OFF Gábor Andor: író, a forradalom munkásmozgalom harcosa. Éveken át volt a Pravda németországi tudósítója, sokáig a SZU-ban élt.
DE EMELLETT: o írta pl. a Dollárpapá-t és egyéb vígjátékokat, a Ludast is szerkesztette. 58-tól volt a fiatal íróknak Gábor Andor-díj.
hehe.. Templom tér sem volt azon a térképen, úgyhogy kerestem egy újabbat. Eszerint a Fő utca egykoron Gábor Andor utca névre hallgatott, míg a Templom tér Bajcsy-Zsilinszky volt.
OFF: nemtom Gábor Andor kivolt, de hogy a Bajcsy-Zs.-t miért kellett megváltoztatni, azt nemértem. Habár biztos eladták ezt is az egyháznak.
Kedves JuliuSm akkor képzeld magad elé a jelenetet. Felvetődik a kapcsolók kérdése. Nekem nincs illusztrációm, de /0 bal keze felől ott a scanner. Kioperál két kapcsolót és beteszi az üvegre. Balra a régebbit, jobbra az újat. Közben már gépeli a szöveget. Scanner lehúz, jpegesít, képet feltölt, előkészített hozzászólásba belinkel. Hozzászólás elmegy. Mire megjelenik, kiderül, hogy valaki valamit megfordított. Vajon ki?
Megoldás: A scanneren lévő kapcsolót /0 fölülről nézte, a scanner meg alulról. :-)))
érdekes, megnézve a képet én pont fordítva mondtam volna.. a 80-as évekbeli katalógusokban van ilyen baloldali csatlakozó, és a 70-es évekbelin pedig a jobboldali. Az íves váltók problémakör után itt egy újabb eltérés? :)
Egyébként, hogy jobban keverve legyünk, az is elég megkavaró, hogy a 80-as évek előtti időkben más ívű sinek voltak, mint utána (az R600-as akkor még R660 volt pl, az R556 pedig R572).
A régi Piko katalógusokban a katalógusszám utalt a gyártóra, pl.: Piko, Gützold, Pilz, Hruska, Schicht, stb. Az 1964-es katalógusban a keskeny nyomtávú program valamennyi eleme, beleértve a pálya elemeket, a Zeuke & Wegwerth cég terméke, amely, mint tudjuk, a TT gyártója volt. Ez volt "A TT". A kapcsoló - emlékeim szerint - a régi TT kapcsolóhoz hasonló, bár ebben nincs nagy tapasztalatom.
Nem merev, az összekötő rész elég vékony és rugalmas, ezért igenis el tud kicsit fordulni oldalt, ha nem is annyira, mint a rugóba pattintott újak. Furcsa viszont az, hogy ha az egyik oldalon mozgatod, az kissé mozgatja a túloldalit is.
A régi építésű járművekre jellemző, hogy sokkal több fém alkatrészt tartalmaztak a későbbiekhez képest. Az újabbak sok olyan helyen is műanyagot tartalmaznak, ahol a régi még fémet. Ezt én nem egyértelmű minőségjavulásként fogom fel... Persze a legújabb cucc nekem is 80-az évekbeli (Na jó, kivéve egy háromrészes motorvonatot 91-ből), nem tudom, azóta mi a helyzet.
Más: mivel lehet átfesteni kocsikat és hogyan, hogy szép is legyen? Van pár ronda sötétzöld négytengelyes személykocsim, amiből szép By-t vagy hasollót lehetne pingálni.
ennyire nincs nekem rossz tapasztalatom vele, de lehet hogy ezért:
"réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. "
szóval akkor a te "legősibb" kocsijaidnál teljesen merev a csatlakozó, míg a "kiszedhetőseknél" már tud oldalirányban elfordulni a szerkezet
Brrrr. Jó hogy nem tekerted át szigetelőszalaggal, hogy szét ne essen. (Meg hogy még szebb legyen :-)) Szóval utálatos, mert -főleg kanyarban - kiszámíthatatlanul viselkedik: (a) oldódik, ez a jobbik eset (b) kidobja az egyik kocsit - dűl az egész, mint az ólajtó.
No, ez a két újabb. A legrégebbi, amiből nekem még szépen van, az ugyanolyan, mint a jobb oldali, csak nem lehet kiszedni. Ezt úgy képzeld el, hogy az a nyele, amivel a kocsiba az újabb becsatlakozik, az a réginél folytatódik az alvázon keresztül, és a kocsi másik végén kibukkan, mint a túloldali kapcsoló (kéttengelyes kocsiknál), vagyis a két kapcsoló az egy darab alkatrész. Forgóvázaknál (és minden mozdonynál) egyszerűen rögzítve van valamilyen teljesen egyedi módon, általában a forgóváz szétszedésével lehet kioperálni, vagy még úgy sem.
beszkenneltem a jobb oldali az "új" valamikor a 80-as évek elején jött be, a bal oldali az "ősi" ez még a 70-es évekbeli modelljeimen van. 90-es években nem vásároltam, nem tudom azóta milyen lett.
Mi is az ősi kapcsolószerkezet nálad?
Nekem ugyanis háromféle van: egy kevés a legújabb fajtából, ami kb 10 éve jelent meg, a zöme azonban fele-fele az ezt megelőző és az azt megelőző fajtából. (Első mozdonyom kb 1967-es gyártmány). Utóbbi kettő csak abban különbözik, hogy a régebbit nem lehet kivenni. Sajnos ezért nem tudok egységesíteni sem, mert az új járművekhez nem kapni régit, a régiek felét meg nem tudom újra cserélni. Ilyenkor csak az interfész kocsi segít, amelynek egy új és egy cserélhető régi kapcsolója van. :-(
Jovo heten "labra all" az asztalom, felkerul vegleges helyere. Viszont bevnulok februar 16.-an, igy teljesen befejezve mar nem lesz - legalabbis az elkozvetkezo 9 honapban :-)
Hetvegen megint nalam lesz a digitalis fenykepezogep, jo lenne modelleket fenykepezni. Ha valakinek van kedve egy ilyen modell-fenykepezest osszehozni, irjon otleteket!
Az (egyébként szörnyű) homoktárolókat leszedtem, telefonkártyából újat vágtam (pontos méretezéssel), az ütközőket tartó részt pirosra (az eredeti modellen szürke volt), az üzemanyagtartályt, az akkumlátorszekrényt, a pályakotrókat és a forgóvázakat sötétszürkére festettem. A tanksapka sárga festést kapott. Én át is számoztam Őket, az egyik M41 2105, a másik M41 2117, a harmadik M41 2150 lett. A 2117-esen az eredetinek megfelelően becsíkoztam a feljáróajtók ablakait is, a lámpák alatti kivágást pedig a 2117-nek megfelelően módosítottam. A 2105 egyébként még nincs teljesen kész.
Persze még lehetne alakítgatni a modellen, de szerintem így már szinte tökéletes, igazi Csörgő. Előbb-utóbb képek is lesznek róla.
Nekem van egy serult gozosom, amit sikerul kipofasitani asztlarol valo lefutas utan (az ocsem volt, ot kell megkovezni....) Szoval a tecnologia, ahogy csinaltam :
Pillanatragasztoval ragaszd ossze a torott reszeket, es ne _sima_ gittel, hanem a makett/modell boltokban kaphato tomitoanyaggal (putty) tomitsd. Szerintem a piacon kaphatok kozul a legjobb a Tamiya fele egykomponensu putty...
Ez ha megszilardul, akkor nagyon jol csiszolhato. Amikor felviszed, es nem eleg lagy az allaga a szamodra (embere valogatja, lattam mar olyat is, hogy valaki ecsettel vitte fel a festekallagu anyagot...), akkor nitrohigitoval "higithatod". Csiszolas, polirozas utan tokeletes festheto felulet marad....
Szia! Engem érdelene a dolog. Más. Kaptam egy NOHAB-ot.Sajna az elöző tulaj ledobta, s az orra csúnyán megsérült. Szerintetek, hogy lehetne kijavítani. Azt hiszem ki kellene gittelni mint egy gépkocsit. Lehet a modelllekhez valami ilyesmit kapni? Üdv: Zsolt.
Én látam egy képet a Vasútbarát Magazinban a Szili öntőformájáról (ha így hívják azt a szerszámot), és nagyon szép mozdony lesz belőle! A kapaszkodók már külön-külön lesznek felszerelve(legalábbis a formában nincsenek meg, de a lyukak ott vannak), az áramszedők is gyönyörűek, szóval már jócskán csorog a nyálam :-)
Egyébként frizíroztam három M41-est, az eredmény nagyszerű, és könnyen meg lehet csinálni. Ha valakit érdekelnek a részletek, szóljon.
Emilt küldtem a Vasútbarát Magazinnak, kérdezősködtem a Fuggerth féle Sziliről. Azonnal válaszoltak, itt is köszönet érte. A válasz:
"A Fuggert féle V43-as már elég előrehaladott állapotba van, de Jenő tanulva a M41 hibáiból egy minden szempontból jobb és tőkéletesebb modelt szeretne a piacra hozni, és a jó munkához meg idő kell. Igérem ahogy a modell olyan állapotba lesz, hogy bemutathassuk az újság hasábjain, beszámolunk róla."