Engem is érdekelne a dolog N-ben, már ha nem zártkörű az esemény.
Itt szeretném kérni a kollegák segítségét:
1. mikor lesz az utolsó börze?
illetve
2. Van-é valakinek Bachmann-nal (N) tapasztalata?
(minőség, érték, börzeképesség)
Szia Matiz!
Megint szabadon? Ha már Kecskeméten vagy gondolom megnézed a hétvégi kiállítást.
Ha igen dobj ide pár sort please, hogy milyen volt.
T. Gödény kollega!
Az elöbb elfelejtettem a H0-t oda írni.
Üdv:Zsolt
Érdekelne-e benneteket összerakható mozdonykaszni-építőkészlet.
Rézből lenne, saját magadnak kellene összeraknil. Mint Pl. a repülőgépmodell-építőkészleteknél.
Milyen méretarányban érdekelne benneteket?
Lehetne N, TT, H0. Esetleg más is.
Ára: kb. 2 - 5ezer Ft között lenne.
Hosszú évek TT amatőr gyűjtögetése után szántam rá magam N építésre. Több helyen körbenéztem és szerintem használtban N-es leginkább csak régi Piko-ból és Mehanoból, nyugati elvétve.
A börzén legutóbb vásároltam is pár ilyet az alábbi árakon.
piko tartály 2 tengelyes: 4-500
piko tartály 4 tengelyes: 6-800
piko személyvagon: 1-1200
mehano tartály 4 tengelyes: 500
mehano mozdony (elég szakadtak): 2000-2800
arnold e és d mozdony: 18000
fleischmann d: 18000
HA VALAKINEK A KEDVES KOLLEGÁK KÖZÜL AKAD ELFEKVŐ N-ES KEDVEZŐ ÁRÚ AKÁRMIJE ENGEM ÉRDEKELNE.
Úgy látszik ez alatt az idő alatt tényleg sok minden változott... az ára kicsit mellbe vágott ugyan de ha kell a srácnak nem tudok mit tenni... Köszike majd utánanézek
Hát, 10 év alatt sok minden történik. A Deák modellsport már gyártja, kb. két éve a V43 mindegyik változatát (MÁV, GySEV, 2xxx). Az ára kicsit borsos, úgy 40 ezer körül, de (szerintem) nagyon jó minőségű. Szintén tőlük veheted meg a V46-ost is. A szili modelljét a Fuggerth is igéri, de még nem tudok semmit, kapható-e.
A börzén vehetsz egyedi készítésű gépeket is, 18 körüli áron szoktak lenni, változó kidolgozottsággal.
Más; már majdnem kész az asztalom. Jövő hét végén teszek fel képeket az új részekről. A Car System töltője elromlott, lehet ezt külön venni vajon?
Láttam a börzén nagyon jó BZmot kasznit, úgy döntöttem, építek egyet. A karosszéria festésével viszont gondban leszek. Hol tudom szépen lefújatni?
Másodszor is: Egy srác, akinek csinálom a terepasztalát, fejébe vette hogy létezik H0-as méretben V43-as mozdony... én eddigi, lassan 10 éves terepasztal-építői pályafutásom alatt nem találkoztam vele, ha valaki mégis tudna ilyet, szóljon... KÖSZI
Ilyen vágányokat lehet kapni a Német utcai Deák-boltban. Szokott lenni 32 cm hosszú egyenes, 1/12-es íves (R = 60 cm) - ezek 400 Ft-ért, váltó 3500 Ft-ért. Az árak nem a legfrissebbek, úgy kb. 1 évvel ezelőttiek...
Ép próbálgatok TT modellezéssel. Szerintetek
mit vegyek elösször mert semmim sincs csak ötleteim a terepasztalról. Terepasztalt vagy járműparkot? Van olyan gyártó aki nagyon ért a TT-hez? Hol van honlapja? Melyik TT gyártó csinál elfogadható sineket váltókat ill más
terepasztal szereléseket de nem méregdrágán?
Bp.-en tudok 2 boltott de Szolnokhoz képest közel hol vannak még profi boltok ahol TT-ket is árulnak? Van valakinek olyan új TT-s katalógusa amiben az összes vágyányhálózati alkatrészek fel vannak tüntetve Pl: sin-, és váltóhosszméret sugárméretek. JA és ami nekem a legfontosabb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tud valaki olyan terepasztalvágányhálózat-tervező PC-s programot ami tartalmazza az összes méretarány összes méreteit és esetleg épületek alapjait, domborzati szintkülömbségeket is fel tud tüntetni???
Felkerem a T. listatagokat, hogy a Konyvek cimu oldalamat sziveskedjenek megtekinteni.
Amennyiben felkeltette az erdeklodesuket sziveskedjenek kitolteni, amennyiben van a tulajdonukban, vasuttal kapcsolatos konyv.
Lehet hogy egy kicsit unalmas a tema...
Nem tudok valasztani a ket meret kozot : H0-N... A H0 kidolgozaottabb (van szergej, nohab, csorgo...), konnyebb egyenileg epiteni gepeket (pl zetor...) viszont rengeteg helyet foglal... egy normalis allomas (hat vagany...) iszonyatosan sok helyet foglal.... Raadasul, ha olyan ivekkel dolgozik az ember, hogy ne "logjon be" az ivbe egy gyorsvonati kocsi, akkor uriteni kell a nappalit :-)
Az N ezzel szemben elfer lazan... Kerdes... milyen arfekvesben vannak az N-es cuccok... sinek,
valtok, mozdonyok, kocsik ? Az uj arakkal nagyjabol tisztaban vagyok, hasznaltan ugyanezekert mennyiert lehet hozzajutni ?
Ez az! Engem is valami hasonlo erdekelne, pontosabban csak palya, mert ami egy ismerosomnek van (regi haromsines Marklin, szinten haboru elottrol) mar igencsak dogrovason van.
32 mm Nekem van ősrégi (30-as évekből), meg egészen új is, és próbálok csinálni is. Ehhez kellenének mindenféle alkatrészek. Szeretem, mert nem olyan kényes: pl. ha egy 60 éves Marklin kocsi leesik az asztalról a padlóra, meg sem látszik rajta...
Szió mindenkik!
A héten találtam a Hársfa utcában (a posta mellett Dob és Wesselényi között) egy GYŰJTŐK BOLTja nevű "kacat" kerekedést (egy régiség bolt van mellette). Ottan éppen volt egy ép eredeti magyar M61 NoHAB 6000 Ft áron meg egy dán kacni valami elképesztő gány br221 alvázzal 1500 ért, amiket meg is vettem. Az öregnek van minden féle tt,piko,n,ho és nem csak a vitrinben mert a ráktárból kihozott vagy 20 db lezsírozott gyorsvonati kocsit. Érdemes benézni hétközben, hétvégén a Pecsában árul, oda nem visz ki minden cuccot. A készlete vetekszik egy Láng féle börzével, majd az egész békebeli kollekció meg van neki: BR130,118,211,242 stb. meg kocsik is. Megfelelő hosszas kritikus alkudozással 15-25%-ot is lehet faragni az indulási árból.
Sziasztok!
Van egy kis probléma a TT My11-emmel(M61). Kb. 15 éves, vagy több, és az egyik keréken egy kis repedést vettem észre. Tudna valaki ajánlani egy olyan boltot vagy valamit, ahol ilyesféle alkatrészeket be lehet szerezni? Azonkívül olcsóbb gyorsvonati kocsik és váltók érdekelnének(régi rendszerű). Ja, egyébként kb hány TT-s NoHAB van forgalomban? Eladó használt nincs?
Hi!
Sajna a ROCO váltó 2500Ft, míg a Fuggerth 700Ft. Nekem 15db kell, zseton meg csak a Fuggethez elég. Matiz! Milyen módszerrel raktad fel a váltókat, hogy nagyobb gond nélkül ki tudd cserélni őket? Üdv: Zsolt
Szoval, nagyjabol csak ezert rosszak. Es persze hamar oxidalodik is, a fenyes feluletet gyakran kell apolni. Nekem mar 2-t ki kellett cserelni, 1-et en tettem tonkre, 1-et pedig mar oregnek talaltam. Szerencsemre az asztalom jol sikerult ilyen szempontbol, minden karosodas nelkul sikerult az akcio.
A Fuggert váltóknak csak annyi bajuk van, hogy sz**ok. Nincs áram a gyökben, ezért egyes mozdonyok megakadnak rajtuk, pl. E69. Bár ez szerencsére átlendül...
Én Fuggerth váltókat csak megfutamodásgátló biztonsági csonkavágányoknál használok, illetve ott, ahol ki kell használni nagy előnyüket: a kis helyigényt az állítómű részére.
További nagy hátrányuk, hogy könnyen tönkremennek, ezért érdemes olyan kapcsolópulra kötni őket, ahol véletlenül sem tudod lenyomni egyszerre a két állás gombját: pl. Fuggerth kapcsolópult. (Ezt kérem ütközik az antitröszt törvénnyel: feldarabolni a Fuggerthet! :) )
További előny, hogy egyszerűen lehet velük szakaszolni: ki kell tépni a vezetéket az aljukról.
De mondom, üzembiztonsági szempontból olyan helyre érdemes őket beépíteni, ahonnan könnyen cserélhetőek.
Nagy előnyük viszont, hogy olcsóak. De híg a levük...
Hi Matiz!
Milyen baj van a Fuggerth váltókkal?
Üdv:Zsolt
ui: Hatvan helyett egy bőrzére spórolok, sajna még horvát benzinárban is nagy az út oda-vissza.
Remélem azért pár képet készítesz:-)