Sziasztok! Lehet valahol kapni szénkeféket a motorokhoz? Most néztem át pár régi cuccomat és a BR24-es gőzöseim motorjaiban oda vannak. Itt Pécsen csak nézgettek a problámát felvetve.Talán egy villanymotor javítóban lenne a megoldás? Üdv:Zsolt
Gondolom 10-kor "transzparensekkel".
Mint a Langban tettuk. JuliS lent telefonalt, en fent felvettem es leneztem.
De ha mar talalkoznank akkor esetleg bunkofonon kereshetjuk egymast.(feltoltott aksival)
Azok a mocskok szetvertek a remizt es valami abc-t csinaltak belole, de nem kell addig elmenni. Ha KoKi-rol jottok, akkor a Centrumnal lehet leszallni (pl. 93-as busz), vagy (pl 48-as busz eseten, vagy ami nem az Ulloin megy) egy megalloval tovabb. Az 50-es villamossal a Kossuth ter utan kell leszallni, es a Templom fele menet a Fo utcan (setalo utca) lehet megtalalni a muv hazat.A legjobb megkozelites az Ady Endre uton (42-es ??) villamossal Hatar uttol a Templom terig. Tul keppen a Fo utca Ady es az Ulloi kozti reszen van a muvhaz az Adyhoz kozel. A Fo utca (reszben) setalo utca, messzirol megismerni a nagy templomrol, es a Kossuth ter utan a masodik keresztutca.
en is szombat! es hany orakor?
eddig:
0-4-0
gyerunk emberek mert ez meg csak egy gagyi 4-coupled switcher :-))
Nekem is !!!!!!!!!!
De azert irja mar le valaki, hogy hogyan jutok oda. (Vagy kerjek egy vakvezeto kutyat)
Batyiig tudom az utat. Meg eltalalok KoKi-ig.
Tudom hol van a Voros Csillag traktorgyar.
Aztan semmi. Megvan meg ott a remiz?
OFF Gábor Andor: író, a forradalom munkásmozgalom harcosa. Éveken át volt a Pravda németországi tudósítója, sokáig a SZU-ban élt.
DE EMELLETT: o írta pl. a Dollárpapá-t és egyéb vígjátékokat, a Ludast is szerkesztette. 58-tól volt a fiatal íróknak Gábor Andor-díj.
hehe.. Templom tér sem volt azon a térképen, úgyhogy kerestem egy újabbat. Eszerint a Fő utca egykoron Gábor Andor utca névre hallgatott, míg a Templom tér Bajcsy-Zsilinszky volt.
OFF: nemtom Gábor Andor kivolt, de hogy a Bajcsy-Zs.-t miért kellett megváltoztatni, azt nemértem. Habár biztos eladták ezt is az egyháznak.
Kedves JuliuSm akkor képzeld magad elé a jelenetet. Felvetődik a kapcsolók kérdése. Nekem nincs illusztrációm, de /0 bal keze felől ott a scanner. Kioperál két kapcsolót és beteszi az üvegre. Balra a régebbit, jobbra az újat. Közben már gépeli a szöveget. Scanner lehúz, jpegesít, képet feltölt, előkészített hozzászólásba belinkel. Hozzászólás elmegy. Mire megjelenik, kiderül, hogy valaki valamit megfordított. Vajon ki?
Megoldás: A scanneren lévő kapcsolót /0 fölülről nézte, a scanner meg alulról. :-)))
érdekes, megnézve a képet én pont fordítva mondtam volna.. a 80-as évekbeli katalógusokban van ilyen baloldali csatlakozó, és a 70-es évekbelin pedig a jobboldali. Az íves váltók problémakör után itt egy újabb eltérés? :)
Egyébként, hogy jobban keverve legyünk, az is elég megkavaró, hogy a 80-as évek előtti időkben más ívű sinek voltak, mint utána (az R600-as akkor még R660 volt pl, az R556 pedig R572).
A régi Piko katalógusokban a katalógusszám utalt a gyártóra, pl.: Piko, Gützold, Pilz, Hruska, Schicht, stb. Az 1964-es katalógusban a keskeny nyomtávú program valamennyi eleme, beleértve a pálya elemeket, a Zeuke & Wegwerth cég terméke, amely, mint tudjuk, a TT gyártója volt. Ez volt "A TT". A kapcsoló - emlékeim szerint - a régi TT kapcsolóhoz hasonló, bár ebben nincs nagy tapasztalatom.
Nem merev, az összekötő rész elég vékony és rugalmas, ezért igenis el tud kicsit fordulni oldalt, ha nem is annyira, mint a rugóba pattintott újak. Furcsa viszont az, hogy ha az egyik oldalon mozgatod, az kissé mozgatja a túloldalit is.
A régi építésű járművekre jellemző, hogy sokkal több fém alkatrészt tartalmaztak a későbbiekhez képest. Az újabbak sok olyan helyen is műanyagot tartalmaznak, ahol a régi még fémet. Ezt én nem egyértelmű minőségjavulásként fogom fel... Persze a legújabb cucc nekem is 80-az évekbeli (Na jó, kivéve egy háromrészes motorvonatot 91-ből), nem tudom, azóta mi a helyzet.
Más: mivel lehet átfesteni kocsikat és hogyan, hogy szép is legyen? Van pár ronda sötétzöld négytengelyes személykocsim, amiből szép By-t vagy hasollót lehetne pingálni.
ennyire nincs nekem rossz tapasztalatom vele, de lehet hogy ezért:
"réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. "
szóval akkor a te "legősibb" kocsijaidnál teljesen merev a csatlakozó, míg a "kiszedhetőseknél" már tud oldalirányban elfordulni a szerkezet
Brrrr. Jó hogy nem tekerted át szigetelőszalaggal, hogy szét ne essen. (Meg hogy még szebb legyen :-)) Szóval utálatos, mert -főleg kanyarban - kiszámíthatatlanul viselkedik: (a) oldódik, ez a jobbik eset (b) kidobja az egyik kocsit - dűl az egész, mint az ólajtó.
No, ez a két újabb. A legrégebbi, amiből nekem még szépen van, az ugyanolyan, mint a jobb oldali, csak nem lehet kiszedni. Ezt úgy képzeld el, hogy az a nyele, amivel a kocsiba az újabb becsatlakozik, az a réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. Forgóvázaknál (és minden mozdonynál) egyszerűen rögzítve van valamilyen teljesen egyedi módon, általában a forgóváz szétszedésével lehet kioperálni, vagy még úgy sem.
beszkenneltem a jobb oldali az "új" valamikor a 80-as évek elején jött be, a bal oldali az "ősi" ez még a 70-es évekbeli modelljeimen van. 90-es években nem vásároltam, nem tudom azóta milyen lett.
Mi is az ősi kapcsolószerkezet nálad?
Nekem ugyanis háromféle van: egy kevés a legújabb fajtából, ami kb 10 éve jelent meg, a zöme azonban fele-fele az ezt megelőző és az azt megelőző fajtából. (Első mozdonyom kb 1967-es gyártmány). Utóbbi kettő csak abban különbözik, hogy a régebbit nem lehet kivenni. Sajnos ezért nem tudok egységesíteni sem, mert az új járművekhez nem kapni régit, a régiek felét meg nem tudom újra cserélni. Ilyenkor csak az interfész kocsi segít, amelynek egy új és egy cserélhető régi kapcsolója van. :-(