ha csak 30-40e Ft lenne, akkor még nem lenne akkora baj szerintem. csakhogy ha mondjuk egy asztalon szeretnél egy komplett síncserét, az valószínűleg a váltók meghajtásának a cseréjét is előrevetíti etc. etc. ,ami már sokkal több pénz, idő, munka - de megéri. nekem sincsenek millióim (tízezreim se) mégis azt mondom, hogy inkább újat veszek (vennék), jó minőségűt, mert az tovább marad életben, és sikálni sem kell.
Írod, hogy "...hagyni kell, szemétbe velük....".
Teljesen igazad lenne, de az az igazság, hogy most nincs 30-40 rongyom arra, hogy a meglévő sínkészletemet kicseréljem az új típusúra.
Másrészről pedig, ha megnézed a lentebbi hozzászólásokat, a Pitecus által mondott módszerrel meg lehet őket tisztítani.
A Szív utcai faszinak kissebségi érzése van, éppen ezért midnekivel lekezelően bánik. 10-05 alkalom után meglehet szokni...
Őszintén szólva nem tudom, hogy milyen TT-s sínek felújításáról van szó hetek óta a topikban, de ha azokról a kalap profillal rendelkező sínekről, akkor a szív utcai faszinak igaza van, azokat hagyni kell, szemétbe velük, ma már nagyon jó anyagot lehet kapni, igaz, kissé drágán, viszont nem is fog megrohadni, lásd Peco. Nekem van úgy 30-40 Peco váltóm, meg 40 méternyi sínem (ilyen flexi, hajlítgatható), több éve a natív szobalevegőn vannak, mégsincs egyiken sem semmi, még egy folt se...
Nézegettem tegnap a Piko katalógusomat. A 80-as évek végéről való. Abban van Y váltó, a kódszáma: 414/37. Nem tudom, ma árulják-e, egyáltalán gyártják-e, de akkor létezett.
Szív utca. Egyszer én is voltam ott, valszeg utoljára. Szitu: TT-s sínt keresek, mondom a faszinak, hogy van már ami kicsit rozsdás, de még jó, meg aztán meg is lehet tisztítani (by Pitecus), erre a faszi a szemem elött KETTÉTÖRTE a kissé rozsdafoltos sínt, azzal a felkiálltással, hogy ilyen sz*rt már nem érdemes venni, de nem is lehet megtisztítani.
No comment.
Külsőíves szimmetrikus kitérőt nem tudok előrángatni neked a csúcssínjénél fogva, de ha a német nyelvben akadozol, szívesen segítek. (ez utóbbi másoknak is szól :-) )
Hat, a Sziv utcai boltban egyszer jartam, utoljara. Valahogy nekem sem sikerult megtalalni a megfelelo hangot az "elado"-val. Pedig olllyan szepseges MAV kocsik voltak ott......
Nem hagytam magam, keresgélem az Y váltót (meg ami még érdekel). A Váci utcai boltban már jártam. Fleischmann-nak nincs Y váltója, sőt kizárólag német nyelvű katalógust tudnak adni. Abból én csak az ábrákat értem meg. A Váci úton is voltam, ahol van angol nyelvű ROCCO katalógus, de az összes többi anyag csak németül van, az angol nyelvűt úgy kell megrendelni. Megjegyzem, hogy rendeltem egy kiadványt, most ott tartunk, hogy háromszor jelöltek meg határidőt, és még mindig nincs itt a könyv. Messze van Ausztria, november óta nem sikerült még behozni.
Kínomban ma bementem a Szív utcai boltba, mert éppen útba esett. Nem minősítem az esetet, csak leírom, hogy mi történt. Bemegyek az üzletbe, a boltos éppen telefonál. A "TT nem mozdult meg", "Hogy képzeli?", "Minek az magának?", "Ne szórakozzon már velem!" arra engedett következtetni, hogy mérges. Letette, és nekem mondja, hogy valami ember érdeklődött nemtommmik iránt. Aztán mondtam, hogy "HO méretarány" és "Y váltó". (Hiába, nekem ez a dilim.) Erre előrántott egy Pilz kettős vágánykapcsolatot -- amit kettős keresztnek hívott (biztosan nagyon szakszerű akart lenni, de szerintem jobb lett volna, ha nem erőlteti) -- és két íves váltót. Aztán hirtelen eszébe jutott, hogy van valami Y váltója is. Sőt, tettleg a kezembe is vehettem. Elég rozoga kivitelnek tűnt, a márkájáról sose hallottam még soha. Megkérdeztem, hogy van-e katalógus, hogy megnézzem, mi ez, hogy lehet ebből építkezni. Azt mondta, hogy novemberben volt. Megkérdeztem, hogy mikor lesz megint. Mondta, hogy februárban. No akkor majd februárban jövök érte... Hogy az az ember hogyan nézett rám! Ha nem jön be időközben egy fiatal házaspár az üzeltbe, szerintem elküld a jóanyámba. Fennhangon megköszöntem a segítségét és elköszöntem. A boltos egy szót se szólt.
Az ilyen miért nem zöldséget árul? Ott biztos senki sem kér katalógust. Sőt, az se érdekel, hogy összefőzhető-e a protékája azzal, amit a másik boltban vettem. Vagy tényleg olyan baleknek nézik az embert, hogy minden körültekintés nélkül elkölt tízezreket-százezreket...?
Nem igazi vasutas voltam (nagyvasutas), hanem ujjtörővasutas (1984-1988-ben, a VI. csoportban). Hivatalosan felügyelet alatti szolgálatot láttunk el. Mindig volt állomásfőnök, és az ő dolga volt a "különleges" tevékenységeket végezni. Elvileg tehát ő írta meg az írásbeli rendelkezést, de azt nekünk kellett kézbesíteni. Ők voltak jogosultak kényszeroldást csinálni (szintén elvileg), hívójelzést kivezérelni, egymás között megegyezni vonatkeresztezés áthelyezéséről, tanúsították az engedélyadást, figyelték, hogy szabályosan adjuk-e a kézijelzéseket gépkörbejáráskor, stb. Illetve ők végezték a szolgálatot reggel és este, amikor mi még/már nem voltunk szolgálatban.
Aztán a Mechwartba jártam forgalmi szakra 1988-1992-ben. Ez technikusi szak volt, és az érettségi előtt a MÁV közölte az ötödévesekkel, hogy attól kezdve nem ismer el semmit a technikusi végzettségből. No nekem ez volt az utolsó csepp a pohárban! Átnyergeltem más területre, és most szoftvereket készítek. A vasútbuzulás már csak hobbi. :-)
Nem tudom láttátok e már a 2000-es Tillig (TT) katalógust? E szerint a Tillig 3 fajta kocsi kapcsolót gyárt, és olvastam egy KURZKUPPLUNG kifejezést is melyet a Roco-nál is láttam Valakinek van tapasztalata a régi kapcsolók lecserélésében pl ár??
A PeCsában szombat délelőtt (inkább reggel?) szokott lenni bolhapiac. Itt találkozhatsz modellekkel, de ez nem kimondottan modellbörze. Szerintem a Láng jobb, persze lehet, hogy a bolhán olcsóbban megvehetsz pár cuccot. (Pl. én vettem ott E69-et 3500-ért, amikor boltban ugyanolyat 6990-ért adtak)
A TT-hez rengeteg kereket láttam a börzén, szerintem a kapcsoló sem lehet gond. A komplett forgóváz már csak rendelésre lesz.
Kaptam egy MÁV gyorsvonati kocsit, viszont kicsit megfáradt szegény, ütközői letörtek, csatlakozói sincsenek meg, és a kerekei is elég viseltesek.
Lehet kapni ezeket külön, vagy esetleg érdemesebb egy komplett "kerékrészt" venni mindenestül? már ha lehet egyálltalán (TT of course)
Kaptam még egy tartálykocsit is, de arra is ráférne egy kerékcsere.. lehet kerekeket venni, és mennyiért kb. (börzén úgyis kiderül, de hátha tudjátok)?
Ja, és Petőfi Csarnokban mikor szokott lenni börzeszerűség? Érdemes oda is kimenni?
Nem egészen. A "Városi és elővárosi közlekedés" topic néhány oszlopos tagja szokott a börzén vonatos és villamosos képeket árulni, velük nézegettem a fényképeket az utca felőli ablaknál - ott világosabb van -, és akkor húztam elő néhány "véletlenül" nálam levő félkész modellt. Erre lett a csődület, úgyhogy 22-én már viszek eladhatókat is (H0-ás villamosok, Stuka, UV1, UV5).
Minden hónap első szombatján hoz alkatrészeket Csikós Pista bácsi a börzén.
Ott lehet vásárolni.
Mozdonyokhoz is lehet kapni cuccosokat TT,HO,N méretben. Az árak nem olcsók, mert német honból szerzi be, de még mindig kifizetődőbb, mint venni 1 bontásra szánt egységet.
OFF
Nem egészem, egy kissé lejjebb, Ráckeve mellett.
ON
Ha már itt vagyok.
TT keresztváltóhoz kéne az a kis műanyag pöcök ami mozgatja a váltót.
Ugyanis kaptam vagy öt keresztváltót, de mindegyiknek csak az egyik van meg. :(
És ugyebár a kettőböl egyet, az nagy pocsékolás.
Eddig sehol nem láttam, és a börzén sem tudtam felkutatni.