Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2000.02.07 0 0 584
Roconál mennyi az R10?

Egyáltalán: már gyakran szembesültem olyan problémával, hogy a kedves gyártók nem adják meg a vágánymezők pontos geometriai méreteit, hanem néhány sémát rajzolnak a prospektusba, hogy így lehet építkezni. A gond természetesen nem az egyenes mezőknél jelentkezik, hanem pl. a belsőíves kitérőknél, ahol azért nem ártana pontosan ismerni a középponti szögeket, a külső és belső sugarat, az esetleg beiktatott egyenes szakasz hosszát, stb. Tudtok erre megoldást?

Macibb

Előzmény: Albertus (583)
Albertus Creative Commons License 2000.02.07 0 0 583
A ROCO katalógus szerint "on very gentle curves". Amikor megkérdeztem, a boltost a Váci úton, hogy ez mit jelent, nem tudott rá válaszolni. Azt kérdeztem akkor, hogy a 15 fokos váltóhoz használt R10 íveken lehet-e (mert akkor ez a két ív a vágányokon még felhasználható a megengedett legnagyobb vonathosszba). Azt felelte, hogy nem biztos benne, de a helyemben nem állítana meg úgy szerelvényt, hogy a kapcsolás az R10-re kerüljön.

Van, akinek mégis sikerül ott?

Előzmény: Törölt nick (582)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.07 0 0 582
A saját leendő (ne kérdezd mikor, de majd) tervezett pályámon tökéletes távvezérlés lehetőségét akarom biztosítani, beleértve a kocsiszétkapcsolókat. Eddig még egyetlen modellvasúti pályát / állomást nem láttam, amit mintaként alapul vehetnék az elhelyezésükhöz.

Kupplungként egyébként nekem aránylag jól beváltak a ROCO-féle Kurzkupplungok, de az NEM-Schacht nélküli kocsikba bajos beépíteni. Vettem olyan szetet, amit a régi Piko kocsik kupplungja helyére lehet tenni, de ehhez a teherkocsik alvázát le kell választani a szekrénytől. Tudja valaki, hogy folyik ez anélkül, hogy tönkretenném? Szerintem bombabiztos módon össze vannak ragasztva.

És mit tudtok, milyen ívsugarú állomási vágányoknál lehet üzembiztosan összekapcsolni a kocsikat?

Macibb

Előzmény: Szucs Lajos (581)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.07 0 0 581
A darabszammal igazad van.
Szerintuk eppen a hurok a megoldas, a kupplung problemara.
A problemat inkabb abban latom, hogy nem merik a kissebb gyerekekre bizni az ilyen feladatot.(sajnos)
Ugyanakkor a szetkapcsolokat sem lattam sehol.
Előzmény: Törölt nick (580)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.07 0 0 580
Szerintem jó az egyvágányú pálya így ahogy van. Legalábbis részben megmaradhat, hiszen így van értelme szabályos keresztezéseket lebonyolítani.

Ha kétvágányú lenne a pálya, még kevesebbnek tűnt volna a meglévő szerelvények száma ...

Nekem az tűnt fel, hogy a vonal mindkét végén hurokban lehetett fordulni. Eszerint nem merték bevállalni a mozdonyok üzemszerű átállítását? Mondjuk azt láttam, hogy heroikus küzdelmet folytattak a kevésbé üzembiztos kuplungokkal.

Mindent egybevéve tetszett.

Macibb

Előzmény: Szucs Lajos (577)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.07 0 0 579
Lefordítom ami kell, ha németből nem állsz a helyzet magaslatán ...

Macibb

Előzmény: Albertus (578)
Albertus Creative Commons License 2000.02.07 0 0 578
Végre rászántam volna magam, hogy ROCO. Aztán tessék, Ausztria befeketedik.

A Fleischmann-nak viszont csak német nyelvű katalógusát lehet itthon megkapni. Lehet rendelni Berlinből is, de akkor 65 DM előre küldendő, és ez csak a postaköltség! Van valakinek angol nyelvű ebből?

Albert

Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.07 0 0 577
Bunkofon tolto munkahelyen maradt.:-))
Szombaton Lang ugyanott jo!
En is akarok vasarolni. A Pecsi kolleganak felvasarolunk ami kell neki.

Tompikanak a LEGO palya tetszett.
eleg hamar el is mentunk onnan igy nem tudom, hogy a szinpadon felalitott LGB palya mennyire mukodott.
Erdekelne engem , mi modon oldottak meg a LAVA palyan a rejtett valtohajtomuvet. Velemeny vagy javaslatokat kerek!!!

Ez az egy tetszett csak. Nehol kifejezetten szep volt a palya. De ketvagyusitva nekem jobban tetszet volna. Szerintem keves volt a vonatok szama ekkora asztalhoz.

Előzmény: JuliuS (575)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.06 0 0 576
Hali!
1/2 11kor ertem oda, es korulneztem, azt eljottem.
Viszont a LAVA-sok dioramajat nezve, (amihez gratula, mert jol nez ki, szoval igazi vasut elmenyt ad egy 10 meter nyilt vonali szakasz latvanya, el is ment a kedvem a korbe korbe rohangalos terepasztaltol) szoval azt vettem eszre, hogy abszolut nem megoldott az egyes modulok osszekotesenel a megfelelo vaganyvezetes es aramellatas, lazan szetkapcsolodtak a szerelvenyek bizonyos helyeken, es latszott a rossz aramellatas hatasa, (rangatozas, megakadas). Ez TTnel meg nagyobb gond (aramellatasnal a kisebb suly, forgo tomeg, ami atlendithetne a mozdonyt, oldhato vaganykotesnel a kisebb meret azonos merteku pontatlansag mellett). Van esetleg valakinek jo otlete? Vagy monolit terepasztal ("egy deszkabol"), es 20cm-nkent tapdrot hozzaforrasztva a vaganyhoz?
B
JuliuS Creative Commons License 2000.02.06 0 0 575
én dél körül értem, csörögtem is rád, de nem vetted fel (már meg sem lepődtem :)) .. tényleg nem volt valami nagy élmény, viszont abból a szempontból jó volt, hogy tudtam venni R600-as, meg rövid (14.5) síneket.
Egy szem Lajoson kívűl többiek mégsem jöttek, vagy mi volt? Na majd talán jövő héten a Láng-ban.
Előzmény: Szucs Lajos (572)
joem Creative Commons License 2000.02.05 0 0 574
A gőzösöket ú.n. füstgenerátorral lehet füstölésre bírni, nyilván valamilyen kémiai úton. Bővebbet nem tudok. A legutóbbi (99/2000) Roco katalógusban 1 található 40160 rendelési számmal. Ez a BR80-hoz fitt. A régebbi (Piko) ,ozdonyokba nem tudom, hogy fér el.
Előzmény: Carpy (573)
Carpy Creative Commons License 2000.02.05 0 0 573
5/...VEB PIKO (Sonneberg)
190/...Gützold KG, Zwickau
399/...G. Hruska, Glashütte
426/...Schicht, Dresden (késõbb PREFO)
545/... Zeuke&Wegwerth KG, Berlin
143/...PGH Eisenbahnmodellbau Plauen
414/...Fritz Pilz, Sebnitz

Köszönöm, megtaláltam!

Új kérdésem is van... Hogy lehet elérni, hogy egy modell-gőzös, (vagy akár egy Szergej) menetközben füstöljön? Egyszer láttam egy ilyet egy kiállításon, de nyelvi nehézségek miatt nem sikerült fényt derítenem a titokra....

Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.05 0 0 572
Negyed 11 - kor mi ott voltunk de ismeros senki.
Ennyi a kiallitas.
5 orat utaztunk semmiert. Maskor eleg lesz a Lang.
Morfondir: A sztrajk utan ugy nez ki, hogy surrun fogok Pecsre jarni. Ha elkuldod a pontos listat es arat, hogy mennyit szansz ra, akkor eltudom neked fuvarozni szemelyesen. Lattam NOHAB-okat de ne kerdezd az arat. Legkozelebb megnezem, vagy ha valaki emlekszik vesse fel.

Keszitek egy kis katalogust a modell alkatreszekrol, hogy pontosan megtudd irni mi kell. Mert vannak gozos alkatreszek is. Mindenki maskeppen nevezi. A minoseg az kivanni valot hagy maga utan, de a konyv is huszeggynehany eves.

Előzmény: monfondir (563)
JuliuS Creative Commons License 2000.02.04 0 0 571
holnap 11-12h között valószínűsíthető a megjelenésem...
DLala Creative Commons License 2000.02.04 0 0 570
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. 12V-os pici izzókra lenne szükségem és ilyen fajtát sehol sem találok. Hátha valaki tud ilyenrol. Tehát kb. 5mm-es átméroju, kb. 14 mm hosszú és menetes!
Ha nincs remény nem is próbálkozom a modellboltokban.
Ja, lebuktam, az autómban vannak ilyenek...
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.04 0 0 569
feltettem a kulombseget a tar.hu-ra
motor
Előzmény: Törölt nick (568)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.03 0 0 568
Most hogy mondod, már emlékszem..bocs a tévedésért.
Előzmény: Szucs Lajos (567)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.03 0 0 567
Megneztem a konyvemet es abban az E69 a BR186-al egyezik meg. A BR 55,89,211,244-eseknek kissebb a motorjuk. Az attetel es a kommutatora egyezik meg.
Előzmény: Törölt nick (559)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.02 0 0 566
Előzmény: joxy (565)
joxy Creative Commons License 2000.02.02 0 0 565
Matiz:

Kipróbáltam a linket hibát jelezz! Bevilanik az oldal és utána ezt írja ki:
Warning: PostgresSQL query failed: pqReadData() -- backend closed the channel unexpectedly. This probably means the backend terminated abnormally before or while processing the request. in /home/tar/web/frameset.phtml on line 10

Warning: 0 is not a PostgresSQL result index in /home/tar/web/frameset.phtml on line 12

Előzmény: Törölt nick (564)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.02 0 0 564
Helló!

Felraktam a különféle számok jelentését a tár.hu-ra, de kipróbálni nem tudom, mert csak ftp-n érem el, http-n nem. A cěm: http://www.tar.hu/vasut/tcs/katalog/cimlap.html ha valakinek működi légyszi jelezzen vissza, hogy sikerült-e a feltöltés. Ma csak két oldalt tettem fel, a dězel és villany részeket holnap-holnap után teszem fel.

A szombat 10 jónak tűnik, már térképen is belőttem merre menjek majd.

üdv!

monfondir Creative Commons License 2000.02.02 0 0 563
Sajna nem tudok felmenni, én Pécsett lakom, a MÁV sztrájkol, és most kifogytam a kerestemből is (pedig nagyon szeretnék egy belga és egy norvég NOHAB-ot meg egy Szergejt!!!), de a terveim között van minden képpen egy kiruccanás - talán márciusban. Engem nagyon leköteleznél ha tudnál alkatrészt szerezni. Természtesen küldöm a zsetont illetve megbeszélhetjük hogyan tudom eljuttatni hozád. Ha kell magánban küldöm a céges email címem, mivel itt vagyok 9-10 órát a cégnél és a net online megy a gépemen. Üdv: Zsolt
Előzmény: Szucs Lajos (560)
joem Creative Commons License 2000.02.02 0 0 562
A katalógusokban pontos lista található a gyártókról és kódszámaikról, melyek néha változtak is. Pontos listát a hétvégén tudok írni.
Előzmény: Carpy (556)
joem Creative Commons License 2000.02.02 0 0 561
A katalógusokban pontos lista található a gyártókról és kódszámaikról, melyek néha változtak is. Pontos listát a hétvégén tudok írni.
Előzmény: Carpy (556)
Szucs Lajos Creative Commons License 2000.02.02 0 0 560
Sajnos csak delutan tudok hazamenni (tegnap ota ) de behozom a konyvet es ki keresem. Szombaton te nem jossz fel a kiallitasra? lesz borze is.( ha jol tudom)
Rendezni: Termeszetesen atutalassal, postai utanvetellel.
:-)
Majd ha arra jarunk(vasuttal) akkor lehet rendezni.
A belyeg tobbe kerul mint a kefe.
Előzmény: monfondir (558)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.02 0 0 559
Szerintem is megér egy próbálkozást a leszorítók erősebbre állítása.

Azt hiszem, a BR55 motorja (tekercs, ház, érintkezők) megegyeznek az E69, E44 (244) modellével, így szinte biztos, hogy kapsz alkatrészt. A szénkefe készült réz szinű valamiből is, de sima szénkefe is jó bele (megfelelően lecsiszolva a vége). Végső esetben ezt is ki lehet cserélni.

Előzmény: monfondir (558)
monfondir Creative Commons License 2000.02.02 0 0 558
Megkeresek egy ilyen boltot, de... A BR55-ös - porosz festésű -mozdonyom elkezdett bizonytalankodni. Jelenség a következő: teljes gőzzel indul és megy 2-3 kört, aztán elkezd lassúlni, a végén már alig nyöszörög. Na szétkapom, és látom, hogy ellentétben a BR24 hengeres szénkeféjével, ez téglatest alakú és mintha rézből(?) lenne (réz szénkefe?).
Ki vettem az oxidációt lepucoltam, frankon indul, majd ua. mint fentebb leírtam. Ha egy pici csavarhúzóval megpiszkáltam a szénkeféknél (rézkeféknél) akkor észhez tért. Gyenge volna a leszórító? Volt már ilyen tapasztalatotok? Más. Lajos! Lehetne ilyen megoldás? Hogy lehetne rendezni anyagilag a dolgot (ha egyáltalán lehetséges a dolog) ? Üdv: Zsolt
Előzmény: Törölt nick (551)
Törölt nick Creative Commons License 2000.02.02 0 0 557
Ez is fent lesz, még ma este. Sajnos fejből nem megy :-)
Ami biztos, hogy anno PIKO név alatt ment a Gützold és a Hruska is.
Előzmény: Carpy (555)
Carpy Creative Commons License 2000.02.02 0 0 556
Joem! (es JuliuS)

Bocs a megszolitas elcseszeseert. Talan kicsit hideg van... :)

Előzmény: Carpy (555)
Carpy Creative Commons License 2000.02.02 0 0 555
Julius!

Ezt a Piko-katalogusban levo gyartokat lehetne kicsit reszletesebben? Pl a 426/valami a schicht, az 5***/valami es a tobbi micsoda? Ezekszerint a PIKO egy konszern. (Meg diavetitot, tarsasajetkot es varrogepet is lattam PIKO markanevvel)
Kosz!

Előzmény: joem (530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!