Hogy miért nem jó? Nincs két egyforma kútpisztoly kattanás terén sem és aszerint sem, hogy amit mutat a kút órája egy litert, az valóban egy litert jelentsen!:-) Az, hogy a benzinszintjelző miként viselkedik, mindig az dönti el, hogy az érzékelő hol van elhelyezve a tankban. Régebbi autókban, ahol még nem volt ekkora késleltetése a műszernek, még azt is le tudtad tesztelni, hogy melyik oldalán van a tankban az érzékelő, ugyanis kanyarban rögtön reagált a mutató és attól függően, hogy merre kanyarodtál, akár 10 lityis különbséget is tudott mutatni. A mai autókban, mint a lacsiban is, már annyira késleltetve van a műszer, hogy nem extrém hosszú irányváltoztatási körülmények között relatív a pontos értéket mutatja, valahogy úgy, mintha "kevesebbszer venne mintát ugyanannyi időegység alatt", tehát két mintavétel között már rég újra egyenesben van az autó, nem kanyarodik, nem fékez, stb. A lámpa még a mutatónál is pontosabb műszer, ugyanis az "analóg jel" helyett itt már "digitális jelet" kapsz, vagyis vagy van áramkör és ég a lámpa, vagy nincs. A módszered egész jónak tűnik, hasonlóan szoktam eddigi autóimban én is eljárni azzal a különbséggel, hogy csak egyszerűen egyenes úton megyek egy darabig. Akkor, ha már nem alszik el a lámpa tök sík terepen sem kb. két percnyi egyenletes haladás után sem, nullázok. Sokkal pontosabb értéket lehet így kapni annál még akkor is, ha ugyanarra a kútra járnál mindig. Tudnillik különböző hőmérsékleten, különböző áramlási sebességgel betöltött benzinnek teljesen mások a habzási szokásai, és a pisztolykattanás akkor történik, amikor eléri a pisztoly végét a nedvesség. Hogy az a nedvesség a gyors betöltésnél csak benzinhab, vagy lassú töltésnél maga a benzin, azt egyik pisztoly sem képes eldönteni, így liternyi eltérések lehetnek!
Én is megnézem havonta kétszer az üzemanyagjelzö lámpát, az első felvillanás után 52l-t sikerült tankolni, így ha a tank 60l még 8l körül lehet benne. Még nem mertem kipróbálni, hogy elég-e 100 km-re.
Jó az is! Csak a hőingadozás bezavarhat. Rossz tapasztalatom volt már azzal, hogy fullig tankoltam. Igaz az a Daewoo Racerem volt. A kocsi üzemanyag rendszerében volt egy borulás érzékelő és ez kivágja a biztosítékot a panelen, stb. Reggel korán takoltam fullig, délkörül kocsival indultunk a benya tágulását (üzemanyag vagy a benzingőzt) érzékelve kivágta a biztosítékot.
A fogyimérésnél is hasonló a gond 10L tágulása a 60L-hez képest... Befolyásolhatja a mérés eredményét ha hűvös időben tankolsz és melegben használod el ill fordítva.
Persze fel lehet sorolni még vagy 10 tényezőt ami befolyásolja, de...
Igazából az élet nem törik ketté a pontatlanság miatt, csak hát az ember mindent jobban akar tudni...:-))))
Miért is nem jó a kattanásig teletank, napi számláló nulláz, aztán kifogyás után - de nem is kell kifogyasztani - után újra kattanásig teletank módszer?
"lámpajelzés is, ha nagyon fogytán a nafta? És akkor kb mennyi van még benne"
Lámpa nagyon pipec! Minden hónapban 2szer is megnézem, annyira tetszik....:-(
Fokozatosan felpislákol majd további fogyás esetén égve marad. A gyakorlatban városi forgalom esetén az első felvillanások után még 30-40km mehetsz. Én magam a kb40km-ig húztam a határt, de nagyon kimélő vezetési stílusban.
Igaz-nemigaz.. Hát kb 0,5-1L rel többet eszik, mint ahogy szeretnénk, mert akkor lehetne dicsekedni vele..:-)) A tapasztalat az, hogy a topiktársakkal kezdjük kiismerni az autó lehetőségeit és már van lehetőség a fogyasztás csökkentésére...
Én magam is azt próbálom méréssel 'igazolni', hogy lecsíphető az 0,5-1L a fogyasztásból. Ha jön, akkor nagyon korrekt az autó MINDEN szempontból..:-))
A topiktársak 99%-a ezt ajánlja!! :-)))))))))))))))))))))))
"20 l tankolásról volt szó és nem 15-20 km gurulásról, bízzuk rá a naplózást"
Tegnap a felvillanás után mentem volna tankolni. Erre az assszony elvitte a verdát (+15km) úgyhogy már megint nem lesz tökéletes..Mindegy azért tettem bele 10,45L. Majd a köv tankolásnál szintén +15km lesz felvillanás után.
Ne kerüljek olyan helyzetbe, hogy a benzint kifogyasztván megálljon a kocsi a nyilt országúton (mint a minap egyik ismerős -hölgy - autója), ezért kérdeném: van valami lámpajelzés is, ha nagyon fogytán a nafta? És akkor kb mennyi van még benne?
Remélem, hogy nemsokára (bár lehet, hogy csak jövőre) nekem is hasonlóan hűséges társam lesz egy ilyesmi külföldi kiruccanás alkalmával a lacsi! Előző autónk (a BX) nem volt az utóbbi években a legmegbízhatóbb, előtte meg kicsi volt a gyerek, így jópár éve csak halogatjuk a tengerpartot. Bár a "nagy pocsolyán" átrepültem már, de a lábam még sosem áztattam meg sós tengervízben. Na de majd most a lacsival!:-) További balesetmentes nagy utazásokat kívánok Sárkány!
A napokban jöttem haza Görögországból. 18 nap alatt kb. 4300 km-t autóztam. Volt két nap (lefelé és haza), amikor 1000 km volt a táv. Másnap meg közel hétszáz km (Peloponnesosson voltam). Nem úgy szálltam ki belőle az út megtétele után, mint egy kicsavart felmosórongy...
A Szolnok - Röszke - Belgrád - Nis - Skopje - Evzoni - Paralia útvonalat oda is és vissza is 12 óra alatt jártam meg vele.
A fogyasztás relatív. Nekem ezelőtt BX-em volt, amiben majdnem ekkora hely volt, kényelmét nem is írom, 1,6-os motor volt benne, de annak eleje-hátulja műanyag volt. Persze, hogy elment 7-8 literrel, mert 950kg volt a gép. A lacsi 1,2 tonnáját valaminek mozgatni kell, a mozgási energiát meg itt is csak benzinből lehet kinyerni.:-) Nekem most új a lacsim, van benne 550 km, még majdnem negyedéig mutatja a szintmérő. Persze ez nem mérvadó, hisz rengeteg klímás próbaút, motormutogatós helybenjáratások, próbakörök, városi kanyarok, autópályás tesztek, voltak ebben.
Várhatóan az első tankom így kb. 10 lityire fog kijönni, de mások írásai alapján ez be fog állni pár ezer km múlva 8 köré.
Ha a fogyi az elsődleges neked, akkor vehetsz suzukit is, de akkor áldoznod kell a kényelem oltárán elég nagyot! Elhiheted, ha bepakolsz állandó teherre vagy két mázsát a stift-be, az is enni fog ennyit! Tudom, hogy drága az üzemanyag és egyre drágább, de ha kevés km-t mész egy évben, ne törődj ennyit a fogyasztással! Számold csak ki, ha mész egy hónapban mondjuk egy ezrest, akkor a stifttel megtakarítottál kb. 20 lityit. Ötezerötszáz-hatezer forint....És van egy stifted, amiben nyomorogsz, max aktatáskát raksz hátulra, futóműve, utazási komfortja 0 a lacsiéhoz képest. A többi márkát (skoda, renault, opel, ford, stb.) most nem sorolom fel, mindegyikről tudnék hosszú sorokat írni, miért nem olyant vettem!
Ajánlom figyelmedbe a Cégautó májusi számát, amiben 3,5 mill. alatti autókat teszteltek. Világosan leírják az összesről, hogy 3500-4000/min. alatt mindegyik vánszorog, teljesítményhez pörgetni kell, a fogyi meg mindegyiken ugrik olyankor. Minőségre a chevi egyre jobban hajaz a japánra. Persze vehetsz jobb, szebb (bár ebben a ketegóriában ezt kétlem!:-), kényelmesebb autót, de jócskán dobj rá a 3-3,5 millára! Bár a tesztből konkrétan nem derül ki, de erős utalás van rá, hogy a lacsi az egyik legjobb vétel ár/érték arányban a mai piacon! Olyan szlogeneknek meg ne dőlj be, hogy:"sosem kop el", meg hasonlók.:-) Előtte olyanom volt, semmivel sem gyengébb minőség ez az autó!
Mindent összevetve magadnak kell eldöntened, hogy mire kell az autó! Nekem azért esett rá a választásom, mert ennyiért nem kaptam olyan új autót, ami ekkora helyet, kényelmet, felszerelést nyújtott volna és ha kímélem, ez is kiszolgál nálam 10-15 évet úgy, mint egy másfélszer ennyibe kerülő. Utána meg ha megszabadulok tőle, majd mindegy lesz, hogy mai áron 300 vagy 400 ezret adnak érte nem? Persze ha évente 20-30 ezer km-t kellene mennem, lehet, hogy másképp döntök, de családi autónak, évi 6-8 ezerrel tökéletes nekem.
Döntésedről és annak okáról azért szeretnénk majd hallani, ha nem nagy kérés!
Részletesen nem írtam le, hogyan használom, mert az amúgyis a flakonon van, másrészt mindenkinek saját tapasztalat kell hozzá, hogyan a legeredményesebb.
Én általában egy teljes du.-t szánok egy ilyen kezelésre, amikor annyira nem tűz a nap, de meleg van. Alapos mosás után az autóról lehúzom a meszet, szárazra törlöm, majd kb. egy négyzetméterenként ismétlem az alábbi műveletet: elkenem a vaxot egy kis darab nagyon puha pamutronggyal. Egy-két perc alatt rá is szárad, addig az esetleges mellékenéseket az üvegről és a fényezetlen műanyag részekről eltávolítom. Amikor ez megvan, akkor egy nagyobb pamutronggyal elkezdem a megszáradt vaxot körkörös mozdulatokkal belepolírozni-letörölni a lakkról. A négyzetméternyi felületeket természetesen egymásba polírozva kell az egész autón körbemenni.
Az előző autómhoz ugyanennek a márkának egy olyan változatát használtam, ami színhez passzoló volt, így a kisebb kavicsfelverődések is eltűntek vaxolás után a corsámról.
Ajánlom egyébként mindenkinek, mert eső és mosás után nem marad az autón annyi folt, a bogárpiszkokat könyebb lemosni és amúgyis élvezet azt látni, ahogyan a nagyobb vízcseppgyöngyök szaladnak le a motorháztetőről.:-)
Kicsit meg lehet hosszabbítani a vaxolás élettartamát, ha olyan autósampont vesz az ember, amelyikben van ilyen vax-tartalom. Konkrétan ennek a "teknősös" turtle fajtának is van vax-adalékos samponja.
Sziasztok.Szeretnék autót vásárolni a következö idöszakban.Az egyik kiszemeltem,a Lacetti 1,4 Elite lenne,5ajtós.De sok helyen hallottam,hogy sokat eszik.Ez mennyire igaz?Tapasztalatok?
Ugyanazt a vaxot használom, csak vékony rétegben hordom fel vattával és polírozom száradásig erőteljesen, ha egy elem kész, tiszta vattacsomó és fényesre törlés. Fontos a teljesen száraz és tiszta felület és a nyilván tiszta vatta, amiből viszont elfogy egy csomag egyszerre. Autófényező mutatta meg, így a lakk kisebb karcait is el lehet tüntetni esetleg ismétlésekkel. A flakon 1/10-e 1 teljes polírozás. Mindig csak annyit hordok fel, amennyit a következő percekben el is polírozok. De kérdezd meg KOMIST, ő látja a fényezésemet!
Persze vannak nagyságrenddel drágább vaxok (FARECLA) nagyságrenddel jobbak is az eredményesség szempontjából. Hibajavításra is alkalmasak.
Hello Toljadneki.
két kérdésem lenne.
Az egyik, hogy most mennyit fogyaszt, a másik honnan szedted ki azt a csövet pontosan(vagy melyik hozzászólásokban beszéltetek róla) ?
Köszi