerzel be (ennek a megoldásnak a megkönnyítésén most dolgozom ezerrel...de csitt)
- vagy hagyod a francba az egész vasutazást, a cuccaidat meg odaajándékozod az első jöttmentnek (csak szóljál mikor jöjjek-menjek arra :) )
"és mit csinálsz a kölcsönkapott katalógusokkal? beszkenneled őket?"
nyertél :)
"nekem is kéne itt lenni valahol egy kb 86-87-esnek..."
jöhet.. egyébként tudtommal volt egy 85-ös katalógus (krémszínű alapon párhuzamosan lerakott sineken oda-vissza leállított vonatok voltak a borítón), és utána már csak a 90/91-es volt a következő.
OFF. Bocs mindenkitől.
Szóval én még 1994 környékén, bevásároltam egy rakás TT alkatrészt. Egy bazi nagy terepasztalt akartam csinálni, de akkor még nem volt meg a hely a számára. Egy pár hónappal ezelőtt ez a probléma megoldódott, és hozzá is kezdtem a munkához. Csak az volt a gáz, hogy alábecsültem annak idején a mennyiségeket, így venni akartam még egy rakás sínt meg váltót stb. De megszívtam k@rvára, mert az eladócsaj közölte hogy ami nekem van sín az már régi típusú, az új meg nem kompatibilis. Akkor most szerintetek mi a szart csináljak ??
Itt állok egy halom, ezek szerint elavult sínnel meg vagy 100 váltóval, és dobhatom ki az egészet. Ja azt is mondta a csaj, hogy adjam el a régieket és vegyek újakat, de kiszámoltam hogy akkor iszonyú sokat ráfizetnék az egészre.
Szal a kérdésem az lenne, hogy nincs e valami megoldás erre a dologra esetleg ??
Lajos köszi, de annyira nem sürgős a dolog, ráér akkor, ha majd 22-én találkozunk. Azt viszont elfelejtettem írni, hogy régebbi katalógusok érdekelnének (tehát 1999/2000-estől régebbi). Írd meg, melyik van meg neked.
Lehet, hogy 22-én is kimegyek, hátha akkor tudok venni lépcsőt. Egy régi kocsit akarok felújítani, nagyon szép darab és ilyen festésben nem sokáig készült.
Az 52-es tökéletesen üzemel, bár egy alapos takarítás kellett neki. Ha lesz időm készítek róla pár képet.
Jogos a felvetesed.
De az attol is fugg, hogy a HEV mikorra ad beosztast vagy a MAV-hoz mikor kell menni.
Ezek mindenek felett allnak.
Mikor tudsz elmenni a Battyanyi terre.
Mert akkor a forgalmistanal hagyom a TT katalogust holnap delutan.
Hat akkor en mar nem is szabatkozom .
Penz nelkul mulatni bajos.
Szoval nem jott meg a penzen. igy erthetoen nem mentem el. pedig kellene nekem a szergely kaszni.
Matiz ha batyi jo es surgos, akkor ott barmikor mesz is, meg kapod a nyolc darab sinatalakitot.
22-en ha nem kell tekernem a jatekvasuton(HEV) akkor ott leszunk.
Köszi az infót. Remélem majd 22.-én fel tudok menni és sikerül szerznem egy NOHAB mozdonyt. Most leglább tudom milyen árban találhatok kábé ha van. Egyébként ez egy nagy buli? Üdv! Zsolt
Sziasztok!
Nem akarok rosszalló lenni, de csak DoubleBack jött hozzám oda szombaton a börzén. Meg is szabadított a sínjeimtöl. Még a BR110 és BR130-as mozdonyomat is elvitték. Most már csak 1-2 apróbb alkatrészem van a mozsdonyokból, ha valaki(k) megkeresnek javítás céljából.
Vártam a börzén Alexandert, mert meg akartam volna tőle venni a fugerth készletét (M41 csörgő + 2 db új tipusu máv-os kocsi)
De nem jött :-(((
A börze legközelebb 22-én lesz!!!!
Ja mégegy:
A rozsdás síneket kis időráfordítással fel lehet upgradelni, megbutattam (elmondtam) DoubleBack-nak.
Amperszagmentes hétvégét!!!!
No, hát vettem ugyan egy köteg sínt magamnak, de bizony azért ezek nem olyanok, mint amiket én gondosan őrizgettem. Két kérdésem van ezügyben:
1) Van-e valami speciális technika, amivel a síneket fel lehet javítani kissé?
2) A másik, hogy ha van még köztetek olyan, aki különböző okok miatt (családi viszály, H0-ra áttérés, stb) száműzni kíván otthonából bármi TT-s cuccot, az legyen olyan jó, hogy szól (pl Pitecus, megszabadítottak már azoktól a sínektől végre?) :)
Köszi...