Olyan 118-ason nekem is van, aminek hianyzik az egyik oldalso lemeze. Az en mozdonyaim mar csak ilyenek, szivesen potyognak az asztalrol :(((
Ha kerreg a 118-as, akkor vagy tul lett tisztitva (nem tudom ez a tipus vagy-e :)))), vagy siman egy kis olajra vagyik, de azt mindenre ami el es mozog.
Az elso esetben a kerreges inkabb egyfajta nyuszites, sikoltozas, a masik eset foroghat inkabb fenn. Hulyen hangzik, de nekem bejott mindig, ha a muanyag fogaskerekekre is egy kis muszerolaj csoppent. Nem is mindig csak egy kicsi, ha beindult a masina, mindig elkezdte frocskolni a kasztnin belul, szepeket rajzolt igy :)))
A PIKO-mozdonyok altalanos javitasi trukkje: szet kell oket szedni, es ujra ossze kell rakni. Mukodik!
Albertus :)))))
Ja, es nem irtam, hogy kb. 10 eve lehet, hogy olyan otthonos voltam PIKO-motorokban. Bar, azt a konstrukciot nehez elfelejteni... :)))
Igen, igen, azok az erintkezok sok kellemetlen percet szereztem nekem. Egyszer lattamn, hogy porcicak figyelnek rajtuk, nosza, szedjuk szet! Az osszerakas eleinte nehezen ment, de osszejott. Olyan gyakorlatot szereztem benne, hogy kesobb versenyben raktam ossze a BR110 forgovazat egy hozzam hasonlo orulttel. (o V100-on nyomult, nem mintha kulonbozne, csak a precizitas kedveert.) Kesobb nagy tudorava valtam a BR 110/118 V100 stb tipusu motoroknak, mar a szenkefe-leszoritora kitalalt alternativ megoldasaim kezdetben kudarcot vallottak. De hat gyakorlat teszi a mestert.
Idevago sztori meg, hogy regebben nem mertem szetszedni egy mozodnyt, ha beadta a kulcsot, hanem elkuldtem Nyiregyhazara a nagybatyamhoz egy kis javitasra. O villamosmernok, gondoltam neki ez gyerekjatek.
Tortent egyszer, hogy a V100-am repult egy asztallap-padlo tavolsagot. Utana repult Nyiregyhazara javitasra, nagybatyam kozolte, hogy javithatatlan, nem kell az ilyesmit dobalni.
Volt egy haverom, aki a 12 evevel rogton latta a hibat: a soros kapcsolas miatt pusztan az izzot kellett kicserelni benne, es mar rohant is a kis kekseg.... :)))
Szia Lajos!
Voltál bőrzén hétvégén? Pécsi útat mikor tervezel? Ha jössz dobj egy mail-t kérlek arra címre ahonnan a Piko borítót küldtem. Üdv:Zolt
Szia Matiz! Te most kiképzésen vagy, vagy hol a manóban? Én pontosan 10 éve vonultam be, de akkor nem igen tudtam kidugni az orromat a szabadlevegőre a kiképzés alatt- de hála istennek akkor voltak választások....A választ 6 hét múlva is elfogadom :)))
Sziasztok! Most találtam rá erre az oldalra.Nem vagyok valami nagy modellező,ugyanis most kezdtem,de az leszek.Ahogy olvastam az általatok említett árakat,kb.20 év múlva.Fleischmann N -es induló készletem van.Honnan lehetne bővíteni?Lehet ehez méretarányos valami más gyártmányt kapni?A régiek közül passzol hozzá valami?Illetve itt az interneten hol lehet ezzel kapcsolatban keresgélni?Több kérdésem most nincs.Előre is köszönöm! Petyó.
Egyszer rosszul tettem vissza az erintkezoit a 110-esnek, lett belole hatalmas nyikorgas.... Nem semmi turelem-jatek amig sikerul rahelyezni a forgovaz muanyag keretet ugy, hogy ne mozduljanak el se a kerekek, se az erintkezok. Az 52-es, 118-as ugyan ilyen konstrukcio.
Ismet "szabadlabon", ki tudja, meddig....
Az erintkezok kozul azokat nezd meg foleg, amik a forgovazrol a keretnek (vagy vezetosinnek) adjak at a feszultseget. Ha veletlenul meggorbitened a kerekeknel levo erintkezot, annak konnyen nyikorgas lesz a vege.
udv mindenkinek!
ui:sajnos, lehetseges, hogy ezutan 6 hetig nem leszek itthon, igy a holnapi borze alol felmentem magam..
Köszönöm, most nem kérek.
Megolajoztam a fogaskerekeket, a sírás megszűnt. Csak még a mozdony áramfelvétele nem a legtökéletesebb, mert akadozik. Valahol a kerekeknél levő érintkezőnél lehet vmi gáz, mert ha közvetlenül a motornak adom a 12V-t, akkor olyan szépen megy! (csendben és folyamatosan) Megpróbálom a réz érintkezőlemezkéket felpucolni valamivel.
Hali!
Szombaton szeretnék minél több tasztaltárssal találkozni a börzén. Paramétereim: 174cm,100kg, fekete, rövid haj, bajusz, fémkeretes szemüveg, szürke hosszú dzseki (ez utóbbit nem túl rossz idő esetén a kocsiban hagyom) fekete pulcsi, farmar, edzőcsuka, nagy Samsonite pilótatáska, fogójának tövében JOE felirattal. Bunkofon: 30/943-9617.
Aki jön, szóljon, jó lenne valamit összehozni, mert nem mindig tudok hétvégén Pesten lenni. Várható érkezésem 1/2 10, a távozás tőletek függ.
Bye: Joe
Köszi! Akkor este kipróbálom az olajozást. Egyébként ez egy PIKO BR110-es. Úgy 8 éve vettem, használtan, így elképzelhető a kopott-motor elmélet! Hol lehet ilyen motorokhoz hozzájutni?
Szia Matiz!
Még mindig a fedélzeten? Nem kellene már bennt lenned a laktanyában?
Ha motor kopott, - Lenin szavával élve - Mi a teendő?/new engine?/
ÜdV:Zsolt
Attol fugg, milyen gyartmany. A PIKO nev alatt forgalmazott Gutzold gepeknek van egy jellegzetes siro hangja. Mindegyikben ugyanaz a motor van, es a hajtaslanc is ugyanaz (a meretek termeszetesen masok). Ezekel a modelleknel a jellegzetes hangot a forgovazaknal levo felso fogaskerek adja (szerintem). Ilyen peldaul a BR110,BR52,BR118 is.
Esetleg egy csepp olaj a tengelyhez szinten jo hatassal van a zajszintre, viszont ekkor mar szinte biztosra veheted, hogy kopott a motor!
Csak Fuggerth gyártja, elég jó minőségben, persze lehet csinosítgatni. Az Erkel utca kivételével minden nagyobb vasútmodellboltban beszerezhető. További infók, valamint egy kép itt
Egy Csörgőt szeretnénk venni, és ehhez kérnénk a tanácsotokat: Kik gyártanak, melyik a legélethűbb, és hogy hol és kb mennyiért lehet hozzájutni, ja a méret H0.
Azon a standon, ahol a Szergejt vettem, ott is volt egy V200-as. Lima volt és 18 ezerért adták. Nekem nagyon tetszik az a gép, egy pár hétig még spórolok, aztán a következő "áldozatom" a németek Nohabja lesz!
Hello! Most akadtam csak rá erre a topicra. Én is pécsi vagyok. Az Áttrium üzletházban két hete vettem egy V200-ast használtan, Roco, 10 eFt volt. Nagyon örülök neki, mert eddig csak PIKO mozdonyok voltak a kezeim között. Nagyon szépen megy és ami teljesen meglepett, írtó halk.
Egy kérdés. Egy mozdonyom motorja síró hangot hallat. Mi a teendő vele?
előre is köszi mindenkinek
Otya
Szia! Szerintem nem is volt vészes - ahhoz képest hogy egy ROCO V200 mifelénk 22.000Ft-nál kezdődik - az én BR66-os gőzősöm is 13e Ft volt, de olyan csodás állapotban, hogy nem bírtam ott hagyni a boltban, pedig csak Csörgőért mentem. Itt elég szép árkülönbságek vannak: pl a normal Csörgő/sima piros festés/ 7700-9900eFt! Úgy látom Nohabot csak ott fennt Pesten fogok tudni csak venni, itt évek óta nem lehet felhajtani. Nincs mese:spórolni, spórolni, spórolni....
Lajos! Nem találtál valami infót a Nohab világítás ügyben? Mikor jársz Pécs felé? Üdv Mindenkinek: Zsolt
Hali!
16e-be került a Szergej. Tudom hogy soknak tűnik (a 80-as évek végén 355 forintért vettem a TT-s V36 mozdonyomat újonnan), de hát istenem, ennyi. Egyébként most éreztem a "vásárlás örömét". :-) Nagyon megérte. Többen körülrajongták az új szerzeményt, miközben kipróbáltam.
Nohabokat mindig árulnak. Régi és új festésűt is. Az áruk 15-17e forint körül van.
Reszben megvannak a kert alkatreszek.
A kerek szénkefeböl csak egy db-t kaptam.
Izzo vettem egy par tucattal.
Selen elemet pedig otthon talaltam egy roncs gorillának a kereteben.
Elö van készitve, ha valamikor megyek ertesitelek.