Ezt a Piko-katalogusban levo gyartokat lehetne kicsit reszletesebben? Pl a 426/valami a schicht, az 5***/valami es a tobbi micsoda? Ezekszerint a PIKO egy konszern. (Meg diavetitot, tarsasajetkot es varrogepet is lattam PIKO markanevvel)
Kosz!
Eppen most toltom fel a bescannelt katalogust. Amint fent lesz (kb 15-20 perc) ideteszek egy linket. A HTML file meg csak a gozosoket tartalmazza, de mar mindent scanneltem, csak ossze kell allitani.
Ha már alkatrész és ha már BR24. Nekem van egy BR23-om. Keresek alá kerekeket. Beleznaynénál nincs és nem is biztat, börzén még nem láttam. Ha valaki tud, help plíz!
Nekem volt egyszer szénkefegondom, bementem az első autóvillamossági boltba és kértem egyet, talán éppen egy Skoda inditómotorba valót kaptam százegynéhány forintért. Ez ugye hatalmas a mi léptékünkkel, én a kivánt méretet levágtam belőle és még maradt benne jónéhány javitásra elegendő.
A Langban lehet alkalmankent.
Szerezzunk es postan kuldje el valaki?
igy gondoltad?
Mert akkor ha valaki talal az elkuldi.
Megnezem a konyvemben milyen szenkefe kell bele.
És rakok ide kepet rolla.
Sziasztok! Lehet valahol kapni szénkeféket a motorokhoz? Most néztem át pár régi cuccomat és a BR24-es gőzöseim motorjaiban oda vannak. Itt Pécsen csak nézgettek a problámát felvetve.Talán egy villanymotor javítóban lenne a megoldás? Üdv:Zsolt
Gondolom 10-kor "transzparensekkel".
Mint a Langban tettuk. JuliS lent telefonalt, en fent felvettem es leneztem.
De ha mar talalkoznank akkor esetleg bunkofonon kereshetjuk egymast.(feltoltott aksival)
Azok a mocskok szetvertek a remizt es valami abc-t csinaltak belole, de nem kell addig elmenni. Ha KoKi-rol jottok, akkor a Centrumnal lehet leszallni (pl. 93-as busz), vagy (pl 48-as busz eseten, vagy ami nem az Ulloin megy) egy megalloval tovabb. Az 50-es villamossal a Kossuth ter utan kell leszallni, es a Templom fele menet a Fo utcan (setalo utca) lehet megtalalni a muv hazat.A legjobb megkozelites az Ady Endre uton (42-es ??) villamossal Hatar uttol a Templom terig. Tul keppen a Fo utca Ady es az Ulloi kozti reszen van a muvhaz az Adyhoz kozel. A Fo utca (reszben) setalo utca, messzirol megismerni a nagy templomrol, es a Kossuth ter utan a masodik keresztutca.
en is szombat! es hany orakor?
eddig:
0-4-0
gyerunk emberek mert ez meg csak egy gagyi 4-coupled switcher :-))
Nekem is !!!!!!!!!!
De azert irja mar le valaki, hogy hogyan jutok oda. (Vagy kerjek egy vakvezeto kutyat)
Batyiig tudom az utat. Meg eltalalok KoKi-ig.
Tudom hol van a Voros Csillag traktorgyar.
Aztan semmi. Megvan meg ott a remiz?
OFF Gábor Andor: író, a forradalom munkásmozgalom harcosa. Éveken át volt a Pravda németországi tudósítója, sokáig a SZU-ban élt.
DE EMELLETT: o írta pl. a Dollárpapá-t és egyéb vígjátékokat, a Ludast is szerkesztette. 58-tól volt a fiatal íróknak Gábor Andor-díj.
hehe.. Templom tér sem volt azon a térképen, úgyhogy kerestem egy újabbat. Eszerint a Fő utca egykoron Gábor Andor utca névre hallgatott, míg a Templom tér Bajcsy-Zsilinszky volt.
OFF: nemtom Gábor Andor kivolt, de hogy a Bajcsy-Zs.-t miért kellett megváltoztatni, azt nemértem. Habár biztos eladták ezt is az egyháznak.
Kedves JuliuSm akkor képzeld magad elé a jelenetet. Felvetődik a kapcsolók kérdése. Nekem nincs illusztrációm, de /0 bal keze felől ott a scanner. Kioperál két kapcsolót és beteszi az üvegre. Balra a régebbit, jobbra az újat. Közben már gépeli a szöveget. Scanner lehúz, jpegesít, képet feltölt, előkészített hozzászólásba belinkel. Hozzászólás elmegy. Mire megjelenik, kiderül, hogy valaki valamit megfordított. Vajon ki?
Megoldás: A scanneren lévő kapcsolót /0 fölülről nézte, a scanner meg alulról. :-)))
érdekes, megnézve a képet én pont fordítva mondtam volna.. a 80-as évekbeli katalógusokban van ilyen baloldali csatlakozó, és a 70-es évekbelin pedig a jobboldali. Az íves váltók problémakör után itt egy újabb eltérés? :)
Egyébként, hogy jobban keverve legyünk, az is elég megkavaró, hogy a 80-as évek előtti időkben más ívű sinek voltak, mint utána (az R600-as akkor még R660 volt pl, az R556 pedig R572).
A régi Piko katalógusokban a katalógusszám utalt a gyártóra, pl.: Piko, Gützold, Pilz, Hruska, Schicht, stb. Az 1964-es katalógusban a keskeny nyomtávú program valamennyi eleme, beleértve a pálya elemeket, a Zeuke & Wegwerth cég terméke, amely, mint tudjuk, a TT gyártója volt. Ez volt "A TT". A kapcsoló - emlékeim szerint - a régi TT kapcsolóhoz hasonló, bár ebben nincs nagy tapasztalatom.
Nem merev, az összekötő rész elég vékony és rugalmas, ezért igenis el tud kicsit fordulni oldalt, ha nem is annyira, mint a rugóba pattintott újak. Furcsa viszont az, hogy ha az egyik oldalon mozgatod, az kissé mozgatja a túloldalit is.
A régi építésű járművekre jellemző, hogy sokkal több fém alkatrészt tartalmaztak a későbbiekhez képest. Az újabbak sok olyan helyen is műanyagot tartalmaznak, ahol a régi még fémet. Ezt én nem egyértelmű minőségjavulásként fogom fel... Persze a legújabb cucc nekem is 80-az évekbeli (Na jó, kivéve egy háromrészes motorvonatot 91-ből), nem tudom, azóta mi a helyzet.
Más: mivel lehet átfesteni kocsikat és hogyan, hogy szép is legyen? Van pár ronda sötétzöld négytengelyes személykocsim, amiből szép By-t vagy hasollót lehetne pingálni.
ennyire nincs nekem rossz tapasztalatom vele, de lehet hogy ezért:
"réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. "
szóval akkor a te "legősibb" kocsijaidnál teljesen merev a csatlakozó, míg a "kiszedhetőseknél" már tud oldalirányban elfordulni a szerkezet
Brrrr. Jó hogy nem tekerted át szigetelőszalaggal, hogy szét ne essen. (Meg hogy még szebb legyen :-)) Szóval utálatos, mert -főleg kanyarban - kiszámíthatatlanul viselkedik: (a) oldódik, ez a jobbik eset (b) kidobja az egyik kocsit - dűl az egész, mint az ólajtó.