Kint voltam a börzén, és megvettem az egész felhozatal legszebb mozdonyát, egy gyönyörű (PIKO, H0) Szergejt! Tökéletes, csodálatosan újrafestve, a pályaszáma M62,074. Mostantól ez a mozdony a "flottám" dísze. Még a Nohabnál is szebb, bár az egy legalább 30 éves konstrukciójú modell, ez jóval újabb lehet, a kidolgozása (nekem legalábbis) nem hagy kivánnivalót maga után.
Hali,
Úgy tűnik, hogy jövő héten 02.19. végre én is el tudok menni a börzére a Lángba. Szeretnék minél több tasztaltárssal találkozni. Részleteket később...
Joe
OFF-1:
All,
tud vki lelőhelyet a következő anyagokhoz? S.sz. gitárgyártáshoz kellenének.
tisztelettel
r_bendegúz
"(minden 3-4 mm vastag méretben):
120x850 mm (2 db)
550x250 mm (2 db)
anyaguk opcionálisan a legjobbtól a még elfogadhatóig:
braziliai rózsafa
indiai rózsafa
habosjuhar
mahagóni
cseresznye
dió
550x250 mm (2 db):
lucfenyő
kanadai lucfenyő
vörös cédrus
Ez a hangdoboz.
A nyak pedig:
70x70x550 mm mahagóni
60x6x450 mm ébenfa"
OFF-2:
keresem a valaha gyártott lendkerekes, drótfarkincás egér egy példányát
r_b.
DB: Sajnos nem tudok HUF arakat.
Nem emlekszem de mindha lett volna DM arlista benne. Megnezem.
morfondir: Rendben van, keresek. A DPG-m megfog orulni.
Mas megoldast kellene keresni.
Én már csak azért is jegeltem a dolgot, mert nem vagyok biztos benne, hogy ők (az osztrákok) most azt szeretnék, hogy mi (idegenek) hozzájáruljunk az ő külkereskedelmi eredményeikhez. Elvannak ők magukban, nincs szükségük senki másra. (Polikia UFF)
Nekem azt szokták mondani, hogy már a múlt héten elindult a kamion az áruval, de a:árokba fordult, b: sztrájk van, c: havazás van, d: csütörtök van. Ennek ellenére még mindenem megjött úgy fél éven belül, igaz, a nyakukra kellett járnom kéthetenként...
Bocs Lajos, nem akarom a szavaidat kétsége vonni, de nem igaz, hogy meghoznak _bármit_, amit megrendelsz (és amire van képük előleget is elkérni!) -- nekem november óta nem sikerült meghozni valamit. Az árát is megmondták pontosan. Azóta legalább ötszor ígérték, hogy becsszó, X napon megérkezik.
Szia! Nos a BR130-as akkro nem gyengusz ha az összes meghajtott kereken van tapadóabroncs. Ha csak egy kerékpáron van akkor már nem az. Ez a saját tapasztalatom. Az enyém elég régi kb 25 éves és sajna csak az egyik kerékpár van ellátva tapadóabronccsal. Szereztem ROCO abroncsot és feldobtam rá, miután rögtön mint a kisangyal húzta a kocsikat.
Addig amig le nem ugrottak az abroncsok...., ugyanis azon a meghajtott kerékpáron nincs az a kis bemarás az abroncs részére mint azon amin gyárilag is volt abroncs. Most majd pillanatragasztóval probálkozom szép óvatosan.
Lajos! Ha látsz szilicium lapkát kérlek próbálj szerezni a börzén, pleaseeee. A katalógust scannereljem be cakk-pakk és küldjem el neked? Ha kell akkor mekkora - hány kbyte- legyen egy kép, hogy jó legyen (pl.50k)? Üdv: Zsolt
Nekem is meg van . A ROCO boltban lehet kapni mindend. Ha nem, akkor is meghozzak neked.
A baj vele az, hogy adott palyatipushoz elegendo a dobozban levo elem.
A nemet nekem is annyi, hogy tudom mit jelent a DB
:-))
Most kaptam egy katalógust, és elég érdekes dolgok vannak benne. (vagy csak nekem új :)))
Egy Noch katalógus, és a "TERRA-FORM-System"-ről mutat be dolgokat.
Ahogy a képeken ki tudtam venni (mivel sajna németül van) egy elég jó terepkészítési ötletről szól a dolog. Méghozzá úgy, hogy olyan fákból építi fel amit pl: a szekrényeknél szoktak használni a lapok összecsapolására (vagy legalábbis úgy néz ki), és mindezeket különféle műanyag elemekkel köti össze, amik szabadon formálhatók.
Valaki tud erről bővebbet, lehet-e kapni?, ha igen hol, és mennyibe kerül ?
Sok volt a melom, azert hallgattam, es ezert maradtam le mult het szombaton a kiallitasrol is. A viadukt kep (termeszetesen) kiment a fejembol, de estere felteszem az igergetett villany-es dizel katalogus oldalakkal egyutt :-)
Mar azt hittuk, hogy vigan foggkefezed a korlet folyosot.
"de csuszik a dolog"
Mint a viadukt kepem.
Majd a fogdan raersz megcsinalni.
Hi-Hi!!
Akkor talan megeri neki megcsinalni ket par BR24-es szenkefeert.
BR130-hoz legegyszerubb gyari szilicium lapkat beszerezni, a borzen termeszetesen. Ha nincs akkor hoznak, de szoktak lenni szetkapott gepek, abbol is jo. Szerintem a PIKO fele 130 nem gyenge, a minap kiprobaltuk, 7 (azaz het) 4-tengelyes gyorsvonati kocsival is elboldogult, a legbonyolultabb vaganykeresztezodesen is attolta a szerelvenyt. Ekkora szerelvenyhez pedig mar eleg nagy asztal kell...
Kaptam egy BR118-at, elegge le van lakva. Kivulrol tuti jo, a belso allapotarol csak ennyit: az egyik tengelyen a fogaskerek kette volt torve! No es persze a Gutzold-motor betegsegei...ugyhogy szombaton valoszinuleg megyek en is (ha fel birok kelni a bevonulo-buli utan :-)) )
Morfondir katalogusat en is terveztem bescannelni - de csuszik a dolog :-(
Vegre kikerult a garazsbol az asztalom :-) felcipekedtuk a vegleges helyere, mukodik minden.
A katalógus 1974-es. Nagyon klassz terepasztal képek vannak belül is. Nem tudom, milyen pálya-elemekből épjtették. Akkoriban NDK-s anyag a standard PIKO-n kivül a Pilz volt, de annak szerintem nem lehetett így elrejteni a váltó-motorjait, mint ezeken a képeken.
Ebben a katalógusban nem fotók, hanem rajzolt képek találhatók a guruló anyagról. Úgy tudom, ebben szerepelt utoljára a Nohab (sárga csík), először pedig a BR66, BR130, BR230. Valamikor majd én is nekikezdek scannelni, de előtte még a 68/69-es katal. következik.
Monfondir!
A feszültségérték mellett az áramerősséget is mondd meg, de ha tutira akarsz menni kb 10-15 Ft korul van 1A-s dioda, 1N4002 az mar 100 voltra jo, de 1N4007-ig barmi jo, ez a kis kefes motork szep nagy feszultseglokeseit is kibirja, esetleg vehetsz BY33-ast, vagy hasonlot. És szépen elrejtheted az asztal alatt, vagy fü alatt, nekem a HO kiserleti asztalomon (ami sose lesz befejezve) a vezérlöpultba épitettem be a diódákat, amiket a bejárati jelzö melletti szemböl elhaladáshoz használok.
Macibb!
Szucs Lajos utan szabadon: Flex a megoldas (meg jo hogy elobb elolvastam az összes beirást, mielött bevillogtam volna a flexxel)
No emberek! Oldhato sinkotesek terepasztalon, senkinek semmi tapasztalata?
Burmi Ui.: ne e kép alapján keressetek a börzén, mert már 27 éve nem így nézek ki!
Szia Lajos!
Ha megkérhetlek és látsz a Langban, próbálj szerezni 12V-s égőt - Piko mozdonyba - 4db-ot, és a BR24-be való szénkefét szintén 4db-ot. Nem tudom lehet-e szerezni BR55-be való szénkefét - lentebb írtam, mintha valami fémes bevonata lenne és hasáb alakú. Előre is köszönöm, s ha kérdésed van itt, vagy magánba írj kérlek.Ha látsz Nohabot kérlek nézd meg az árát. Sajna amit összetorve kaptam elég húzos lesz helyre pofozni mert a világítás rész hiányzik. Nincs valami képed róla? Mikor jársz majd Pécs felé? Van egy PIKO katalógusom, év szám nincs benne sehol, de van egyutalás, hogy a PIKO 25 éves. Ha kell valakinek betudom scannerelni és elküldhetem. Mikori lehet? Kék borító,állomás az előtérben, egy BR55 személyvonattal egy peronnál áll, gy BR66 olajszállítokkal tolat, az előtérben tehervagonok.
Más. Szert tettem egy BR130/Piko/ mozdonyra. Ez mint kiderült menetirány szerint váltja a világítást eredetileg. Ez az enyémen csak egy irányban működött, a másik irányban minden világítás ment. Miután belekukkantottam a belsejébe észrevettem, hogy az egyik oldalon az érintkező résznél egy kis fém darab van beillesztve, ami mint kiderült ez csak egy irányba vezet, pólus váltáskor nem lesz vezető. Ez a másik oldalon hiányzik, gondolom ezért műkszik csak egy irányban. Kb 1x1 cm nagyságú és fogalmam sincs miből lehet. Van valami infó róla valakinek? Sajna a mozdony csak egymotoros és elég gyengusz, a ROCO verzió erősebb? Boccs, hogy hosszú voltam. Mindenkinek üdv: Zsolt