Sziasztok!
Matiz! Kössz a tanácsot, de ott minden O.K. A motorrész nem lett egyébként piszkálva, csak némi olajozás esete forgott fennt.
JuliuS és Ifjuindy! Irányárak esetleg lehetségesek?
Mindenkinek Üdv:Zsolt
ui: Srácok! Szert tettem - igaz csak kölcsönben, fővesztés terhe alatt - egy PIKO pályaterv katalogusra. Sajna német de nagyon cool. / évjárat < 1979 /. Tipp-Topp és nem nagyon tudom scannerelni annyira zsír állapotban van, szinte nem volt kinyitva. Ebből fogom készíteni az asztal tervemet.
Egy BR 86 gőzmozdony, egy BR 118 dizelmozdony és egy BR 185 kocsi, valamint egy készlet. A készletben egy BR 41-es gőzmozdony (szerkocsival), egy fedett teherkocsi, egy nyitott teherkocsi, egy nyitható tetejű kocsi, egy InterFrigo hűtőkocsi és egy EKS nagy (4-tengelyes) tartálykocsi. Minden újszerű állapotban van!
Érdeklődők?
Sajna nem olvastam végig a topicot, és nem tudom lehet e, de van egy csomó H0-s hagyományos sinem, FZ1-es trafóm, Fuggerth kocsik 1 ill 2. oszt + egy régi győri indigókék csíkos kocsim, szétkapcsoló, két váltó, teherkocsik, és egy öreg kéttengelyes DB mozdony (Piko) ha valakit érdekel, írja meg!
Hulyen hangzik, de nekem volt egy TT-s Nohabom; amit, ha rosszul raktam ossze, ugyanezt muvelte. Tehat figyelni kellett a fogaskerekek helyes sorrendjere, mert ha nem ugyanarra a helyre raktad vissza a tengelyt, hanem egy masik forgovazba, akkor mar eszlelheto volt a problema. Szerintem ez a kopas miatt van, ami egyszer mar osszekopott, kar megbontani.
Sziasztok! A következő problémával zavargok: az összetörten szerzett NOHAB-om már kezd összeállni, de az egyik irányban jóval gyorsabban megy, mint a másikba. Nem jöttem még rá, hogy mi az ördög lehet a baja. Nincs valakinek valami ötlete? Üdv: Zsolt
Sajna nem tudlak megkeresni, de emailen egyeztethetunk, ha erdekelnek a modellek. Nem gozosok, dizel es villany gepek. Most hetvegen es jovo heten keddtol vasarnapig van szabadidom, utana ugy 3-4 hetig nem latok majd szamitogepet (es sajnos VASUTAT sem!!! :-((((( ).
Sziasztok!
Három év után most kezdtem el újra bütykölni a terepasztalomat.
Ki tudja megmondani, hogy hol tudnék esetleg H0 angolváltót (PIKO) beszerezni?
Nem éri meg csak kasztnit venni, mert az lehet, hogy többe kerul, mint egy szép ép mozdony... Gondolkodj el rajta, aztán, ha úgy döntesz, gyere ki szombaton a Lángba, és nézz szét!
Bár én eddig nagyrészt csak passzívan olvagattam, de most lenne egy kérdésem.
Van egy H0-s BN 150 Diesel tolatómozdonyom amit a múltkor kisebb baleset ért.
Az iránt érdeklődnék, hogy vajon hol tudnék venni hozzá egy új műanyag borítást, és kb. mennyiért?
Szia Lajos! Előre is thanx!!! Egyébként már az előző hétvége is munkás volt. Barátom terepasztala elkészült és elszállítottuk hozzájuk. Olyan falra dönthető tipus / 1.60*2.40 /.
Elég cool lett. Üdv:Zsolt
A TT-és Studenkákról van néhány kérdésem:
-miből készült (én BR 171-re gyanakszom)?
-mennyibe kerül?
-hogy megy?
-IP van-e?
-várható-e más, TT-és MÁV jármű (mondjuk M41-es)?
-a börzén kívül be lehet-e szerezni?
Tultisztitas:
Egy baratom modszere: vagd bele az egesz motort egy tal sebbenzinbe, es vard meg, mig elparolog....
Aztan a fotengelyt es kornyeket fujd/kend be olajjal, utana pedig szedd szet az egesz motorhazat, es a szenkefeket meg az erintekezesi pontjaikat a motorral alaposan tisztitsd meg. Ezekutan kezdd el jaratni a mozdonyt magaban, de elotte szerezz be fuldugot. Kb. 5-10 perc folyamatos uzem mellett elcsendesul, megszelidul a mozdony.
Ha nagyon sikongat, erdemes megnezni a szenkefe-leszoritok allapotat. 2 fajtat ismerek, egyik borzalmasabb, mint a masik. Nekem altalaban "egyedi" leszoritoim vannak, amik forrasztopaka segitsegevel formalodtak.
Azert szerettem egyebkent ezt a motortipust butykolni, mert vosznylag egyszeruen vegigkovetheto az aram utja a mozdonyon belul, ha valami hiba van, honnyen megtalalhato. Bar mindig az volt az erzesem, hogy meg sokkal egyszerubben is meg lehetett volna csinalni.
S meg egy nagyon fontos dolog: amikor a legvegen racsavarozod a kasztnit az alvazra a vezetofulke tetejen, ne szoritsd meg nagyon a csavart, mert betorhet a teto.
Szoval, tultisztitas, mar nekem is volt ilyen gondom. De utana egy _keves_ kis olaj csodat tesz!
Helyzet van: el akarom cserelni az E69-et es az egyik BR130-at (uj dobozosat) valami masra. Termeszetesen mindketto tuti hianytalan es hibatlan, dobozzal. Akinek van valami ertelmes dolog (akar rossz, hianyos gepek is!) es cserelne, jelezze!! Ellenkezo esetben a borzen becserelem oket valamire.
Sziasztok,
Karos fő- és előjelzőket hol lehet kapni Pesten?? Én a régi NDK-s típusuakra gondolok (TT) méretben, melyek egybe vannak építve az állítóművel. Vajon valaki gyártja még azokat?? Nekem beváltak mert alulról is felszerelhetőek az asztalra és megbízhatóak voltak.
A következő kérdésem van: szerintetek gyárt-e valaki EpV. nemzetközi forgalmú olasz étkezőkocsit Ho méretarnyban, exakt (303 mm-es) hosszban? Ha igen, ki, mennyiért és hogyan beszerezhető?
Hát tultisztitás az tulzás!!!!
Kb 1 éve vettem , es azota sem bontottam ki.
igen , nyuszit meg sikit. Regen vettem egy flakon 0,5l-es kimondottan modell mozdonyokhoz valo olajzot.
Na ezzel befujom ugyhogy csopog az olaj belolle.De semmi eredmeny.
Az enyimek inkabb repulni szeretnek.
Matiz ha latna a csorit, sirna.
Szegenyt megint reptettuk.
Mostmar egyertelmuen kell szereznem csatlast hozza.
Most találtam rá erre a fórumra. Gondolom az itt levőket érdekelheti a honlapunk. Gyermekvasutasokért Alapítvány Vasútmodellező Szakkör. Talán az asztalainkat is láttátok már a kiállításokon. Az oldal most készül minden észrevételt szívesen fogadunk. Tervezünk egz csináld magad rovatot is ahol a terpasztalépítés lépéseiről leszenk írások. Mit szólnátok hozzá?
Van saját fórumunk is.
Most találtam rá erre a fórumra. Gondolom az itt levőket érdekelheti a honlapunk. Gyermekvasutasokért Alapítvány Vasútmodellező Szakkör. Talán az asztalainkat is láttátok már a kiállításokon. Az oldal most készül minden észrevételt szívesen fogadunk. Tervezünk egz csináld magad rovatot is ahol a terpasztalépítés lépéseiről leszenk írások. Mit szólnátok hozzá?
Van saját fórumunk is.