Keresés

Részletes keresés

István Gyuri Creative Commons License 2000.01.31 0 0 541
OFF Gábor Andor: író, a forradalom munkásmozgalom harcosa. Éveken át volt a Pravda németországi tudósítója, sokáig a SZU-ban élt.
DE EMELLETT: o írta pl. a Dollárpapá-t és egyéb vígjátékokat, a Ludast is szerkesztette. 58-tól volt a fiatal íróknak Gábor Andor-díj.
Előzmény: JuliuS (539)
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.31 0 0 540
Na, eroltessuk hat meg magunkat es szervezzunk talalkozot! :-)
Nekem mind1, melyik nap megyek ki.
JuliuS Creative Commons License 2000.01.31 0 0 539
hehe.. Templom tér sem volt azon a térképen, úgyhogy kerestem egy újabbat. Eszerint a Fő utca egykoron Gábor Andor utca névre hallgatott, míg a Templom tér Bajcsy-Zsilinszky volt.

OFF: nemtom Gábor Andor kivolt, de hogy a Bajcsy-Zs.-t miért kellett megváltoztatni, azt nemértem. Habár biztos eladták ezt is az egyháznak.

Előzmény: gyurmosz (538)
gyurmosz Creative Commons License 2000.01.31 0 0 538
A Templom tér és az Ady Endre utca sarkánál van, ha jól tudom egész közel az Ady Endre utcához, méghozzá az Üllői út irányában.
Előzmény: JuliuS (537)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.31 0 0 537
ehhez még annyit: péntek-szombat-vasárnap

azt viszont nemtom, hol van Kispesten a Fő utca.. és a térképen sem találtam (biztos régi térkép). Régen mi volt neve?

Előzmény: gyurmosz (536)
gyurmosz Creative Commons License 2000.01.31 0 0 536
A kiállítás címe:
Kispesti Vigadó
Budapest, XIX. kerület (az irányítószámot sajnos nem tudom), Fő utca 22.
Nyitva:
10-18 óráig
Előzmény: Szucs Lajos (534)
division by zero Creative Commons License 2000.01.31 0 0 535
stimmel :-)
Előzmény: JuliuS (533)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.01.31 0 0 534
Off:
Kapsz majd egy emilket egy ismerosomtol.
Mondtam neki, hogy teljes arlistat adjon meg.
Lehet gyujteni a dugipenzt.
:-))
On:

Mikor, hol lesz a kispesti szombati talalkozo???
Pontos helymeghatarozast kerek, mert nem tudom hova kell menni.

Előzmény: JuliuS (533)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.30 0 0 533
"A scanneren lévő kapcsolót /0 fölülről nézte, a scanner meg alulról. :-)))"

hehe.. ok, akkor ez a kérdés sikeresen megoldódott :)

Előzmény: uhi (532)
uhi Creative Commons License 2000.01.30 0 0 532
Kedves JuliuSm akkor képzeld magad elé a jelenetet. Felvetődik a kapcsolók kérdése. Nekem nincs illusztrációm, de /0 bal keze felől ott a scanner. Kioperál két kapcsolót és beteszi az üvegre. Balra a régebbit, jobbra az újat. Közben már gépeli a szöveget. Scanner lehúz, jpegesít, képet feltölt, előkészített hozzászólásba belinkel. Hozzászólás elmegy. Mire megjelenik, kiderül, hogy valaki valamit megfordított. Vajon ki?

Megoldás: A scanneren lévő kapcsolót /0 fölülről nézte, a scanner meg alulról. :-)))

Előzmény: JuliuS (531)
JuliuS Creative Commons License 2000.01.30 0 0 531
érdekes, megnézve a képet én pont fordítva mondtam volna.. a 80-as évekbeli katalógusokban van ilyen baloldali csatlakozó, és a 70-es évekbelin pedig a jobboldali. Az íves váltók problémakör után itt egy újabb eltérés? :)

Egyébként, hogy jobban keverve legyünk, az is elég megkavaró, hogy a 80-as évek előtti időkben más ívű sinek voltak, mint utána (az R600-as akkor még R660 volt pl, az R556 pedig R572).

Előzmény: division by zero (523)
joem Creative Commons License 2000.01.30 0 0 530
A régi Piko katalógusokban a katalógusszám utalt a gyártóra, pl.: Piko, Gützold, Pilz, Hruska, Schicht, stb. Az 1964-es katalógusban a keskeny nyomtávú program valamennyi eleme, beleértve a pálya elemeket, a Zeuke & Wegwerth cég terméke, amely, mint tudjuk, a TT gyártója volt. Ez volt "A TT". A kapcsoló - emlékeim szerint - a régi TT kapcsolóhoz hasonló, bár ebben nincs nagy tapasztalatom.
Előzmény: division by zero (521)
uhi Creative Commons License 2000.01.30 0 0 529
Nem merev, az összekötő rész elég vékony és rugalmas, ezért igenis el tud kicsit fordulni oldalt, ha nem is annyira, mint a rugóba pattintott újak. Furcsa viszont az, hogy ha az egyik oldalon mozgatod, az kissé mozgatja a túloldalit is.

A régi építésű járművekre jellemző, hogy sokkal több fém alkatrészt tartalmaztak a későbbiekhez képest. Az újabbak sok olyan helyen is műanyagot tartalmaznak, ahol a régi még fémet. Ezt én nem egyértelmű minőségjavulásként fogom fel... Persze a legújabb cucc nekem is 80-az évekbeli (Na jó, kivéve egy háromrészes motorvonatot 91-ből), nem tudom, azóta mi a helyzet.

Más: mivel lehet átfesteni kocsikat és hogyan, hogy szép is legyen? Van pár ronda sötétzöld négytengelyes személykocsim, amiből szép By-t vagy hasollót lehetne pingálni.

Előzmény: division by zero (528)
division by zero Creative Commons License 2000.01.29 0 0 528
ennyire nincs nekem rossz tapasztalatom vele, de lehet hogy ezért:
"réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. "
szóval akkor a te "legősibb" kocsijaidnál teljesen merev a csatlakozó, míg a "kiszedhetőseknél" már tud oldalirányban elfordulni a szerkezet
Előzmény: uhi (527)
uhi Creative Commons License 2000.01.29 0 0 527
Brrrr. Jó hogy nem tekerted át szigetelőszalaggal, hogy szét ne essen. (Meg hogy még szebb legyen :-)) Szóval utálatos, mert -főleg kanyarban - kiszámíthatatlanul viselkedik: (a) oldódik, ez a jobbik eset (b) kidobja az egyik kocsit - dűl az egész, mint az ólajtó.
Előzmény: division by zero (524)
division by zero Creative Commons License 2000.01.29 0 0 526
1 mozdonyom van amiből nem lehet kiszedni :-(
Előzmény: uhi (525)
uhi Creative Commons License 2000.01.29 0 0 525
No, ez a két újabb. A legrégebbi, amiből nekem még szépen van, az ugyanolyan, mint a jobb oldali, csak nem lehet kiszedni. Ezt úgy képzeld el, hogy az a nyele, amivel a kocsiba az újabb becsatlakozik, az a réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. Forgóvázaknál (és minden mozdonynál) egyszerűen rögzítve van valamilyen teljesen egyedi módon, általában a forgóváz szétszedésével lehet kioperálni, vagy még úgy sem.
Előzmény: division by zero (523)
division by zero Creative Commons License 2000.01.29 0 0 524
ha ügyes az ember akkor össze tudja kapcsolni a kettőt, valahogy így
Előzmény: uhi (522)
division by zero Creative Commons License 2000.01.29 0 0 523
beszkenneltem a jobb oldali az "új" valamikor a 80-as évek elején jött be, a bal oldali az "ősi" ez még a 70-es évekbeli modelljeimen van. 90-es években nem vásároltam, nem tudom azóta milyen lett.
Előzmény: uhi (522)
uhi Creative Commons License 2000.01.29 0 0 522
Mi is az ősi kapcsolószerkezet nálad?
Nekem ugyanis háromféle van: egy kevés a legújabb fajtából, ami kb 10 éve jelent meg, a zöme azonban fele-fele az ezt megelőző és az azt megelőző fajtából. (Első mozdonyom kb 1967-es gyártmány). Utóbbi kettő csak abban különbözik, hogy a régebbit nem lehet kivenni. Sajnos ezért nem tudok egységesíteni sem, mert az új járművekhez nem kapni régit, a régiek felét meg nem tudom újra cserélni. Ilyenkor csak az interfész kocsi segít, amelynek egy új és egy cserélhető régi kapcsolója van. :-(
Előzmény: division by zero (521)
division by zero Creative Commons License 2000.01.29 0 0 521
izgalmas ez a keskenynyomközű program! az egyik rajzon úgyanis TT-t említ, és a mozdony kapcsolószerkezete is az "ősi TT" típusú!
Előzmény: joem (520)
joem Creative Commons License 2000.01.29 0 0 520
Sziasztok!
Befejeztem az 1964-es PIKO katalógus mozdonyképeinek scannelését, megtalálhatók a honlapomon itt
Törölt nick Creative Commons License 2000.01.27 0 0 519
Jovo heten "labra all" az asztalom, felkerul vegleges helyere. Viszont bevnulok februar 16.-an, igy teljesen befejezve mar nem lesz - legalabbis az elkozvetkezo 9 honapban :-)
Hetvegen megint nalam lesz a digitalis fenykepezogep, jo lenne modelleket fenykepezni. Ha valakinek van kedve egy ilyen modell-fenykepezest osszehozni, irjon otleteket!
gyurmosz Creative Commons License 2000.01.27 0 0 518
Az (egyébként szörnyű) homoktárolókat leszedtem, telefonkártyából újat vágtam (pontos méretezéssel), az ütközőket tartó részt pirosra (az eredeti modellen szürke volt), az üzemanyagtartályt, az akkumlátorszekrényt, a pályakotrókat és a forgóvázakat sötétszürkére festettem. A tanksapka sárga festést kapott. Én át is számoztam Őket, az egyik M41 2105, a másik M41 2117, a harmadik M41 2150 lett. A 2117-esen az eredetinek megfelelően becsíkoztam a feljáróajtók ablakait is, a lámpák alatti kivágást pedig a 2117-nek megfelelően módosítottam. A 2105 egyébként még nincs teljesen kész.
Persze még lehetne alakítgatni a modellen, de szerintem így már szinte tökéletes, igazi Csörgő. Előbb-utóbb képek is lesznek róla.
Előzmény: monfondir (515)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.01.27 0 0 517
Rendben. De akkor tovabb csorgesd a telefont, en pedig majd a magasba tartom.( te lent en fent)
Előzmény: JuliuS (512)
crash_override Creative Commons License 2000.01.27 0 0 516
Nekem van egy serult gozosom, amit sikerul kipofasitani asztlarol valo lefutas utan (az ocsem volt, ot kell megkovezni....) Szoval a tecnologia, ahogy csinaltam :

Pillanatragasztoval ragaszd ossze a torott reszeket, es ne _sima_ gittel, hanem a makett/modell boltokban kaphato tomitoanyaggal (putty) tomitsd. Szerintem a piacon kaphatok kozul a legjobb a Tamiya fele egykomponensu putty...
Ez ha megszilardul, akkor nagyon jol csiszolhato. Amikor felviszed, es nem eleg lagy az allaga a szamodra (embere valogatja, lattam mar olyat is, hogy valaki ecsettel vitte fel a festekallagu anyagot...), akkor nitrohigitoval "higithatod". Csiszolas, polirozas utan tokeletes festheto felulet marad....

Sok sikert...

Előzmény: monfondir (515)
monfondir Creative Commons License 2000.01.27 0 0 515
Szia! Engem érdelene a dolog. Más. Kaptam egy NOHAB-ot.Sajna az elöző tulaj ledobta, s az orra csúnyán megsérült. Szerintetek, hogy lehetne kijavítani. Azt hiszem ki kellene gittelni mint egy gépkocsit. Lehet a modelllekhez valami ilyesmit kapni? Üdv: Zsolt.
Előzmény: gyurmosz (514)
gyurmosz Creative Commons License 2000.01.26 0 0 514
Én látam egy képet a Vasútbarát Magazinban a Szili öntőformájáról (ha így hívják azt a szerszámot), és nagyon szép mozdony lesz belőle! A kapaszkodók már külön-külön lesznek felszerelve(legalábbis a formában nincsenek meg, de a lyukak ott vannak), az áramszedők is gyönyörűek, szóval már jócskán csorog a nyálam :-)
Egyébként frizíroztam három M41-est, az eredmény nagyszerű, és könnyen meg lehet csinálni. Ha valakit érdekelnek a részletek, szóljon.
Előzmény: Nogo (513)
Nogo Creative Commons License 2000.01.26 0 0 513
Kedves emberek!

Emilt küldtem a Vasútbarát Magazinnak, kérdezősködtem a Fuggerth féle Sziliről. Azonnal válaszoltak, itt is köszönet érte. A válasz:

"A Fuggert féle V43-as már elég előrehaladott állapotba van, de Jenő tanulva a M41 hibáiból egy minden szempontból jobb és tőkéletesebb modelt szeretne a piacra hozni, és a jó munkához meg idő kell. Igérem ahogy a modell olyan állapotba lesz, hogy bemutathassuk az újság hasábjain, beszámolunk róla."

Csak győzzük kivárni!

JuliuS Creative Commons License 2000.01.26 0 0 512
Tudtommal 9-kor nyit. Ugye megvárod?
Előzmény: Szucs Lajos (511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!