Egyáltalán: már gyakran szembesültem olyan problémával, hogy a kedves gyártók nem adják meg a vágánymezők pontos geometriai méreteit, hanem néhány sémát rajzolnak a prospektusba, hogy így lehet építkezni. A gond természetesen nem az egyenes mezőknél jelentkezik, hanem pl. a belsőíves kitérőknél, ahol azért nem ártana pontosan ismerni a középponti szögeket, a külső és belső sugarat, az esetleg beiktatott egyenes szakasz hosszát, stb. Tudtok erre megoldást?
A ROCO katalógus szerint "on very gentle curves". Amikor megkérdeztem, a boltost a Váci úton, hogy ez mit jelent, nem tudott rá válaszolni. Azt kérdeztem akkor, hogy a 15 fokos váltóhoz használt R10 íveken lehet-e (mert akkor ez a két ív a vágányokon még felhasználható a megengedett legnagyobb vonathosszba). Azt felelte, hogy nem biztos benne, de a helyemben nem állítana meg úgy szerelvényt, hogy a kapcsolás az R10-re kerüljön.
A saját leendő (ne kérdezd mikor, de majd) tervezett pályámon tökéletes távvezérlés lehetőségét akarom biztosítani, beleértve a kocsiszétkapcsolókat. Eddig még egyetlen modellvasúti pályát / állomást nem láttam, amit mintaként alapul vehetnék az elhelyezésükhöz.
Kupplungként egyébként nekem aránylag jól beváltak a ROCO-féle Kurzkupplungok, de az NEM-Schacht nélküli kocsikba bajos beépíteni. Vettem olyan szetet, amit a régi Piko kocsik kupplungja helyére lehet tenni, de ehhez a teherkocsik alvázát le kell választani a szekrénytől. Tudja valaki, hogy folyik ez anélkül, hogy tönkretenném? Szerintem bombabiztos módon össze vannak ragasztva.
És mit tudtok, milyen ívsugarú állomási vágányoknál lehet üzembiztosan összekapcsolni a kocsikat?
A darabszammal igazad van.
Szerintuk eppen a hurok a megoldas, a kupplung problemara.
A problemat inkabb abban latom, hogy nem merik a kissebb gyerekekre bizni az ilyen feladatot.(sajnos)
Ugyanakkor a szetkapcsolokat sem lattam sehol.
Szerintem jó az egyvágányú pálya így ahogy van. Legalábbis részben megmaradhat, hiszen így van értelme szabályos keresztezéseket lebonyolítani.
Ha kétvágányú lenne a pálya, még kevesebbnek tűnt volna a meglévő szerelvények száma ...
Nekem az tűnt fel, hogy a vonal mindkét végén hurokban lehetett fordulni. Eszerint nem merték bevállalni a mozdonyok üzemszerű átállítását? Mondjuk azt láttam, hogy heroikus küzdelmet folytattak a kevésbé üzembiztos kuplungokkal.
Végre rászántam volna magam, hogy ROCO. Aztán tessék, Ausztria befeketedik.
A Fleischmann-nak viszont csak német nyelvű katalógusát lehet itthon megkapni. Lehet rendelni Berlinből is, de akkor 65 DM előre küldendő, és ez csak a postaköltség! Van valakinek angol nyelvű ebből?
Bunkofon tolto munkahelyen maradt.:-))
Szombaton Lang ugyanott jo!
En is akarok vasarolni. A Pecsi kolleganak felvasarolunk ami kell neki.
Tompikanak a LEGO palya tetszett.
eleg hamar el is mentunk onnan igy nem tudom, hogy a szinpadon felalitott LGB palya mennyire mukodott.
Erdekelne engem , mi modon oldottak meg a LAVA palyan a rejtett valtohajtomuvet. Velemeny vagy javaslatokat kerek!!!
Ez az egy tetszett csak. Nehol kifejezetten szep volt a palya. De ketvagyusitva nekem jobban tetszet volna. Szerintem keves volt a vonatok szama ekkora asztalhoz.
Hali!
1/2 11kor ertem oda, es korulneztem, azt eljottem.
Viszont a LAVA-sok dioramajat nezve, (amihez gratula, mert jol nez ki, szoval igazi vasut elmenyt ad egy 10 meter nyilt vonali szakasz latvanya, el is ment a kedvem a korbe korbe rohangalos terepasztaltol) szoval azt vettem eszre, hogy abszolut nem megoldott az egyes modulok osszekotesenel a megfelelo vaganyvezetes es aramellatas, lazan szetkapcsolodtak a szerelvenyek bizonyos helyeken, es latszott a rossz aramellatas hatasa, (rangatozas, megakadas). Ez TTnel meg nagyobb gond (aramellatasnal a kisebb suly, forgo tomeg, ami atlendithetne a mozdonyt, oldhato vaganykotesnel a kisebb meret azonos merteku pontatlansag mellett). Van esetleg valakinek jo otlete? Vagy monolit terepasztal ("egy deszkabol"), es 20cm-nkent tapdrot hozzaforrasztva a vaganyhoz?
B
én dél körül értem, csörögtem is rád, de nem vetted fel (már meg sem lepődtem :)) .. tényleg nem volt valami nagy élmény, viszont abból a szempontból jó volt, hogy tudtam venni R600-as, meg rövid (14.5) síneket.
Egy szem Lajoson kívűl többiek mégsem jöttek, vagy mi volt? Na majd talán jövő héten a Láng-ban.
A gőzösöket ú.n. füstgenerátorral lehet füstölésre bírni, nyilván valamilyen kémiai úton. Bővebbet nem tudok. A legutóbbi (99/2000) Roco katalógusban 1 található 40160 rendelési számmal. Ez a BR80-hoz fitt. A régebbi (Piko) ,ozdonyokba nem tudom, hogy fér el.
Új kérdésem is van... Hogy lehet elérni, hogy egy modell-gőzös, (vagy akár egy Szergej) menetközben füstöljön? Egyszer láttam egy ilyet egy kiállításon, de nyelvi nehézségek miatt nem sikerült fényt derítenem a titokra....
Negyed 11 - kor mi ott voltunk de ismeros senki.
Ennyi a kiallitas.
5 orat utaztunk semmiert. Maskor eleg lesz a Lang.
Morfondir: A sztrajk utan ugy nez ki, hogy surrun fogok Pecsre jarni. Ha elkuldod a pontos listat es arat, hogy mennyit szansz ra, akkor eltudom neked fuvarozni szemelyesen. Lattam NOHAB-okat de ne kerdezd az arat. Legkozelebb megnezem, vagy ha valaki emlekszik vesse fel.
Keszitek egy kis katalogust a modell alkatreszekrol, hogy pontosan megtudd irni mi kell. Mert vannak gozos alkatreszek is. Mindenki maskeppen nevezi. A minoseg az kivanni valot hagy maga utan, de a konyv is huszeggynehany eves.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. 12V-os pici izzókra lenne szükségem és ilyen fajtát sehol sem találok. Hátha valaki tud ilyenrol. Tehát kb. 5mm-es átméroju, kb. 14 mm hosszú és menetes!
Ha nincs remény nem is próbálkozom a modellboltokban.
Ja, lebuktam, az autómban vannak ilyenek...
Kipróbáltam a linket hibát jelezz! Bevilanik az oldal és utána ezt írja ki:
Warning: PostgresSQL query failed: pqReadData() -- backend closed the channel unexpectedly. This probably means the backend terminated abnormally before or while processing the request. in /home/tar/web/frameset.phtml on line 10
Warning: 0 is not a PostgresSQL result index in /home/tar/web/frameset.phtml on line 12
Felraktam a különféle számok jelentését a tár.hu-ra, de kipróbálni nem tudom, mert csak ftp-n érem el, http-n nem. A cěm: http://www.tar.hu/vasut/tcs/katalog/cimlap.html ha valakinek működi légyszi jelezzen vissza, hogy sikerült-e a feltöltés. Ma csak két oldalt tettem fel, a dězel és villany részeket holnap-holnap után teszem fel.
A szombat 10 jónak tűnik, már térképen is belőttem merre menjek majd.
Sajna nem tudok felmenni, én Pécsett lakom, a MÁV sztrájkol, és most kifogytam a kerestemből is (pedig nagyon szeretnék egy belga és egy norvég NOHAB-ot meg egy Szergejt!!!), de a terveim között van minden képpen egy kiruccanás - talán márciusban. Engem nagyon leköteleznél ha tudnál alkatrészt szerezni. Természtesen küldöm a zsetont illetve megbeszélhetjük hogyan tudom eljuttatni hozád. Ha kell magánban küldöm a céges email címem, mivel itt vagyok 9-10 órát a cégnél és a net online megy a gépemen. Üdv: Zsolt
Sajnos csak delutan tudok hazamenni (tegnap ota ) de behozom a konyvet es ki keresem. Szombaton te nem jossz fel a kiallitasra? lesz borze is.( ha jol tudom)
Rendezni: Termeszetesen atutalassal, postai utanvetellel.
:-)
Majd ha arra jarunk(vasuttal) akkor lehet rendezni.
A belyeg tobbe kerul mint a kefe.
Szerintem is megér egy próbálkozást a leszorítók erősebbre állítása.
Azt hiszem, a BR55 motorja (tekercs, ház, érintkezők) megegyeznek az E69, E44 (244) modellével, így szinte biztos, hogy kapsz alkatrészt. A szénkefe készült réz szinű valamiből is, de sima szénkefe is jó bele (megfelelően lecsiszolva a vége). Végső esetben ezt is ki lehet cserélni.
Megkeresek egy ilyen boltot, de... A BR55-ös - porosz festésű -mozdonyom elkezdett bizonytalankodni. Jelenség a következő: teljes gőzzel indul és megy 2-3 kört, aztán elkezd lassúlni, a végén már alig nyöszörög. Na szétkapom, és látom, hogy ellentétben a BR24 hengeres szénkeféjével, ez téglatest alakú és mintha rézből(?) lenne (réz szénkefe?).
Ki vettem az oxidációt lepucoltam, frankon indul, majd ua. mint fentebb leírtam. Ha egy pici csavarhúzóval megpiszkáltam a szénkeféknél (rézkeféknél) akkor észhez tért. Gyenge volna a leszórító? Volt már ilyen tapasztalatotok? Más. Lajos! Lehetne ilyen megoldás? Hogy lehetne rendezni anyagilag a dolgot (ha egyáltalán lehetséges a dolog) ? Üdv: Zsolt
Ezt a Piko-katalogusban levo gyartokat lehetne kicsit reszletesebben? Pl a 426/valami a schicht, az 5***/valami es a tobbi micsoda? Ezekszerint a PIKO egy konszern. (Meg diavetitot, tarsasajetkot es varrogepet is lattam PIKO markanevvel)
Kosz!