Nem éri meg csak kasztnit venni, mert az lehet, hogy többe kerul, mint egy szép ép mozdony... Gondolkodj el rajta, aztán, ha úgy döntesz, gyere ki szombaton a Lángba, és nézz szét!
Bár én eddig nagyrészt csak passzívan olvagattam, de most lenne egy kérdésem.
Van egy H0-s BN 150 Diesel tolatómozdonyom amit a múltkor kisebb baleset ért.
Az iránt érdeklődnék, hogy vajon hol tudnék venni hozzá egy új műanyag borítást, és kb. mennyiért?
Szia Lajos! Előre is thanx!!! Egyébként már az előző hétvége is munkás volt. Barátom terepasztala elkészült és elszállítottuk hozzájuk. Olyan falra dönthető tipus / 1.60*2.40 /.
Elég cool lett. Üdv:Zsolt
A TT-és Studenkákról van néhány kérdésem:
-miből készült (én BR 171-re gyanakszom)?
-mennyibe kerül?
-hogy megy?
-IP van-e?
-várható-e más, TT-és MÁV jármű (mondjuk M41-es)?
-a börzén kívül be lehet-e szerezni?
Tultisztitas:
Egy baratom modszere: vagd bele az egesz motort egy tal sebbenzinbe, es vard meg, mig elparolog....
Aztan a fotengelyt es kornyeket fujd/kend be olajjal, utana pedig szedd szet az egesz motorhazat, es a szenkefeket meg az erintekezesi pontjaikat a motorral alaposan tisztitsd meg. Ezekutan kezdd el jaratni a mozdonyt magaban, de elotte szerezz be fuldugot. Kb. 5-10 perc folyamatos uzem mellett elcsendesul, megszelidul a mozdony.
Ha nagyon sikongat, erdemes megnezni a szenkefe-leszoritok allapotat. 2 fajtat ismerek, egyik borzalmasabb, mint a masik. Nekem altalaban "egyedi" leszoritoim vannak, amik forrasztopaka segitsegevel formalodtak.
Azert szerettem egyebkent ezt a motortipust butykolni, mert vosznylag egyszeruen vegigkovetheto az aram utja a mozdonyon belul, ha valami hiba van, honnyen megtalalhato. Bar mindig az volt az erzesem, hogy meg sokkal egyszerubben is meg lehetett volna csinalni.
S meg egy nagyon fontos dolog: amikor a legvegen racsavarozod a kasztnit az alvazra a vezetofulke tetejen, ne szoritsd meg nagyon a csavart, mert betorhet a teto.
Szoval, tultisztitas, mar nekem is volt ilyen gondom. De utana egy _keves_ kis olaj csodat tesz!
Helyzet van: el akarom cserelni az E69-et es az egyik BR130-at (uj dobozosat) valami masra. Termeszetesen mindketto tuti hianytalan es hibatlan, dobozzal. Akinek van valami ertelmes dolog (akar rossz, hianyos gepek is!) es cserelne, jelezze!! Ellenkezo esetben a borzen becserelem oket valamire.
Sziasztok,
Karos fő- és előjelzőket hol lehet kapni Pesten?? Én a régi NDK-s típusuakra gondolok (TT) méretben, melyek egybe vannak építve az állítóművel. Vajon valaki gyártja még azokat?? Nekem beváltak mert alulról is felszerelhetőek az asztalra és megbízhatóak voltak.
A következő kérdésem van: szerintetek gyárt-e valaki EpV. nemzetközi forgalmú olasz étkezőkocsit Ho méretarnyban, exakt (303 mm-es) hosszban? Ha igen, ki, mennyiért és hogyan beszerezhető?
Hát tultisztitás az tulzás!!!!
Kb 1 éve vettem , es azota sem bontottam ki.
igen , nyuszit meg sikit. Regen vettem egy flakon 0,5l-es kimondottan modell mozdonyokhoz valo olajzot.
Na ezzel befujom ugyhogy csopog az olaj belolle.De semmi eredmeny.
Az enyimek inkabb repulni szeretnek.
Matiz ha latna a csorit, sirna.
Szegenyt megint reptettuk.
Mostmar egyertelmuen kell szereznem csatlast hozza.
Most találtam rá erre a fórumra. Gondolom az itt levőket érdekelheti a honlapunk. Gyermekvasutasokért Alapítvány Vasútmodellező Szakkör. Talán az asztalainkat is láttátok már a kiállításokon. Az oldal most készül minden észrevételt szívesen fogadunk. Tervezünk egz csináld magad rovatot is ahol a terpasztalépítés lépéseiről leszenk írások. Mit szólnátok hozzá?
Van saját fórumunk is.
Most találtam rá erre a fórumra. Gondolom az itt levőket érdekelheti a honlapunk. Gyermekvasutasokért Alapítvány Vasútmodellező Szakkör. Talán az asztalainkat is láttátok már a kiállításokon. Az oldal most készül minden észrevételt szívesen fogadunk. Tervezünk egz csináld magad rovatot is ahol a terpasztalépítés lépéseiről leszenk írások. Mit szólnátok hozzá?
Van saját fórumunk is.
Olyan 118-ason nekem is van, aminek hianyzik az egyik oldalso lemeze. Az en mozdonyaim mar csak ilyenek, szivesen potyognak az asztalrol :(((
Ha kerreg a 118-as, akkor vagy tul lett tisztitva (nem tudom ez a tipus vagy-e :)))), vagy siman egy kis olajra vagyik, de azt mindenre ami el es mozog.
Az elso esetben a kerreges inkabb egyfajta nyuszites, sikoltozas, a masik eset foroghat inkabb fenn. Hulyen hangzik, de nekem bejott mindig, ha a muanyag fogaskerekekre is egy kis muszerolaj csoppent. Nem is mindig csak egy kicsi, ha beindult a masina, mindig elkezdte frocskolni a kasztnin belul, szepeket rajzolt igy :)))
A PIKO-mozdonyok altalanos javitasi trukkje: szet kell oket szedni, es ujra ossze kell rakni. Mukodik!
Albertus :)))))
Ja, es nem irtam, hogy kb. 10 eve lehet, hogy olyan otthonos voltam PIKO-motorokban. Bar, azt a konstrukciot nehez elfelejteni... :)))
Igen, igen, azok az erintkezok sok kellemetlen percet szereztem nekem. Egyszer lattamn, hogy porcicak figyelnek rajtuk, nosza, szedjuk szet! Az osszerakas eleinte nehezen ment, de osszejott. Olyan gyakorlatot szereztem benne, hogy kesobb versenyben raktam ossze a BR110 forgovazat egy hozzam hasonlo orulttel. (o V100-on nyomult, nem mintha kulonbozne, csak a precizitas kedveert.) Kesobb nagy tudorava valtam a BR 110/118 V100 stb tipusu motoroknak, mar a szenkefe-leszoritora kitalalt alternativ megoldasaim kezdetben kudarcot vallottak. De hat gyakorlat teszi a mestert.
Idevago sztori meg, hogy regebben nem mertem szetszedni egy mozodnyt, ha beadta a kulcsot, hanem elkuldtem Nyiregyhazara a nagybatyamhoz egy kis javitasra. O villamosmernok, gondoltam neki ez gyerekjatek.
Tortent egyszer, hogy a V100-am repult egy asztallap-padlo tavolsagot. Utana repult Nyiregyhazara javitasra, nagybatyam kozolte, hogy javithatatlan, nem kell az ilyesmit dobalni.
Volt egy haverom, aki a 12 evevel rogton latta a hibat: a soros kapcsolas miatt pusztan az izzot kellett kicserelni benne, es mar rohant is a kis kekseg.... :)))
Szia Lajos!
Voltál bőrzén hétvégén? Pécsi útat mikor tervezel? Ha jössz dobj egy mail-t kérlek arra címre ahonnan a Piko borítót küldtem. Üdv:Zolt
Szia Matiz! Te most kiképzésen vagy, vagy hol a manóban? Én pontosan 10 éve vonultam be, de akkor nem igen tudtam kidugni az orromat a szabadlevegőre a kiképzés alatt- de hála istennek akkor voltak választások....A választ 6 hét múlva is elfogadom :)))
Sziasztok! Most találtam rá erre az oldalra.Nem vagyok valami nagy modellező,ugyanis most kezdtem,de az leszek.Ahogy olvastam az általatok említett árakat,kb.20 év múlva.Fleischmann N -es induló készletem van.Honnan lehetne bővíteni?Lehet ehez méretarányos valami más gyártmányt kapni?A régiek közül passzol hozzá valami?Illetve itt az interneten hol lehet ezzel kapcsolatban keresgélni?Több kérdésem most nincs.Előre is köszönöm! Petyó.
Egyszer rosszul tettem vissza az erintkezoit a 110-esnek, lett belole hatalmas nyikorgas.... Nem semmi turelem-jatek amig sikerul rahelyezni a forgovaz muanyag keretet ugy, hogy ne mozduljanak el se a kerekek, se az erintkezok. Az 52-es, 118-as ugyan ilyen konstrukcio.
Ismet "szabadlabon", ki tudja, meddig....
Az erintkezok kozul azokat nezd meg foleg, amik a forgovazrol a keretnek (vagy vezetosinnek) adjak at a feszultseget. Ha veletlenul meggorbitened a kerekeknel levo erintkezot, annak konnyen nyikorgas lesz a vege.
udv mindenkinek!
ui:sajnos, lehetseges, hogy ezutan 6 hetig nem leszek itthon, igy a holnapi borze alol felmentem magam..