Maradt az 1,8T, csak AGU helyett AUM. 1.850M az ára, már megboltoltuk, holnap jön is haza. Egy 3 éves kicsit borsós lenne! ;) Egyébként amit megvettünk végül, full-full felszereltség, ESP, ASR, ABS, méricskélés és szemrevételezés alapján sérülésmentes, végig vezetett szervízkönyves. 2002/11, 162e km-rel... Van pár kehe, de orvosolhatónak tűnik... Ilyen a zár, ami most még kérdéses, milyen sorsra jut, könyöklők zárja van eltörve, 2 szellőző rács van összekócolódva, kasztnin egy helyen van egy kis karist, de még horpadva sincs, és horgany is maradt! :) Szal jónak tűnik, aztán majd kiderül! :)
Hátha mást is érdekel (egy másik totyikból másoltam):
Röviden a DPF-ről (dízel részecskeszűrő):
A részecskeszűrő rendszer a dízelmotorokhoz kapcsolódik. Feladata a káros részecskék felfogása és égetéssel történő megsemmisítése. A kedvezőbb fogyasztás és a jobb porlasztás mellett, a a mérhető küszöbig csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A részecskeszűrő szerkezete porózus. A gázok áramlása ebben a struktúrában lehetővé teszi a motorok által kibocsátott fekete füstöt alkotó részecskék felfogását. A szűrő elkormolódása előtt - amit a motorirányító számítógép érzékel - regenerálja magát a kipufogógázok hőmérsékletének emelésével (utólagos befecskendezés). Egy cerine alapú adalékanyag teszi lehetővé a regenerációt, amely minden üzemagyag tankoláskor automatikusan adagolódik. Így a szűrő minden 800-1200 km megtétele után égetéssel regenerálódik, amiből a vezető semmit sem vesz észre.
A részecskeszűrő nevéből adódóan a részcskéket fogja meg, azaz dízel motornál a kormot. A korom nem más, mint nagy tisztaságú, szivacsos szerkezetű széndarabka. Szivacsos szerkezete miatt térfogatához képest hatalmas a felülete. Azért káros, mert a tüdőbe kerülve szimpatikus táptalaja mindenféle csúf pici élőlénynek, ami még csúfabb betegséget okoz. A részecskeszűrő eltömődöttségét nyomáskülönbség szenzor nézi. Minél jobban tele van a szűrő, annál kisebb a nyomás a kimenő oldalon a bemenő oldalhoz képest. Ha a nyomáskülönbség túllép bizonyos értéket, a motorvezérlő elektronika úgy állítja be a motor üzemállapotát, hogy jó meleg legyen a kipufogógáz. A jó meleg kipufogógáz hőmérséklete elég magas ahhoz, hogy a gázolaj adalék katalizáló hatása segítségével a koromrészecskék szépen elégjenek vízzé és széndioxiddá. A korom eltűnik, a szűrő pórusai viszonylag felszabadulnak. Mindössze a cérin marad bennük (valamilyen karbamiddal rokon vegyület). Sajnos a cérine is tömíti a szűrőt. 150-180e km után már nincs mit tenni, cserélni kell a szűrőt. Nem az összegyűlt korom, hanem az összegyűlt cérine tömíti el véglegesen a pórusait.
muti milyet, mennyiért, milyen mocival akartok? Vegyétek meg az én exemet. 3 éves, totál leinformálható :) Kevés km, tökéletes állapotban, mindenn cserélve....
Az Autolopas topikon adtam egy linket, arra van szukseged. Igaz, nem olcso de legalabb ér valamit. (En teszteltem -- az irast elolvashatod az Auto2 magazin oktoberi szamaban.)
Amugy a proximity kartya vevojet nem lehet fem moge beepiteni. Tipikusan a szelvedo bal also sarkaba szoktak.
Most csak az fogalmazódott még meg bennem, hogy ez működik mondjuk kívülről is? Tehát lemezen keresztül? Szóval evvel lehetne nyitni is a kocsit, vagy arra marad egy hagyományos távirányító?
tudod, olyan, mint az irodaházakban a "mágneskártya", csak nem mágneses elven működik, mert nem kell lehúzni, mint a bankkártyát, hanem elég a táskát odanyomni a vevőhöz, már persze ha a táskában benne van a transzponder :)
bár látom, hogy időközben átlátogattál az autólopás topicba is, azért röviden válaszolok:
a transzponder legfontosabb előnye, hogy indukciós elven működik, tehát amikor közelítesz a transzponderrel, akkor pár centiről megtörténik az azonosítás, és nem szórod tele az étert a nyitáshoz szükséges kódokkal, amit igen egyszerűen le lehet hallgatni.
a másik pedig, hogy nagy megbízhatósággal kinyitja az autódat, ellenben a távirányítóval, amiben lemerülhet az elem, vagy lehet zavaró jel, pl. nekem a távirányító sosem működött a Széchenyi hegyi adótorony közelében.
ne cserélj zárat, hanem vedd ki a zárbetéteket, és zárdugó. a távirányítóval nyitás helyett pedig beépítesz valami transzponderes nyitást, és máris egy hatékony lépést tettél az autód biztonsága irányába.
Radiusnál néztem zárszettet, és 44e Ft-ot írnak rá, gyújtáskapcsolóval, külső zárakkal, kulcsokkal! :o Az azért nem olyan veszedelmes... És ugye mindkét zár szét van baszva, az egyik nem is működik, és nem lenne jó úgy járni, hogy lemerül a távirányítóban az elem, én meg állok az autó mellett meglőve... :S
Nekem az Alteámat egyszer feltörték (csavarhúzóval szétfeszegették a B1 ajtaján a zárat) Utána egyszerüen lekupakoltam, fényezéssel volt 3e Ft. A kulcs meg maradt. A komplett zár szerkezet, inditókulcsos rész stb. cserére 200 körüli ár rémlik. A távirányitó tanitható, csináltam is tartalékot:)) (12e volt egy gyári távirányitós rész, a tanitás van vagy egy perc)
Megint lenne okos kérdésem! :) Szóval kinéztünk egy oktit, ami nagyon tip-top, viszont a vezetőajtó zárját is, meg a csomagtartó zárját is megfeszegették már... :S Bicskakulcsos, gyári távirányítós cucc... Kérdésem, hogy egy zárgarnitúra cserénél a kulcs távirányító része marad? Vagy az is új, és akkor össze kell tanítani a riaszóval? Valaki cserélt már zárat ilyesmi miatt?
És talán itt volt róla szó (de nem találom), hogy a gyári riasztós megoldás milyen könnyen vihető, és lehet védekezni ellene trükkökkel... Evvel kapcsolatban is kérdeznék okosakat még! :D Köszi!!!
Ezt én is megtaláltam, csak benzinkútnál nagyon hülyén néztek rám. A szervizben meg félek, hogy lenyúlnak majd. Láttam szlovák gyártmányút 3000/3l volt az ára, de oda volt irva, hogy nem keverhető.
Gondolom a vidék azért szellősebb, meg a puszta közepén sem túl zavaró a szmog... Bp-en viszont a magas házak közé gondolom nagyon beszorul a szmog, és ez a para... :S
De az az egy nagyon tiszta folt mitől van??? :o Feketelyuk? :D Forgószél? :D