Szia Lajos!
Ha megkérhetlek és látsz a Langban, próbálj szerezni 12V-s égőt - Piko mozdonyba - 4db-ot, és a BR24-be való szénkefét szintén 4db-ot. Nem tudom lehet-e szerezni BR55-be való szénkefét - lentebb írtam, mintha valami fémes bevonata lenne és hasáb alakú. Előre is köszönöm, s ha kérdésed van itt, vagy magánba írj kérlek.Ha látsz Nohabot kérlek nézd meg az árát. Sajna amit összetorve kaptam elég húzos lesz helyre pofozni mert a világítás rész hiányzik. Nincs valami képed róla? Mikor jársz majd Pécs felé? Van egy PIKO katalógusom, év szám nincs benne sehol, de van egyutalás, hogy a PIKO 25 éves. Ha kell valakinek betudom scannerelni és elküldhetem. Mikori lehet? Kék borító,állomás az előtérben, egy BR55 személyvonattal egy peronnál áll, gy BR66 olajszállítokkal tolat, az előtérben tehervagonok.
Más. Szert tettem egy BR130/Piko/ mozdonyra. Ez mint kiderült menetirány szerint váltja a világítást eredetileg. Ez az enyémen csak egy irányban működött, a másik irányban minden világítás ment. Miután belekukkantottam a belsejébe észrevettem, hogy az egyik oldalon az érintkező résznél egy kis fém darab van beillesztve, ami mint kiderült ez csak egy irányba vezet, pólus váltáskor nem lesz vezető. Ez a másik oldalon hiányzik, gondolom ezért műkszik csak egy irányban. Kb 1x1 cm nagyságú és fogalmam sincs miből lehet. Van valami infó róla valakinek? Sajna a mozdony csak egymotoros és elég gyengusz, a ROCO verzió erősebb? Boccs, hogy hosszú voltam. Mindenkinek üdv: Zsolt
Egyáltalán: már gyakran szembesültem olyan problémával, hogy a kedves gyártók nem adják meg a vágánymezők pontos geometriai méreteit, hanem néhány sémát rajzolnak a prospektusba, hogy így lehet építkezni. A gond természetesen nem az egyenes mezőknél jelentkezik, hanem pl. a belsőíves kitérőknél, ahol azért nem ártana pontosan ismerni a középponti szögeket, a külső és belső sugarat, az esetleg beiktatott egyenes szakasz hosszát, stb. Tudtok erre megoldást?
A ROCO katalógus szerint "on very gentle curves". Amikor megkérdeztem, a boltost a Váci úton, hogy ez mit jelent, nem tudott rá válaszolni. Azt kérdeztem akkor, hogy a 15 fokos váltóhoz használt R10 íveken lehet-e (mert akkor ez a két ív a vágányokon még felhasználható a megengedett legnagyobb vonathosszba). Azt felelte, hogy nem biztos benne, de a helyemben nem állítana meg úgy szerelvényt, hogy a kapcsolás az R10-re kerüljön.
A saját leendő (ne kérdezd mikor, de majd) tervezett pályámon tökéletes távvezérlés lehetőségét akarom biztosítani, beleértve a kocsiszétkapcsolókat. Eddig még egyetlen modellvasúti pályát / állomást nem láttam, amit mintaként alapul vehetnék az elhelyezésükhöz.
Kupplungként egyébként nekem aránylag jól beváltak a ROCO-féle Kurzkupplungok, de az NEM-Schacht nélküli kocsikba bajos beépíteni. Vettem olyan szetet, amit a régi Piko kocsik kupplungja helyére lehet tenni, de ehhez a teherkocsik alvázát le kell választani a szekrénytől. Tudja valaki, hogy folyik ez anélkül, hogy tönkretenném? Szerintem bombabiztos módon össze vannak ragasztva.
És mit tudtok, milyen ívsugarú állomási vágányoknál lehet üzembiztosan összekapcsolni a kocsikat?
A darabszammal igazad van.
Szerintuk eppen a hurok a megoldas, a kupplung problemara.
A problemat inkabb abban latom, hogy nem merik a kissebb gyerekekre bizni az ilyen feladatot.(sajnos)
Ugyanakkor a szetkapcsolokat sem lattam sehol.
Szerintem jó az egyvágányú pálya így ahogy van. Legalábbis részben megmaradhat, hiszen így van értelme szabályos keresztezéseket lebonyolítani.
Ha kétvágányú lenne a pálya, még kevesebbnek tűnt volna a meglévő szerelvények száma ...
Nekem az tűnt fel, hogy a vonal mindkét végén hurokban lehetett fordulni. Eszerint nem merték bevállalni a mozdonyok üzemszerű átállítását? Mondjuk azt láttam, hogy heroikus küzdelmet folytattak a kevésbé üzembiztos kuplungokkal.
Végre rászántam volna magam, hogy ROCO. Aztán tessék, Ausztria befeketedik.
A Fleischmann-nak viszont csak német nyelvű katalógusát lehet itthon megkapni. Lehet rendelni Berlinből is, de akkor 65 DM előre küldendő, és ez csak a postaköltség! Van valakinek angol nyelvű ebből?
Bunkofon tolto munkahelyen maradt.:-))
Szombaton Lang ugyanott jo!
En is akarok vasarolni. A Pecsi kolleganak felvasarolunk ami kell neki.
Tompikanak a LEGO palya tetszett.
eleg hamar el is mentunk onnan igy nem tudom, hogy a szinpadon felalitott LGB palya mennyire mukodott.
Erdekelne engem , mi modon oldottak meg a LAVA palyan a rejtett valtohajtomuvet. Velemeny vagy javaslatokat kerek!!!
Ez az egy tetszett csak. Nehol kifejezetten szep volt a palya. De ketvagyusitva nekem jobban tetszet volna. Szerintem keves volt a vonatok szama ekkora asztalhoz.
Hali!
1/2 11kor ertem oda, es korulneztem, azt eljottem.
Viszont a LAVA-sok dioramajat nezve, (amihez gratula, mert jol nez ki, szoval igazi vasut elmenyt ad egy 10 meter nyilt vonali szakasz latvanya, el is ment a kedvem a korbe korbe rohangalos terepasztaltol) szoval azt vettem eszre, hogy abszolut nem megoldott az egyes modulok osszekotesenel a megfelelo vaganyvezetes es aramellatas, lazan szetkapcsolodtak a szerelvenyek bizonyos helyeken, es latszott a rossz aramellatas hatasa, (rangatozas, megakadas). Ez TTnel meg nagyobb gond (aramellatasnal a kisebb suly, forgo tomeg, ami atlendithetne a mozdonyt, oldhato vaganykotesnel a kisebb meret azonos merteku pontatlansag mellett). Van esetleg valakinek jo otlete? Vagy monolit terepasztal ("egy deszkabol"), es 20cm-nkent tapdrot hozzaforrasztva a vaganyhoz?
B
én dél körül értem, csörögtem is rád, de nem vetted fel (már meg sem lepődtem :)) .. tényleg nem volt valami nagy élmény, viszont abból a szempontból jó volt, hogy tudtam venni R600-as, meg rövid (14.5) síneket.
Egy szem Lajoson kívűl többiek mégsem jöttek, vagy mi volt? Na majd talán jövő héten a Láng-ban.
A gőzösöket ú.n. füstgenerátorral lehet füstölésre bírni, nyilván valamilyen kémiai úton. Bővebbet nem tudok. A legutóbbi (99/2000) Roco katalógusban 1 található 40160 rendelési számmal. Ez a BR80-hoz fitt. A régebbi (Piko) ,ozdonyokba nem tudom, hogy fér el.
Új kérdésem is van... Hogy lehet elérni, hogy egy modell-gőzös, (vagy akár egy Szergej) menetközben füstöljön? Egyszer láttam egy ilyet egy kiállításon, de nyelvi nehézségek miatt nem sikerült fényt derítenem a titokra....
Negyed 11 - kor mi ott voltunk de ismeros senki.
Ennyi a kiallitas.
5 orat utaztunk semmiert. Maskor eleg lesz a Lang.
Morfondir: A sztrajk utan ugy nez ki, hogy surrun fogok Pecsre jarni. Ha elkuldod a pontos listat es arat, hogy mennyit szansz ra, akkor eltudom neked fuvarozni szemelyesen. Lattam NOHAB-okat de ne kerdezd az arat. Legkozelebb megnezem, vagy ha valaki emlekszik vesse fel.
Keszitek egy kis katalogust a modell alkatreszekrol, hogy pontosan megtudd irni mi kell. Mert vannak gozos alkatreszek is. Mindenki maskeppen nevezi. A minoseg az kivanni valot hagy maga utan, de a konyv is huszeggynehany eves.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. 12V-os pici izzókra lenne szükségem és ilyen fajtát sehol sem találok. Hátha valaki tud ilyenrol. Tehát kb. 5mm-es átméroju, kb. 14 mm hosszú és menetes!
Ha nincs remény nem is próbálkozom a modellboltokban.
Ja, lebuktam, az autómban vannak ilyenek...
Kipróbáltam a linket hibát jelezz! Bevilanik az oldal és utána ezt írja ki:
Warning: PostgresSQL query failed: pqReadData() -- backend closed the channel unexpectedly. This probably means the backend terminated abnormally before or while processing the request. in /home/tar/web/frameset.phtml on line 10
Warning: 0 is not a PostgresSQL result index in /home/tar/web/frameset.phtml on line 12
Felraktam a különféle számok jelentését a tár.hu-ra, de kipróbálni nem tudom, mert csak ftp-n érem el, http-n nem. A cěm: http://www.tar.hu/vasut/tcs/katalog/cimlap.html ha valakinek működi légyszi jelezzen vissza, hogy sikerült-e a feltöltés. Ma csak két oldalt tettem fel, a dězel és villany részeket holnap-holnap után teszem fel.
A szombat 10 jónak tűnik, már térképen is belőttem merre menjek majd.