Ilyen vágányokat lehet kapni a Német utcai Deák-boltban. Szokott lenni 32 cm hosszú egyenes, 1/12-es íves (R = 60 cm) - ezek 400 Ft-ért, váltó 3500 Ft-ért. Az árak nem a legfrissebbek, úgy kb. 1 évvel ezelőttiek...
Ép próbálgatok TT modellezéssel. Szerintetek
mit vegyek elösször mert semmim sincs csak ötleteim a terepasztalról. Terepasztalt vagy járműparkot? Van olyan gyártó aki nagyon ért a TT-hez? Hol van honlapja? Melyik TT gyártó csinál elfogadható sineket váltókat ill más
terepasztal szereléseket de nem méregdrágán?
Bp.-en tudok 2 boltott de Szolnokhoz képest közel hol vannak még profi boltok ahol TT-ket is árulnak? Van valakinek olyan új TT-s katalógusa amiben az összes vágyányhálózati alkatrészek fel vannak tüntetve Pl: sin-, és váltóhosszméret sugárméretek. JA és ami nekem a legfontosabb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tud valaki olyan terepasztalvágányhálózat-tervező PC-s programot ami tartalmazza az összes méretarány összes méreteit és esetleg épületek alapjait, domborzati szintkülömbségeket is fel tud tüntetni???
Felkerem a T. listatagokat, hogy a Konyvek cimu oldalamat sziveskedjenek megtekinteni.
Amennyiben felkeltette az erdeklodesuket sziveskedjenek kitolteni, amennyiben van a tulajdonukban, vasuttal kapcsolatos konyv.
Lehet hogy egy kicsit unalmas a tema...
Nem tudok valasztani a ket meret kozot : H0-N... A H0 kidolgozaottabb (van szergej, nohab, csorgo...), konnyebb egyenileg epiteni gepeket (pl zetor...) viszont rengeteg helyet foglal... egy normalis allomas (hat vagany...) iszonyatosan sok helyet foglal.... Raadasul, ha olyan ivekkel dolgozik az ember, hogy ne "logjon be" az ivbe egy gyorsvonati kocsi, akkor uriteni kell a nappalit :-)
Az N ezzel szemben elfer lazan... Kerdes... milyen arfekvesben vannak az N-es cuccok... sinek,
valtok, mozdonyok, kocsik ? Az uj arakkal nagyjabol tisztaban vagyok, hasznaltan ugyanezekert mennyiert lehet hozzajutni ?
Ez az! Engem is valami hasonlo erdekelne, pontosabban csak palya, mert ami egy ismerosomnek van (regi haromsines Marklin, szinten haboru elottrol) mar igencsak dogrovason van.
32 mm Nekem van ősrégi (30-as évekből), meg egészen új is, és próbálok csinálni is. Ehhez kellenének mindenféle alkatrészek. Szeretem, mert nem olyan kényes: pl. ha egy 60 éves Marklin kocsi leesik az asztalról a padlóra, meg sem látszik rajta...
Szió mindenkik!
A héten találtam a Hársfa utcában (a posta mellett Dob és Wesselényi között) egy GYŰJTŐK BOLTja nevű "kacat" kerekedést (egy régiség bolt van mellette). Ottan éppen volt egy ép eredeti magyar M61 NoHAB 6000 Ft áron meg egy dán kacni valami elképesztő gány br221 alvázzal 1500 ért, amiket meg is vettem. Az öregnek van minden féle tt,piko,n,ho és nem csak a vitrinben mert a ráktárból kihozott vagy 20 db lezsírozott gyorsvonati kocsit. Érdemes benézni hétközben, hétvégén a Pecsában árul, oda nem visz ki minden cuccot. A készlete vetekszik egy Láng féle börzével, majd az egész békebeli kollekció meg van neki: BR130,118,211,242 stb. meg kocsik is. Megfelelő hosszas kritikus alkudozással 15-25%-ot is lehet faragni az indulási árból.
Sziasztok!
Van egy kis probléma a TT My11-emmel(M61). Kb. 15 éves, vagy több, és az egyik keréken egy kis repedést vettem észre. Tudna valaki ajánlani egy olyan boltot vagy valamit, ahol ilyesféle alkatrészeket be lehet szerezni? Azonkívül olcsóbb gyorsvonati kocsik és váltók érdekelnének(régi rendszerű). Ja, egyébként kb hány TT-s NoHAB van forgalomban? Eladó használt nincs?
Hi!
Sajna a ROCO váltó 2500Ft, míg a Fuggerth 700Ft. Nekem 15db kell, zseton meg csak a Fuggethez elég. Matiz! Milyen módszerrel raktad fel a váltókat, hogy nagyobb gond nélkül ki tudd cserélni őket? Üdv: Zsolt
Szoval, nagyjabol csak ezert rosszak. Es persze hamar oxidalodik is, a fenyes feluletet gyakran kell apolni. Nekem mar 2-t ki kellett cserelni, 1-et en tettem tonkre, 1-et pedig mar oregnek talaltam. Szerencsemre az asztalom jol sikerult ilyen szempontbol, minden karosodas nelkul sikerult az akcio.
A Fuggert váltóknak csak annyi bajuk van, hogy sz**ok. Nincs áram a gyökben, ezért egyes mozdonyok megakadnak rajtuk, pl. E69. Bár ez szerencsére átlendül...
Én Fuggerth váltókat csak megfutamodásgátló biztonsági csonkavágányoknál használok, illetve ott, ahol ki kell használni nagy előnyüket: a kis helyigényt az állítómű részére.
További nagy hátrányuk, hogy könnyen tönkremennek, ezért érdemes olyan kapcsolópulra kötni őket, ahol véletlenül sem tudod lenyomni egyszerre a két állás gombját: pl. Fuggerth kapcsolópult. (Ezt kérem ütközik az antitröszt törvénnyel: feldarabolni a Fuggerthet! :) )
További előny, hogy egyszerűen lehet velük szakaszolni: ki kell tépni a vezetéket az aljukról.
De mondom, üzembiztonsági szempontból olyan helyre érdemes őket beépíteni, ahonnan könnyen cserélhetőek.
Nagy előnyük viszont, hogy olcsóak. De híg a levük...
Hi Matiz!
Milyen baj van a Fuggerth váltókkal?
Üdv:Zsolt
ui: Hatvan helyett egy bőrzére spórolok, sajna még horvát benzinárban is nagy az út oda-vissza.
Remélem azért pár képet készítesz:-)
Konkrét leírásom nincs BR55-hez, de ötletem lenne. Legegyszerűbb az az eset, amikor feláldozod a szétkapcsolhatóságot. A szerkocsi aljára könnyen lehet rögzíteni érintkezőket (amiket vékony rézlapokból otthon is hajlíthatsz,vagy a börzén vehetsz gyáriakat); és két vékony vezetékkel összekötheted a fülkében levő motorral. (ha jól emlékszem, a tekercsek ki is lógnak kétoldalt kicsit)
Fuggerth váltókon áll meg? Mert akkor inkább a váltók javítását kellene megfontolni. Elvileg ez a gép elég hosszú ahhoz, hogy tiszta/jó érintkezők esetén átmenjen a Fuggerth kitérőn.
Hatvanban április 27-től május 1-ig országos vasútmodell és makett kiállítás lesz. Minden nap
9-18 óráig lesz nyitva
Május 1-én 9-16 óráig "Ezredvégi vasúti járműkiállítás Hatvan 2000." néven lesz jármű bemutató.
Részt vesznek:
- A MÁV korszerű járművei
- Nosztalgia járművek
- Több szomszédos ország járműve /ígéretek szerint Albatrosz, Sisy, Leo, Nohab, Bivaj, diesel búvár/
Más:
Tud-e valaki segíteni abban, hogyan lehet a Piko BR 55-ös gőzmozdony szerkocsiját átalakítani, hogy az is szedje az áramot, ne álljon meg a váltókon. Valamikor a 70-es években megjelent egy átalakítási leírás az Ezermesterben, de nem tudom megszerezni.
Szia Joem!
Nos, én most voltam elöször bőrzén, s mit mondjak leesett az álam. Pécsen ilyen szinvonalhoz nem vagyok hozzá szokva. Igazából Matiz BR130-áért mentem fel, de összekötve a kellemest a hasznossal benéztünk a bőrzére. Régi szerelmem a NOHAB és a Szergej. Nohabból láttam vagy ötöt, Szergejből hármat. Mivel az áruk húzós volt - 13-17 ezer - csak egyet engedhettem meg magamnak. Ez lett a magyar M62-094-es Szergej, csodaszép festéssel, korlátokkal stb...Annál az öreg úrnál vettem akit már Lajos már egyszer lentebb emlitett. Meg kell, hogy mondjam elég tanácstalan voltam mert a 3 Szergej mellett volt 3 NOHAB is ugyanitt. Matizzal konzultálva választottam. Sajna Pest kicsit messze van, de minden képpen megyek még júniusban bőrzére, mert a váltók és sínek is sokkal jobb árban voltak mint nálunk.
Matiz! A 37-es terepasztervet készítjük el, kisebb módosításokkal. A másik BR130-at nem adod el véletlenül?
Lajos! Remélem találkozunk majd!
Üdv Mindenkinek: Zsolt
Hali,
Homályosítsatok már fel légyszi, hogy milyen M62-ről van szó. Szeptembertől úgy tünik, rendszeresebb börze látogató tudok lenni, így kevesebb érdekességről maradok le.
Más. Máj.1-én Hatvanban mozdony bemutató lesz. Úgy hallottam, hogy modell kiállítás is. Tud erről valaki bővebbet? Egyáltalán, mikor és hol vannak kiállítások?
Thanx: Joe
Itt először: üdv mindenkinek! (De jó, hogy van modellezés külön is!)
Elsősorban érdekelne 0-ás (1:45) méretben minden (egész modell, roncs vagy alkatrész) - persze szolíd áron (nem Ecseri-piaci!!!).
Most éppen nagy tervbe fogtam bele, az őszi kecskeméti kiállításra szeretnék nagyjából összehozni egy kétrészes terepasztalt, közte nagy vashíddal, lenne rajta nagyvasút és villamos. Magyar járgányokat szeretnék csinálni: Púpost, Mazsolát, egy 242-höz hasonló, de nem áramvonalas gőzöst, UV-motorkocsit és Mukit. Kérdés persze, hogy addigra mi lesz készen belőle. Ma délután kb. egy óra alatt sikerült konzervdobozból komplett Marklin-kapcsolót készíteni (nagy sikerélmény volt!). Minden 0-ás információ nagyon-nagyon érdekel! Előre is köszi mindenért!
Most voltam almamelléken, ott a Sasréti Erdei Iskolában ki van állítva a kisvasúti hálózat még kisebb (1:87) modellje. Nagyon szép, kézi gyártású, az igazihoz megszólalásig hasonló mozdonyok és kocsik, igényes terepmunka. Egy dologban nem pontos: a modellpálya sokkal jobb állapotban van :-) (A modellező klub szerint megvannak az irány és fekszinthibák, csak 87-szer kisebbek. Szerintem nincsenek meg.)
Az egy számomra ismeretlen katalógus, 9x években nem vasutaztam, szóval az teljesen új lenne. Bár most elég kevés időm van, de majd rakd el jól azt a katalógust aztán megbeszélünk egyszer egy scan-t vagy akármi..