A katalógust újabb résszel bővitettem, a villamosmozdony-részt is felmásoltam. Lesz még néhány N-es modell, 1-2 teher ill. személykocsi. Ime az eredmeny.
Az új terepasztalos képeimet egyenlőre csak FTPvel lehet meglesni, aug2 könytárban.
Nyaralni ugyan nem, de kirandulni voltam.
A katalogust igerem, nemsokara befejezem; meg van egy csomo uj kepem a terepasztalrol de nincsen Thumbsplus-om; majd megirom, hogy legalabb az FTP-sek meg tudjak nezni. Kozben erosen affele korrigalok, hogy ha ezt az asztalt befejezem, elkezdek egy uj, nagyobbat tervezni az eddigi tapasztalatok alapjan. Termeszetesen az mar profibb vaganyrendszerrel, mas epuletekkel keszulne.....de mar megint belelog a kezem a bilibe :-))
Eléggé leült a topic. Mindenki nyaral?
Elkezdtem a 68/69-es PIKO katalógust sok linkkel matiz 70-es katalógusához. Egyúttal a 64-es oldalba beszúrtam egy linket az E69 eredetijéhez.
Ez mit jejent etwg!
A bhv az pedig azt jelenti elővárosi termeskocsi!
Nos a kiállítás a LÁNG Művelődési házban lessz!
November 10-13ig Péntek-Szombat-Vasárnap!
Kinnt lessz a modulonk kb.160M igazi Magyar mellék vonal! HO-ban Ha érdekel benneteket írj a következő E-mail-re: nohab2@yahoo.com!
Ui: merre felé laksz?
a feliratozáshoz a legjobb a Matrica, mert azt relative egyszerüen lehet csinálni. Van Sopronban egy kis cég, ahol elvállalnak ilyen munkát, azaz, ha megrajzolod valamennyi feliratod (a legjobb számitogépen) akkor azok átviszik neked a foliára, amit aztán vizesen rá lehet helyezni a mozdonyra. Söt kapni "üres" alapanyagot is, amire akár kézzel is ráirhatod amit akarsz (finom festékes filc tollakal, csötollal vagy nyomtatoval is - sajnos az europai tipusok nem tudnak fehér festéket használni - de van egy ilyen az USA-ban, ALPS nyomtatonak hivják, amelyik akár fehér betüket is tud nyomtatni, és nem is drága, csak errefelé nincs). Utánna kivágod a feliratod - minnél közelebb a szöveghez vagy az ábrához, belemártod vizbe, megvárod mire elindul az alapon, és egyszerüen áttolod a modell felületére.
A másik technologia e Letraset, vagy alfaset, vagy Propisot stb. néven árult átnyomhato feliratok. Ezek elöállitása kissé bonyolultabb, és nehezebb is velük dolgozni, mert ha egyszer rányomtad a mozdonyra, azt már onnan csak kaparással lehet levenni, azaz egy ujabb felirat kell.
A vizes eljárásnál a filmet addig lehet igazgatni mig meg nem felel. Ha kiszárad a nedvesség, akkor egy csepp "nedves" vizzel (nagyon kevés mosogatoszer a vizben) ujra mozdithato az egész film. Ha már jo helyen van, és nem fekszik teljesen fel a felületre van egy un. Solvaset folyadék, ami teljesen rugalmassá teszi a filmet és kinyom minden buborékot. (Pontosan olvasd el az utasitást, mert különben tönkre is teheted a feliratot). Amikor ez is megszáradt, akkor le kell lakkozni a felületet.
Mind a két eljáráshoz, ellenkezöleg a megszokott nézettel a modelleket magas fényüre (csillogosra) kell lakkozni mielött feliratozva lesznek. Ezen a felületen remekül ragad mind a két tipusu felirat, és utánna matt lakkal átfujva (nem spray dobozbol, hanem tisztességes pisztollyal) gyönyörü egyöntetü felületet kapsz, és nyoma sem látszik majd a mikrofilmnek ami a feliratot hordozza.
Minden modell-festékgyár gyárt ilyen jo minöségu matt lakkokat. A Solvaset ovatosan Isopropil alkohollal is helyettesithetö, de nem egészen ugy müködik mint az eredeti.
Sziasztok!
Mozdony feliratozáshoz szerintetek mit érdemes használni? (M61 019 :)) A topic elején szó volt valami "alfaset"-ről. Ez olyan mint a repűlőmodellek szám- vagy felségjelmatricája? Hol lehet ilyesmit beszerezni? Üdv: Zsolt
Mivel az épületek és egyéb részek már szinte elkészültek, szeretnék felsővezetéket építeni. Egyenlőre tervezni kellene és árakat beszerezni. Ha valakinek van tapasztalata felsővezeték-építésben ne tartsa vissza!
mar van a PECO-nak is honlapja, es mar majdnem jo is - meg hianyoznak a kepek, de legalabb gyors
http://www.peco-uk.com/products.htm.
A PECO vagy mint a katalogus reszekent, vagy sokszor ingyen osztogatva van egy sinrajza (railtemplate) ahol minden sin es kiterö 1:1- ben le van rajzolva (A3 lap). Ezeket sokszorositva fel lehet hasznalni vaganytervezeshez. Ha megkered öket, akkor a portoert elküldik biztosan neked is. Ezen rajta van a kivant nyomtav valamennyi vaganyeleme.
Üdv.
(elnezest az ekezetekert ezen a PC nincs magyar ekezet)
Ez lehet. Mindenesetre megkérdeztem a bácsit, hogy van-e neki katalógusa. (Körülbelül két héttel Karácsony előtt jártunk.) Úgy nézett rám, mintha azt kérdeztem volna, hogy ideadja-e ingyen.
De a rocosokat se kell félteni. Az októberben - vagy akkor tájt - megrendelt angol nyelvű könyvemet még mindig nem hozták meg. Bemegyek a boltba egy ismerőssel a múlt héten. Eszembe se volt már a könyv, de az eladó srác mondja, hogy ugye az X könyvet keresem, mert az nincsen még most se. A titok az, hogy nekem nem a kutykurutty, hanem az angol verzió kellett volna. Persze az se volt, amit a fiú akart... Szóval tudnak a rocós fiúk is!
lehet, hogy csak ki volt egy kicsit ugorva, vagy valaki már piszkálta a váltot. Nekem eddig meg soha nem volt semilyem problémám a PECO váltokkal, és sokkal megbizhatobbak mint a ROCO. Már maga a beépitett változár is nagyban növeli a megbizhatoságot. A magasabb nyelvek (ha ilyen tényleg elöfordul) még nem jelentik, hogy rosszaban mennek a vonatok rajta, söt a kicsit nagyobb nyomás a kerekekre inkább jot tesz. (Persze egy kicsit meg is lehet reszelni, ellenkezöleg az esettel amikor a nyelv tul alacsony, és a kerék csak késöbb veszi "észre", hogy ki kellene térnie.).
Én kerestem szimmetrikus váltókat. Megnéztem a PECO-t üzletben. Lehet, hogy olcsó, de az egyik végállásban a csúcssín koronája magasabban volt a tősín koronájánál. Megköszöntem, nem kértem.
van nehány alig lapozott (illetve ki sem csomagolt) Model Railroader ujságom, amit duplán kaptam, vagy vettem meg. Akit érdekel szivesen átadnám egy magyar vasuti-, vagy vasutmodellezési könyvért cserébe, vagy bármiért amit ajánlottok. A következö számok vannak meg lenyügözö (nem europai) képekkel és leirasokkal. Akit érdekel jelentkezzen.
98/7, 98/10, 99/5,6,7,9,10, 11.
A tartalomjegyzék a következö cimen találhato:
www2.modelrailroader.com
Kedves etwg!
Köszi az infot!
+ neked Novemberberben a LÁNG-ban lessz kiállítás!
nov10-13 a híres modul + külföldiek németek osztrákok angolok belgák /tehát nem MAVOE kiállítás lessz!
Még egyszer köszi az infot
Budapesten Hol van Conrád ahol az aláverőgépet megtudom rendelni?
a Conrad-nal lehet a volt Liliput modellt kapni, meghozza összerakhato valtozatban. A legnagyobb Conrad aruhaz a Becs melletti Shoping City-ben van (SCS), de lehet, hogy a Pesti boltban is megrendelhetö.
Pitecus!
Király ez a terepasztal. Az enyém is ebből a szetből indult, csak azóta már két vágányos fővonal, meg hegyipálya, meg minden egyéb került rá. :-))
Üdv, defiant
u.i.: Csak olvasgatom az archívumot. :-)
a legolcsobb forditokorogokat a Heljantol es a PECOtol lehet beszerezni. Mind a kettö kézi meghajtásu, de aránylag egyszerüen lehet motorizálni is. A Peco ilyesmit kinál is külön. Mind a PECO mint a HELJAN cégek termékei föleg a független modellboltokban találhatok.
Valaki keresett szimmetrikus Y váltot is. A PECO gyárt ilyesmit és jobb, valamint olcsobb is mint a ROCO kitéröi.
a Marklin csak saját magával es abban is csak részben kompatibilis. A Marklin a MOTOROLA formatumot használja a többiek meg a Lenz-et (van meg egy pár ütödött kivétel). A Motorola (a legujabb változat) már nagyon jo, legalábbis a nagyteljesitményü változatok. A Lenz már a kezdettöl fogva sokkal jobb és nyitottab rendszer volt, ezért lett ez pl. szabványositva az USA-ban is, de ezt használja a ROCO is, meg sokan mások. A MOTOROLA megmaradt a Marklinnek.
9 évvel ezelőtt egy kisebb összeg ütötte a markomat, gondoltam el kellene költeni valami hasznosra. Összefogtam egy hasonló cipőben járó haverommal, és feladtunk egy bőbeszédű apróhirdetést:
"vasútmodelleket vennék, telcsiszám"
(mondtam, "kisebb" összeg ütötte a markomat.)
Nem sokan jelentkeztek, mondhatni 2-en. Egyik egy játékboltos volt, akinek a nyakán maradt az áru, a másik meg egy lenti fickó. Aki tudja hol van lenti, az tudja, hogy oda csak valami nagyszerű dologért érdemes elutazni. Mondta a telefonba, hogy van vagy 6 mozdonya, meg 30 kocsija.
Előkaptuk az aktuális Piko katalógust a haverommal, és felosztottuk, hogy ki mit vesz meg belőle, ha van a fickónak. Neki eggyel több kiválasztott mozdonya volt, és ezért kicsit zavarban érezte magát, erre én mondtam, hogy ha Nohabja van a fickónak, akkor az az enyém lesz. Ennek vajmi kevés esélye volt, így ebben megállapodtunk. Mondanom sem kell, hogy így lett nekem bordó Nohabom 1000 forintért. (1991)
A fickónak voltak még jó kocsii: MÁV elsőosztályú gyorsvonati kocsi (4 db: 125ft/db), MÁV tartálykocsik 2 és 4 tengelyes (50, illetve 100 ft/db) BR130 (300 ft). Kizsákmányolók voltunk? :)))
Így lett nekem kétmotoros BR130-am, összedobtuk a haverral 2-ből. A szabadonfutó kasztnisnak meg befestettük a lámpáját pirosra és általában a vonat végére akasztottuk, mint dög gépet. Nagyon királyul nézett ki.
Nem mondom, megérte az a lenti kirándulás...
Elöször is nem jo a TT sineket radirozni, mert ha lekopik a felületröl a nikkel akkor nekiáll rozsdásodni. Ezért legjobb alkohollal (még a vodka is megteszi) lepucolni.
A TILLIG gyárt továbbra is TT -t nagyban, sok mas kisebb cég (ROCO, ARNOLD, JATT stb.) meg kicsiben. Az uj TT sinek sokkal jobbak a régiebbeknel, (vasmentes fehérfém) és sokkal szebbek is.
Nézd meg a www.tillig.de web oldalt.
A terepasztal vezérléshez ma mar hatalmas irodalom van, sajnos csak angol vagy német nyelven. Nézd meg a következö web oldalakot:
www.miba.de
www.nmra.org
Hogy miért nincsenek ilyen terepasztalok felétek annak egy oka van, két -három kitérö és vonat vezérlésére ez nem a legolcsobb megoldás, nagyobb terepasztalokat meg alig lehet cipelni.
Láttam egy kisebb amerikai asztalt (kb 4x2 m) amin remekül ment minden a PC vezérléssel.
A Faller gipszet meg meg kell várni, ha egy kicsit megköt, majd egy formára vágott vékony (max. 1mm) müanyaglappal le kell huzni, hogy megkapja a végleges alakot. A széleket meg utánna kell füvesiteni, vagy járdát épiteni.
Attila is gyárt Leot. A BR130-al az a baj, hogy a PIKO 1 motorral szállította, a másik forgóváz ugye üres. Így pedig elég gagyi. Attilánál láttam külön alacsony és magas pályaszámú Giganthoz való forgóváz külsőt.