Nekem is meg van . A ROCO boltban lehet kapni mindend. Ha nem, akkor is meghozzak neked.
A baj vele az, hogy adott palyatipushoz elegendo a dobozban levo elem.
A nemet nekem is annyi, hogy tudom mit jelent a DB
:-))
Most kaptam egy katalógust, és elég érdekes dolgok vannak benne. (vagy csak nekem új :)))
Egy Noch katalógus, és a "TERRA-FORM-System"-ről mutat be dolgokat.
Ahogy a képeken ki tudtam venni (mivel sajna németül van) egy elég jó terepkészítési ötletről szól a dolog. Méghozzá úgy, hogy olyan fákból építi fel amit pl: a szekrényeknél szoktak használni a lapok összecsapolására (vagy legalábbis úgy néz ki), és mindezeket különféle műanyag elemekkel köti össze, amik szabadon formálhatók.
Valaki tud erről bővebbet, lehet-e kapni?, ha igen hol, és mennyibe kerül ?
Sok volt a melom, azert hallgattam, es ezert maradtam le mult het szombaton a kiallitasrol is. A viadukt kep (termeszetesen) kiment a fejembol, de estere felteszem az igergetett villany-es dizel katalogus oldalakkal egyutt :-)
Mar azt hittuk, hogy vigan foggkefezed a korlet folyosot.
"de csuszik a dolog"
Mint a viadukt kepem.
Majd a fogdan raersz megcsinalni.
Hi-Hi!!
Akkor talan megeri neki megcsinalni ket par BR24-es szenkefeert.
BR130-hoz legegyszerubb gyari szilicium lapkat beszerezni, a borzen termeszetesen. Ha nincs akkor hoznak, de szoktak lenni szetkapott gepek, abbol is jo. Szerintem a PIKO fele 130 nem gyenge, a minap kiprobaltuk, 7 (azaz het) 4-tengelyes gyorsvonati kocsival is elboldogult, a legbonyolultabb vaganykeresztezodesen is attolta a szerelvenyt. Ekkora szerelvenyhez pedig mar eleg nagy asztal kell...
Kaptam egy BR118-at, elegge le van lakva. Kivulrol tuti jo, a belso allapotarol csak ennyit: az egyik tengelyen a fogaskerek kette volt torve! No es persze a Gutzold-motor betegsegei...ugyhogy szombaton valoszinuleg megyek en is (ha fel birok kelni a bevonulo-buli utan :-)) )
Morfondir katalogusat en is terveztem bescannelni - de csuszik a dolog :-(
Vegre kikerult a garazsbol az asztalom :-) felcipekedtuk a vegleges helyere, mukodik minden.
A katalógus 1974-es. Nagyon klassz terepasztal képek vannak belül is. Nem tudom, milyen pálya-elemekből épjtették. Akkoriban NDK-s anyag a standard PIKO-n kivül a Pilz volt, de annak szerintem nem lehetett így elrejteni a váltó-motorjait, mint ezeken a képeken.
Ebben a katalógusban nem fotók, hanem rajzolt képek találhatók a guruló anyagról. Úgy tudom, ebben szerepelt utoljára a Nohab (sárga csík), először pedig a BR66, BR130, BR230. Valamikor majd én is nekikezdek scannelni, de előtte még a 68/69-es katal. következik.
Monfondir!
A feszültségérték mellett az áramerősséget is mondd meg, de ha tutira akarsz menni kb 10-15 Ft korul van 1A-s dioda, 1N4002 az mar 100 voltra jo, de 1N4007-ig barmi jo, ez a kis kefes motork szep nagy feszultseglokeseit is kibirja, esetleg vehetsz BY33-ast, vagy hasonlot. És szépen elrejtheted az asztal alatt, vagy fü alatt, nekem a HO kiserleti asztalomon (ami sose lesz befejezve) a vezérlöpultba épitettem be a diódákat, amiket a bejárati jelzö melletti szemböl elhaladáshoz használok.
Macibb!
Szucs Lajos utan szabadon: Flex a megoldas (meg jo hogy elobb elolvastam az összes beirást, mielött bevillogtam volna a flexxel)
No emberek! Oldhato sinkotesek terepasztalon, senkinek semmi tapasztalata?
Burmi Ui.: ne e kép alapján keressetek a börzén, mert már 27 éve nem így nézek ki!
Szia Lajos!
Ha megkérhetlek és látsz a Langban, próbálj szerezni 12V-s égőt - Piko mozdonyba - 4db-ot, és a BR24-be való szénkefét szintén 4db-ot. Nem tudom lehet-e szerezni BR55-be való szénkefét - lentebb írtam, mintha valami fémes bevonata lenne és hasáb alakú. Előre is köszönöm, s ha kérdésed van itt, vagy magánba írj kérlek.Ha látsz Nohabot kérlek nézd meg az árát. Sajna amit összetorve kaptam elég húzos lesz helyre pofozni mert a világítás rész hiányzik. Nincs valami képed róla? Mikor jársz majd Pécs felé? Van egy PIKO katalógusom, év szám nincs benne sehol, de van egyutalás, hogy a PIKO 25 éves. Ha kell valakinek betudom scannerelni és elküldhetem. Mikori lehet? Kék borító,állomás az előtérben, egy BR55 személyvonattal egy peronnál áll, gy BR66 olajszállítokkal tolat, az előtérben tehervagonok.
Más. Szert tettem egy BR130/Piko/ mozdonyra. Ez mint kiderült menetirány szerint váltja a világítást eredetileg. Ez az enyémen csak egy irányban működött, a másik irányban minden világítás ment. Miután belekukkantottam a belsejébe észrevettem, hogy az egyik oldalon az érintkező résznél egy kis fém darab van beillesztve, ami mint kiderült ez csak egy irányba vezet, pólus váltáskor nem lesz vezető. Ez a másik oldalon hiányzik, gondolom ezért műkszik csak egy irányban. Kb 1x1 cm nagyságú és fogalmam sincs miből lehet. Van valami infó róla valakinek? Sajna a mozdony csak egymotoros és elég gyengusz, a ROCO verzió erősebb? Boccs, hogy hosszú voltam. Mindenkinek üdv: Zsolt
Egyáltalán: már gyakran szembesültem olyan problémával, hogy a kedves gyártók nem adják meg a vágánymezők pontos geometriai méreteit, hanem néhány sémát rajzolnak a prospektusba, hogy így lehet építkezni. A gond természetesen nem az egyenes mezőknél jelentkezik, hanem pl. a belsőíves kitérőknél, ahol azért nem ártana pontosan ismerni a középponti szögeket, a külső és belső sugarat, az esetleg beiktatott egyenes szakasz hosszát, stb. Tudtok erre megoldást?
A ROCO katalógus szerint "on very gentle curves". Amikor megkérdeztem, a boltost a Váci úton, hogy ez mit jelent, nem tudott rá válaszolni. Azt kérdeztem akkor, hogy a 15 fokos váltóhoz használt R10 íveken lehet-e (mert akkor ez a két ív a vágányokon még felhasználható a megengedett legnagyobb vonathosszba). Azt felelte, hogy nem biztos benne, de a helyemben nem állítana meg úgy szerelvényt, hogy a kapcsolás az R10-re kerüljön.
A saját leendő (ne kérdezd mikor, de majd) tervezett pályámon tökéletes távvezérlés lehetőségét akarom biztosítani, beleértve a kocsiszétkapcsolókat. Eddig még egyetlen modellvasúti pályát / állomást nem láttam, amit mintaként alapul vehetnék az elhelyezésükhöz.
Kupplungként egyébként nekem aránylag jól beváltak a ROCO-féle Kurzkupplungok, de az NEM-Schacht nélküli kocsikba bajos beépíteni. Vettem olyan szetet, amit a régi Piko kocsik kupplungja helyére lehet tenni, de ehhez a teherkocsik alvázát le kell választani a szekrénytől. Tudja valaki, hogy folyik ez anélkül, hogy tönkretenném? Szerintem bombabiztos módon össze vannak ragasztva.
És mit tudtok, milyen ívsugarú állomási vágányoknál lehet üzembiztosan összekapcsolni a kocsikat?
A darabszammal igazad van.
Szerintuk eppen a hurok a megoldas, a kupplung problemara.
A problemat inkabb abban latom, hogy nem merik a kissebb gyerekekre bizni az ilyen feladatot.(sajnos)
Ugyanakkor a szetkapcsolokat sem lattam sehol.
Szerintem jó az egyvágányú pálya így ahogy van. Legalábbis részben megmaradhat, hiszen így van értelme szabályos keresztezéseket lebonyolítani.
Ha kétvágányú lenne a pálya, még kevesebbnek tűnt volna a meglévő szerelvények száma ...
Nekem az tűnt fel, hogy a vonal mindkét végén hurokban lehetett fordulni. Eszerint nem merték bevállalni a mozdonyok üzemszerű átállítását? Mondjuk azt láttam, hogy heroikus küzdelmet folytattak a kevésbé üzembiztos kuplungokkal.
Végre rászántam volna magam, hogy ROCO. Aztán tessék, Ausztria befeketedik.
A Fleischmann-nak viszont csak német nyelvű katalógusát lehet itthon megkapni. Lehet rendelni Berlinből is, de akkor 65 DM előre küldendő, és ez csak a postaköltség! Van valakinek angol nyelvű ebből?
Bunkofon tolto munkahelyen maradt.:-))
Szombaton Lang ugyanott jo!
En is akarok vasarolni. A Pecsi kolleganak felvasarolunk ami kell neki.
Tompikanak a LEGO palya tetszett.
eleg hamar el is mentunk onnan igy nem tudom, hogy a szinpadon felalitott LGB palya mennyire mukodott.
Erdekelne engem , mi modon oldottak meg a LAVA palyan a rejtett valtohajtomuvet. Velemeny vagy javaslatokat kerek!!!
Ez az egy tetszett csak. Nehol kifejezetten szep volt a palya. De ketvagyusitva nekem jobban tetszet volna. Szerintem keves volt a vonatok szama ekkora asztalhoz.
Hali!
1/2 11kor ertem oda, es korulneztem, azt eljottem.
Viszont a LAVA-sok dioramajat nezve, (amihez gratula, mert jol nez ki, szoval igazi vasut elmenyt ad egy 10 meter nyilt vonali szakasz latvanya, el is ment a kedvem a korbe korbe rohangalos terepasztaltol) szoval azt vettem eszre, hogy abszolut nem megoldott az egyes modulok osszekotesenel a megfelelo vaganyvezetes es aramellatas, lazan szetkapcsolodtak a szerelvenyek bizonyos helyeken, es latszott a rossz aramellatas hatasa, (rangatozas, megakadas). Ez TTnel meg nagyobb gond (aramellatasnal a kisebb suly, forgo tomeg, ami atlendithetne a mozdonyt, oldhato vaganykotesnel a kisebb meret azonos merteku pontatlansag mellett). Van esetleg valakinek jo otlete? Vagy monolit terepasztal ("egy deszkabol"), es 20cm-nkent tapdrot hozzaforrasztva a vaganyhoz?
B
én dél körül értem, csörögtem is rád, de nem vetted fel (már meg sem lepődtem :)) .. tényleg nem volt valami nagy élmény, viszont abból a szempontból jó volt, hogy tudtam venni R600-as, meg rövid (14.5) síneket.
Egy szem Lajoson kívűl többiek mégsem jöttek, vagy mi volt? Na majd talán jövő héten a Láng-ban.
A gőzösöket ú.n. füstgenerátorral lehet füstölésre bírni, nyilván valamilyen kémiai úton. Bővebbet nem tudok. A legutóbbi (99/2000) Roco katalógusban 1 található 40160 rendelési számmal. Ez a BR80-hoz fitt. A régebbi (Piko) ,ozdonyokba nem tudom, hogy fér el.
Új kérdésem is van... Hogy lehet elérni, hogy egy modell-gőzös, (vagy akár egy Szergej) menetközben füstöljön? Egyszer láttam egy ilyet egy kiállításon, de nyelvi nehézségek miatt nem sikerült fényt derítenem a titokra....