Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2000.01.20 0 0 454
Sziv utca: a bunkosag fellegvara.
Egyszer nagyobb penz utotte a markomat, es ugy dontottem, hogy elkoltom valami hasznosra... Bementem hat a Sziv utcaba, es meg is tetszett nehany kocsi es mozdony. Elkezdtem vegigkerdezni az arakat, mivel nem voltak kiirva. Megmondott vagy 10-et a bunkofajzat, majd aszonta, hogy ez az utolso, amit megmond.
Erre en azt mondtam, hogy ez volt az utolso, hogy betettem ide a labam.
Aztan masnap a borzen elkoltottem a penzemet...
Előzmény: Törölt nick (449)
division by zero Creative Commons License 2000.01.20 0 0 453
ami valóban 286???
elöszedtem egy íves váltót, és íves síneket, és a 545, 556 fedi le a két ívet, a 286 nem
Előzmény: JuliuS (451)
Carpy Creative Commons License 2000.01.20 0 0 452
Nevezzetek konzervativnak, de en nem tudom, hogy miert jok ezek a terepasztal-tervezo programok. A PIKO sinek meretei ugysem felelnek meg a valosagnak, a flexibilis sinek lehetosegei korlatlanok, es a valos epites soran jonnek mindig a legjobb otletek...
Előzmény: JuliuS (451)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.20 0 0 451
És akkor most gyorsan meg is cáfolnám magam, a progi tökéletes, a létező legegyszerűbben és leggyorsabban dolgozik. Az íves váltó kisebbik ívét (ami valóban R286) pedig két sínelemből kell összerakni valamiért, ennyi volt a nyitja a dolognak. Mindjárt meg is terveztem egy remek kis asztalt vele :)
Előzmény: JuliuS (450)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.20 0 0 450
Na most ez marha jo tenyleg.. minden egyes katalogus is sablon R286 es R600-as sugarral dolgozik, 15 es 30 fok mellett. Ezzel szemben valahogy en ezt torznak erzem, inkabb R556 es R600-nak kene lennie. Es ami a fopoen, hogy kivalasztottam egy tervezoprogit, ami meg egyszeruen nem kezeli le jol az ives valtot, mert a ket R erteket meg lehet adni, de csak egy fok-erteket (TrainCAD egyebkent).
Előzmény: division by zero (448)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.19 0 0 449
Szív u. 38, ha az Andrássytól indulsz a Podmaniczky felé, akkor a bal oldalon kb. 3-400 méter.

Macibb

Előzmény: JuliuS (444)
division by zero Creative Commons License 2000.01.19 0 0 448
286 az a normál váltó íves része szerintem az ívesé 545 és 556 ha jól tudom
Előzmény: JuliuS (447)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.19 0 0 447
Kérdés: Akik már építettek terepasztalt, azoknak gondolom egyértelmű, de feltennék egy kérdést: a TT-s régi íves váltó kisebbik íve mekkora sugarú?
Ugyanis az összes katalógus R286-nak tünteti fel, pedig az nagyon nem akar úgy kijönni és látványra sem ahhoz hasonlít. Sokkal inkább R556-nak néz ki.

Más: ha valaki mondjuk nagyjából tényleg 9.30-ra jön, azzal tudnánk találkozni a bejárat előtt. Bár csak 100 Ft a belépő, de minek fizetnénk kettőt, ha már ottvagyunk, spóroljuk meg a felét :)

JuliuS Creative Commons License 2000.01.19 0 0 446
"De tenyleg talajunk ma ki valamit (voros rozsa gombjukba, lehuzott slicc(...)"

Tábornoki egyenruha ugyan nem lesz rajtam, de akkor megint a zöld EOA (Electronic Arts) kabátomba megyek majd, az elég jellegzetes lesz (szemüveggel kiegészítve), teletöltött mobillal és Pitecus számával felvértezve :) Van még valakinek mobilszáma, a kontaktusok kiépítése érdekében?

Előzmény: Törölt nick (437)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.19 0 0 445
Matiz, ez a "hogyan csináljunk tavat" kép melyik katalógusban volt? És egyébként te milyen katalógust scannelsz? (TT-s, és ha az melyik?)
Előzmény: Törölt nick (427)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.19 0 0 444
Ja, két kérdés lemaradt: hol van pontosan ez a Szív utcai bolt (ha nem tudtok házszámot, akkor legalább hogy melyik részén az utcának), és hogy milyen árakkal dolgozik (drága, olcsó, példák).

_XYBeR_ :
"ma már nagyon jó anyagot lehet kapni, igaz, kissé drágán, viszont nem is fog megrohadni, lásd Peco"

namost mégis mennyi lenne ezen sínek ára vajon, és persze mennyi a váltóké? Van erről a Peco-ról anyag a neten?

Előzmény: _XYBeR_ (430)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.19 0 0 443
Hi!

Tiszta boldog vagyok, végre újra műxik a gépem (volt egy kis hardware-crash)... naszóval:

Szív u.-ban még nem voltam, de a hozzászólásokból az derül ki, hogy vannak TT-s cuccok. Namost régiek és újak egyaránt?

22-én pedig én is megyek feltétlenül, amint felébredek (többen írtak rémületes 9.30-as időpontokat, megpróbálok én is rámozdulni erre).

Előzmény: Törölt nick (425)
nohab Creative Commons License 2000.01.19 0 0 442
Én is tervezem a menést, majd bejelentkezem a telefonodon, ha megérkeztem! Valszeg elég korán megyek, mert anyámékat ki kell vinnem valami buszhoz, mert utaznak; utána nincs túl sok értelme hazamenni.

üdv,Ákos

Előzmény: Törölt nick (441)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.19 0 0 441
Szoval, en 9:30 magassagaban erkezem. Persze a kozlekedesi korulmenyektol fuggoen ez meg keplekeny :-) Mindenesetre tovabbra is szemuveg/invicta hatizsakrol ismerszek meg, ez biztos :-).
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.19 0 0 440
Nekem megvan, de én most a régebbi (N-H0) katalógust scannelem. Ha ráérsz, elvállalhatod :-)
Előzmény: division by zero (436)
John Howard Creative Commons License 2000.01.19 0 0 439
Múlt idő két t :) TT-s dolgok, akartam mondani...
Előzmény: John Howard (438)
John Howard Creative Commons License 2000.01.19 0 0 438
A galérián, a büfé előtti részen szokott árulni egy-két ismerősöm képeslapokat, vonatokról, villamosokról, meg régi városképeket, ilyeneket, ha ott megfelelne "gyülekezési pont"-nak... Úgyis arrafelé szoktak lenni leginkább T-s dolgok.

Üdv:
John Howard

Előzmény: Törölt nick (437)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.18 0 0 437
Borze:Ha megtalalom a regi trabi indexburait, azt kiviszem a borzere arulni, meg ismertetojelnek.De tenyleg talajunk ma ki valamit (voros rozsa gombjukba, lehuzott slicc, napszemuveg, surrano, feher bot, tabornoki egyenruha vagy valami hasonlo).

B

division by zero Creative Commons License 2000.01.18 0 0 436
keresgéltem a régi TT-s katalógusomat, azt még nem találtam meg, de találtam egy PIKO H0 katalógust kb a 80-as évek elejéről (a címlap felső harmada kék alapon fekete PIKO, alul pedig terepasztal kép, hátulról: kb 3 vágány, aztán "puszta" egy sárga kamionnal, aztán 2 vágány, 2 sornyi emeletes ház, és elöl egy kb 12 vágányos állomás), ilyet szkennel már valaki, vagy szkenneljem?
gyurmosz Creative Commons License 2000.01.18 0 0 435
Valószínűleg én is megyek, de még nem 100%.
Előzmény: DoubleBack (431)
_XYBeR_ Creative Commons License 2000.01.18 0 0 434
ha csak 30-40e Ft lenne, akkor még nem lenne akkora baj szerintem. csakhogy ha mondjuk egy asztalon szeretnél egy komplett síncserét, az valószínűleg a váltók meghajtásának a cseréjét is előrevetíti etc. etc. ,ami már sokkal több pénz, idő, munka - de megéri. nekem sincsenek millióim (tízezreim se) mégis azt mondom, hogy inkább újat veszek (vennék), jó minőségűt, mert az tovább marad életben, és sikálni sem kell.
Előzmény: DoubleBack (431)
division by zero Creative Commons License 2000.01.18 0 0 433
tényleg! nekem van Index-es pólóm! (pár hónappal ezelött a szerverösszeomláskor küldtem be a vasutas és más topicok mentését, azért kaptam ajándékba)
Előzmény: Törölt nick (432)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.18 0 0 432
Én megyek, hol/mikor? Majd magam elé veszek egy index feliratot :-)
Előzmény: DoubleBack (431)
DoubleBack Creative Commons License 2000.01.18 0 0 431
Hali !

Írod, hogy "...hagyni kell, szemétbe velük....".
Teljesen igazad lenne, de az az igazság, hogy most nincs 30-40 rongyom arra, hogy a meglévő sínkészletemet kicseréljem az új típusúra.
Másrészről pedig, ha megnézed a lentebbi hozzászólásokat, a Pitecus által mondott módszerrel meg lehet őket tisztítani.

DB

22-e?? Ki jön, ki nem ?

Előzmény: _XYBeR_ (430)
_XYBeR_ Creative Commons License 2000.01.17 0 0 430
A Szív utcai faszinak kissebségi érzése van, éppen ezért midnekivel lekezelően bánik. 10-05 alkalom után meglehet szokni...
Őszintén szólva nem tudom, hogy milyen TT-s sínek felújításáról van szó hetek óta a topikban, de ha azokról a kalap profillal rendelkező sínekről, akkor a szív utcai faszinak igaza van, azokat hagyni kell, szemétbe velük, ma már nagyon jó anyagot lehet kapni, igaz, kissé drágán, viszont nem is fog megrohadni, lásd Peco. Nekem van úgy 30-40 Peco váltóm, meg 40 méternyi sínem (ilyen flexi, hajlítgatható), több éve a natív szobalevegőn vannak, mégsincs egyiken sem semmi, még egy folt se...
Előzmény: DoubleBack (428)
Nogo Creative Commons License 2000.01.17 0 0 429
Nézegettem tegnap a Piko katalógusomat. A 80-as évek végéről való. Abban van Y váltó, a kódszáma: 414/37. Nem tudom, ma árulják-e, egyáltalán gyártják-e, de akkor létezett.
Előzmény: Albertus (422)
DoubleBack Creative Commons License 2000.01.17 0 0 428
Hali !

Egy kissé OFF de tanulságos:

Szív utca. Egyszer én is voltam ott, valszeg utoljára. Szitu: TT-s sínt keresek, mondom a faszinak, hogy van már ami kicsit rozsdás, de még jó, meg aztán meg is lehet tisztítani (by Pitecus), erre a faszi a szemem elött KETTÉTÖRTE a kissé rozsdafoltos sínt, azzal a felkiálltással, hogy ilyen sz*rt már nem érdemes venni, de nem is lehet megtisztítani.
No comment.

ON
Mi a helyzet a 22-én a találkozóval?

DB

Előzmény: Albertus (422)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.16 0 0 427
Felraktam a "how to make a lake" kepet, itt lathato, eleg nagy kep (majdnem 300 k).

A modell-katalogus scannelese nemsokara elkeszul.

Törölt nick Creative Commons License 2000.01.16 0 0 426
Külsőíves szimmetrikus kitérőt nem tudok előrángatni neked a csúcssínjénél fogva, de ha a német nyelvben akadozol, szívesen segítek. (ez utóbbi másoknak is szól :-) )

Macibb

Előzmény: Albertus (422)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.16 0 0 425
Hat, a Sziv utcai boltban egyszer jartam, utoljara. Valahogy nekem sem sikerult megtalalni a megfelelo hangot az "elado"-val. Pedig olllyan szepseges MAV kocsik voltak ott......
Előzmény: Albertus (422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!