Brrrr. Jó hogy nem tekerted át szigetelőszalaggal, hogy szét ne essen. (Meg hogy még szebb legyen :-)) Szóval utálatos, mert -főleg kanyarban - kiszámíthatatlanul viselkedik: (a) oldódik, ez a jobbik eset (b) kidobja az egyik kocsit - dűl az egész, mint az ólajtó.
No, ez a két újabb. A legrégebbi, amiből nekem még szépen van, az ugyanolyan, mint a jobb oldali, csak nem lehet kiszedni. Ezt úgy képzeld el, hogy az a nyele, amivel a kocsiba az újabb becsatlakozik, az a réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. Forgóvázaknál (és minden mozdonynál) egyszerűen rögzítve van valamilyen teljesen egyedi módon, általában a forgóváz szétszedésével lehet kioperálni, vagy még úgy sem.
beszkenneltem a jobb oldali az "új" valamikor a 80-as évek elején jött be, a bal oldali az "ősi" ez még a 70-es évekbeli modelljeimen van. 90-es években nem vásároltam, nem tudom azóta milyen lett.
Mi is az ősi kapcsolószerkezet nálad?
Nekem ugyanis háromféle van: egy kevés a legújabb fajtából, ami kb 10 éve jelent meg, a zöme azonban fele-fele az ezt megelőző és az azt megelőző fajtából. (Első mozdonyom kb 1967-es gyártmány). Utóbbi kettő csak abban különbözik, hogy a régebbit nem lehet kivenni. Sajnos ezért nem tudok egységesíteni sem, mert az új járművekhez nem kapni régit, a régiek felét meg nem tudom újra cserélni. Ilyenkor csak az interfész kocsi segít, amelynek egy új és egy cserélhető régi kapcsolója van. :-(
Jovo heten "labra all" az asztalom, felkerul vegleges helyere. Viszont bevnulok februar 16.-an, igy teljesen befejezve mar nem lesz - legalabbis az elkozvetkezo 9 honapban :-)
Hetvegen megint nalam lesz a digitalis fenykepezogep, jo lenne modelleket fenykepezni. Ha valakinek van kedve egy ilyen modell-fenykepezest osszehozni, irjon otleteket!
Az (egyébként szörnyű) homoktárolókat leszedtem, telefonkártyából újat vágtam (pontos méretezéssel), az ütközőket tartó részt pirosra (az eredeti modellen szürke volt), az üzemanyagtartályt, az akkumlátorszekrényt, a pályakotrókat és a forgóvázakat sötétszürkére festettem. A tanksapka sárga festést kapott. Én át is számoztam Őket, az egyik M41 2105, a másik M41 2117, a harmadik M41 2150 lett. A 2117-esen az eredetinek megfelelően becsíkoztam a feljáróajtók ablakait is, a lámpák alatti kivágást pedig a 2117-nek megfelelően módosítottam. A 2105 egyébként még nincs teljesen kész.
Persze még lehetne alakítgatni a modellen, de szerintem így már szinte tökéletes, igazi Csörgő. Előbb-utóbb képek is lesznek róla.
Nekem van egy serult gozosom, amit sikerul kipofasitani asztlarol valo lefutas utan (az ocsem volt, ot kell megkovezni....) Szoval a tecnologia, ahogy csinaltam :
Pillanatragasztoval ragaszd ossze a torott reszeket, es ne _sima_ gittel, hanem a makett/modell boltokban kaphato tomitoanyaggal (putty) tomitsd. Szerintem a piacon kaphatok kozul a legjobb a Tamiya fele egykomponensu putty...
Ez ha megszilardul, akkor nagyon jol csiszolhato. Amikor felviszed, es nem eleg lagy az allaga a szamodra (embere valogatja, lattam mar olyat is, hogy valaki ecsettel vitte fel a festekallagu anyagot...), akkor nitrohigitoval "higithatod". Csiszolas, polirozas utan tokeletes festheto felulet marad....
Szia! Engem érdelene a dolog. Más. Kaptam egy NOHAB-ot.Sajna az elöző tulaj ledobta, s az orra csúnyán megsérült. Szerintetek, hogy lehetne kijavítani. Azt hiszem ki kellene gittelni mint egy gépkocsit. Lehet a modelllekhez valami ilyesmit kapni? Üdv: Zsolt.
Én látam egy képet a Vasútbarát Magazinban a Szili öntőformájáról (ha így hívják azt a szerszámot), és nagyon szép mozdony lesz belőle! A kapaszkodók már külön-külön lesznek felszerelve(legalábbis a formában nincsenek meg, de a lyukak ott vannak), az áramszedők is gyönyörűek, szóval már jócskán csorog a nyálam :-)
Egyébként frizíroztam három M41-est, az eredmény nagyszerű, és könnyen meg lehet csinálni. Ha valakit érdekelnek a részletek, szóljon.
Emilt küldtem a Vasútbarát Magazinnak, kérdezősködtem a Fuggerth féle Sziliről. Azonnal válaszoltak, itt is köszönet érte. A válasz:
"A Fuggert féle V43-as már elég előrehaladott állapotba van, de Jenő tanulva a M41 hibáiból egy minden szempontból jobb és tőkéletesebb modelt szeretne a piacra hozni, és a jó munkához meg idő kell. Igérem ahogy a modell olyan állapotba lesz, hogy bemutathassuk az újság hasábjain, beszámolunk róla."
Co: : Burmi , mar en is beneveltem az asszonyt vonatra, karacsonyra mar vasuti terkepet kaptam tole, es mar egeszjol tudja mozdonyokat is .
Amugy amit en keresek, az majdnem muzealis dolog:
Marklin 3 SINES 27-30 mm-s nyomtavu (sajnos nem tudom ez milyen betujel, meg eleg rozzantak a sinek, kb 1:53-as meretarany) kisvasuthoz palya, valtok, mifene. HA tud valaki valamit akkor irjon az e-mailemre lasd fent.
En eddig 0 vasutmodellezo multtal rendelkezem, de szeretnem elkezdeni, megpedig a H0-s, digitalis modellek erdekelnenek. Azt szeretnem kerdezni elso korben, hogy ebben a mufajban kit ajanlotok? En egy MARKLIN katalogust lapozgattam. Van benne egy jopofa un. "starter digital set" 2 vonattal, digitalis iranyitopulttal, sinekkel stb.
Ezzel kapcsolatban masik kerdes a keverhetoseg.
Ra lehet tenni egy MARKLIN H0-s C tipusu sinre egy masik gyarto altal keszitett mozdonyt ? (Persze ugy, hogy menjen is + a digitalis funckiok is mukodjenek.)
Talan sok a kerdes, de egyelore sotetben tapogatozom.
Az ebben a topicban rengetegszer emlegetett börzén (minden szombaton délelőtt a Láng Művelődési Házban) mindig árulnak használt H0-ás Nohabot, mindig van magyar festésű (gondolom olyat keres a barátod). Az ár kb. 15-17 ezer Ft.
Beleznaynénál állandóan van Piko H0 Nohab. Múlt héten éppen egy sárga csíkos verzió volt. Ára kb.15-16K HUF szokott lenni (Alkotás út 39.)
Más.
ROCO What's News 2000 katalógus ITT! Biztos más is van a környéken, csak most nincs időm megnézni.
Én nem szoktam errefele irogatni, csak egy barátom kért meg rá, hogy megkérdezzelek titeket, hogy lehet-e még kapni valahol H0-s Nohab-ot, új-használt asszem neki mindegy lenne. Ha lehet, akkor jó lenne nagyjából pontos infó, hol , mennyiért stb.
OFF
Akkor ez a hetvegi randi olyan volt, mint az elso novel: csak kerulgettuk egymast, mint macska a forro kasat. Mindenki ott volt, de megsem talalkoztunk. Erre szokta mondani egy kollegam: "Mit topogsz ott, mint kezdo buzi a gozben!"
Viszont megyek legkozelebb, csak ossze kell gyujteni pontosan mi az ami kell, mert csak ugy elkezdeni vasarolgatni eleg veszelyes lenne, (a fel hazat megvennem).
endOFF
TTben nagyon tetszettek a Bzmot-ok a galerian, es hat jok a H0-s Szili/Gigant stb.-k. Apropo, amiket a foldszinten lattam Szili/Gigant az Deak fele volt, vagy maszek?
OFF
Viszont buszke vagyok kedvesemre, mert
1. O volt az egyeduli no a borzen (legalabbis akkor)
2. Csodalkozo szemekkel gyonyorkodott a modelleken
3. Kozolte, hogy a TT a legaranyosabb, mondtam, hogy szerintem is,
4. Hajlandosagot mutat elviselni maniamat, sot ...
5. mar felismeri a mozdonyokat es tudja a nickjeiket is
endOFF