Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Komis Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3432

Áthidaló megoldás!

40kmig még autózol egyet, mert az belefér. A maradék 60-at pedig a bezinkúton körbe-körbe...:-)))

Előzmény: zmiklós (3430)
cápaFeri Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3431

Hali Tschaby!

Hogy miért nem jó? Nincs két egyforma kútpisztoly kattanás terén sem és aszerint sem, hogy amit mutat a kút órája egy litert, az valóban egy litert jelentsen!:-)
Az, hogy a benzinszintjelző miként viselkedik, mindig az dönti el, hogy az érzékelő hol van elhelyezve a tankban. Régebbi autókban, ahol még nem volt ekkora késleltetése a műszernek, még azt is le tudtad tesztelni, hogy melyik oldalán van a tankban az érzékelő, ugyanis kanyarban rögtön reagált a mutató és attól függően, hogy merre kanyarodtál, akár 10 lityis különbséget is tudott mutatni. A mai autókban, mint a lacsiban is, már annyira késleltetve van a műszer, hogy nem extrém hosszú irányváltoztatási körülmények között relatív a pontos értéket mutatja, valahogy úgy, mintha "kevesebbszer venne mintát ugyanannyi időegység alatt", tehát két mintavétel között már rég újra egyenesben van az autó, nem kanyarodik, nem fékez, stb. A lámpa még a mutatónál is pontosabb műszer, ugyanis az "analóg jel" helyett itt már "digitális jelet" kapsz, vagyis vagy van áramkör és ég a lámpa, vagy nincs.
A módszered egész jónak tűnik, hasonlóan szoktam eddigi autóimban én is eljárni azzal a különbséggel, hogy csak egyszerűen egyenes úton megyek egy darabig. Akkor, ha már nem alszik el a lámpa tök sík terepen sem kb. két percnyi egyenletes haladás után sem, nullázok. Sokkal pontosabb értéket lehet így kapni annál még akkor is, ha ugyanarra a kútra járnál mindig. Tudnillik különböző hőmérsékleten, különböző áramlási sebességgel betöltött benzinnek teljesen mások a habzási szokásai, és a pisztolykattanás akkor történik, amikor eléri a pisztoly végét a nedvesség. Hogy az a nedvesség a gyors betöltésnél csak benzinhab, vagy lassú töltésnél maga a benzin, azt egyik pisztoly sem képes eldönteni, így liternyi eltérések lehetnek!

Előzmény: Tschaby (3423)
zmiklós Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3430
Így gondolom én is ezért nem mertem kipróbálni!
Előzmény: Komis (3429)
Komis Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3429

"elég-e 100 km-re"

A' esetben nem elég, mert szárazra nem lehet kiszívni a tankot.

B' esetben elég, csak nem biztos hogy a 100dik km a benzinkútra esik.:-))

Előzmény: zmiklós (3428)
zmiklós Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3428
Én is megnézem havonta kétszer az üzemanyagjelzö lámpát, az első felvillanás után 52l-t sikerült tankolni, így ha a tank 60l még 8l körül lehet benne. Még nem mertem kipróbálni, hogy elég-e 100 km-re.

Köszönöm cápaFeri.
Előzmény: Komis (3422)
ranti750609 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3427
köszi a jókívánságokat! :-))
Előzmény: cápaFeri (3415)
Komis Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3426

"Miért is nem jó "

Jó az is! Csak a hőingadozás bezavarhat. Rossz tapasztalatom volt már azzal, hogy fullig tankoltam. Igaz az a Daewoo Racerem volt. A kocsi üzemanyag rendszerében volt egy borulás érzékelő és ez kivágja a biztosítékot a panelen, stb. Reggel korán takoltam fullig, délkörül kocsival indultunk a benya tágulását (üzemanyag vagy a benzingőzt) érzékelve kivágta a biztosítékot.

A fogyimérésnél is hasonló a gond 10L tágulása a 60L-hez képest... Befolyásolhatja a mérés eredményét ha hűvös időben tankolsz és melegben használod el ill fordítva.

Persze fel lehet sorolni még vagy 10 tényezőt ami befolyásolja, de...

Igazából az élet nem törik ketté a pontatlanság miatt, csak hát az ember mindent jobban akar tudni...:-))))  

Előzmény: Tschaby (3423)
ranti750609 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3425
Köszi R*R a segítséget, visszanéztem. Remélem még fordulhatok majd hozzád, mert biztos lesz még kérdésem és most kezdek belejönni a tuningba. :-)
Előzmény: R*R (3407)
Tschaby Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3424
köszi
Előzmény: ranti750609 (3420)
Tschaby Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3423

Komis!

 

Miért is nem jó a kattanásig teletank, napi számláló nulláz, aztán kifogyás után - de nem is kell kifogyasztani - után újra kattanásig teletank módszer?

Előzmény: Komis (3418)
Komis Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3422

"lámpajelzés is, ha nagyon fogytán a nafta? És akkor kb mennyi van még benne"

 

Lámpa nagyon pipec! Minden hónapban 2szer is megnézem, annyira tetszik....:-(

Fokozatosan felpislákol majd további fogyás esetén égve marad. A gyakorlatban városi forgalom esetén az első felvillanások után még 30-40km mehetsz. Én magam a kb40km-ig húztam a határt, de nagyon kimélő vezetési stílusban.

Előzmény: Ormió (3416)
Komis Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3421

"Ez mennyire igaz?Tapasztalatok?"

 

Igaz-nemigaz.. Hát kb 0,5-1L rel többet eszik, mint ahogy szeretnénk, mert akkor lehetne dicsekedni vele..:-)) A tapasztalat az, hogy a topiktársakkal kezdjük kiismerni az autó lehetőségeit és már van lehetőség a fogyasztás csökkentésére...

Én magam is azt próbálom méréssel 'igazolni', hogy lecsíphető az 0,5-1L a fogyasztásból. Ha jön, akkor nagyon korrekt az autó MINDEN szempontból..:-))

A topiktársak 99%-a ezt ajánlja!! :-)))))))))))))))))))))))

Előzmény: beci01 (3409)
ranti750609 Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3420
Tschaby! A mai nap folyamán megpróbálok feltenni képeket!
Tschaby Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3419

Ranti!

Tudsz küldeni képet az autóról?
A szín engem is érdekel...

Előzmény: ranti750609 (3401)
Komis Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3418

"20 l tankolásról volt szó és nem 15-20 km gurulásról, bízzuk rá a naplózást"

Tegnap a felvillanás után mentem volna tankolni. Erre az assszony elvitte a verdát (+15km) úgyhogy már megint nem lesz tökéletes..Mindegy azért tettem bele 10,45L. Majd a köv tankolásnál szintén +15km lesz felvillanás után.

Előzmény: R*R (3406)
Sarkany Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3417

van valami lámpajelzés is, ha nagyon fogytán a nafta?

 

Van. A lámpa akkor gyullad ki, amikor az üzemanyag szintjelző már nullát mutat.

 

És akkor kb mennyi van még benne?

 

Méréseim szerint 6-8 l. A gépkönyv - emlékeim szerint - ennél kevesebbet ír.

 

 

Előzmény: Ormió (3416)
Ormió Creative Commons License 2006.06.22 0 0 3416

Üdv Mindenkinek!

Ne kerüljek olyan helyzetbe, hogy a benzint kifogyasztván megálljon a kocsi a nyilt országúton (mint a minap egyik ismerős -hölgy - autója), ezért kérdeném: van valami lámpajelzés is, ha nagyon fogytán a nafta? És akkor kb mennyi van még benne?

Üdv: Ormió

cápaFeri Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3415

Üdv ranti és zmiklós a klubban!:-)

Sok balesetmentes, örömteli kilométert kívánok nektek a lacsikkal!

 

cápaFeri Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3414

Hali Sárkány!

 

Remélem, hogy nemsokára (bár lehet, hogy csak jövőre) nekem is hasonlóan hűséges társam lesz egy ilyesmi külföldi kiruccanás alkalmával a lacsi! Előző autónk (a BX) nem volt az utóbbi években a legmegbízhatóbb, előtte meg kicsi volt a gyerek, így jópár éve csak halogatjuk a tengerpartot. Bár a "nagy pocsolyán" átrepültem már, de a lábam még sosem áztattam meg sós tengervízben. Na de majd most a lacsival!:-) További balesetmentes nagy utazásokat kívánok Sárkány!

Üdv:Cápa

Előzmény: Sarkany (3413)
Sarkany Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3413

A Lacetti utazási komfortjához egy apró adalék.

 

A napokban jöttem haza Görögországból. 18 nap alatt kb. 4300 km-t autóztam. Volt két nap (lefelé és haza), amikor 1000 km volt a táv. Másnap meg közel hétszáz km (Peloponnesosson voltam). Nem úgy szálltam ki belőle az út megtétele után, mint egy kicsavart felmosórongy...

 

A Szolnok - Röszke - Belgrád - Nis - Skopje - Evzoni - Paralia útvonalat oda is és vissza is 12 óra alatt jártam meg vele.

Előzmény: cápaFeri (3412)
cápaFeri Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3412

Hali beci01!

 

A fogyasztás relatív. Nekem ezelőtt BX-em volt, amiben majdnem ekkora hely volt, kényelmét nem is írom, 1,6-os motor volt benne, de annak eleje-hátulja műanyag volt. Persze, hogy elment 7-8 literrel, mert 950kg volt a gép. A lacsi 1,2 tonnáját valaminek mozgatni kell, a mozgási energiát meg itt is csak benzinből lehet kinyerni.:-) Nekem most új a lacsim, van benne 550 km, még majdnem negyedéig mutatja a szintmérő. Persze ez nem mérvadó, hisz rengeteg klímás próbaút, motormutogatós helybenjáratások, próbakörök, városi kanyarok, autópályás tesztek, voltak ebben.

Várhatóan az első tankom így kb. 10 lityire fog kijönni, de mások írásai alapján ez be fog állni pár ezer km múlva 8 köré.

Ha a fogyi az elsődleges neked, akkor vehetsz suzukit is, de akkor áldoznod kell a kényelem oltárán elég nagyot! Elhiheted, ha bepakolsz állandó teherre vagy két mázsát a stift-be, az is enni fog ennyit! Tudom, hogy drága az üzemanyag és egyre drágább, de ha kevés km-t mész egy évben, ne törődj ennyit a fogyasztással! Számold csak ki, ha mész egy hónapban mondjuk egy ezrest, akkor a stifttel megtakarítottál kb. 20 lityit. Ötezerötszáz-hatezer forint....És van egy stifted, amiben nyomorogsz, max aktatáskát raksz hátulra, futóműve, utazási komfortja 0 a lacsiéhoz képest. A többi márkát (skoda, renault, opel, ford, stb.) most nem sorolom fel, mindegyikről tudnék hosszú sorokat írni, miért nem olyant vettem!

Ajánlom figyelmedbe a Cégautó májusi számát, amiben 3,5 mill. alatti autókat teszteltek. Világosan leírják az összesről, hogy 3500-4000/min. alatt mindegyik vánszorog, teljesítményhez pörgetni kell, a fogyi meg mindegyiken ugrik olyankor. Minőségre a chevi egyre jobban hajaz a japánra. Persze vehetsz jobb, szebb (bár ebben a ketegóriában ezt kétlem!:-), kényelmesebb autót, de jócskán dobj rá a 3-3,5 millára! Bár a tesztből konkrétan nem derül ki, de erős utalás van rá, hogy a lacsi az egyik legjobb vétel ár/érték arányban a mai piacon! Olyan szlogeneknek meg ne dőlj be, hogy:"sosem kop el", meg hasonlók.:-) Előtte olyanom volt, semmivel sem gyengébb minőség ez az autó!

Mindent összevetve magadnak kell eldöntened, hogy mire kell az autó! Nekem azért esett rá a választásom, mert ennyiért nem kaptam olyan új autót, ami ekkora helyet, kényelmet, felszerelést nyújtott volna és ha kímélem, ez is kiszolgál nálam 10-15 évet úgy, mint egy másfélszer ennyibe kerülő. Utána meg ha megszabadulok tőle, majd mindegy lesz, hogy mai áron 300 vagy 400 ezret adnak érte nem? Persze ha évente 20-30 ezer km-t kellene mennem, lehet, hogy másképp döntök, de családi autónak, évi 6-8 ezerrel tökéletes nekem. 

Döntésedről és annak okáról azért szeretnénk majd hallani, ha nem nagy kérés!

Üdv:Cápa

Előzmény: beci01 (3409)
zmiklós Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3411
Új csatlakozó
01. Ádám77 - 1.6 SW Elite
02. Sarkany - 1.6 HB Elite
03. Novi - 1.8 SW Platinum
04. 1stperson - 1.6 HB Elite C
05. Feketebálna - 1.6 SW Platinum
06. Johnnee - 1.4 Elite
07. Rockdobos - 1.4 HB Elite
08. Zoli59 - 1.6 SW Elite
09. nagyharcos - 1.6 HB Platinum
10. Lacettiman - 1.4 Elite
11. subvoice - 1.6 HB Elite
12. Bejfez - 1.6 Sedan Platinum
13. IJN Yamato - 1.4 HB Elite, Menta Hercegnő (2005. 06. 10. Miskolc)
14. Komis - 1.4 Star 5a. mentazöld - Rómeó
15. teacska - 1.6 SW Elite, ezüstmetál
16. sz_peter - 1.4 HB Elite
17. Allanon1983 - 1.4 HB Elite
18. surrender - 1.4 Star 5a. bézs színű
19. sz946cs -1.6 Elite 5a. bézs (szül idő: 2005.08.15. Bp.)
20. fodorlaci -1.6 SW Elite Fekete (2005.09.21)
21. giha - 1.8 HB Sport
22. athee60 - 1.4 SE, mentazöld
23. Picuj - 1.6 SW Elite
24. JUZ1970 - 1.8 CDX, red rock (bordó metál)
25. Gles - 1.4 Elite, narancsmetál
26. 1.4 Elite - bézs 5ajtó, 1.4elite(2005.03)
27. Hekky - 1.6 Elite Cool SW, melange beige
28. lassú - 1.4 Elite 5a. mint zöld (2005.12.28 Bp)
29. negist - 1.4 Star AC 5a Piros (2005.12.29)
30. pronto - 1.6 SW Elite mint green
31. KNÉ -1.4 Elite 5a. fekete veszedelem (2006.01.13.)
32. kojot68 - 1.6 SW Elite fekete (2005.12.13)
33. Toljadneki - 1.4 Elite AC Poly Sylver
34. Bloodaxe - 1.4 Elite AC Piros
35. lolkaesbolka - 1.6 Elite Sedan, (2004.10.) 47ezer km 5 izzócserével, hibátlanul 36. captain osi – 1.6 Elite SW
37. Papusch - 1.4 Elite Cool
38. hicar - 1.6 Sedan Elite ezüst.
39. bzsazsa - 1.4 Star Imperial Blue
40. dolfiazöreg - 1.4-es Stár, mentazöld
41. Chevroletti - 1.4 SE hb. Bordó Szikla (2005.09. / 18ezer)
42. t-bird - 1.6 Elite Aut. HB menta zöld/kék/szürke (2005.04.26.) 2 győzelem (ellenfelek: 1. macska, KO, 2.Opel Vectra, totálkár)
43.Secretknight-1.6 elite HB denim blue
44. subi -- 1.6-os Lacetti Sedan Elite (fekete)
45. georgbob-1.4 melange beige WM DTM, új szívbillentyűkkel
46. cápaFeri -- 1.4 Elite HB Poly Silver
47. Kalóz - 1,6 SW Elite AC, khaki green (2006.06)
48. R*R – 1,6 Ti (2005.09.)
49. ranti750609 - 1.4 HB Elite Cool, imperiál kék
50. zmiklós - 1.6 HB platimun menta (2005.12.06)
cápaFeri Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3410

Hali R*R!

 

Részletesen nem írtam le, hogyan használom, mert az amúgyis a flakonon van, másrészt mindenkinek saját tapasztalat kell hozzá, hogyan a legeredményesebb.

Én általában egy teljes du.-t szánok egy ilyen kezelésre, amikor annyira nem tűz a nap, de meleg van. Alapos mosás után az autóról lehúzom a meszet, szárazra törlöm, majd kb. egy négyzetméterenként ismétlem az alábbi műveletet: elkenem a vaxot egy kis darab nagyon puha pamutronggyal. Egy-két perc alatt rá is szárad, addig az esetleges mellékenéseket az üvegről és a fényezetlen műanyag részekről eltávolítom. Amikor ez megvan, akkor egy nagyobb pamutronggyal elkezdem a megszáradt vaxot körkörös mozdulatokkal belepolírozni-letörölni a lakkról. A négyzetméternyi felületeket természetesen egymásba polírozva kell az egész autón körbemenni.

Az előző autómhoz ugyanennek a márkának egy olyan változatát használtam, ami színhez passzoló volt, így a kisebb kavicsfelverődések is eltűntek vaxolás után a corsámról.

Ajánlom egyébként mindenkinek, mert eső és mosás után nem marad az autón annyi folt, a bogárpiszkokat könyebb lemosni és amúgyis élvezet azt látni, ahogyan a nagyobb vízcseppgyöngyök szaladnak le a motorháztetőről.:-)

Kicsit meg lehet hosszabbítani a vaxolás élettartamát, ha olyan autósampont vesz az ember, amelyikben van ilyen vax-tartalom. Konkrétan ennek a "teknősös" turtle fajtának is van vax-adalékos samponja.

Üdv! 

Előzmény: R*R (3405)
beci01 Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3409
Sziasztok.Szeretnék autót vásárolni a következö idöszakban.Az egyik kiszemeltem,a Lacetti 1,4 Elite lenne,5ajtós.De sok helyen hallottam,hogy sokat eszik.Ez mennyire igaz?Tapasztalatok?
R*R Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3408
(3211) első pici lépés az elcsábuláshoz...
Előzmény: ranti750609 (3403)
R*R Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3407

Szia!

Olvass vissza a nicknevemen! (légszűrőház fedeléből!)

Előzmény: ranti750609 (3403)
R*R Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3406

Szia! 

Csak KOMISSAL csevegtünk, hogy inkább az üzemanyag szintjelzőt használja fogyasztás méréshez, mert a "teletank" pontatlanabb szerintem- így is teszi!

pl. 20 l tankolásról volt szó és nem 15-20 km gurulásról, bízzuk rá a naplózást...

Előzmény: Sarkany (3404)
R*R Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3405

Szia Fecó!

    Ugyanazt a vaxot használom, csak vékony rétegben hordom fel vattával és polírozom száradásig erőteljesen, ha egy elem kész, tiszta vattacsomó  és fényesre törlés. Fontos a teljesen száraz és tiszta felület és a nyilván tiszta vatta, amiből viszont elfogy egy csomag egyszerre. Autófényező mutatta meg, így a lakk kisebb karcait is el lehet tüntetni esetleg ismétlésekkel. A flakon 1/10-e 1 teljes polírozás. Mindig csak annyit hordok fel, amennyit a következő percekben el is polírozok. De kérdezd meg KOMIST, ő látja a fényezésemet!

Persze vannak nagyságrenddel drágább vaxok (FARECLA) nagyságrenddel jobbak is az eredményesség szempontjából. Hibajavításra is alkalmasak.

A WS PLATINUMRÓL is állítják kiválóságát.

Előzmény: cápaFeri (3396)
Sarkany Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3404

... s ezekszerint neked 1liter/1km a fogyasztásod

 

Ezt miből számoltad ki? :))

Előzmény: R*R (3400)
ranti750609 Creative Commons License 2006.06.21 0 0 3403
Hello Toljadneki. két kérdésem lenne. Az egyik, hogy most mennyit fogyaszt, a másik honnan szedted ki azt a csövet pontosan(vagy melyik hozzászólásokban beszéltetek róla) ? Köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!